handdator

Visa fullständig version : Tips-minska skummet-protein!


Mala
2011-05-27, 19:17
Har Casein FX, och den skummar varje jädrans gång jag skakar den. Får vänta över en kvart men ändå har den inte ens skummat klart då, och ändå är det cirka 1cm skum kvar...!!!!!!*gah!*

Jag tar 3dl vatten och 0.5dl casein protein.

Casein skummar ju mindre än Vassle, men finns det inga sätt o göra så att de inte skummar så mycket som de gör? Jag har även micro whey active och den skummar inte alls lika mycket, nån cm i början och redan efter ett par sekunder har skummet gått bort....

Så jävla less på detta protein, önskar jag aldrig köpt det.....*grr*
Proteinet (jordgubb iaf) smakar inte så gott heller, rekommenderar att inte köpa den.

Kung atlas
2011-05-27, 19:43
Sojalecitin dämpar skummet.

Sundqvist
2011-05-27, 19:48
Full shakern så de knappt finns något luftrum! blir mindre skum då! :)
innan du skakar alltså! :)

Mala
2011-05-27, 20:04
Vart får man tag på Sojalecitin? Kan man lägga en bit choklad eller lite margarin??*screwy*

Läste också om det Sundqvist, ska testa det nu!

Mala
2011-05-27, 20:12
Tog en burk som var relativt liten där det nästan var fullt, det blev inte lika mycket skum. Men proteinet smakar ändå piss..
Får jag mindre protein i mig om jag inte dricker skummet?

Sundqvist
2011-05-27, 20:13
Då tycker jag du ska byta protein! :)

Mala
2011-05-27, 20:16
Precis köpt denna''/
Kompisen säger att det inte skummar för honom med samma protein, konstigt, han kanske skojar...

Anywho... sista och första gången jag köper Casein FX.

mattilainen
2011-05-27, 21:29
har aldrig varit med om att mitt protein skummar när jag skakar det..

Mala
2011-05-28, 17:21
har aldrig varit med om att mitt protein skummar när jag skakar det..

Vad har du för protein?

BengtBurk
2011-05-28, 17:41
Lär ju knappast vara något speciellt för just det proteinet. Jag har skakat hundratals shakear och det är ytterst få som skummar även om det händer och då har jag varierat mellan olika sorter men upplever att andelen shakear som skummar är väldigt lika mellan olika sorter.

z_bumbi
2011-05-28, 17:43
Tog en burk som var relativt liten där det nästan var fullt, det blev inte lika mycket skum. Men proteinet smakar ändå piss..

Släng i lite oboy, då får du både smak och sojalecitin (det finns i oboy precis av samma skäl som det finns i protein dvs för att underlätta att det löser sig). Annars kan lite socker eller maltodextrin ge en liknande effekt.

Får jag mindre protein i mig om jag inte dricker skummet?

Ja.

Mala
2011-05-30, 19:04
Lär ju knappast vara något speciellt för just det proteinet. Jag har skakat hundratals shakear och det är ytterst få som skummar även om det händer och då har jag varierat mellan olika sorter men upplever att andelen shakear som skummar är väldigt lika mellan olika sorter.

Jaha... Konstigt''/

Släng i lite oboy, då får du både smak och sojalecitin (det finns i oboy precis av samma skäl som det finns i protein dvs för att underlätta att det löser sig). Annars kan lite socker eller maltodextrin ge en liknande effekt.

Ja.

Oboy med jordgubb hur smakar det:/?

Bara en till fråga, är det många som upplever detta just av Casein FX? Eller är jag en av få...

Traash
2011-05-30, 19:07
Mmm! Skummet är ju det godaste *cupid*

z_bumbi
2011-05-30, 19:28
Oboy med jordgubb hur smakar det:/?

Pröva?

Protein som inte är goda går annars att använda som utfyllnad om man gör något i mixern. En näve jordgubbar, en banan, mjölk och så en släng med äckligt protein...

Mala
2011-06-15, 00:01
Pröva?

Protein som inte är goda går annars att använda som utfyllnad om man gör något i mixern. En näve jordgubbar, en banan, mjölk och så en släng med äckligt protein...

Bästa tipset! Och inte alls smakade det illa heller! Har använt en tesked för varje gång nu och det har blivit mycket, mycket bättre! Tack gode Gu... vänta lite, tack z_bumbi!

Sojalecitin dämpar skummet.

Ni kan er grej ni!

He-man
2011-06-15, 00:25
Double pro från eiselt skummar ingenting över huvud taget! :thumbup:

Mala
2011-06-16, 19:02
Double pro från eiselt skummar ingenting över huvud taget! :thumbup:

Synd att jag redan har köpt 2 kilo-.-

rajjan_dammit
2011-06-16, 19:31
Men rör lite i shakern med en sked eller nåt efter att du skakat den?

Mala
2011-06-16, 19:35
Men rör lite i shakern med en sked eller nåt efter att du skakat den?

Kan testa det om 2h:)