handdator

Visa fullständig version : Körde greppträning och fick ont.


apagul
2011-06-01, 18:33
*cry**whatever*

Tänkte köra trapz och grepp, men blev inga traps i slutet då jag fick detta problem!

Började med att hålla i en stång 20sek några gånger, sedan körde jag wrist curl sedan reverse wrist och slutade med att hålla i en 5kg vikt med tummen och pekfingret.

Efter "Barholds" fick jag valkar men de gick även i sönder och då kan man ju inte fortsätta köra.

Kommer det hända varje gång?

kettlebellGuden
2011-06-01, 19:08
Efter "Barholds" fick jag valkar men de gick även i sönder och då kan man ju inte fortsätta köra.

Kommer det hända varje gång?

Det är klart du kan fortsätta.

Nej, det händer inte varje gång.

kettlebellGuden
2011-06-01, 19:27
Har fått valkar förut och massor av gånger, jaja får hoppas det blir bättre.

Hur ofta kan jag träna greppet så här intensivt?

Valkar har jag alltid. Ibland får man fila ner dem eller smörja in så man slipper slita sönder dem. Kan störa träningen med svett in i öppna sår liksom.

Det var inte särskilt intensiv greppträning så gör du det så ofta du känner att det är lämpligt.

apagul
2011-06-01, 19:39
Valkar har jag alltid. Ibland får man fila ner dem eller smörja in så man slipper slita sönder dem. Kan störa träningen med svett in i öppna sår liksom.

Det var inte särskilt intensiv greppträning så gör du det så ofta du känner att det är lämpligt.

Jag körde ganska många set.

Vad ser du som intensiv greppträning?

kettlebellGuden
2011-06-01, 19:41
Jag körde ganska många set.

Vad ser du som intensiv greppträning?

Googla runt på lite "Napalm Jedd Johnson" så kan du nog få bra inspiration på intensiv greppträning. Eller spana in NewGrippers journal här på forat... han verkar köra rätt intensivt och klokt imellanåt.

Personligen tycker jag ingen greppträning är bra om den inte involverar böj :D