handdator

Visa fullständig version : lite funderingar kring deff


Toker
2003-12-08, 19:53
tjena!

efter att ha bulkat hela hösten så har jag dragit på mig en del onödigt fett och nu är väl tanken att börja försöka få bort de så smått, helst utan att sabba resultaten i gymmet,

så jag funderar på om man bara drar ner på snabba kolhydrater och skräpmat, dvs skaffar sig lite bättre koll på vad man stoppar i sig.

samt börjar med morgonpromenader på ca 1timme varje morron, då borde man väl tappa en hel del fett utan att för den skull minska resultaten på gymmet och tappa muskelmassa under deffen, eller vad vi ska kalla de.

tänkte isåfall nåt sånt här innan promenaden :
proteindrink på vatten och 3st muhang "ephedra" läste att 30mg var lagom dos,utspritt på 3tillfällen under dagen.

och endast snabba kolhydrater efter passet,

och de gånger man tar nåt med relativit högt GI ta ala till så man sänker de något.

vad tror ni ?

kommer jag lyckas tappa nåt fett, och ungefär hur mycket bör jag kunna räkna med att tappa per vecka ? finns de nått snitt

mvh
Toker trött på att vara bulkig :em:

kharon
2003-12-08, 20:23
Originally posted by Toker
tjena!

efter att ha bulkat hela hösten så har jag dragit på mig en del onödigt fett och nu är väl tanken att börja försöka få bort de så smått, helst utan att sabba resultaten i gymmet,

så jag funderar på om man bara drar ner på snabba kolhydrater och skräpmat, dvs skaffar sig lite bättre koll på vad man stoppar i sig.

Viktigaste punkten av allt! Kosten är a och o. Skräpmat hör ju inte direkt hemma i en diet, eller hur?

samt börjar med morgonpromenader på ca 1timme varje morron, då borde man väl tappa en hel del fett utan att för den skull minska resultaten på gymmet och tappa muskelmassa under deffen, eller vad vi ska kalla de.

Morgonpromenader är jättebra!



tänkte isåfall nåt sånt här innan promenaden :
proteindrink på vatten och 3st muhang "ephedra" läste att 30mg var lagom dos,utspritt på 3tillfällen under dagen.

Jag tycker inte proteinet behövs innan promenader. Jag har ingen aning om muhang... Ta vanliga koffeintabletter istället och spara rejält med kosing..


och endast snabba kolhydrater efter passet,

Jag skulle nog käka protein här också

och de gånger man tar nåt med relativit högt GI ta ala till så man sänker de något.

vad tror ni ?


Jag är mycket dålig på tillskott med konstiga namn, så jag antar att du sparar rejält med kosing här också om du istället köper psylliumfrön att sänka GI:t med.


kommer jag lyckas tappa nåt fett, och ungefär hur mycket bör jag kunna räkna med att tappa per vecka ? finns de nått snitt


Javisst, det tror jag. Bara du sköter kosten och har disciplin över dig själv. Sikta på att tappa 0.5kg i veckan så håller du muskelförlusten till ett minimum.


mvh
Toker trött på att vara bulkig :em:

brema
2003-12-08, 22:48
Sänker ALA GI??
Visste att Psylliumfrön gjorde det, men trodde bara ALA förbättrade muskelcellernas förmåga att ta upp insulin (=öka insulinkänsligheten)...

Också hört att protein inte ska vara nödvändigt innan korta promenader, men går du mer än 1,5 timme kan nog en shake innan vara bra!

Lycka till med dieten (ska själv börja nu i januari)!

Förresten, hur ska du lägga upp kosten; energiprocent, kcal osv.??

mangemani
2003-12-09, 00:26
toker:släng in lite cardio pass i det hela så kommer detta bli kanon:thumbup:

lycka till föresten:)

Toker
2003-12-09, 15:11
har tidigare inte räknat kcal å sånt, bara sett till mig att jag har legat väldigt högt i proteinintag, så de här kommer bli mitt första försöka till deff.

just nu ligger jag mellan 3,2-3,8g/kg protein, dvs imitt fall runt 320gram protein dag.


tänkte börja min deff 1 jan jag oxå, gå ner ett par kg, mest bara för att prova på, går de lätt så avbryter jag troligen, tanken är väl att komma i form till sommaren...

mangemani så du tycker jag borde slänga in nåt cardo pass oxå ? isåfall när iveckan, tränar 5-6 på gymmet, bara lördagar som är fridag så borde de inte räcka till att börja med att testa morgon promenader ?

mangemani
2003-12-09, 23:19
Originally posted by Toker
har tidigare inte räknat kcal å sånt, bara sett till mig att jag har legat väldigt högt i proteinintag, så de här kommer bli mitt första försöka till deff.

just nu ligger jag mellan 3,2-3,8g/kg protein, dvs imitt fall runt 320gram protein dag.


tänkte börja min deff 1 jan jag oxå, gå ner ett par kg, mest bara för att prova på, går de lätt så avbryter jag troligen, tanken är väl att komma i form till sommaren...

mangemani så du tycker jag borde slänga in nåt cardo pass oxå ? isåfall när iveckan, tränar 5-6 på gymmet, bara lördagar som är fridag så borde de inte räcka till att börja med att testa morgon promenader ?

aha,ok,visste inte att du hade det knapert med tid=/...men ta den där lördan och släng in ett cardio på den=)
visst går det helt utmärkt med morgon promenader,men enligt alla här på forumet så tar cardio pass grymt mycket mer än promenader...men men,du ska ju pröva dej fram och då tycker jag morgonpromenader är kanon,började själv min första deff med morgonpromenader och det funkade fint..släng i dej nån kopp kaffe och gå i rask takt så kommer det bli kanon:)

ps:ditt protein intag är jäkligt högt må jag säga:) ...glöm bara inte bort att balansera målen bra nu under deffen...kör typ:60% kolisar,20% fett och 20% proteiner eller nått i den stilen:thumbup: