handdator

Visa fullständig version : Deffar - men spela fotboll?


lofito
2011-05-31, 16:48
Hej!
Jag är inne i min deff och allt går som det ska, är verkligen nöjd med hur jag tappar kilona och får fram mer struktur på kroppen. Ger mig mer motivation till att nå målet!

Jag vet att man under deff helst ska undvika löpning, något jag gör, därför kör jag 6 styrkepass per vecka. Jag är dock väldigt förälskad i fotboll, både titta och spela. Och ibland spelar jag med polarna. Idag är det dags igen, och jag undrar. Om jag springer lite under en timme eller två (är ju ej konstant), hämmar det muskelmassan på något vis? Eftersom att löpning ej är bra under deff så antar jag att det inte är så bra?

Visst ska man inte hålla inne med något man älskar, men eftersom jag tar min deff seriöst så vill man ju inte tappa muskelmassan. EN och annan gång lira fotboll gör väl inte så mkt? Vill höra era åsikter. Annars får jag stå i målet, är en grym målvakt med =)

Tack!

Mokai
2011-05-31, 16:52
Stå i målet =)
nä men försök bara ha så lång tid som möjligt till nästa styrkepass.
Enda jag kan säga om din situation, någon annan kan gå mer djupare in på det.

PS: Go Barca!

z_bumbi
2011-05-31, 16:58
Jag ser inte riktigt problemet? Du vill spela fotboll så gör det.

rooz
2011-05-31, 17:01
jag ser inte riktigt problemet? Du vill spela fotboll så gör det.
+1

Faith
2011-05-31, 17:17
Varför är det dåligt att löpa när man deffar? *jorgen*

young_george
2011-05-31, 17:42
Varför är det dåligt att löpa när man deffar? *jorgen*

Det är, precis som annars, kontraproduktivt för muskeluppbyggnaden.

I övrigt har det många positiva effekter på hälsan.

Beware
2011-05-31, 17:43
Fortsätt spela du, men kör ingen lchf-diet.

Faith
2011-06-03, 17:14
Det är, precis som annars, kontraproduktivt för muskeluppbyggnaden.



Hmm han lär väl ändå inte bygga muskler under deffen? :confused:

Sarwien
2011-06-03, 17:26
Jag vet att man under deff helst ska undvika löpning, något jag gör, därför kör jag 6 styrkepass per vecka. Jag är dock väldigt förälskad i fotboll, både titta och spela. Och ibland spelar jag med polarna. Idag är det dags igen, och jag undrar. Om jag springer lite under en timme eller två (är ju ej konstant), hämmar det muskelmassan på något vis? Eftersom att löpning ej är bra under deff så antar jag att det inte är så bra?

Är du rädd för att du ska tappa alla dina muskler bara för att du spelar lite fotboll i nån timme? :laugh:

Kör du din fotboll och sluta oroa dig över en sån skitsak :)

daloatf
2011-06-03, 17:38
Ät 300 kcal mer den dagen så är du "safe"

Faith
2011-06-03, 17:39
Det är, precis som annars, kontraproduktivt för muskeluppbyggnaden.


Föresten är det inte bara en myt att cardio bränner muskler alternativt försvårar muskeluppbyggnaden?

Fjällbrynt
2011-06-03, 17:41
:cryout: Spela Fotboll för fasen!!

Fjällbrynt
2011-06-03, 17:42
Hmm han lär väl ändå inte bygga muskler under deffen? :confused:

Nae men visserligen borde han "bränna" mer muskler om konditionskrävande idrotter utövas.

Fjällbrynt
2011-06-03, 17:43
Föresten är det inte bara en myt att cardio bränner muskler alternativt försvårar muskeluppbyggnaden?

Nej det är ingen myt, tyvärr. Ska du bli så stor du kan bli ska du skita i cardio.

Fredron
2011-06-03, 17:46
Föresten är det inte bara en myt att cardio bränner muskler alternativt försvårar muskeluppbyggnaden?

Det är inte en myt. Vill man optimera styrketräningen så är så lite cardio som möjligt att eftersträva.
Man bygger muskler även vid deff, det gör man vid all träning. Dock är uppbyggnaden knappast större än nedbrytningen, så man får inte ett överslag och lägger därför inte på sig mer muskler under en deff, vanligtvis.

Faith
2011-06-03, 17:47
Nej det är ingen myt, tyvärr. Ska du bli så stor du kan bli ska du skita i cardio.

Varför? *jorgen* Länka gärna några studier som stärker påståendet.

Inge Enveten
2011-06-03, 18:02
Fortsätt spela du, men kör ingen lchf-diet.

Jasså?

King Grub
2011-06-03, 18:15
Varför? *jorgen* Länka gärna några studier som stärker påståendet.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82537&highlight=samtida

Tolkia
2011-06-03, 18:32
Något som inte heller är en myt är dock hur vansinnigt detta med den skadliga effekten av konditionsträning (som folk kallar snart sagt all form av kroppsrörelse som inte är styrketräning) överdramatiseras. Det är skillnad mellan att en effekt kan visas i kontrollerade studier och att det för en viss individ i den individens liv verkligen spelar avgörande roll.

Fjällbrynt
2011-06-03, 19:01
Något som inte heller är en myt är dock hur vansinnigt detta med den skadliga effekten av konditionsträning (som folk kallar snart sagt all form av kroppsrörelse som inte är styrketräning) överdramatiseras. Det är skillnad mellan att en effekt kan visas i kontrollerade studier och att det för en viss individ i den individens liv verkligen spelar avgörande roll.

Sant! Att röra på sig borde vara en grundsten i allas liv, inte bara röra på vikter.

Exdiaq
2011-06-03, 19:40
Teh fuck?! Istället för 6 st medelmåttiga styrkepass så kör du 2-3 st tunga pass per vecka och spelar fotboll när du vill.

Eddie Vedder
2011-06-03, 20:10
Varför? *jorgen* Länka gärna några studier som stärker påståendet.

"Bränner muskler" gör det inte men det är allmänt vedertagen grundfakta att signalerna från uthållighetsträning har motverkande effekt på signaler för muskelproteinsyntes.

Och naturligtvis ska man satsa på att öka även under deff eftersom träning i syfte att öka är den bästa förutsättningen för att inte förlora.

Faith
2011-06-03, 21:36
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82537&highlight=samtida

Tackar *cupid*