handdator

Visa fullständig version : Drömma om person


Lellan
2011-05-31, 13:25
Om man ofta, upprepat, drömmer liknande drömmar om en person. Och blir lite trött på detta (drömmarna hänger kvar in i verkligheten, lite dumt för det är ju ingen verklighet, ingen gemensam iaf), tips n´ trix hur man kommer ur detta?

Idealet vore att drömma andra saker.

spoon
2011-05-31, 13:27
Sysselsätta skallen med annat innan man går och lägger sig kanske ?

Jag har drömt om Börje H efter allt för intensivt kolosurfande :D

tano
2011-05-31, 13:30
För mig brukar det vara så att man drömmer om det som upptagit ens tankar under dagen. Kan även räcka med att man bara reflekterat över något under dagen så blir det till en stor händelse i drömmarnas värld.

Om det är på samma sätt för dig gäller det antagligen att försöka sluta tänka på denna person helt under dagarna. Kanske inte den lättaste saken att göra, bara genom att tänka att man inte ska tänka tänker man ju... :Virro

Sparven från Minsk
2011-05-31, 13:30
Lättaste är ju att skilja på dröm och verklighet ;)

Men seriöst: innan du somnar, upprepa högt för dig själv 20 gånger något du vill drömma om.
Tex, "jag ska drömma om fåglar"
Upprepa det 20 gånger högt för dig själv, sen lägger du dig ned. Läst någonstanns att detta ska hjälpa hjärnan in på rätt spår så att säga. Aldrig testat själv dock, drömmer så sällan :(

Lellan
2011-05-31, 13:38
Det kvittar vad jag tänker på när jag ska somna, mina drömmar är envisa och bestämda.

Och jag fattar inte som du Sparven, som aldrig drömmer... jag drömmer varje natt, kommer ihåg allt men sen glömmer man ju av dem på morgonen de gånger de inte är såna där som fastnar järnet.

Nu är det många personer jag drömmer så himla mkt knas om, verkligheten blir ju lite knas när man instinktivt rynkar på näsan åt folk man träffar för att drömmen fladdrar förbi i sinnet.. Jag VET ju vad som är dröm - och verklighet. Men känslan sitter ju i kroppen. Om ngn utan förvarning slagit mig i magen i drömmen, så blir reaktionen lätt att jag drar efter andan när jag träffar personen, helt ogrundat och stört. *grr*

Har drömperioder ibland, ofta när livet känns rätt gött, det är som att systemet har tid att gå igenom känsloknutar då, men likväl drygt. Vill också bara sova.. utan drömmar!

filmjölk
2011-05-31, 13:39
På tal om drömmar så drömde jag om dig inatt. Du gifte dig med Slartibartfast. Alla kolozzeumprofiler var i kyrkan och jag var präst och förrättade vigseln.

johanhej
2011-05-31, 13:46
Har hört någonstans att man oftast drömmer om det sista man tänkte på innan sömnen smög sig på. Tänk på något annat i guess :)

petah
2011-05-31, 13:47
Jag brukar drömma om det jag tänker på när jag ligger där och försöker somna. När jag var liten försökte jag ofta styra min drömmar så, och lyckades ofta.

Slartibartfast
2011-05-31, 13:56
På tal om drömmar så drömde jag om dig inatt. Du gifte dig med Slartibartfast. Alla kolozzeumprofiler var i kyrkan och jag var präst och förrättade vigseln.

:D

Jag drömmer ibland om mina nära vänner jag hade i lågstadie/högstadieåldern, som jag har väldigt lite kontakt med längre. Sällan jag drömmer om folk som upptar mina tankar under dagarna.

Drömmer alltid mycket och detaljerat.

Lellan
2011-05-31, 13:58
:D

Jag drömmer ibland om mina nära vänner jag hade i lågstadie/högstadieåldern, som jag har väldigt lite kontakt med längre. Sällan jag drömmer om folk som upptar mina tankar under dagarna.

Drömmer alltid mycket och detaljerat.

Lite så är det! Drömmer mkt mer om personen som inte ingår i vardagen, dem drömmer jag sällan om.

Söt kolodröm från filmjölk där! :D

Deceiver85
2011-05-31, 13:59
Aww, är Lellan kär? ;)

Lellan
2011-05-31, 14:01
Aww, är Lellan kär? ;)

Jag drömmer om att folk slår mig i magen? *cry* Eller jävlas, eller inte förstår mig, el är elaka på olika sätt. Men - det är inte på riktigt. Dock energidränerande. :(

rooz
2011-05-31, 14:51
Jag har drömt om flertalet kolopersoner. I alla möjliga situationer och händelser.

Men jag tror det är svårt att bestämma vem man drömmer om, tyvärr:)

kaffekopp
2011-05-31, 16:25
man ska vall kunna trana upp det pa nagot satt? lucid dreaming etc etc!

limenka
2011-05-31, 16:31
Jag har aldrig drömt om något som jag tänkt mycket på. När jag lägger mig så brukar jag tänka på lite random saker men har aldrig drömt om dem. Däremot drömmer jag ofta om personer och/eller saker som inte är aktuella i mitt liv just nu.

Slutsats: tänk på det du inte vill drömma om :D

Beware
2011-05-31, 16:41
Är det bara jag som drömmer väldigt sällan nuförtiden?

stahlberg
2011-05-31, 16:45
Alla människor drömmer alla nätter. En annan sak är om man kan komma ihåg sina drömmar.

Beware
2011-05-31, 16:52
Alla människor drömmer alla nätter. En annan sak är om man kan komma ihåg sina drömmar.

Ja det är de jag menar, kommer sällan ihåg dom.. tydligen drömmer jag inte tillräckligt hårt haha

Ristretto
2011-05-31, 17:25
Jag drömmer om att folk slår mig i magen? *cry* Eller jävlas, eller inte förstår mig, el är elaka på olika sätt. Men - det är inte på riktigt. Dock energidränerande. :(

Sånt är jobbigt. När jag vaknar från såna drömmar känns det som att jag är lika urladdad som om jag varit riktigt arg i vaket tillstånd.

JJOHANSSON
2011-05-31, 17:36
man ska vall kunna trana upp det pa nagot satt? lucid dreaming etc etc!

Det är faktiskt ganska lätt o lära sig att styra sina drömmar, Det var det för mig iaf.

Hade dock en period utan drömmar och nu när dom är tillbaka så är det ingenting som jag fokuserar på.

För er som är intresserade av detta så finns det mycket information på flashback.

Börje H
2011-06-01, 08:11
Sysselsätta skallen med annat innan man går och lägger sig kanske ?

Jag har drömt om Börje H efter allt för intensivt kolosurfande :D

Haha wtf :D Hoppas att den drömmen var trivsam :)

Vinter
2011-06-01, 08:50
Jag drömmer om att folk slår mig i magen? *cry* Eller jävlas, eller inte förstår mig, el är elaka på olika sätt. Men - det är inte på riktigt. Dock energidränerande. :(

Sluta surfa på kollo innan du lägger dig hmmm? :D

Kwon
2011-06-01, 08:54
Sedan 2003 har jag drömt om både gamla och nya Koloiter.

Oljeblixten
2011-06-01, 12:54
Jag drömmer ofta om dispyter med folk från riktiga livet, då sådana människor man ogärna träffar eftersom man tycker relativt illa om dem/om varandra. Sen så drömmer jag ofta mycket om vad som har tagit upp min tid under dagarna. Tex. ifall jag har pluggat konstant flera dagar i streck drömmer jag om plugg för att på morgonen vakna ungefär lika utvilad som om jag hade suttit hela natten och pluggat.

Likaså om jag har spelat något spel väldigt mycket kan drömmar handla om detta, men oftast är det ändå saker/människor som jag upplever som stressande i vardagen som uppfyller mina drömmar, då oftast i situationer som innefattar att jag slår dem på käften och dylikt efter som detta aldrig skulle falla mig in att göra på riktigt. *flex*

TheGhr
2011-06-01, 13:29
Jag drömmer om gud och skall starta en religion om det.