handdator

Visa fullständig version : existens-minimum


gilipolla
2011-05-31, 22:33
shoo ni alla, Jag har en liten lurig fråga som jag hoppas ni kan svara på. Just nu mer eller mindre så lever jag på existens-minimum, och min fråga till er alla är följande. Vilken typ av mat är billigast och mest näringsrik i helhet. För jag måste träna men jag har inte mycket pengar och kommer heller inte ha det närmaste 6 månaderna. Man måste ju variera så mye som möjligt så man inte bara käkar ägg och havregryn hela tiden. Känns som jag kommer bli magsjuk snart om man slänger i sig 6-8 ägg om dagen ;).

Aight!. Alla billiga och näringsrika måltider och ideer uppskattas

Cerberus
2011-05-31, 22:40
Man måste väl inte äta 6-8 ägg om dagen?

Annars handlar jag på lidl och min farsa sponsrar mig en hel del med proteinpulver. Så extremt behöver du inte variera, ja baserar min kost på kycklingfile, ägg, broccoli, lite frukt, mejeriprodukter, proteinpulver osv. Har ingen större fantasi när de gäller måltider dock.. missade nog några billiga näringsgivare där men speciellt mycket variation behövs de inte.

Omega 3 kan va nice att ha också om man inte äter fet fisk(jag äter ingen fisk i princip).

Fatcan
2011-05-31, 22:50
shoo ni alla, Jag har en liten lurig fråga som jag hoppas ni kan svara på. Just nu mer eller mindre så lever jag på existens-minimum, och min fråga till er alla är följande. Vilken typ av mat är billigast och mest näringsrik i helhet. För jag måste träna men jag har inte mycket pengar och kommer heller inte ha det närmaste 6 månaderna. Man måste ju variera så mye som möjligt så man inte bara käkar ägg och havregryn hela tiden. Känns som jag kommer bli magsjuk snart om man slänger i sig 6-8 ägg om dagen ;).

Aight!. Alla billiga och näringsrika måltider och ideer uppskattas

Håll alltid utkik efter kött som det är kort datum på, det kan vara rejält nedsatt i pris. Köttfärser t.ex. som går ut nästa dag kan ha ett väldigt överkomligt kilopris, då är det bara köpa på sig i mängder.

Reaper123
2011-06-01, 10:00
Mitt tips är att köpa storpack på allt och köra storkok och frysa in! Passar ju utmärkt om man hittar bra pris på sånt med kort datum och slänga ihop en bolognese på 1-2kg köttfärs tex! :) Alltså leta i reklambladen efter prisbomber och köp på dig så mycket som frysen pallar att förvara!

Fördelen med detta är att det aldrig blir gammalt och torrvaror som pasta/ris är ju bara koka portionsvis om så önskas!

Nej usch, kommer inte på mer tips för jag är helt värdelös på att handla ekonomiskt om man bortser från att jag köper kycklingfile+kvarg på Lidl!

Eddie Vedder
2011-06-01, 10:12
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=160195