handdator

Visa fullständig version : Dela med dig av din favoritmat!


Kyo
2011-06-01, 22:11
Deffa är nice. Låt oss dela med oss våran favoritmat under deff!

Frukost: Havregrynsgröt med en proteinbar.

Lunch: 100g stekt torskfilé med kvarg.

Middag: 200g spenat med ett ägg och kvarg.

Wokade grönsaker är också jävligt underskattade.

Crocker
2011-06-01, 22:35
Kyckling m. sweet chili.

lofito
2011-06-01, 23:14
Någon som kan rekommendera någon bra havregrynsgröt som man köpa direkt i butiken och värma eller koka?
Så snål som möjligt inom kalorier då jag håller på med deffen.
Vad kan man toppa det med så att det blir gott?

Förr använde jag ju kanel och socker, det går ju fetbort då jag inte nyttjar
socker eller sånt under min deff, även toppade jag med jordgubbssylt ibland.

Alternativ? Tack :)

Lurch
2011-06-01, 23:44
Någon som kan rekommendera någon bra havregrynsgröt som man köpa direkt i butiken och värma eller koka?
Så snål som möjligt inom kalorier då jag håller på med deffen.
Vad kan man toppa det med så att det blir gott?

Förr använde jag ju kanel och socker, det går ju fetbort då jag inte nyttjar
socker eller sånt under min deff, även toppade jag med jordgubbssylt ibland.

Alternativ? Tack :)

kanel är det väll inge fel på ?

J.V
2011-06-02, 08:43
Någon som kan rekommendera någon bra havregrynsgröt som man köpa direkt i butiken och värma eller koka?
Så snål som möjligt inom kalorier då jag håller på med deffen.
Vad kan man toppa det med så att det blir gott?

Förr använde jag ju kanel och socker, det går ju fetbort då jag inte nyttjar
socker eller sånt under min deff, även toppade jag med jordgubbssylt ibland.wat

Köp havregryn, tillsätt vatten, micra. Bättre och lättare än så blir det inte. Havregryn är havregryn är havregryn, de innehåller ett visst antal kcal och varierar inte mycket från märke till märke.

Kan du inte använda kanel utan socker?

daloatf
2011-06-02, 09:20
Egna gjorda burgers på 5% nötfärs med kvargtzatziki!

hejhopp79
2011-06-02, 09:28
Chili con carne på köttfärs, kidneybönor, lök, svamp, chili, kryddor

OnMyWay
2011-06-02, 09:38
Får jag bara fråga, hur FAN kan du äta så lite? Borde det inte gå på typ 1000 kcal? Inte alls bra att ha för stort kaloriunderskott :S

Eddie Vedder
2011-06-02, 09:42
Får jag bara fråga, hur FAN kan du äta så lite? Borde det inte gå på typ 1000 kcal? Inte alls bra att ha för stort kaloriunderskott :S

Och hur det kan vara favoritmaten är ju helt obegripligt. Okej, vill man ta en kort crashdiet så visst, men ingen kan väl ha det som favorit? Känns som en definition av favoritmat vore på sin plats, den borde väl vara densamma oavsett vad man vill åstadkomma med vikten?

King Grub
2011-06-02, 09:44
Pannkakor och glass.

J.V
2011-06-02, 09:44
Pizza.

Och glass.

Medusa
2011-06-02, 09:46
grillat nötkött...

Eddie Vedder
2011-06-02, 09:56
Pannkakor och glass.

Pizza.

Och glass.

Nu känns det som att tråden styrts upp lite. :)

hidden
2011-06-02, 09:59
Ostburgers! (Kom jag på efter varit @ Mcd igår) Man kan ju göra dem ganska "nyttiga" om man vrider och vänder lite på ingredienserna när man gör dom hemma. Men jag föredrar att köpa mina.

RobinSilver
2011-06-02, 10:01
laxfilé med spenatstuvning :)

JojjeG
2011-06-02, 10:08
Lamm,fläskfile,pizza,MAX-Hamburgare med Lyxshake & annat i samma nyttiga stil.. :D

lanzal
2011-06-02, 10:36
Våfflor med glass o grädde är svårt att slå, men inget jag äter nuförtiden ;(

RobinSilver
2011-06-02, 10:43
Deffa är nice. Låt oss dela med oss våran favoritmat under deff!

*screwy*

Tror många som skriver inte har läst att det är deffar mat som gäller.

Eddie Vedder
2011-06-02, 10:48
*screwy*

Tror många som skriver inte har läst att det är deffar mat som gäller.

Men favoritmaten är väl lika god då också? Om inte godare. Och "deffarmat" är ju all mat precis som all mat är "bulkmat".

whalle
2011-06-02, 10:57
Pizza eller kanske en friscoburgare med extra köttbit på *drool*
Och ja, jag äter det även under deff utan problem.

King Grub
2011-06-02, 11:01
*screwy*

Tror många som skriver inte har läst att det är deffar mat som gäller.

Pannkakor och glass som sagt.

LeBron
2011-06-02, 11:01
Grillat kött :)

thethoos
2011-06-02, 11:17
Stekta isterband med stuvadpotatis och rödbettor!

RobinSilver
2011-06-02, 11:27
Men favoritmaten är väl lika god då också? Om inte godare. Och "deffarmat" är ju all mat precis som all mat är "bulkmat".

Hur får ni ihop er kcal ekvation om ni stoppar i er en massa skräp?

King Grub
2011-06-02, 11:31
Tänkte inte på att resultaten blir bättre ju sämre maten smakar.

Sheogorath
2011-06-02, 11:49
Tänkte inte på att resultaten blir bättre ju sämre maten smakar.

Jag glömde också. Får genast sluta med sylt på gröten och riven ost och ketchup till pastan. Sånt kan man ju inte deffa på.

clinteastwood
2011-06-02, 12:11
Gäddbiffar

Crocker
2011-06-02, 12:14
Lamm,fläskfile,pizza,MAX-Hamburgare med Lyxshake & annat i samma nyttiga stil.. :D
Lyxshake är fan guds gåva, synd att den är så jäkla dyr. Kärlek till MAX!

Frejaa
2011-06-02, 12:22
Kyckling med massa curry, skivad banan och ris+broccoli! mumma

Pansartax
2011-06-02, 13:09
Flygande jakob är en favorit med allt som man (jag) älskar, kyckling, bananer, vispgrädde, chilisås, jordnötter och bacon.

Remokillen
2011-06-02, 13:20
Hur får ni ihop er kcal ekvation om ni stoppar i er en massa skräp?

Det är enkelt, man rör på sig mer. Nu skall jag gå och deffa med min ostkaka
och en burk jordgubbssylt.

Kyo
2011-06-02, 13:34
Och hur det kan vara favoritmaten är ju helt obegripligt. Okej, vill man ta en kort crashdiet så visst, men ingen kan väl ha det som favorit? Känns som en definition av favoritmat vore på sin plats, den borde väl vara densamma oavsett vad man vill åstadkomma med vikten?

I och med att tråden är under diet, deff & fettminskning så tog jag för givet att folk skulle förstå att jag menade favoritmat under diet, deff och fettminskning, men uppenbarligen känner folk för att trolla istället.

J.V
2011-06-02, 13:45
I och med att tråden är under diet, deff & fettminskning så tog jag för givet att folk skulle förstå att jag menade favoritmat under diet, deff och fettminskning, men uppenbarligen känner folk för att trolla istället.Du bad ju faktiskt om vår favoritmat under deff, vilket är vad många av oss skrivit. Man får ju inte annan favoritmat bara för att man deffar.

Det är skillnad på favoritmat och "favoritmat som är proteinrik och kalorisnål", eller vad du nu förväntar dig.

johanhej
2011-06-02, 14:18
Spaghetti och köttfärssås!!!!!!11111

Ska äta det idag. Är helt överexalterad!!!!!!!!!

Pansartax
2011-06-02, 14:33
men uppenbarligen känner folk för att trolla istället.

Eller också försöker folk ge en mera human och realistisk syn på dietmat än torsk med ett glas vatten.

Edit: Eller du kanske bara är ledsen för att vi inte är hardc0re?

Paperbasket
2011-06-02, 14:41
Dåligaste dietmaten är den tråkiga och äckliga. Vem fan kan hålla en sådan diet?

Favoritmaten under diet är hemmalagad kebabpizza!

Sheogorath
2011-06-02, 14:41
I och med att tråden är under diet, deff & fettminskning så tog jag för givet att folk skulle förstå att jag menade favoritmat under diet, deff och fettminskning, men uppenbarligen känner folk för att trolla istället.

Jag har ätit ett lass med vanlig vit fulpasta (120-150 g beroende på kaloribehov) med ketchup och riven cheddarost sex dagar i veckan i nu 20 veckor och gått ner 10 kg med bibehållen eller förbättrad muskelstyrka. Jag har sylt på min morgongröt. Frågor på det?

Beelz
2011-06-02, 14:56
Potatis, stekt fläsk med löksås

Eddie Vedder
2011-06-02, 15:21
I och med att tråden är under diet, deff & fettminskning så tog jag för givet att folk skulle förstå att jag menade favoritmat under diet, deff och fettminskning, men uppenbarligen känner folk för att trolla istället.

Fast det är ju som sagt samma mat. Inget trollande utan bara ett konstaterande. Om man har en favoriträtt så är ju den samma oavsett vad man vill åstadkomma med sin vikt. Möjligtvis att deffen kan ge sug efter annat som man inte är lika sugen på annars. Typ mer godissug än när man äter mer mat.

Hur får ni ihop er kcal ekvation om ni stoppar i er en massa skräp?

Jag deffar inte, jag går upp i vikt. Oavsett vilket så är det ju bara att antingen förbruka mer eller äta mindre av annan mat men riskera sämre deffresultat. Favoritmaten är ju fortfarande densamma oavsett.

Det smakar ju inte illa bara för att det kanske är sämre.

King Grub
2011-06-02, 15:30
I och med att tråden är under diet, deff & fettminskning så tog jag för givet att folk skulle förstå att jag menade favoritmat under diet, deff och fettminskning, men uppenbarligen känner folk för att trolla istället.

Jag svarade det jag menade. Tror du man går ner mer i fettvikt av att äta 100 gram kolhydrat från råris i stället för 100 gram kolhydrat från plättar med sylt?

Pompere
2011-06-02, 16:30
Chokladgröt (havregryn, mjölk, kakao, chokladvassle, sötningsmedel, vaniljsocker) med skivad banan

Joe Hardgainer
2011-06-02, 16:31
Omelett på lax, grönsaker och x antal mozarellabollar.

Och glass

pjay
2011-06-02, 16:49
fläskfilé/kycklingfilé, ungsrostade rotfrukter, beanaisesås och pepsi max!
Som andra påpekat måste man inte äta tråkig mat bara för att man deffar.

Yeahvlen
2011-06-02, 17:25
Pannkakor, kycklinglasagne och stekt makrillfilé m dillsås är väl nummer ett. Pizza, taco och hamburgare slår heller aldrig fel, precis som vitt bröd, havregrynsgröt m sylt och ägg m majonnäs (typ min standarfrukost varje dag - alltid lika gott).

Choklad i alla dess former som "efterrätt" är oslagbart! Jag tycker om det mesta :D

Dreas
2011-06-02, 17:47
I och med att tråden är under diet, deff & fettminskning så tog jag för givet att folk skulle förstå att jag menade favoritmat under diet, deff och fettminskning, men uppenbarligen känner folk för att trolla istället.Saker som jag har som favoritmat under deff:

Pizza, Cheescake, spaghetti och köttfärssås.

Hur gör man då för att kunna äta pizza under diet? Enkelt, man uppskattar hur mycket en pizza kommer innehålla kcalmässigt och näringsmässigt, sen ser man till att fylla ut dagen så du når dina mål.

rtnn
2011-06-02, 18:26
Vad alla är besserwissrar..

En favorit jag kör ofta på i deff är tonfisk+kvarg+sweetchilisås+kryddor, lite tråkigt kanske men funkar för mig ;)

RobinSilver
2011-06-02, 18:37
vad alla är besserwissrar..

word!

Yeahvlen
2011-06-02, 18:40
word!

Men skämtar ni?

Tycker ni verkligen att tonfisk och kvarg är eran favoritmat? Finns det inget annat ni tycker är godare?

RobinSilver
2011-06-02, 18:42
Men skämtar ni?

Tycker ni verkligen att tonfisk och kvarg är eran favoritmat? Finns det inget annat ni tycker är godare?

Nej, men laxfile och spenatstuvning ligger jäkligt högt upp på listan :eating:

Dreas
2011-06-02, 18:48
En favorit jag kör ofta på i deff är tonfisk+kvarg+sweetchilisås+kryddor, lite tråkigt kanske men funkar för mig ;)Låter som den blanding jag brukar köra på, gott är det, dock ingen favorit :)

Eddie Vedder
2011-06-02, 19:06
word!

Vaddå "word!"? Varför är Grub en besserwisser för att han gillar glass?

Jag ser det bara som en välgärning att folk med skeva kostidéer får veta att godsaker inte är förbjudet för att man deffar och att man inte får bättre resultat bara för att man plågar sig med "torsk- och kvargdieten". Jag tror att många nybörjare som tröttnat genom åren skulle ha klarat sig bättre om de inte gått in i träningskarriären med såna vanföreställningar.

Baha
2011-06-02, 19:07
lite ris, tonfisk i vatten, mkt grönsaker, lite olivolja, värmt och omblandat i en kastrull, skitgott och mättande. bra rätt tycker jag om man vill äta stor volym pga att man ha mkt grönsaker

pizza på tortillabröd tomatpure som botten, sen tonfisk eller makrill+lök+oliver, sen ost+pizza krydda vitkålssallad till, alternativt med champinjoner, skinka, körsbärstomater, ost

havregrynsgröt med sötningsmedel och kanel

kokt kycklingfile med mkt grönsaker

krossade tomat med lök+lite andra grönsaker i som kokas upp sen i med ett par burkar tonfisk

jag har personligen inte den karaktär som krävs för att deffa på plättar och spagetti med köttfärsås=/

Inge Enveten
2011-06-02, 19:27
Käkar mer än 1 kg glass per vecka under min nuvarande deff.

U mad bro?

Carcer
2011-06-02, 21:51
Stek!

DickNiaz
2011-06-02, 22:46
Tacos utan tvekan.. Sen finns det ju miljontals kombos på kyckling som är värda sin vikt i guld.

whalle
2011-06-03, 01:41
Hur får ni ihop er kcal ekvation om ni stoppar i er en massa skräp?

En snittdag gör jag av med 3500-4000 kcal och då är inte en pizza så farligt. Fast jag är inte villig att hålla med om att pizza är skräp men jag antar att det är den typen av mat du menar.

nisse1976
2011-06-03, 05:07
En snittdag gör jag av med 3500-4000 kcal och då är inte en pizza så farligt. Fast jag är inte villig att hålla med om att pizza är skräp men jag antar att det är den typen av mat du menar.

Nej problemet med pizza är ju att det är så satans mycket energi på en måltid. Sen blir det ju lite skillnad om man drar i sig så mycket kalorier som du gör gör och om man drar i sig mindre.

En middag för mig är oftast ca 5-600 kalorier, om jag drar i mig en pizza så har jag fått i mig ca 1000 kalorier mer än normalt (skillnaden för dig är ju mindre), jag brukar inte heller nedkompensera det under dagen, därför är jag personligen kanske försiktig med pizza under deff.

RobinSilver
2011-06-03, 06:26
En snittdag gör jag av med 3500-4000 kcal och då är inte en pizza så farligt. Fast jag är inte villig att hålla med om att pizza är skräp men jag antar att det är den typen av mat du menar.

Jag kan ärligt säga att jag är riktig nybörjare på hela deffar konceptet. Jag trodde faktiskt att en deff är super strikt dietmat utan ätar dagar och liknande.
Min uppskattade snittdag ligger på ca 3000 kcal och med mitt kostupplägg hamnar jag på ca 2200-2400 kcal. Där finns inte mycket plats att trycka in en pizza eller en liter glass.

Sheogorath
2011-06-03, 06:44
Jag kan ärligt säga att jag är riktig nybörjare på hela deffar konceptet. Jag trodde faktiskt att en deff är super strikt dietmat utan ätar dagar och liknande.
Min uppskattade snittdag ligger på ca 3000 kcal och med mitt kostupplägg hamnar jag på ca 2200-2400 kcal. Där finns inte mycket plats att trycka in en pizza eller en liter glass.

Nej, och särskilt den där litern glass är heller ingen vidare bra stapelvara i ett deffupplägg heller. Men du ska nog helt enkelt omdefiniera vad "dietmat" är bara. Om man behöver äta 4000 kcal för att inte tappa vikt för snabbt och inte har jättebra aptit kan en pizza mycket väl vara kvällsmålet varje dag om man föredrar att äta ett par stora måltider framför en stor.

"Ätardagar" är ett kapitel för sig, men generellt kan man säga som så här: eftersom kroppen bara kan frisätta en viss mängd kroppsfett per dygn får man inte ha för stort underskott eftersom kroppen då kommer äta upp muskelmassa. Om man då totalsvullar på en ätardag och hamnar alldeles för långt över sin förbrukning DEN dagen måste man ju äta mindre (och kanske alldeles för lite) övriga sex dagar varpå man bränner muskler i veckorna och bygger fett på ätardagen. Jag har räknat lite på det, och för någon som har +10 kg fett på kroppen är det lagom att lägga sig på energibalans på ätardagen. Man kan då ha ett underskott i veckorna som gör att man tappar 0,5 kg per vecka utan att behöva riskera att bränna muskler. Givetvis måste man hålla proteinintag högt och styrketräna osv osv.

Bjern
2011-06-03, 07:10
Någon som kan rekommendera någon bra havregrynsgröt som man köpa direkt i butiken och värma eller koka?
Så snål som möjligt inom kalorier då jag håller på med deffen.
Vad kan man toppa det med så att det blir gott?

Förr använde jag ju kanel och socker, det går ju fetbort då jag inte nyttjar
socker eller sånt under min deff, även toppade jag med jordgubbssylt ibland.

Alternativ? Tack :)

GREAT.

Av AXA, finns i Blåbär/Pärsika eller Äpple/Kanel, med linfrö och äppelbitar.

Bjern
2011-06-03, 07:14
Under deff? Jag har ätardagar så jag gillar att käka stora kulglassar med lakritssmak + strössel. :D

Adamz
2011-06-03, 08:12
Äta en hel grilladkyckling! Så sjukt gott, väldigt massa proteiner och inte allt för mycket kalorier....
Pizza och dylikt försvinner suget efter när jag deffar :o

Pineapple
2011-06-03, 14:59
Ugnssekt fläskfilé med egen tacokrydda (typ spiskummin, chilipulver, koriander) :thumbup:.

Örtsalt är ett måste på grönsakerna.

CarlXVIGustaf
2011-06-04, 01:02
Havregrynsgröt är ju alltid gott och kalorisnålt. Lite russin och kanel också. Mums.

SiSenior
2011-06-04, 09:15
Fläskkarré med potatis brunsås.

Repliker
2011-06-04, 13:16
Grillad kyckling (med någon god marinad) och potatissallad, mmm...

yooii
2011-06-04, 23:38
GBs lättglass med kaseinpudding fo sho!
Vill jag festa till det så slänger jag på lite ckokladsås.

gudding
2011-06-05, 10:19
Hemmagjorda stora hamburgare med Wolchestersås, blue cheese och bacon.

Ronn
2011-06-05, 10:28
Hemmagjorda kebabrullar och burritos. :D