handdator

Visa fullständig version : Tänker bli stor!


Sushipinne
2011-05-29, 01:43
Tja, har nu bantat ner mig, 20kg, bilder finns inne på "Deff/diet" där.
Nu ska min resa börja mot att bli stor som ett hus!
Någon som har ett bra schema att länka? Gärna bilder på hur du ser ut, vad du tar innan träning(ex. Kreatin, Prest.höjare, you name it!)

Även kanske vad du tar efter!

rooz
2011-05-29, 07:38
Klockan 02.43 en söndagsmorgon tänkte du "Nu jävlar!!111, nu ska ja bli stor som ett varuhus och dwarfa alla som ser ut som radhus i jämförelse!1111!!!"?

Finns 101020102029191219 liknade trådar om ämnet.

raQblad
2011-05-29, 08:34
Klockan 02.43 en söndagsmorgon tänkte du "Nu jävlar!!111, nu ska ja bli stor som ett varuhus och dwarfa alla som ser ut som radhus i jämförelse!1111!!!"?

Finns 101020102029191219 liknade trådar om ämnet.Han kanske vaknade mitt i natten och hade en sån, vahetere, epiphany. Helt pløtsligt visste han det bara... :D

Till trådskaparen: Læs igenom majoriteten av trådarna som existerar hær, skrivits kilometervis, milvis av teorier om vad som gør dig størst på snabbast møjliga tid. Men om du nu deffat færdigt hade jag tipsat om Leangains.com, så kan du ju fortsætta vara deffad.

Sniggel
2011-05-29, 09:37
Gör som denni pavlovic, fast mer långsamt :)

hugok
2011-05-29, 09:42
Kolla folks journaler lite också, då ser du hur folk tränar för sina olika mål.

mattilainen
2011-05-29, 10:02
ofta är det så för mig att jag tänker något liknande på natten och sedan när man vaknar dagen efter så är det som bortblåst:p

Danne2k
2011-05-29, 10:17
Gör det inte svårare än det är.

Jag skulle vilja peka på 4 viktiga saker:

- Ha en plan: mål, delmål, träningschema, kostplan osv.
- Ett välkänt träningsschema (med basövningar!) och inbyggd progression för att bli starkare
- Ett kaloriöverskott för en långsam viktuppgång
- Tålamod!

Skulle jag bara ge ett enda tips så skulle det definitivt vara att bli starkare!
Massan och volymen kommer på sikt ner styrkan ökar.

Kolla in Jim Wendlers 5/3/1, Stronglifts 5x5, Bill Starr mfl.

Zorban
2011-05-29, 10:19
Hur folk ser ut spelar inte så stor roll. Tränar man tillräckligt länge blir man nog grov även om man "gör fel". Dessutom har de flesta som tränat lite längre nog kört på många olika scheman. Du kan inte titta på en person och tänka "han är stor, han har kört på XXX schemat och tagit kreatin och Rage Nitro, dessutom går han upp kl 04 varje natt och äter keso, så om jag gör som honom blir jag också stor".

Om du är nybörjare behöver du inte direkt några tillskott (förutom protein om du får i dig för lite i maten), det kommer iaf inte påverka resultatet nämnvärt. Kör på något nybörjar-schema, typ SL 5x5 eller nybörjarschemat som finns som sticky.

Vad du tar efter träningen kommer inte heller ha någon stor betydelse, såvida du äter någorlunda vettigt. Hur hårt man tränar, hur man sköter återhämtning, och vilka gener man har, spelar Betydligt större roll.

kalajset
2011-05-29, 10:52
Hur folk ser ut spelar inte så stor roll. Tränar man tillräckligt länge blir man nog grov även om man "gör fel". Dessutom har de flesta som tränat lite längre nog kört på många olika scheman. Du kan inte titta på en person och tänka "han är stor, han har kört på XXX schemat och tagit kreatin och Rage Nitro, dessutom går han upp kl 04 varje natt och äter keso, så om jag gör som honom blir jag också stor".

Om du är nybörjare behöver du inte direkt några tillskott (förutom protein om du får i dig för lite i maten), det kommer iaf inte påverka resultatet nämnvärt. Kör på något nybörjar-schema, typ SL 5x5 eller nybörjarschemat som finns som sticky.

Vad du tar efter träningen kommer inte heller ha någon stor betydelse, såvida du äter någorlunda vettigt. Hur hårt man tränar, hur man sköter återhämtning, och vilka gener man har, spelar Betydligt större roll.

+1, särskilt på det fetmarkerade.

Det måste vara otroligt ovanligt att någon, även grövre individer, håller sig till ett och samma schema år ut och år in. De flesta, både grova och mindre grova individer, verkar byta ut sitt schema helt åtminstone en handfull gånger per år. Detta betyder naturligtvis inte att byta schema har något större egenvärde i sig, (även fast de flesta som är någorlunda seriösa med sin träning självklart ständigt försöker förbättra ett aktuellt schema med avseende på vad som fungerar/inte fungerar just då), utan mer att det just inte går att dra några större slutsatser utifrån vad en person kör på för upplägg för tillfället.

Dessutom tillkommer en rad andra faktorer i fråga om "grovhet" och den allra allra största enskilda faktorn, förutom att man faktiskt utför någorlunda vettig träning, är och kommer alltid förbli vilka gener man har begåvats med. Att träna på ordentligt med ett vettigt upplägg man är sugen på, äta bra mat, och sedan låta tiden sköta resten är egentligen allt man behöver fokusera på om man inte tränat så länge.
Man kan optimera/exprimentera med smågrejer in i det oändliga, vilket absolut inte behöver vara fel i sig, t om tvärtom i många fall, men att lägga ner någon större tankekraft på om man t ex ska ha 20g eller 30g protein i drinken, när på dagen man ska äta sin vitamintablett, om man ska sträva efter att köra 10 eller 12 repetitioner i en viss övning - det är inte här fokus bör ligga. Då kan man istället lägga den där extra halvtimmen man får över om dagen på att träna mer istället enligt egen åsikt, och eventuellt börja experimentera mer sådant när nybörjarökningarna är över.

hidden
2011-05-29, 11:00
ofta är det så för mig att jag tänker något liknande på natten och sedan när man vaknar dagen efter så är det som bortblåst:p

Igenkänning :P

emi23j
2011-05-29, 11:22
Lycka till!

Sushipinne
2011-05-29, 11:23
Om du är nybörjare behöver du inte direkt några tillskott (förutom protein om du får i dig för lite i maten), det kommer iaf inte påverka resultatet nämnvärt. Kör på något nybörjar-schema, typ SL 5x5 eller nybörjarschemat som finns som sticky.



Lite det jag menade, ifall någon hade något bra schema att följa ibörjan! :)

Crocker
2011-05-29, 11:28
Lite det jag menade, ifall någon hade något bra schema att följa ibörjan! :)

5x5 (http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/)

Bumbis nybörjarschema (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454)

Cybers schema (http://www.halso.info/forum/thread-37082.html)

Sushipinne
2011-05-29, 11:34
Tackar Crocker! :)