handdator

Visa fullständig version : Vilken övningar för att få den formen på armen?


Gald
2011-05-29, 15:34
Som titeln säger, vilken övning är det som gör att det går inåt där? E det någon speciell eller?

När jag spänner min biceps så får jag det "djupet" men när min arm är avslappnad så går det rakt, e det något speciell övningar man kan utföra får att få det att gå mer inåt?

P.S De som är markerat rött syftar jag på att det går innåt.

Här är bilden:

Mvh

Sundqvist
2011-05-29, 15:35
över bicepsfästet? över ditt inringande är ju främre delts ?

HulkH
2011-05-29, 15:42
Hajjar inte...


Menar du så att det blir en "kula" av bicepsen, så är det genetiskt hur den formas.

Gald
2011-05-29, 15:44
Syftar på översidan av bicepsen att det går format innåt precis där jag markerat med rött, undrar om det e någon speciell bicepsövningar som gör så det formas så? Eller om man ska träna mer axlar, bröst för att få den att gå innåt, för min undersida av biceps går innåt väldigt mycket, hoppas ni förstår.

henrikl
2011-05-29, 15:45
Större armar och axlar i kombination med lågt kroppsfett helt enkelt.

Vunnis
2011-05-29, 15:47
Bicepsens muskelbuk som smalnar av och stora axlar... då råkade det bli så.

rajjan_dammit
2011-05-29, 16:15
Är säkert min skärm som spökar, eller valde du samma färg på inringningen som Ronnie har på huden?

Vunnis
2011-05-29, 16:19
Är säkert min skärm som spökar, eller valde du samma färg på inringningen som Ronnie har på huden?

Syns knappt om du inte trycker på bilden. vid höger biceps/deltoid.

rajjan_dammit
2011-05-29, 16:27
Syns knappt om du inte trycker på bilden. vid höger biceps/deltoid.

:thumbup:

Gald
2011-12-20, 16:06
Bumpar denna lite, alltså det jag syftar på är tex när jag har gymmat och spänner mig osv får jag en tydlig form med bicepsen utåt, men när jag är avslappnad så går det helt rakt som om jag knappt hade någon biceps medans andras fortfarande är formad när de är avslappnade dvs att det går inåt så bicepsen blir runt och sticker ut som om man spänner sig, även när de är avslappnade.

Men om jag förstått det rätt så är det stora axlar och stor biceps med låg % kroppsfett som gäller för den formen korrekt?

En av orsakerna till att man knappt ser något på mig när jag slappnar av kan då va att jag inte kört bröst,axlar knappt pga axelskada så det låter logiskt.

Mvh.

willtjam
2011-12-20, 16:13
Bumpar denna lite, alltså det jag syftar på är tex när jag har gymmat och spänner mig osv får jag en tydlig form med bicepsen utåt, men när jag är avslappnad så går det helt rakt som om jag knappt hade någon biceps medans andras fortfarande är formad när de är avslappnade dvs att det går inåt så bicepsen blir runt och sticker ut som om man spänner sig, även när de är avslappnade.

Men om jag förstått det rätt så är det stora axlar och stor biceps med låg % kroppsfett som gäller för den formen korrekt?

En av orsakerna till att man knappt ser något på mig när jag slappnar av kan då va att jag inte kört bröst,axlar knappt pga axelskada så det låter logiskt.

Mvh.

Korrekt.

Meanmug
2011-12-20, 16:17
större armar och axlar i kombination med lågt kroppsfett helt enkelt.

+1