handdator

Visa fullständig version : Mitt hjärta rusar?


apagul
2011-05-27, 18:27
Tränade idag (ben) blev riktigt tunga ben för mig.
Slog PB och allt. Innan ben intog jag halv liter pepsi och en extra stor kopp kaffe (extra starkt).
Normalt intar jag te några timmar före och en vanlig kopp kaffe precis innan.

Kör Periodisk fasta.

Efter gymmet 1h, så kändwe jag mig väldigt matt, sen började hjärtat slå hårade på vägen hem. Nojig som jag är så nojade jag.

Har inga dubbelslag eller tunelseeende eller något.

Är det förstorad aorta ?

Edit: Intag av pepsi vid 16.15, kaffe 16.45
Träning 17.00-18.00

Klockan är nu 19.29

Mats J
2011-05-27, 18:31
Hur menar du att det rusar, du har lite hjärtklappning. Rusar är ju när du trots vila har mer i puls än du har som maxpuls, tex. 220 slag/minuten.

Ibland slår mitt hjärta så hårt att jag inte kan läsa en bok och ha den vilande på bröstet eftersom den hoppar så av hjärtslagen.

klupknum
2011-05-27, 18:41
Inga stora problem? Japp, typiska symptom av cancer.
Var inte så nojjig, ingen bra idé att bli en hypokondriker, är väl antagligen bara koffein ifall du är känslig mot det, dessutom hade du tränat, inte ovanligt att blodtrycket ökar och att man blir trött när man tränar.
Ifall det var en förstorad aorta skulle du känna tryck och/eller smärta i bröstkorgen och ryggen.

Imo, njut av fredagen. :)

HerrCarlsson
2011-05-27, 18:45
Är du oroliga ska du söka hjälp, på riktigt.

Wequ
2011-05-27, 18:56
Har liknande problem, händer max 1 gång i månaden att hjärtat börjar pumpa snabbt som fan, 3x mer än min normala puls känns det som. Senaste gången hände det på gymmet, men har även hänt när jag bara chillat på soffan. Går över efter 3-4 min.

:smash: konstigt