handdator

Visa fullständig version : hur ska jag göra under denna tid?!


flodhästen22
2011-05-27, 22:11
ska iväg till USA och kommer flyga dit, har aldrig sovit en enda timme på planet än så länge när jag åkt dit och åkt dit nu ca 15ggr.. kan ej sova helt enkelt.. flygturen kommer vara från eftermiddagen fram till nästa eftermiddag ungefär.. dvs 24timmar utan sömn..

hur ska jag göra med matintaget under natten då tänkte jag? hur ska jag ta, när ska jag äta ungefär osv? kommer ju vara hungrig mitt i natten skulle jag tro så borde jag då äta som vanligt då? har tillgång till massa mat och skräp men tänkte mer på vilken mat jag borde äta mitt i natten och början på morgonen 05,00 ungefär...

ungefär hur många kalorier bör jag få i mig under natten då jag e vaken hela natten?!!

jätte stort plus till svar här:D:D

hoog
2011-05-27, 22:21
Köp sömntabletter så du kan sova större delen av tiden.

flodhästen22
2011-05-27, 22:34
hjälper inte..

Tabbe
2011-05-28, 07:25
Alkohol?

Ät när du blir hungrig?

willtjam
2011-05-28, 08:20
Ät vad du vill? Du blir inte tjock på en dag.

flodhästen22
2011-05-28, 08:23
nej men de tror jag vell med att man inte blir tjock på en dag men låt oss säga att jag går på överskott på kanske 3000-3500kcal den natten på godis/chips osv.. men endå håller mig relativt till kcal balans under veckan.. då kommer de vell inte merkas ngn jätte mkt eller? tänkte mer på att de e godis och skit som stoppas i munnen under den tiden--

willtjam
2011-05-28, 08:26
Låt bli att käka godis och chips så slipper du oroa dig.

hoog
2011-05-28, 08:34
hjälper inte..

Vadå hjälper inte?

Skitsnack.

nisse1976
2011-05-28, 08:40
nej men de tror jag vell med att man inte blir tjock på en dag men låt oss säga att jag går på överskott på kanske 3000-3500kcal den natten på godis/chips osv.. men endå håller mig relativt till kcal balans under veckan.. då kommer de vell inte merkas ngn jätte mkt eller? tänkte mer på att de e godis och skit som stoppas i munnen under den tiden--

Om du överäter 3000 kcal en dag och kompenserar upp det andra dagar så kommer det att jämna ut sig ja.
Men måste du överäta 3000 kcal för att du är vaken en nat? Det är ju vrålmycket, det är ju framförallt väldigt svårt att göra på ett flyg om du inte skall äta godis och chips, måltiderna de bjuder på brukar inte direkt vara några jättegrejer.

StarkaUlf
2011-05-28, 08:52
Flyger till västra delen av usa antar jag? Om det tar så lång tid*
Till new york tar det bara 9-10 timmar iaf.

Fast käka bara som vanligt, och köp lite nötter osv :) fast det brukar man få gratis på dessa långa flygningar.

BengtBurk
2011-05-28, 09:39
Som sagt, ät när du är hungrig och ät inte godis och chips. Drick lightläsk eller tugga tuggummi, det brukar hjälpa mig när jag är sugen på någonting att äta. Se till att hålla dig sysselsatt under flygningen så går det nog ännu lättare.

Tolkia
2011-05-28, 10:05
Om du har gjort det 15 gånger förut, så vet du ju hur det är? Det har knappast hänt något som förändrade världen (eller flygturerna) bara för att du har upptäckt Kolozzeum i mellantiden. Vill du ha något att tugga på under de vakna timmarna utöver det som flyget säljer (frukt, t.ex.), så är det väl bara att packa det. +1 på det om att hålla sig sysselsatt; jag kan inte heller sova på flyget, och jag tycker att det brukar hjälpa mycket att ha något att göra. Det värsta är inte sömnbristen utan brötatristessen.