handdator

Visa fullständig version : stora armar avslappnad


tdaman
2011-05-29, 14:06
Tjena kolo var och tränade lite med min polare här om dagen som började träna samtidigt som mig för ungefär 2 år sedan.

Han kommenterade då mina armar som emot hans var väldigt stora i avslappnat läge, men när vi spände va dom ungefär lika stora om vi skulle ha mätt dom.

Är det så här det kommer att förbli för mig att jag kommer ha väldigt stora i avslappnat läge och bara någon cm större armar i spänt läge? Visst tycker det är ganska coolt att ha det på det här sättet men om man kunde träna sig till lite mer topp så att säga så vore det ju helschysst.

Tack för att ni tog er tid att läsa.

hidden
2011-05-29, 14:07
Var det under träningspasset han kommenterade din arm? Körde ni armpass? Du kanske hade mer pump än honom.

Fugly
2011-05-29, 14:09
Stora muskler = stora oavsett spänt eller avslappnat läge. Med andra ord så hade du antingen mer pump än honom eller så hade han en stor tröja, du en liten etc.

tdaman
2011-05-29, 14:09
Innan träningspasset och ja vi körde armar den dagen.

Fugly
2011-05-29, 14:15
Innan träningspasset och ja vi körde armar den dagen.
Kan det ha något att göra med illusioner?

Man utvecklas också olika snabbt. Testa dock att mäta era armar med ett måttband, ibland kan ögat se fel.

Mantus
2011-05-29, 14:17
Tjena kolo var och tränade lite med min polare här om dagen som började träna samtidigt som mig för ungefär 2 år sedan.

Han kommenterade då mina armar som emot hans var väldigt stora i avslappnat läge, men när vi spände va dom ungefär lika stora om vi skulle ha mätt dom.

Är det så här det kommer att förbli för mig att jag kommer ha väldigt stora i avslappnat läge och bara någon cm större armar i spänt läge? Visst tycker det är ganska coolt att ha det på det här sättet men om man kunde träna sig till lite mer topp så att säga så vore det ju helschysst.

Tack för att ni tog er tid att läsa.

Beror till viss del hur ration mellan triceps och biceps är. Stora triceps brukar få armarna att se större ut i avslappnat läge medan du inte får särdeles mycket större armar när du spänner biceps.

henrikl
2011-05-29, 14:20
Beror till viss del hur ration mellan triceps och biceps är. Stora triceps brukar få armarna att se större ut i avslappnat läge medan du inte får särdeles mycket större armar när du spänner biceps.

Fettmängden spelar ju också väldigt stor roll.

Mantus
2011-05-29, 15:52
Fettmängden spelar ju också väldigt stor roll.

Självklart. Jag tänkte inte på det då jag själv inte lagrar nämnvärt med fett i armarna förrän vid riktigt hög vikt.

MilkmaN
2011-05-29, 17:18
Mina armar ser typ mindre ut när jag spänner dem om jag har högre kroppsfett. Lagrar ganska mkt fett på armarna, på gott och ont :)

TheGhr
2011-05-29, 18:48
Jag har 35 cm armar och då är det gött med runt 2,5 cm djup i armvecket vid rak och avslappnad arm.

Kimball
2011-05-29, 20:06
Bicepspeaken kan väl spela in lite här också, vissa ser ut att ha mediokra armar avslappnade, men trollar fram en ordentlig tennisboll när de väl flexar.

Beelz
2011-05-29, 20:54
Stora muskler = stora oavsett spänt eller avslappnat läge. Med andra ord så hade du antingen mer pump än honom eller så hade han en stor tröja, du en liten etc.

detta spelar väldigt stor roll, testa ta på er en tröja med för stor storlek, då ser era armars säkert små ut, sen ta på dig en tröja med slim-passform..