handdator

Visa fullständig version : Huvudvärk av träning?


Freeedrik1990
2011-05-29, 14:04
Halloj!

Jag är en kille på 20 år som är aktiv inom styrketräning.
Jag tränar ca 4 gånger i veckan, jag äter bra frukost, lunch och middag (även småmål emellanåt)
Jag är 170 cm och väger 78 kg, jag tar protein pulver och har precis slutat med kreatin. Min syn är det inget fel på och jag sover överlag bra, vatten kunde jag dricka mer av men jag dricker absolut inte för lite.

Grejen är att jag ALDRIG haft problem med huvudvärk eller andra sjukdomar tills nu, jag tar aldrig smärtstillande, alvedon, ipren etc..

Men för 2 veckor sen fick jag något skit i kroppen och fick huvudvärk så jag spydde samt att jag var allmänt dålig i magen! Detta gick över efter 3 dagar och jag var till baka på gymmet, nu efter detta har jag huvudvärk titt som tätt, inget farligt men det ligger ändå där och trycker.

Vissa av min kompisar säger att jag måste lugna mig med träning då dom tror att det kan vara överträning och min kropp nu sa ifrån. Även fast jag inte tränar mer en 4 gånger i veckan så tränar jag jag rätt hårt...Kanske lite för hårt och länge. *flex*

Min fråga är nu om huvudvärk kan orsakas av träning? För jag har ofta mer ont strax efter träning. :smash:
Jag har skit svårt att vara ifrån gymmet så att ge min kropp en vilovecka eller två är inget jag vill!

Har ni/haft problem med huvudvärk i samband med träning?

Hadé fint!
/Fredrik

1684_
2011-05-29, 15:32
Äter dfu bra? Mycket järn å c-vitaminer? Stressad? Kollat HB (blodvärdet)? trött/slö?

Freeedrik1990
2011-05-29, 18:15
Ja jag äter allt bra, i allafall till frukost och lunch. Middag kan jag slarva med, men överlag bra!
MEN, frukt är jag fruktansvärt dålig på att äta! :furious:
Jag känner mig inte vidare trött eller slö, inte mer en "normalt"

1684_
2011-05-29, 18:54
kanske ändå försöka varva ner å vila ifrån ansträngning i några dagar och se? kan vara virus, kroppen sger ifrån. värt å testa än de blir värre!!

salmiak
2011-05-29, 20:20
Mångt och mycket gällande huvudvärk kan förklaras av blodtryck.
Det är ganska vanligt att folk får ont i huvudet av träning, i alla fall om man gör sin bedömning av allt man läst på detta forum ett tag.
Får du känningar av att smärtan härstammar från en särskild sida samt känner av lite nackstelhet bör du försöka kolla upp det lite bättre.