handdator

Visa fullständig version : Kcal under deff


Batistuta
2011-06-02, 12:58
Hei:)
Jeg har gått fra 80-96 kg i løpet av et halvt år, jeg hadde kyssesyken så jeg var veldig underernært og tynn.
Har nå trent hardt 5 ganger i uka og ligget på 4000 kcal på treningsdager og 3000 på hviledager. Jeg er 193 høy og veier som sagt 96 kg, er fortsatt veldig lean, men har lyst til å fjerne litt fett før sommeren starter for fullt.
Jeg ligger veldig høyt på proteinene, så det er ikke noe problem.

Så til spørsmålet: Hvor mye bør jeg ligge på for å fjerne litt fett?
Er litt redd for å gå i for stort underskudd og miste muskler samtidig.

Setter veldig stor pris på hjelp:)

young_george
2011-06-02, 13:02
Ingen vet exakt hur mycket du kommer behöva ligga på.

Minska ditt kcalintag med 500-1000 om dagen och se vad som händer. Reglera därefter beroende på om du går ner för långsamt eller för snabbt.

Batistuta
2011-06-02, 14:02
Ingen vet exakt hur mycket du kommer behöva ligga på.

Minska ditt kcalintag med 500-1000 om dagen och se vad som händer. Reglera därefter beroende på om du går ner för långsamt eller för snabbt.

Greit, da blir det til at jeg går ned til 3500 på treningsdager og 2500 på hviledager. Høres det greit ut?

StampChamp
2011-06-02, 14:47
Greit, da blir det til at jeg går ned til 3500 på treningsdager og 2500 på hviledager. Høres det greit ut?

Det beror ju på vad din förbränning är och basala energibehov x aktivitetsfaktorn är, har du räknat ut det? Sedan beror det ju på hur hög fettprocent du har, vet du på ett ungefär vad den ligger på?

Ju högre fettprocent ju högre underskott kan du ligga på :)