handdator

Visa fullständig version : Ont i armen!


McCracken
2003-12-08, 15:46
När jag tränar får jag grymt ont i vänstra armen,det känns mest om man kör bänkpress,hantelpress,flyes.Det känns som att smärtan går upp i axeln men det är i huvudsak mitten upptill på armen.
Va fan ska jag göra? det här är inget vidare,
Hörde en fågel viska att det var axeln och att jag skulle köra mer baksida axlar för att förebygga detta.
Är det nån som vet?

Fok
2003-12-08, 16:26
Du kommer få ett antal svar som säger gå till en läkare, så jag tänkte jag kunde inleda med att säga, gå till en läkare/naprapat.

Officer
2003-12-08, 22:26
Gå till läkarjävel, om jag hade dina symtom tvekar jag på att jag skulle sitta och spekulera kring det på ett nätforum.

Hnke
2003-12-08, 22:59
kan du utveckla lite... hur känns det i armen??

Spec^
2003-12-08, 23:22
Brukar oxå få en sorts smärta som drar sig genom överarmen till axeln.

Brukar inträffa i alla sneda pressar.. men har gått bra då jag letat fram vilken lutning som passar.

daja
2003-12-09, 08:42
Originally posted by AnabolicProtein
Gå till läkarjävel, om jag hade dina symtom tvekar jag på att jag skulle sitta och spekulera kring det på ett nätforum.

Om man skulle rusa iväg till en läkare varenda gång man hade lite ont nånstans skulle man ju fan sitta i väntrummet dygnet runt!!!!
Litar fan inte ett jävla dugg på läkare, dom har enbart kommit med "vila från all träning i några veckor, blir det inte bättre får du komma tillbaka". Det behövs knappast nån skelögd snubbe i vit rock för att fatta att man ska vila ett tag.

Officer
2003-12-09, 09:16
Originally posted by daja


Om man skulle rusa iväg till en läkare varenda gång man hade lite ont nånstans skulle man ju fan sitta i väntrummet dygnet runt!!!!
Litar fan inte ett jävla dugg på läkare, dom har enbart kommit med "vila från all träning i några veckor, blir det inte bättre får du komma tillbaka". Det behövs knappast nån skelögd snubbe i vit rock för att fatta att man ska vila ett tag.


Jag utgår ifrån att personen som startat tråden inte tänker likadant som du. När det handlar om smärtor, konstiga smärtor, så ska man naturligtvis testa att vila ett tag, och när jag säger att man ska dra till läkare utgår jag att man redan har testat att vila innan, annars tror jag att man har skrivit i onödan.

bjärven
2003-12-09, 09:31
sluta slit:smash:

daja
2003-12-09, 09:40
Originally posted by AnabolicProtein



Jag utgår ifrån att personen som startat tråden inte tänker likadant som du. När det handlar om smärtor, konstiga smärtor, så ska man naturligtvis testa att vila ett tag, och när jag säger att man ska dra till läkare utgår jag att man redan har testat att vila innan, annars tror jag att man har skrivit i onödan.

Eftersom han skriver här kanske han först vill kolla ifall nån annan råkat ut för samma sak och vad han gjorde för att bli kvitt det. Innan man knatar iväg till the fucking doctor och lägger ut en massa kulor i onödan kan du va en bra idé att checka de med andra tränande, så stop bitching!
:whipped:

;)

Officer
2003-12-09, 09:41
Originally posted by daja

så stop bitching!
:whipped:

;)


Alright you want it that way, so be it.

daja
2003-12-09, 09:47
Originally posted by AnabolicProtein



Alright you want it that way, so be it.

Bring it on!

:smokin:

McCracken
2003-12-09, 11:31
Jag har haft ett uppehåll i träningen i ett par veckor för ett tag sen men det hjälpte föga.Det kommer så fort jag ska köra pressar el flyes men även då jag har armen i en konstig vinkel.
Kanske får knata iväg till läkaren men då blir det som Daja säger vila ett par veckor,men det är ju just det jag gjort.

kharon
2003-12-09, 11:35
En läkare som specialicerat sig på idrottsskador är ju lämplig att uppsöka. Eller naprapat/kiropraktor brukar ju ha koll också.

Vanliga allmänna läkare brukar ju vanligen ha föga koll på allt som heter träningsskador.

Legance
2003-12-09, 13:58
hehe tror inte det är nåt allvarligt har haft så ja me förut ett par gånger gjorde inget åt det det försvann rätt fort av sig själv

Jense
2003-12-09, 15:01
Gör som jag, skit i att du har ont i armen o kör på hårdare. skulle armen då gå av så har du gjort fel. jag gör som sagt så och det hjälper faktiskt.

King Grub
2003-12-09, 15:02
Originally posted by Jense
Gör som jag, skit i att du har ont i armen o kör på hårdare. skulle armen då gå av så har du gjort fel. jag gör som sagt så och det hjälper faktiskt.

Vill man att smärtan skall bli kronisk så. :rolleyes:

Jense
2003-12-09, 15:10
Vill man? Jag har ingen kronisk smärta.

Får man ont så där bara så går det över. det är en annan sak om man har vridit eller gjort något annat dumt

Ulf A Big
2004-12-29, 09:00
När jag tränar får jag grymt ont i vänstra armen,det känns mest om man kör bänkpress,hantelpress,flyes.Det känns som att smärtan går upp i axeln men det är i huvudsak mitten upptill på armen.
Va fan ska jag göra? det här är inget vidare,
Hörde en fågel viska att det var axeln och att jag skulle köra mer baksida axlar för att förebygga detta.
Är det nån som vet?
Övre bicepsfästet krånglar och är inflammerat. Hur känns det att köra bicepscurl stående ?