handdator

Visa fullständig version : Vad händer när man slutar


murris
2011-05-30, 18:40
Jag går på kreatin och har svarat väldigt bra på det! ser pumpad ut fast jag har vilodag *flex* Ska jag äta kreatinet hela tiden eller är det 5-6 veckor som gäller och sedan avbrott på ca 2 veckor och sen fortsätta igen osv? Kommer volymen och "pumpen" försvinna när jag slutar med kreatinet?

Gorilla
2011-05-30, 19:44
Det kommer inte hända något överhuvudtaget. Du kan få en viss styrkeminskning och en viss viktförlust, men du ska inte överskatta kreatin och tro att det är en betydande del av din muskelmassa som är bunden till detta.

Jag kan glatt meddela att det är du som ser ut som du gör, inte kreatinet.

Crocker
2011-05-30, 19:49
Jag måste kolla, säg att man vinner 100% styrka av kreatin. Typ hur många % försvinner efteråt?

kettlebellGuden
2011-05-30, 20:00
Jag måste kolla, säg att man vinner 100% styrka av kreatin. Typ hur många % försvinner efteråt?

Du lär ju inte få ökad max-styrka av kreatin. Vad är det för styrka du undrar över?

whalle
2011-05-30, 20:03
Jag måste kolla, säg att man vinner 100% styrka av kreatin. Typ hur många % försvinner efteråt?

Fortsätter man träna så fortsätter man öka i styrka, så 0% försvinner.

Crocker
2011-05-30, 20:04
Du lär ju inte få ökad max-styrka av kreatin. Vad är det för styrka du undrar över?
Inte 1RM styrka, men säger att sitt 5RM helt plötsligt blir ens nya 6RM. Know what I mean?

Victuhh
2011-05-30, 20:07
Jag på kreatin känner mig bara uthålligare och att jag inte blir lika slö och trött i huvudet efter ett pass, det är en krypande effekt som du märker ju fler gånger du kör "kreatinkuren" :)

kettlebellGuden
2011-05-30, 20:07
Inte 1RM styrka, men säger att sitt 5RM helt plötsligt blir ens nya 6RM. Know what I mean?

Jo lite mer kreatin som musklerna kan bränna kan ju ge lite ökad uthållighet, helt klart. Förutsatt att du inte utvecklas styrkemässigt något alls under perioden du kör extra kreatin så kommer resultatet att bli tillbaka på ruta ett. Mig veterligen så återgår dina PCr-nivåer till det normala efter du har slutat med tillskott.

Crocker
2011-05-30, 20:54
Jo lite mer kreatin som musklerna kan bränna kan ju ge lite ökad uthållighet, helt klart. Förutsatt att du inte utvecklas styrkemässigt något alls under perioden du kör extra kreatin så kommer resultatet att bli tillbaka på ruta ett. Mig veterligen så återgår dina PCr-nivåer till det normala efter du har slutat med tillskott.
Aah tack!