handdator

Visa fullständig version : Även jag tränar!


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Proxy
2011-05-26, 20:47
Tja, alla andra har ju en journal så jag får väll börja journalera lite jag också.

Det kommer inte bara att vara massa vikter gånger antalet reps, och personbästa hit och dit, utan mer fokus på mina tankar kring min träning och kost. Mer om detta senare.

Jag är just nu 18 jordsnurr och väger mellan 80 och 85kg beroende på hur svullen/hård jag är.

På schemat just nu ligger volymträning. Bli större, utveckla mer kraft. Mer muskelmassa helt enkelt. Detta varvat med en del styrke/strongman-träning ungefär en gång i veckan, men mer om även detta senare.
Jag tävlar för GKK i SL, och fokus ligger på att bli så stark som möjligt på lång sikt, men jag kommer att kasta in en del toppningsträning innan SM i klassisk lyftning.

Nog med tjat, in med lite skriverier!

Proxy
2011-05-26, 21:20
Ojojoj vad vilse jag är!

Jag kanske ska börja med att förklara situationen. Nu när jag blickar tillbaka så har jag egentligen varit vilse hela min träningskarriär, men på senare dagar så har jag slutat att försöka uppfinna hjulet, och börjat lyssna. Inte likt mig, men jag gör mitt bästa.

Så länge jag har tränat seriöst så har jag "skött" min kost. Massvis med protein, mycket kolhydrater, tillräckligt med fett, och i princip bara rena matkällor. Bra mat.
Men nu har jag lärt mig att manipulera min kost, och vikten av att göra så, istället för att bara "äta bra" hela tiden. Personen som har lärt mig detta är Robban, men från början är det egentligen idéer som jag och Timme har bollat lite fram och tillbaka. Ja, RobbanColeman, den där knasbollen som alla tror är helt galen. :D

Som jag nämnde, så har jag nu börjat manipulera min kost, baserat på den mytomspunna ABCDE-dieten.
Jag tror verkligen inte att den här dieten är för alla, utan för att kunna utföra den korrekt så måste man verkligen kunna sin egen kropp.
Kort sagt så går den ut på att man cyklar protein och kolhydrater, för att åstadkomma något som många av någon anledning ser som jätteabstrakt, nämligen "tryck".

Just nu, idag, har jag insett hur rätt Robban har. Det handlar inte bara om att sköta sin kost och sin träning, det handlar om att manipulera kost och träning för att verkligen få resultat. Särskilt när man är ren.

Det jag har fått en uppenbarelse om är just träningen. För att kroppen ska hamna i rätt läge, så kommer man ingenvart av träningen eller kosten var för sig, båda måste stämma med varandra.

Dom sista 2 veckorna har allting varit snett. Jag gick ifrån min lowcarb-period till min highcarb-period. Det fungerar som så att man kombinerar såndär fjollig byggarträning, samtidigt som man tankar upp kroppen med kolhydrater och blir fruktansvärt svullen. Man får ett extremt tryck - om man gör rätt.
Denna gången gjorde jag inte rätt! Kosten var jättebra, precis som vanligt, men träningen var fel. Det är en otrolig skillnad mellan att träna "rätt" och "fel" när man använder detta upplägget. Som natt och dag. Sist var jag svullen som jag vet inte vad, och nu är jag bara slät och fluffig. Inget tryck alls.

Men, ibland måste man lära sig den hårda vägen. Något som jag har fått göra väldigt mycket den sista tiden, både i och utanför träningsvärlden.

Nu när jag är solklar på skillnaden mellan rätt och fel så ska jag backa ifrån kolhydraterna och köra en light-version av något jag och Timme kallar för EHPD, vilket helt enkelt går ut på att man kör en blastperiod med protein.
Efter det så går jag på min high carb-period igen, men denna gången på rätt sätt.

Precis som Robban säger, man måste lära sig och känna skillnaden i sin egna kropp, man kan inte bara titta på siffror och "äta rätt". Anders the Peak poängterade en gång vikten av att manipulera kost, oj vad rätt han hade.

Proxy
2011-05-26, 21:29
Jag tränar på ett gym med ett gäng strongman-killar. Några som har tävlat i Sveriges starkaste man och några fler, så jag har nu börjat köra lite strongman ungefär en gång i veckan, mest för att det är så fruktansvärt roligt!

Här har vi lite utav måndagens strongman-pass: Det blev inte särskilt hårt, jag gick inte fullt ut i någon av övningarna.

Kronlyft:
Uppvärmning för att få upp lite värme och blod i ryggen, gick upp till kanske 150kg. Jag sade redan när jag kände på 110kg att jag vet att jag har 300 i mig, och det verkar det som att jag har. Mer senare.

Farmers Walk: (vikt i skriven i vikt per väska.)
50kg - 20 meter.
80kg - 20 meter.
100kg - 10 meter.
85kg - 40 meter.

Conans wheel:
150kg
175kg

Lite däckvält, stock, och ok.

Kronlyft:
Pyramid till 230kg.
240 x 1
250 x 1
260 x 1
270 x 1

Jobbigt med kronlyft efter 3 timmars strongman, men jag var tvungen att känna på det lite. Jag har aldrig testat kronlyft innan, så jag tycker att en lätt singel på 270 är klart godkänt. 300 finns i kroppen, inget snack om saken. :)

Proxy
2011-05-26, 21:49
Jag ska börja med att säga att jag inte påstår att detta är den heliga graalen för hur man ska äta och träna. Men jag skulle verkligen vilja påstå att om det utförs rätt, så som Robban gör, jävlar vad resultat du kommer att få.

Om jag inte minns fel så var det några veckor innan Serie 2:an som jag på riktigt testade detta upplägget. Det klickade direkt, och jag svällde upp som en gris. På under 8% kroppsfett och med redigt svullna muskler så såg jag fruktansvärt bra ut, och wow vad jag presterade. Jag svällde upp till 85kg som värst, och naturligtvis hade jag inte blivit direkt fetare på ett par veckor.
Då var det kul. Innan hade kroppen varit helt ras, jag var slut i varenda led i kroppen, jag hade ont överallt och såg ut som skit.
Men det klickade direkt, om min kropp kunde se ut så hela tiden, då hade jag inte behövt gå till gymmet mer. :D

Det kanske ter sig konstigt att jag, som egentligen är en "styrkeatlet" håller på med såna här fasoner. Det är det inte. Styrkan var det som ökade mest. Vikterna jag använde var inte i närheten av vad jag kan använda, men musklerna kunde utveckla en kraft som var omöjlig tidigare.
Det var för övrigt därför jag gjorde en serie på 200-120-230 på serie 2:an, på vikter som tidigare hade varit tunga, men som nu var uppvärmningsvikter. Och då var jag inte ens i min high carb-period, jag var tvungen att skära ner på kolhydraterna för att klara mig under 83 kg säkert.

Summa, summarum, det här fungerar för mig. Jag ska lära mig att göra detta rätt, för nu har jag lärt mig skillnaden mellan vad som är rätt och fel för mig.

Styrkan på topp, trycket på topp, formen på topp, arbetskapaciteten på topp, det är fan såhär jag ska göra. :Virro

Som jag tidigare nämnde så har jag bollat mycket idéer med RobbanColeman. Ju bättre jag lärde mig känna min kropp, desto mer förstod jag att han verkligen var något på spåren, han kanske inte är så koko som man kan tro.

Nu vet jag vad det är Robban talar om, det här sättet att äta och träna är fantastiskt om det utförs rätt.
Från och med nu ska jag lyssna mer på Robban, ännu mer än jag tidigare har gjort, och med en tanke och kunskap bakom.

Mitosis
2011-05-27, 13:17
Såg att du också har en journal nu, som jag kan fylla med dat dere spam :D

Sundqvist
2011-05-27, 13:27
Kul med journal proxy! vad tar du i dem 3 stora?
kommer följas! :D :thumbup:

Crocker
2011-05-27, 13:54
Kul med journal proxy! vad tar du i dem 3 stora?
Han har böjt 260, helt jävla insane.
Kommer följa dig, kom igen nu!

limenka
2011-05-27, 14:51
ABCDE-dieten verkar intressant. Förstår inte riktigt vad den går ut på förutom att du cyklar protein/kolhydrater? Kan du förklara vad ett sådant upplägg innebär så en idiot förstår?

Btw; varför starta du inte journalen i SL-tråden? ^^

Forqie
2011-05-27, 15:32
fyfan vad grymt, ty jag har längtat!

Proxy
2011-05-27, 16:25
Såg att du också har en journal nu, som jag kan fylla med dat dere spam :D

Kul med journal proxy! vad tar du i dem 3 stora?
kommer följas! :D :thumbup:

Han har böjt 260, helt jävla insane.
Kommer följa dig, kom igen nu!

ABCDE-dieten verkar intressant. Förstår inte riktigt vad den går ut på förutom att du cyklar protein/kolhydrater? Kan du förklara vad ett sådant upplägg innebär så en idiot förstår?

Btw; varför starta du inte journalen i SL-tråden? ^^

fyfan vad grymt, ty jag har längtat!


Ah, kul med lite respons direkt! Tack så mycket. Spamma på bara gubbar, ifrågasätt massvis och hela köret. Randomness är alltid välkommet!

En fråga i taget:

Just nu kan jag faktiskt bara gissa hur mycket jag tar i de tre stora, för jag kommer inte att göra något maxlyft på länge, och jag vet att jag är väldigt mycket starkare än jag har varit tidigare.

En serie på 600 vet jag dock att jag klarar utan utrustning. Någonting i stil med 220-130-250 i godkända tävlingslyft.

Grymt Crocker, fast utrustningslyft ska inte räknas som maxlyft. :) När någon frågar så låter det bara löjligt om man säger att man böjer 400, när man bara böjer 300 utan pyjamasen. Sen så har jag aldrig varit överens med utrustningen heller.

Limenka, det är ju inte riktigt en journal om styrkelyft, utan mer tankar och reflektioner runt kost och träning generellt, så jag lade den här. :) Sen är min träning egentligen inte särskilt intressant, särskilt inte när man bara skriver ner VIKT X ANTAL REPS X ANTAL SET.

Jag skriver lite mer om hur jag äter i ett separat inlägg.

Galningen
2011-05-27, 16:33
Ska bli intressant att följa.

Chaliza
2011-05-27, 16:34
Gött! Ska bli kul o följa

Proxy
2011-05-27, 16:44
Jag börjar med att länka till Robbans artikel om ABCDE-dieten, då han har bemästrat den lång bättre än jag har, och det var främst han som fick mig att testa.
http://magictraining.blog.com/2010/08/07/abcde-dieten/

ABCDE-dieten består egentligen av två faser av kolhydrat och protein-cykling.

Fas 1: aka: low carb-fasen.
Om man ska hoppa på detta upplägget, d.v.s. kost+träning så ska man börja med denna fasen. Kort sagt så äter man mindre kolhydrater än vanligt, och jag skär ner på kalori-intaget ö.h.t. 1/3-1/2 av den mängden kolhydrater man äter under fas 2.

Fördelningen ser i princip ut som så att man äter 4g eller mer protein per kilo man väger, så mycket fett som kroppen behöver, och möjligtvis en liten mängd kolhydrater.

Denna fas kan liknas med lite med dom blastperioder som jag och Timme länge har använt oss av, d.v.s. att man i princip BARA äter protein och en liten mängd fett. Även om man ligger på ett kcal-underskott så blir återhämtningen förhöjd, och man får ett bra tryck i runt en vecka, absolut inte mer än två veckor. Det är inte samma sak som det glykogen-trycket man får av fas 2, även om en del protein kommer att omvandlas till glykogen, men styrkan och återhämtningen är riktigt förhöjd.
Timme har ibland gått så högt som närmare 7g per kilo han väger.

Fas 2: Det är nu det roliga börjar.
I denna fasen så sänker man sitt proteinintag lite, lite, lite, men det ska fortfarande vara högt. Jag sänker intaget till kanske 3g per kilo kroppsvikt, och höjer kalori och kolhydrat-intaget. Fettintaget höjs också något.
Med "rätt" träning, inte tung träning, utan byggarträning, kontakt och hela det köret, så kommer man i den här fasen att svälla upp som Super Mario efter en röd svamp.
Med ett förhöjt intag av "complex carbs" så kommer glykogen att tryckas in i muskeln, och du kommer att få ett ruggigt glykogen-tryck.
Om du fortsätter med den typen av träning d.v.s. SL-träning eller träning med sämre kontakt, lägre reps, o.s.v. ställer inte samma krav på arbetskapaciteten, och därav får man inte samma glykogen-inlagring.

Efter kanske 2 veckor av denna kosten så kommer trycket att försvinna. Glykogen-inlagringen kommer att avta, och man börjar istället att bli fluffig. Vätska hamnar utanför musklerna, o.s.v. Då är det dags att backa, och återgå till fas 1 igen.

Detta sättet att äta ställer extrema krav på hur väl man känner sin kropp, och kräver en väldig disciplin. Man måste känna hur kroppen reagerar på ändringar i kosten, och känna när det är dags för nästa fas.
Man måste också släppa egot på gymmet, utan denna typen av träning så tror jag att detta kostupplägget är tämligen värdelöst.

Proxy
2011-05-27, 16:47
Jag ska försöka slänga upp lite bilder på när jag är svullen om någon är sugen. Jag kommer nog inte att se riktigt lika bra ut som när jag var supersvullen på 6-8% BF, men man borde klart och tydligt se hur musklerna är svullna.

På profilbilden <-- var jag i en dålig low-carb period. Kroppen var jätteplatt, men tämligen hård. Där ser jag alltså pytteliten ut i jämförelse med hur jag ser ut när jag prickar rätt i high carb-fasen.

Mitosis
2011-05-27, 17:43
Power Unlimited:
http://www.megavideo.com/?v=C95R0ZD2

Proxy
2011-05-27, 18:29
Power Unlimited:
http://www.megavideo.com/?v=C95R0ZD2

Tyvm, blir slapparkväll ikväll, så gött att ha något att kolla på. :)

Behöver massvis med inspiration just nu.

Mitosis
2011-05-27, 18:31
Tyvm, blir slapparkväll ikväll, så gött att ha något att kolla på. :)

Behöver massvis med inspiration just nu.

Tyvärr så är det väl bara massa grunda WPO böjar :D

Proxy
2011-05-27, 18:53
Tyvärr så är det väl bara massa grunda WPO böjar :D

Ja det är en hel del grunt. :D

Proxy
2011-05-27, 19:44
Många böjsexuella i den filmen!

Mitosis
2011-05-28, 09:23
Många böjsexuella i den filmen!

Ja! Bästa är ju han Kirk eller vad han heter. Han som är så jävla dum i huvudet :D

"And if somebody where stupid enough to be in my squat rack..."

Proxy
2011-05-28, 16:27
Ja! Bästa är ju han Kirk eller vad han heter. Han som är så jävla dum i huvudet :D

"And if somebody where stupid enough to be in my squat rack..."

Så här ser det ut på mitt och Mitosis gym. :D Mitosis är i de flesta fallen Gollum. Stackarn kommer snart att få en stroke.

Jag vet, mina paint-skills är sjuka... :cool:

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=417&pictureid=2068

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=417&pictureid=2069

Mitosis
2011-05-28, 16:33
Haha, sjukt snyggt gjort!
Du får VG+! :D

Tycker fortfarande att de kan sälja alla löpband och ställa dit ett till böjrack!

Proxy
2011-05-28, 17:06
Haha, sjukt snyggt gjort!
Du får VG+! :D

Tycker fortfarande att de kan sälja alla löpband och ställa dit ett till böjrack!

Du har så rätt, 3 böjrack är absolut för lite för vårat pyttelilla gym. :D Ett till rack på övervåningen hade varit nice iofs.
Ja, den enda som använder löpbandet och crosstrainern är ju Hoffner. :laugh:

Idag blev det ett lätt ryggpass.

Latsdrag, stående pullover i cable, sittande rodd, omvänd stångrodd, och marklyft upphöjda till "bajsläget". Bajsläget är det vi kallar den där äckliga punkten precis under knät där det är förbannat tungt. Blev singlar upp till 250, bara för att jag kände för det.

Proxy
2011-05-28, 17:27
1999 var verkligen ett fantastiskt bodybuilding-år. Kevin Levrone var i sin bästa form någonsin (större än någonsin iaf, bättre symmetri 1994), Shawn Ray var i en fruktansvärd form, Flex var flex, och Ronnie var Ronnie.


Kevin Levrone såg ut som ett monster på Grand Prix '99. Bild tagen från efter 0:20 i klippet. Levrone var verkligen full blown det året, bästa armarna/axlarna någonsin.
http://i16.tinypic.com/4cw77m0.jpg
gQdSm1FLDO8
h6_BkQORkKI&feature=related'

Big Ron!
fNWzEFghCV8

Den bästa poserings-rutinen någonsin, utan tvekan.
PhzidW3jOS0&feature=related

Flex naturligtvis besviken efter förlusten '98.
FgCXosAgwx0&feature=related

Mitosis
2011-05-28, 17:37
http://cdn.healthhabits.ca/wp-content/uploads/2010/09/frank-zane-beard.jpg

Själv så gillar jag den gamla klassiska fysiken, jävla triceps har han med :D

rooz
2011-05-28, 17:42
Djävlar i helvete. Kevrone the monstha:eek:.

Hade vart skoj med dagsform-pics på dig zoidy!

Proxy
2011-05-28, 23:10
Själv så gillar jag den gamla klassiska fysiken, jävla triceps har han med :D

Gamla och gamla. 90-talet var fantastiskt, men 70-80 talet hade verkligen sin charm.
Jag har aldrig gillat Frank Zane och Jusup typen av fysik faktiskt. Aldrig varit ett fan av estet-killarna, jag tycker att fysiker som Levrones har mest charm. Full blown!
Men visst ser jag det vackra i estetiska fysiker från alla tider. Frank Zane, Shawn Ray, o.s.v.

Redan Larry Scott hade ett par rediga klubbor! Här jämfört med Lee Priest, mannen med dem best clubs in de business.

http://www.sfd.pl/1/images2002/20021230232125.jpg

Djävlar i helvete. Kevrone the monstha:eek:.

Hade vart skoj med dagsform-pics på dig Proxy!

Japp, Kevrone var verkligen ett monster. Många tror att bilden är morphad, men sanningen är den att han bara var jävligt stor '99. :D På magen så ser man varför.

Det var så mitt namn var ja. ;) Just nu ser jag ut som skit, lite småslät och platt, men jag ska försöka kasta upp ett par när jag är "full blown".

difeddy
2011-05-29, 00:09
Såg inte att du hade en journal, coolt. :)

Själv gav jag dieten ett försök men det sket sig verkligen. Ångrade mig rätt hårt. :D Låter intressant, dock!

larsson6
2011-05-29, 10:36
Jävligt intressant journal, kommer följas!:)

Proxy
2011-05-29, 16:35
Riktigt kul att folk tittar förbi här då och då, grymt skoj!

Inledde min low carb-fas för några dagar sen. Undvek kolhydrater i 2 dagar, och åt lite ris innan dagens pass. Kroppen reagerade väldigt bra, och kontakten blev ruggig, blodet flödade mer som det skulle, och en del tryck och vaskuläritet infann sig.
Riktigt kul när man kan göra ändringar och känna hur kroppen rör sig i den riktningen den ska! :)

Bröst och triceps: Passet såg ut ungefär såhär, det kan vara några reps fel här och där.

CC-flyes, 3 set uppvärmning: Tycker om att köra några lätta set flyes innan mina bröstpass. Det får igång blodet lite, och brösten reagerar bättre i nästa övning. Precis som lite lätta bensparkar innan man ska träna quadsen.

Incline smithbänk: otroligt bra! Hittade ett perfekt läge där jag fick belastningen perfekt på övre delen av bröstet, och inte kopplade in axlarna, och avlastade kuffarna bra. Riktigt kul, min nya favorit-rörelse för bröst, absolut!
Trycket hamnade klockrent på rätt ställe, och jag "öppnade upp" bröstet bra i botten utan att tappa belastning eller hamna i ett stretch-läge.
Personbästa i kontakt för att vara fas 1, det kommer nog att bli bra när jag går på mycket carbs igen. :)

50 x 20
60 x 18
70 x 15
80 x 12 - lite av belastningen började hamna på leden.

Plan hantelpress:
25 x 20
27.5 x 16
30 x 13

CC-flyes:
3 set, 20-12 reps.

Decline hantelpress:
3 set, 20-12 reps. 30kg som tyngst.

Pushdowns med rep:
4 set, 30kg x 12 som tyngst.

Pushdowns med V-handtag:
3 set, 40kg som tyngst.

Rep och hantel bakom nacke.

RobbanColeman
2011-05-29, 17:47
Du verkar helt tossig grabben! Sluta trolla! :D

Jag får höja min kolozzeum-aktivitet lite nu och följa denna journal... ;)

Proxy
2011-05-29, 17:57
Du verkar helt tossig grabben! Sluta trolla! :D

Jag får höja min kolozzeum-aktivitet lite nu och följa denna journal... ;)

Du har rätt Robban, ska genast sluta pricka lågt ner på latsen och gå och göra mina tunga marklyft. :em:

Kom gärna med input, ska försöka slänga upp lite film, även om man knappast kommer att kunna justera formen särskilt mycket rent visuellt.
Jobbar mycket på fånget i min triceps-träning. Det fungerar bäst i övningar för hänget, som hantel bakom nacke med en gång i taget.
Bröstfånget var riktigt bra idag.

Höja den behöver du inte göra, men kolla gärna in här då och då. :D

MilkmaN
2011-05-29, 18:00
Kul!

Även jag har hakat på robbans tankar och använt dem under ett tag nu, dock inte vad beträffar dieten. Hållt högt proteinintag men legat lågt på kolhydrater senaste tiden under dieten. Trycket har varit hemskt dåligt, mycket demotiverande. Målvikten 85kg är dock nådd så nu blir det ris igen! :D

Carolinew
2011-05-29, 18:01
Hoppsan, detta hade jag ju helt missat. Tänkte först skriva att du lagt journalen i fel avdelning men efter att ha sett lite av innehållet här så tar jag nog tillbaka det :D

Kör hårt nu!

(Inget Nässjö Classic för dig förresten?)

Zoidy
2011-05-29, 18:12
Ska också följa denna! :) Verkar bli intressant. Dieten du sysslar med verkar svår att pricka in rätt förresten? Hur länge tog det innan du kände att du bemästrade det?

Proxy
2011-05-29, 18:18
Kul!

Även jag har hakat på robbans tankar och använt dem under ett tag nu, dock inte vad beträffar dieten. Hållt högt proteinintag men legat lågt på kolhydrater senaste tiden under dieten. Trycket har varit hemskt dåligt, mycket demotiverande. Målvikten 85kg är dock nådd så nu blir det ris igen! :D

Testa! Det som är det intressanta med Robbans upplägg är egentligen inte träningen. "Den typen" av träning har funnits länge, jag tycker att det är kosten i kombination med träningen som gör skillnad på kroppen.
Det är kombinationen som gör upplägget.:)

Hoppsan, detta hade jag ju helt missat. Tänkte först skriva att du lagt journalen i fel avdelning men efter att ha sett lite av innehållet här så tar jag nog tillbaka det :D

Kör hårt nu!

(Inget Nässjö Classic för dig förresten?)

Japp, bara massa flams här, vi får se vart det tar mig i slutändan. :D Styrkan var ju på topp på serie 2:an, och det fortsätter absolut i samma riktning.

Inte tävla iaf, blir hellre överraskad några veckor innan Lund med hur jag står styrkemässigt. :D Orkar inte dra på mig några skador nu, för jag vet att dom kommer att komma om jag går på tunga böj och bänkar just nu.

Om ni vill att jag ska följa med och hjälpa till så kan jag nog göra det, kommer nog och tränar på tisdag, när brukar folk vara där då?

MilkmaN
2011-05-29, 18:23
Vart tränar du? Hade varit skoj att utbyta tankar om tryck med en annan!

Proxy
2011-05-29, 18:24
Ska också följa denna! :) Verkar bli intressant. Dieten du sysslar med verkar svår att pricka in rätt förresten? Hur länge tog det innan du kände att du bemästrade det?

Oj, nej, nej, nej! Jag har verkligen inte bemästrat den! Inte än. :)

Jag har följt en liknande modell i perioder tidigare. Proteinperiod följt av en klassisk bulkperiod på mer kalorier och kolhydrater, och det fungerade bra. Men då var det inte samma typ av träning.

Jag tycker att det är ganska lätt att pricka rätt. Det handlar helt enkelt om disciplin och att känna sin kropp och kunna göra justeringar baserat på hur din kropp är just då, inom "dietens" ramar. Det är knappast så att det är spikat rakt av att fas 1 är exakt 1½ vecka, och fas 2 är exakt 2 veckor, man behöver känna själv hur ens kropp reagerar på kostmanipuleringarna.

Proxy
2011-05-29, 18:27
Vart tränar du? Hade varit skoj att utbyta tankar om tryck med en annan!

Jag är inte från Göteborg, men jag tävlar för Göteborg. :) Jag tränar på Gymhuset i Vänersborg, det ligger bredvid Trollhättan (där SAAB ligger).

Carolinew
2011-05-29, 18:28
Japp, bara massa flams här, vi får se vart det tar mig i slutändan. :D Styrkan var ju på topp på serie 2:an, och det fortsätter absolut i samma riktning.

Inte tävla iaf, blir hellre överraskad några veckor innan Lund med hur jag står styrkemässigt. :D Orkar inte dra på mig några skador nu, för jag vet att dom kommer att komma om jag går på tunga böj och bänkar just nu.

Om ni vill att jag ska följa med och hjälpa till så kan jag nog göra det, kommer nog och tränar på tisdag, när brukar folk vara där då?

Okej, men det är ju SM som räknas så det gör du nog rätt i då :) Vi klarar oss nog, alla tävlar ju utan utrustning och då brukar det ju gå rätt smidigt.

På tisdagar är det väl det vanliga, från 16 och framåt typ. Jag kommer nog ner vid 18.30-tiden. På torsdag har vi sagt vid 13.00 då de flesta är lediga :)

MilkmaN
2011-05-29, 18:28
Jag är inte från Göteborg, men jag tävlar för Göteborg. :) Jag tränar på Gymhuset i Vänersborg, det ligger bredvid Trollhättan (där SAAB ligger).

Aj fan, länken i signaturen lurade mig! Synd ändå, får hänga runt här istället!

Proxy
2011-05-29, 18:32
På tisdagar är det väl det vanliga, från 16 och framåt typ. Jag kommer nog ner vid 18.30-tiden. På torsdag har vi sagt vid 13.00 då de flesta är lediga :)

Jo, såg det på sidan, men man vet ju aldrig med er Götlaburglare. :)
Har varit så äckligt upptagen, och har lite ekonomiska problem just nu, så det har varit ont om Göteborgs-resor för mig. Kostar 200+ varje gång jag ska vara nere och köra, så jag behöver lösa det.

RobbanColeman
2011-05-29, 18:36
Testa! Det som är det intressanta med Robbans upplägg är egentligen inte träningen. "Den typen" av träning har funnits länge, jag tycker att det är kosten i kombination med träningen som gör skillnad på kroppen.
Det är kombinationen som gör upplägget.:)



Japp, bara massa flams här, vi får se vart det tar mig i slutändan. :D Styrkan var ju på topp på serie 2:an, och det fortsätter absolut i samma riktning.

Inte tävla iaf, blir hellre överraskad några veckor innan Lund med hur jag står styrkemässigt. :D Orkar inte dra på mig några skador nu, för jag vet att dom kommer att komma om jag går på tunga böj och bänkar just nu.

Om ni vill att jag ska följa med och hjälpa till så kan jag nog göra det, kommer nog och tränar på tisdag, när brukar folk vara där då?

Det är kombinationen som är grejen! Trycket kommer av maten, via träningen höjer man detta till max osv, cirkeln är sluten...
:thumbup:

Kort och gott, det är byggning.

Proxy
2011-05-29, 18:40
Aj fan, länken i signaturen lurade mig! Synd ändå, får hänga runt här istället!

Det tycker jag absolut. :) Om du inte har läst Robbans artiklar redan, så gör det!

Det är kombinationen som är grejen! Trycket kommer av maten, via träningen höjer man detta till max osv, cirkeln är sluten...
:thumbup:

Kort och gott, det är byggning.

*internet-five!* :D

MilkmaN
2011-05-29, 18:54
Det tycker jag absolut. :) Om du inte har läst Robbans artiklar redan, så gör det!


Inte ABCD-biten, men i övrigt, jo.

Skall kasta ett getöga på det!

Proxy
2011-05-29, 19:02
Inte ABCD-biten, men i övrigt, jo.

Skall kasta ett getöga på det!

Läs, och framförallt, testa! Direkt efter deffen har du ett bra tillfälle att börja. :)

Carolinew
2011-05-29, 20:33
Jo, såg det på sidan, men man vet ju aldrig med er Götlaburglare. :)
Har varit så äckligt upptagen, och har lite ekonomiska problem just nu, så det har varit ont om Göteborgs-resor för mig. Kostar 200+ varje gång jag ska vara nere och köra, så jag behöver lösa det.

Nä men det är ju fullt förståeligt, är ju en bit att åka. Du får väl komma ner i sommar och stanna nån vecka och köra någon form av träningsläger på vallen för att ta igen lite :D

Proxy
2011-05-29, 21:21
Nä men det är ju fullt förståeligt, är ju en bit att åka. Du får väl komma ner i sommar och stanna nån vecka och köra någon form av träningsläger på vallen för att ta igen lite :D

Jag sover i SL-rummet på vallen. :D

Proxy
2011-05-30, 20:07
Inga intressanta vikter alls, bara kontakt, reps över 10, och massa sånt flams. Allt är i pyramid, upp till det "tyngsta" setet på 10-12 reps.

Latsdrag - riktigt bra fång och kontakt.

Stående pullovers i cable

Sittande rodd

21's

Scottcurl

alternerande hantelcurl


Midjan har sugits in bra, och kroppen har hårdnat upp fint utan att tappa tryck. Då träningen har blivit lite lidande senaste tiden så är trycket bättre nu än med mycket carbs.
Fick ett rätt okej tryck högt upp i latsen, och när midjan är lite slimmad så var V-formen framifrån riktigt bra.
Får passa mig lite så att jag inte hårdnar för fort och blir platt. Efter några dagar av väldigt lite carbs så får jag öka intaget en liten, liten bit för att inte hamna i slö-läge.
Bättre att ha kontroll på sina justeringar istället för att snabbt svänga fram och tillbaka. Då är det lätt att man går vilse.

Synd bara att man har armar som en liten skolpojke. :D Annars hade front doublen sett riktigt bra ut.
Är riktigt dålig på att få ett bra tryck och kontakt i biccarna, och det märks på hur dom ser ut. Får alltid ett litet tryck när jag tränar rygg, och när jag sedan går över på biceps så får jag inte upp ett bra tryck.
Det märks verkligen när jag träffar rätt i bicepsträningen och med kosten, för då sväller armarna upp 1-2cm som mest.

rickardptrsn
2011-05-30, 20:45
seriöst upp en bra poseringsbilder nu så man kan bli impad..

Proxy
2011-05-30, 20:47
seriöst upp en bra poseringsbilder nu så man kan bli impad..

Nah, så imponerande fysik tycker jag inte att jag har. :) Men visst kommer det upp lite dagsform.

Proxy
2011-05-30, 21:00
seriöst upp en bra poseringsbilder nu så man kan bli impad..

Kan ju iofs lägga upp ett par gamla bilder. Inte särskilt stor, men nog var jag i bra form! :D
Saknar mina ådror på låren och ryggen, kanske borde hårdna upp lite inför beachen?

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=417&pictureid=2072

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=417&pictureid=1944

larsson6
2011-05-30, 21:04
Helt sinnes*cupid*

Proxy
2011-05-31, 19:00
Helt sinnes*cupid*

Tack så mycket, men jag måste säga att jag är många år ifrån den formen jag har tänkt hamna i. :)

Aaaaaaaaaah, hade precis skrivit klart världens längsta inlägg, men tryckte bort det........ LE FU!

Dem dere shoulders: - pyttesmå vikter, passet såg ut ungefär såhär.

Axelpress med hantlar - lite lätt kanske, kan nog ha kvar bra kontakt och träff på 35-40.
12.5 x 25
17.5 x 20
22.5 x 18
25 x 16
30 x 14

Press bakom nacke i smith
40 x 20
50 x 15
60 x 12 - lite tungt

Utsida axlar med hantlar, sidolyft i CC med en och två armar i taget, baksida i CC uppifrån och nerifrån, facepulls.
Pyttevikter, orkar inte skriva ut dom.



Bra träff genom hela passet, och trycket spred sig bra från framsidan, till utsidan och sedan baksidan.
Har länge slarvat med axelträningen, men jag får titta på Kevin Levrone innan varje pass så att jag fattar hur otroligt grymt det är med ett par rediga axlar.

Biccarna har börjat röra sig åt rätt håll, skönt, får se hur dom ser ut med lite carbs nästa vecka.
Benen är just nu rätt kassa, har riktigt dålig motivation för min benträning.

Mitosis
2011-05-31, 19:13
Fick du dat dere pump? :D

Martinio0o
2011-05-31, 19:18
Snygg och stark som få. Intressant att se hur du tränar. :)

Proxy
2011-05-31, 19:20
Fick du dat dere pump? :D

Yes, pumpen satt riktigt fint! :)

Snygg och stark som få. Intressant att se hur du tränar. :)

Aww, tack! :em: Fast styrkan är svår att avgöra baserat på det jag skriver här, detta är inte förflyttning av vikter, utan stimulering av muskler. :)


Måste skynda, men skriver mer senare ikväll.

Martinio0o
2011-05-31, 19:22
Jo, men jag har sett ett par sjuka vikter lyftas av dig tidigare. ;)

Proxy
2011-05-31, 23:22
Jo, men jag har sett ett par sjuka vikter lyftas av dig tidigare. ;)

Tack! :) Skulle dock vilja påstå att styrkan ligger 10-20% (japp, så mycket) högre nu än några månader sen. Vila+mat har verkligen gett resultat.



Något som jag har märkt med ABCDE-dieten är att man aldrig behöver pressa i sig mat, och det är verkligen skönt om man bulkar.

Om man tänker sig ett scenario där man börjar med lite kolhydrater och kalorier. Man ligger på balans, kanske lite minus men utan problem. Efter sisådär 7-10 dagar så börjar man att bli riktigt hungrig och sugen på kolhydrater!
Det är i princip såhär långt tid low carb-fasen tar, beroende på hur mycket carbs man äter under tiden, och den hungern kommer inte utan orsak.

Nu börjar high carb-fasen, och man är riktigt hungrig och sugen på kolhydrater. Mat är gott och lätt att få i sig. Ett bekvämt kaloriöverskott kommer ganska naturligt om man ser till att käka ordentligt, dock inte tills man spyr.
Kroppen sväller upp en del, trycket blir bättre, o.s.v, och när denna effekten börjar avta, och man bara blir fluffig istället för att man får en extra effekt av det höjda kalori och kolhydratsintaget, så börjar också hungern att avta. Det är klart att man inte är hungrig när kroppen inte är "sugen" på mer mat!

Så som jag ser det så undviker man två saker. Man slipper ett läge där man är ganska slät, kroppen "trycker" inte in överskottet på samma sätt, och man är inte hungrig. Man går och tänker "måste äta, måste äta", men har ändå problem att nå ett överskott, samtidigt som man i bakhuvudet är rädd för att bli fet.

Du kommer att bli fetare oavsett hur du bulkar, annars har du nog inte en effektiv bulk. Men jag tror att det går att göra det lite smartare, enklare, och bättre.
Styr kroppen dit du vill ha den, istället för att nöta på med samma gamla överskott som inte gynnar din tillväxt lika mycket som det ökar ditt midjemått.


Det här är absolut ingenting som bör tolkas som sanningen. Det kanske ligger någonting i det - kanske inte. Testa själv, om det fungerar bra - fortsätt med det.
Det här är helt enkelt egna reflektioner och känslor som jag har fått av att träna och äta som jag gör.

Om det fungerar? Tja, det får vi se. Men hittills är jag väldigt nöjd med resultaten!

Proxy
2011-06-01, 20:11
Inte mycket att säga om detta passet, bara ett väldigt lätt och snabbt benpass.
Har känt av en bristning eller någonting långt ner i högerlåret när jag bensparkar, så jag tog det superlugnt där.

Fokus på svepet hela passet.

Benspark som uppvärmning.

Benpress, 4 set 20 reps upp till 400kg.

hacksquat i smith:
50 x 20
60 x 18
80 x 16

lite benspark och bencurl.


Imorgon blir det ett lätt strongman-pass. Blir gissningsvis några däckvält, lite stock, och kanske 300 i kronlyft, ev. reps på 250 eller något. Får se, ryggen känns lite sådär, så jag kanske väntar med 300 tills jag är ordentligt kolhydrats-laddad och stark.
Blir absolut inte spring-övningar som farmers walk, yoke, eller Conan's cirkel. Benhinnorna har stört mig lite i strongman-träningen och jag vill inte dra upp dom ordentligt.


Formen is looking ganska good, rätt hård, men inte för platt. Börjar ta sig tror jag!

Crocker
2011-06-01, 20:26
Lagt ned SL:en?

Proxy
2011-06-01, 20:27
Lagt ned SL:en?

Här läggs inte ner någonting, här kastas det bara in fler och fler bollar i karusellen. :Virro

Mitosis
2011-06-01, 20:30
Här läggs inte ner någonting, här kastas det bara in fler och fler bollar i karusellen. :Virro

Proxy - Strongpowerbodybuilderman :D

AlexEr
2011-06-01, 20:34
Proxy - Strongpowercurliböjracketbodybuilderman :D

Edit*

Fan missat att du gjort en journal, sett dina sjuka böjfilmer i smyg ett antal ggr kan jag lova *cupid*

Ska bli kul att följa :D

Proxy
2011-06-01, 20:37
Proxy - Strongpowerbodybuilderman :D

Yes, snart kommer väll någon *host* att tvinga upp mig på scenen också, skulle inte förvåna mig ett dugg! :D

Fan missat att du gjort en journal, sett dina sjuka böjfilmer i smyg ett antal ggr kan jag lova *cupid*

Jag tittar på porr "i smyg" så detta känns lite oroväckande... Gärna, följ på! :) Kommentera gärna om allt möjligt, bara kul.

Okej jag erkänner, jag har faktiskt curlat i powerracket mer än en gång. :em:

Crocker
2011-06-01, 20:47
Må lägga upp om folk inte redan sett, helt stört.http://www.youtube.com/watch?v=ECM9WOiQLo0
Älskar när du skriker ingenting, så har du strax över 350% kv på ryggen. :D

Proxy
2011-06-01, 20:49
Må lägga upp om folk inte redan sett, helt stört.http://www.youtube.com/watch?v=ECM9WOiQLo0

Men blöja räknas inte, raw is the shit. :) Man kan ju inte säga att man har böjt 260 när man har gjort det med dräkt.

Crocker
2011-06-01, 20:51
Men blöja räknas inte, raw is the shit. :) Man kan ju inte säga att man har böjt 260 när man har gjort det med dräkt.
210/220 raw(300%) har jag för mig du sagt svagis?

Proxy
2011-06-01, 20:53
210/220 raw(300%) har jag för mig du sagt svagis?

220 raw gör jag nog garanterat vilken dag som helst, men vi får se hur mycket det blir i Lund. :)
Ungefär 300% när jag var lite lättare, nu har jag packat på mig både det ena och det andra, särskilt på överkroppen, så just nu tar jag inga 300%.

Martinio0o
2011-06-01, 21:00
Måste hålla med dig om det med utrustning. Nog för att en böj på 260kg är imponerande, även med utrustning, så säger det ganska lite. Eftersom utrustningen ger så pass mycket som den gör i vissa fall, så är RAW-resultat det (enda?) som är intressant. Även om det gäller att behärska utrustningen, vilket självfallet är ganska svårt det med (har inte testat, men det är vad man har hört och så det verkar).

Hoppas att sporten utvecklas åt rätt håll nu, det vore kul om man nästa år kunde ställa upp på RAW U/J-SM. :)

limenka
2011-06-01, 21:17
220 raw gör jag nog garanterat vilken dag som helst, men vi får se hur mycket det blir i Lund. :)
Ungefär 300% när jag var lite lättare, nu har jag packat på mig både det ena och det andra, särskilt på överkroppen, så just nu tar jag inga 300%.

Detta skall bli intressant att se!

Proxy
2011-06-01, 21:35
Detta skall bli intressant att se!

Den som lever får se, jag kanske inte har ökat alls tills dess! :)



Ja, det där med utrustningens vara eller icke vara är ju en debatt som det inte finns bara ett svar på. Man kan ju förstå tjusningen i att kunna pressa sin kropp till så extrema resultat som man kan med utrustningen, men jag tycker inte att det är ett äkta styrketest, då det är en helt annan sak.

Någon som böjer 250 kan spöa en kille som böjer 300 när utrustningen åker på. Då är han ju bättre på SL så som sporten är idag, men han är ju faktiskt inte starkare, han utnyttjar bara hjälpmedlen bättre.
Och om styrkelyft är en kraftsport, där den starkaste ska vinna, varför är det inte alltid så?
Dom flesta styrkelyftarna i IPF tycker att deras regler är bra och att t.ex. WPO:s utrustning är överdriven, men likförbannat jobbar man stenhårt med att utnyttja utrustningen till max, köper nya dräkter, nya lindor, och kör alltid med det som är top notch för att få ut så mycket som möjligt ur hjälpmedel.

Jag säger inte att detta är fel, men jag säger som Carolinew. Låt SL vara SL, och skapa någonting som förhoppningsvis kan kallas för Olympic Powerlifting, där man tävlar iförd skor, trikå, bälte, och handledslindor om man vill.
Varenda styrkeatlet i världen, och i princip alla som har gjort några månader på gymmet kan ju relatera till bänkpress, knäböj, och marklyft. Det är ju egentligen klockrent, vem är starkast i de 3 mest klassiska gymövningarna? (Borträknat bicepscurl.)

Sen så tycker jag att det är pinsamt att det bara finns en enda styrkesport i OS, medan det finns typ 50 olika sporter för att mäta uthållighet.
För fan, när slutade folk att uppskatta styrka?

Mitosis
2011-06-01, 22:59
https://lh6.googleusercontent.com/-gzyfLRBNyus/Tea2O_uEG2I/AAAAAAAABBk/sAaFawQMfMs/s800/1306965101987.jpg

Proxy
2011-06-02, 13:29
Det blev ett väldigt lätt pass idag. Tänkte köra kronlyft, antingen 300 eller reps på 250, men på 250 så kände jag att det var ett no go idag.
Ryggen är nog permanent skadad efter den där J*vla böjdräkten, och jag tänker inte bli invalid, så att så fort ryggen inte är 100% så är det no go på tunga lyft.

Efter det blev det lite stocklyft på 75kg. Tog det lugnt och ville egentligen bara slipa på tekniken i vändningarna, och det fungerade bättre idag.
Fick tipset att trycka stocken mot magen när man vänder upp stocken, och det fungerade bra.

Sist blev det däckvält. Massa lyft med uppvärmningsdäcket (123kg), och sen några lyft med 300 kilos däcket.
Avslutade med en massa tekniklyft med 150-däcket.

Däckvält är fruktansvärt kul, det är en övning som är lagom tung, och någonting som man verkligen kan kriga med. Om jag hade varit en linebacker så hade jag skaffat ett tungt däck och tränat med varje dag. :D

Men däckvält är också fruktansvärt svårt när man är kort! Jag är 170, och 300 kilos däcket är lika högt som mig, vilket gör det otroligt svårt att välta.
Nyckeln till att vara stark i däckvältet är att kunna kasta runt däcket utan att det stannar. Man ska hela tiden driva däcket framåt, först marklyfter man däcket, sedan skjuter man under ett knä mitt i rörelsen och skjuter på ungefär samtidigt som man byter grepp till en press-position. Om däcket stannar upp så är du körd.
När man är kort så är det i princip omöjligt att välta ett stort däck i en rörelse om däcket är någorlunda tungt.

150-däcket går finfint att kasta runt i en rörelse, bara för att det inte är lika högt. Om det hade vägt 300 så hade det också gått finfint.
Men så är det i strongman, man har fördel i vissa grenar och nackdel i vissa beroende på sin längd, men överlag är det bäst att vara lång. 190-200cm är en ganska perfekt längd för strongman.


Ska kolla om jag kan få tag på några däck att ha på gymmet, så kan man köra lite Apollon, däck, och stock på gymmet. :) Förhoppningsvis uppskattas det, annars får jag ha dom hemma. Ett 270-300-kilos lite kortare däck hade varit perfekt att träna med.

Zoidy
2011-06-02, 14:17
Måste säga att jag blir enormt sugen på att testa däckvält efter att ha läst ditt inlägg :) Vet inte riktigt vart man gör sånt dock ;/

Proxy
2011-06-02, 14:38
Måste säga att jag blir enormt sugen på att testa däckvält efter att ha läst ditt inlägg :) Vet inte riktigt vart man gör sånt dock ;/

Testa, det är fruktansvärt roligt! Hör med Peter Rundberg, eller Stefan Waltersson var i Göteborg dom är och tränar. :)

Här är ett klipp ifrån det stället där vi tränar. Där finns all utrustning man behöver.
Sami visar lite grymma däckvält efter 1:50, han är fruktansvärt duktig på däckvält! Boman är söt i sitt krull. :D
Kompisen som klarar 10 lätta vält med 300-däcket failade när han testade på detta däcket som bara är 40kg tyngre, men större.

zsh0rvXuAQ4

rickardptrsn
2011-06-02, 15:22
haha riktigt tungt ställe ;) mer underground får man leta efter! pirr i kroppen efter d klippet ;)

Proxy
2011-06-02, 15:26
haha riktigt tungt ställe ;) mer underground får man leta efter! pirr i kroppen efter d klippet ;)

Underground och underground, det är en gigantisk lada ute på landet. :D
Ajjemen, pirr i kroppen får man allt! Bra matiga gubbar det där.
(Dina formpics finns ett par sidor bak.)

AlexEr
2011-06-02, 15:47
Föfan vad det verkar kul med lite strongmanlirande, strongmans är dem jag alltid respekterat mest inom styrkesport, fäller en tår varje gång jag ser dokumentären om Jon Pall Sigmarsson.
Ska se till att försöka få ihop lite utrustning hemma på bondgården i sommar, skulle vara askul :D

Proxy
2011-06-02, 15:55
Föfan vad det verkar kul med lite strongmanlirande, strongmans är dem jag alltid respekterat mest inom styrkesport, fäller en tår varje gång jag ser dokumentären om Jon Pall Sigmarsson.
Ska se till att försöka få ihop lite utrustning hemma på bondgården i sommar, skulle vara askul :D

Har faktiskt funderat på att skaffa lite själv. :) Däck är lätt att få tag på, atlas-stenar går faktiskt att gjuta men väldigt svårt att få rätt tyngd på, och en stock är väldigt lätt att göra själv. Säckar går att göra själv för medleyn också.

Massvis med grejer man kan ha hemma, resten kan man köra på gymmet. :)

Proxy
2011-06-03, 12:18
Flyes uppvärmning.

Snedbänk i smith: - satan vad perfekt den vinkeln är!
40 x 20
60 x 18
70 x 15
80 x 12
70 x 16

Plan hantelpress:
25 x 20
27.5 x 18
30 x 15
25 x 18

Flyes i CC:
4 set.

Pushdowns med rep:
Pyramid upp till 30kg och ner igen till 20kg.

V-pushdowns: - lyckades hitta ett ordentligt "fång" och triccarna svullnade upp som grisar. :D
Pyramid upp till 30 och ner igen till

Rep bakom nacke:
3 set.

Kickbacks med rep i cablecross: - triccarna svällde och blev bara en stor klump. :D


Bra pass! Brösten svullnade upp helt okej, men skulle ha lagt till en pressövning. 3 pressövningar + 1 flyes tycker jag är perfekt.
Triceps svällde upp riktigt fint, först hästskon med repen och V-pushdownsen, och sedan speciellt hänget i kickbacksen.
Hela passet tog 40 minuter, så det var bra tempo!

Blev lite kollisar igår, och det märktes idag. Helt klart fullare, vilket märktes på trycket. Kul!
Vet inte riktigt hur jag ska göra i övergången, om jag ska börja stegra kollisarna nu eller om jag ska skippa carbsen en dag och sedan gå på't.
Får rådfråga mäster Yoda (Robban). :)

Nu ska jag iväg och jobba på gymmet! (Ja, jobba.)

Mitosis
2011-06-03, 12:22
Kickbacks med rep i cablecross: - triccarna svällde och blev bara en stor klump. :D

Nu ska jag iväg och jobba på gymmet! (Ja, jobba.)

KICKBACKS!!! Du testa inte kickbacks i roddmaskinen?

Jobba? Har du stökat ner med magnesium så Pär tvingar dig att städa? :cool:

Proxy
2011-06-04, 00:06
KICKBACKS!!! Du testa inte kickbacks i roddmaskinen?

Jobba? Har du stökat ner med magnesium så Pär tvingar dig att städa? :cool:

Nej, kickbacks i min kära cablecross. *cupid*

Ska jobba hela helgen, får se vart detta leder. Kom förbi! :)

Mitosis
2011-06-04, 10:51
Nej, kickbacks i min kära cablecross. *cupid*

Ska jobba hela helgen, får se vart detta leder. Kom förbi! :)

Kanske glider bort och köper en glass :cool:

Proxy
2011-06-04, 18:50
Kanske glider bort och köper en glass :cool:

Du får komma bort iaf. :)


Breda latsdrag:
50 x 20
60 x 18
70 x 16
80 x 15

Latpulls: (tidigare kallat stående pullovers i cable, kommit på namnet nu.)
2 set.

Smala latsdrag:
40 x 20
50 x 18
60 x 15

Sittande rodd med supinerat grepp och rak stång.
60 x 25
70 x 20
80 x 18

"Double biceps"-curl i CC:
15 x 20
20 x 18
25 x 16
30 x 12

Cablecurl med rak stång:
40 x 20
50 x 18
60 x 15

21's:
23kg
33kg

(Fan, klickade bort allt jag hade skrivit. Hate that.)

Bra träff idag! Fruktansvärt bra. Ryggen svällde upp riktigt mycket, vidden på latsen såg ut som en stor svullen... ja, dom ska se ut så iaf! :D Helst hela tiden.

Bra träff i biccarna. Började med lättare vikter än vanligt, vilket gjorde att träffen blev bättre i dom lite "tyngre" seten.

Mitosis
2011-06-05, 00:48
Ser ut som ett stadigt rygg+biceps pass!

Tror jag kommer förbi och tar en glass idag, lär inte ha något att göra :D

Proxy
2011-06-05, 01:02
Ser ut som ett stadigt rygg+biceps pass!

Tror jag kommer förbi och tar en glass idag, lär inte ha något att göra :D

Yes, rätt stadigt. :) Men det känns lite ovant att inte ha ont överallt och vara öm överallt efter sina pass. Nu tar det MAX 30 minuter, oftast kanske 20, för stora muskelgrupper som bröst - kötta på hela tiden, och få ett jäkla tryck, posera lite och sen klart. Sen hem och käka <-- tryck igen. :D

Bara alkohol för dig i helgen?

Mitosis
2011-06-05, 10:11
Yes, rätt stadigt. :) Men det känns lite ovant att inte ha ont överallt och vara öm överallt efter sina pass. Nu tar det MAX 30 minuter, oftast kanske 20, för stora muskelgrupper som bröst - kötta på hela tiden, och få ett jäkla tryck, posera lite och sen klart. Sen hem och käka <-- tryck igen. :D

Bara alkohol för dig i helgen?

Ja, det har varit så. Men nu är det slut med alkoholen, blir rygg imorgon :cool:

limenka
2011-06-05, 10:21
Kan du lägga upp en färsk bild på överkroppen? Den du har lagt upp känns lite redigerad, inget illa menat.

Jag bryr mig inte om att du befinner i dig fas A och är liten. Ge oss en bild.

Mvh.

Proxy
2011-06-05, 10:49
Ja, det har varit så. Men nu är det slut med alkoholen, blir rygg imorgon :cool:

Gött, gött, kom in bara :)

Kan du lägga upp en färsk bild på överkroppen? Den du har lagt upp känns lite redigerad, inget illa menat.

Jag bryr mig inte om att du befinner i dig fas A och är liten. Ge oss en bild.

Mvh.

Menar du avatarbilden? Ja, den är redigerad, den är ju klippt och förminskad. :D
Du har ju ett par fullstora bilder ett par sidor bakåt, men dom är tagna med en 3 år gammal mobilkamera så dom är inte överdrivet bra kanske.

Jadå, ska allt slänga upp ett par! Får ta en någorlunda riktig kamera bara.

Proxy
2011-06-05, 21:19
Rätt dåligt pass faktiskt. Fruktansvärt bra tryck fredag-lördag, men sämre idag. Mycket bättre träff och tryck sist axelpass, bättre tryck i hela kroppen då.
Käkat dåligt, stressigt, yadda, yadda, börjar iaf bulk-fasen imorgon alternativt i övermorgon. Ska bli skönt, men kommer att bli jobbigt att äta mycket! :)


Sittande axelpress med hantlar:
12.5 x 25
17.5 x 20
22.5 x 20
25 x 20
27.5 x 18
30 x 16

Axelpress i smith: - kommer att börja köra den här övningen mer.
40 x 20
60 x 20
70 x 18
80 x 15 - blev lite tungt, dålig form

Utsida axlar i cable (2 övningar) och med hantlar. Minivikter, 20-12 reps.

Baksida axlar nerifrån och uppifrån.

Shrugs: 3 set. 40-50-60kg. 25 reppare. Nästa par hantlar är 100kg, men orka stå och powershruga med dom.

Blev även ett vadpass i förmiddags för övrigt. Skulle behöva jobba heltid på gymmet så att jag kan ta mig i kragen och köra vader ibland. :D
Bara minivikter det passet, bra pump och det var riktigt kul att posa vaderna lite i spegeln. Har absolut inga bra vader, men jag har alltid varit överdrivet stark i dom. Ska bli kul att se om jag kan få dom att växa med lite pump-träning, för tung träning har dom aldrig svarat på.
Behöver ta mig i kragen och börja träna dom mer regelbundet, för det är ju verkligen riktigt fräckt med ett par feta vader! Särskilt parat med ett snyggt lårsvep.

Crocker
2011-06-05, 21:21
Hur väljer man vikt när man kör "robban"-upplägget? Börjat något liknande experiment.

Mitosis
2011-06-05, 21:37
Mina vader växer av att springa, men du gillar ju inte dat dere löpning :D
Funderar på ifall kullen nere vid fågeltornet skulle funka för hillsprints?

Proxy
2011-06-05, 21:39
Hur väljer man vikt när man kör "robban"-upplägget? Börjat något liknande experiment.

Från botten. :) I den första övningen så börjar man på uppvärmningsvikter, och får då alltid en lång pyramid. Träffen ska bara bli bättre och bättre ju längre upp i pyramiden du kommer, ALDRIG tvärt om. Då har du gjort fel - gått vilse.
Om du går för långt så att du tappar formen, då har du alltså gått vilse. Formen och träffen ska alltid vara perfekt och träffen ska kännas MER när belastningen höjs.

Den främsta indikatorn är när du börjar tappa i vändningarna. Säg att du kör en hantelpress, men hantlarna börjar bli tunga i botten, och du kan inte längre vara skarp i vändningarna och kraftigt trycka upp vikten med avsedd muskel. Då har du alltså gått vilse. Du kanske kan göra dina reps, men formen är off och träffen är off.

I dom andra övningarna så behöver du kanske inte ha en lika lång pyramid. Om du vet att ditt tyngsta set kommer att vara på 100kg så behöver du inte börja på 20. Börja då på kanske 60-70 och gå uppåt. Samma sak här, träffen ska sitta klockrent i första setet, och du ska känna av träffen mer när du höjer belastningen.

Det är inte ett lätt upplägg, och det krävs verkligen att hjärnan är med varje sekund man tränar. Man gör inte bara rörelsen, det krävs sjukt mycket tankekraft faktiskt. Även om det kommer naturligt, så är det ett intressant samband mellan muskel och hjärna.

När man har bemästrat "tekniken" så kan man gå på lägre och lägre repetitionsintervall, men ändå ha kvar lika bra träff. Kanske en 8:a med perfekt träff i det tyngsta setet, snarare än en 10-12 reppare. Men det är ju naturligtvis beroende på övningen.


Kan förstå att detta låter helt och hållet som hokus pokus och bullshit och hela köret, men alla får ha sin åsikt. Min åsikt är att om du är sugen på att testa - så testa. Går det bra så fortsätt, går det skit så är det väll kanske skit för dig då. Men jag tror egentligen att om det går skit så gör man helt enkelt bara fel, inte konstigt egentligen, för det är inte lätt.

Carolinew
2011-06-05, 21:40
Har du totalt bojkottat vanlig böj, bänk och mark? :confused: Ser bara massa byggarövningar överallt :MrT:

Proxy
2011-06-05, 21:45
Mina vader växer av att springa, men du gillar ju inte dat dere löpning :D
Funderar på ifall kullen nere vid fågeltornet skulle funka för hillsprints?

Om jag ska vara ärlig så var mina vader nog större förr, när jag spelade fotboll. Har alltid varit väldigt spänstig och kort i vadmusklerna, och brukade alltid få cp-pump efter andra uppvärmningsvarvet. :D

Löpa tänker jag inte göra, även om det vore bra för vaderna. Tänker inte springa en meter till i hela mitt liv. Men jag tror att träning för styrka är värdelöst för volymen på vaderna, det verkar ju också vara det forskningen säger. Dom blir starkare, men inte större.
Kommer att bli super high reps för vaderna istället. Massa pump och såna fjolligheter.

Om du menar kullen till vänster om bron när du cyklar in i blåsut, så ja. *spy* Brukade ha försäsong nere på kasen, och då sprang vi där. Korta sprinter, särskilt i backar har alltid varit min styrka på fysträningarna, och långlöpning min akilleshäl, men oavsett så kommer den backen att kosta dig ditt liv och jag råder dig att inte göra det. :D

Och inte var du på gymmet idag heller, nehepp. /Besviken

Mitosis
2011-06-05, 21:52
Om jag ska vara ärlig så var mina vader nog större förr, när jag spelade fotboll. Har alltid varit väldigt spänstig och kort i vadmusklerna, och brukade alltid få cp-pump efter andra uppvärmningsvarvet. :D

Löpa tänker jag inte göra, även om det vore bra för vaderna. Tänker inte springa en meter till i hela mitt liv. Men jag tror att träning för styrka är värdelöst för volymen på vaderna, det verkar ju också vara det forskningen säger. Dom blir starkare, men inte större.
Kommer att bli super high reps för vaderna istället. Massa pump och såna fjolligheter.

Om du menar kullen till vänster om bron när du cyklar in i blåsut, så ja. *spy* Brukade ha försäsong nere på kasen, och då sprang vi där. Korta sprinter, särskilt i backar har alltid varit min styrka på fysträningarna, och långlöpning min akilleshäl, men oavsett så kommer den backen att kosta dig ditt liv och jag råder dig att inte göra det. :D

Och inte var du på gymmet idag heller, nehepp. /Besviken

Jag ska lura med dig ut till någon kulle, så ska vi köra hillsprints till någon av oss faller ihop :D

Sorry! Hade rep vid 16 + vaknade sent så jag skulle inte ha hunnit ner till gymmet ):
Kul att jobba? Känns som det varit dödare än livet på Mars :cool:

Proxy
2011-06-05, 21:54
Har du totalt bojkottat vanlig böj, bänk och mark? :confused: Ser bara massa byggarövningar överallt :MrT:

Nja. Ska jag vara ärlig så är det mest skador som sätter stopp. :(
Böjdräkten har gjort ryggraden helt kaputt. Efter varje dräktböj-pass så hade jag ont i ryggen i minst en vecka. Gärna även två. Den är fortfarande inte bra, men den blir bättre, och jag tänker INTE sabba den igen.
Sen så har axlarna blivit fruktansvärt mycket bättre av att inte köra bänk och böj, det var därför 120 var uppvärmning sist i bänken. Mina axlar klarar just nu inte av tung bänk ofta, så styrkan kommer alltså bättre i bänken av att inte köra bänk. :) Men dom håller på att bli bättre och är bättre just nu än dom har varit på över 1 år, är nästan symptom-fri just nu, men jag har dragit upp dom alldeles för många gånger för att gå i den fällan igen.

Fast böj kör jag ju, men det är mest såna däringa töntiga frontböjar och icke-studs böj. :)

Proxy
2011-06-05, 21:58
Jag ska lura med dig ut till någon kulle, så ska vi köra hillsprints till någon av oss faller ihop :D

Sorry! Hade rep vid 16 + vaknade sent så jag skulle inte ha hunnit ner till gymmet ):
Kul att jobba? Känns som det varit dödare än livet på Mars :cool:

Om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt att jag har så mycket kvar i mig att jag tar dig i hillsprints, så länge backarna är under 100m. :D

Ja, det är bäst att du ber om ursäkt! Ja, det har varit rena drömmen. :) Nah, har faktiskt varit bra med folk hela helgen. Fullt med folk i fredags som pumpade upp inför beachen, rätt bra med folk i lördags innan 6, och faktiskt rätt bra med folk idag med. Trodde att alla skulle vara bakis idag, men några tappra själar fanns det!

Carolinew
2011-06-05, 22:01
Nja. Ska jag vara ärlig så är det mest skador som sätter stopp. :(
Böjdräkten har gjort ryggraden helt kaputt. Efter varje dräktböj-pass så hade jag ont i ryggen i minst en vecka. Gärna även två. Den är fortfarande inte bra, men den blir bättre, och jag tänker INTE sabba den igen.
Sen så har axlarna blivit fruktansvärt mycket bättre av att inte köra bänk och böj, det var därför 120 var uppvärmning sist i bänken. Mina axlar klarar just nu inte av tung bänk ofta, så styrkan kommer alltså bättre i bänken av att inte köra bänk. :) Men dom håller på att bli bättre och är bättre just nu än dom har varit på över 1 år, är nästan symptom-fri just nu, men jag har dragit upp dom alldeles för många gånger för att gå i den fällan igen.

Fast böj kör jag ju, men det är mest såna däringa töntiga frontböjar och icke-studs böj. :)

Jaså var det så illa med böjen, men hur kommer det sig då? Är det för att det blev tyngre vikter och mer belastning på ryggen?

Frontböjar är ju super, tror säkert att man kan tjäna lite på att fokusera mer på dem än de vanliga böjarna emellanåt.

Mitosis
2011-06-05, 22:04
Om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt att jag har så mycket kvar i mig att jag tar dig i hillsprints, så länge backarna är under 100m. :D

Ja, det är bäst att du ber om ursäkt! Ja, det har varit rena drömmen. :) Nah, har faktiskt varit bra med folk hela helgen. Fullt med folk i fredags som pumpade upp inför beachen, rätt bra med folk i lördags innan 6, och faktiskt rätt bra med folk idag med. Trodde att alla skulle vara bakis idag, men några tappra själar fanns det!

Haha, det gör du säkert! Jag har aldrig haft någon kondition värd att nämna :D

Ska du dit imorgon?

Proxy
2011-06-05, 22:09
Jaså var det så illa med böjen, men hur kommer det sig då? Är det för att det blev tyngre vikter och mer belastning på ryggen?

Frontböjar är ju super, tror säkert att man kan tjäna lite på att fokusera mer på dem än de vanliga böjarna emellanåt.

För mycket vikt för fort antar jag, parat med någonting dumt där uppe ovanför halsen. :) Och lite för mycket datorsittande när man var p12 kanske, skulle ha lyssnat på mamma och tagit hand om ryggen.

Frontböjar utan studs är awesome, särskilt när höfterna är kassa (japp, höftböjarna ligger också på min långa skadelista). Tunga SL-böj tycker jag absolut inte duger som lårträning.
Fruktansvärt bra korrigeringsövning också frontböj, lätt att hitta, bota, och undvika obalanser och svagheter, vilket är någonting jag ägnar en hel del tankekraft åt numer.

Jag håller vidare vid min gamla teori. Om man vill hamna på en ny nivå i basövningarna, så ska du göra allt annat än att köra basövningarna. :D


Haha, det gör du säkert! Jag har aldrig haft någon kondition värd att nämna :D

Ska du dit imorgon?

Jag hade "bra" kondition, men aldrig på längre distanser. Bättre i intervaller. Aldrig bäst kondition dock, men bra. Nu är den som bortblåst! :D

Ajjemen, klart att man är på gymmet imorgon! Men tror inte att jag jobbar, det blir isf. om Patrik känner sig sjuk på morgonen imorgon. Då blir det ingen sovmorgon för mig.

Zoidy
2011-06-05, 22:16
Från botten. :) I den första övningen så börjar man på uppvärmningsvikter, och får då alltid en lång pyramid. Träffen ska bara bli bättre och bättre ju längre upp i pyramiden du kommer, ALDRIG tvärt om. Då har du gjort fel - gått vilse.
Om du går för långt så att du tappar formen, då har du alltså gått vilse. Formen och träffen ska alltid vara perfekt och träffen ska kännas MER när belastningen höjs.

Den främsta indikatorn är när du börjar tappa i vändningarna. Säg att du kör en hantelpress, men hantlarna börjar bli tunga i botten, och du kan inte längre vara skarp i vändningarna och kraftigt trycka upp vikten med avsedd muskel. Då har du alltså gått vilse. Du kanske kan göra dina reps, men formen är off och träffen är off.

I dom andra övningarna så behöver du kanske inte ha en lika lång pyramid. Om du vet att ditt tyngsta set kommer att vara på 100kg så behöver du inte börja på 20. Börja då på kanske 60-70 och gå uppåt. Samma sak här, träffen ska sitta klockrent i första setet, och du ska känna av träffen mer när du höjer belastningen.

Det är inte ett lätt upplägg, och det krävs verkligen att hjärnan är med varje sekund man tränar. Man gör inte bara rörelsen, det krävs sjukt mycket tankekraft faktiskt. Även om det kommer naturligt, så är det ett intressant samband mellan muskel och hjärna.

När man har bemästrat "tekniken" så kan man gå på lägre och lägre repetitionsintervall, men ändå ha kvar lika bra träff. Kanske en 8:a med perfekt träff i det tyngsta setet, snarare än en 10-12 reppare. Men det är ju naturligtvis beroende på övningen.


Kan förstå att detta låter helt och hållet som hokus pokus och bullshit och hela köret, men alla får ha sin åsikt. Min åsikt är att om du är sugen på att testa - så testa. Går det bra så fortsätt, går det skit så är det väll kanske skit för dig då. Men jag tror egentligen att om det går skit så gör man helt enkelt bara fel, inte konstigt egentligen, för det är inte lätt.

Fan dig! Du får mig nästan, NÄSTAN, att vilja testa det här :D Hur skulle det se ut efter mina dispyter med Robban liksom? ;)

Fast nu löjlar jag mig lite. Har aldrig varit träningssättet egentligen utan snarare hur han argumenterar. Men ändå :D

Carolinew
2011-06-05, 22:19
För mycket vikt för fort antar jag, parat med någonting dumt där uppe ovanför halsen. :) Och lite för mycket datorsittande när man var p12 kanske, skulle ha lyssnat på mamma och tagit hand om ryggen.

Frontböjar utan studs är awesome, särskilt när höfterna är kassa (japp, höftböjarna ligger också på min långa skadelista). Tunga SL-böj tycker jag absolut inte duger som lårträning.
Fruktansvärt bra korrigeringsövning också frontböj, lätt att hitta, bota, och undvika obalanser och svagheter, vilket är någonting jag ägnar en hel del tankekraft åt numer.

Jag håller vidare vid min gamla teori. Om man vill hamna på en ny nivå i basövningarna, så ska du göra allt annat än att köra basövningarna. :D


Mammor är bättre än man tror ibland :D

Vad menar du med "utan studs"? Gör du ett stopp i botten då eller? Att studsa (ungefär som en del studsar i bänk) i botten av en knäböj låter inte speciellt hälsosamt för knäna...

Mitosis
2011-06-05, 22:19
Jag hade "bra" kondition, men aldrig på längre distanser. Bättre i intervaller. Aldrig bäst kondition dock, men bra. Nu är den som bortblåst! :D

Ajjemen, klart att man är på gymmet imorgon! Men tror inte att jag jobbar, det blir isf. om Patrik känner sig sjuk på morgonen imorgon. Då blir det ingen sovmorgon för mig.

Okej! Jag glider dit vid 12-13 tiden tror jag, lika bra att få träningen gjord så man har kvällen fri :D

Zoidy
2011-06-05, 22:20
Vad menar du med "utan studs"? Gör du ett stopp i botten då eller? Att studsa (ungefär som en del studsar i bänk) i botten av en knäböj låter inte speciellt hälsosamt för knäna...

Du menar...

WK7m6I5m6gY

? ;)

Carolinew
2011-06-05, 22:30
Zoidy: Det där såg ju mer ut som en störtdykning...

Proxy
2011-06-05, 22:33
Fan dig! Du får mig nästan, NÄSTAN, att vilja testa det här. Hur skulle det se ut efter mina dispyter med Robban liksom?

Fast nu löjlar jag mig lite. Har aldrig varit träningssättet egentligen utan snarare hur han argumenterar. Men ändå.

Sen så är det ju så också att Robban gillar att provocera lite, väcka lite tankar hos folk. :)
Tja, om du är sugen på att testa så varför inte? Det är dock ett väldigt svårt upplägg (men väldigt enkelt), om inte kosten stämmer så kommer inte träningen att stämma, och vice versa.

Mammor är bättre än man tror ibland

Vad menar du med "utan studs"? Gör du ett stopp i botten då eller? Att studsa (ungefär som en del studsar i bänk) i botten av en knäböj låter inte speciellt hälsosamt för knäna...

Pat Mendes visar en fin studsböj. :D Nah, jag menar helt enkelt böj där man "släpper på". Man studsar ju naturligtvis alltid på ett eller annat sätt, om man inte gör ett stopp, men det jag menar är att jag inte släpper på och utnyttjar stretchreflex o.s.v. och lägger massa belastning på leder när jag böjer.

Det ser mer ut som byggarböj numera. Kraftkurvan ser alltid ut som ett V (istället för ett U), man böjer i princip bara med låren, låser aldrig ut i knäleden, och släpper aldrig på.

Nah, aldrig haft problem med knäna av djupa böj. Djupa böj är medicin för knäna!

Okej! Jag glider dit vid 12-13 tiden tror jag, lika bra att få träningen gjord så man har kvällen fri.

Okej, kan hända att vi syns där då. :) Blir lite ben (usch) imorgon. Det är redigt jobbigt att köra ett bra benpass i denna värmen.

Bra exempel på när jag "släpper på", vid 5:20. Sen så var detta kafferepslyftning, men ändå

hPj4bLJ0F58

Zoidy
2011-06-05, 22:51
Zoidy: Det där såg ju mer ut som en störtdykning...

Ser i vilket fall smått livsfarligt ut för knäna att göra så med över 360 kg på stången tycker jag. Verkar dock inte som att de brukar ha några knäproblem alls på det gymmet om man ska tro på herr Broz...

Sen så är det ju så också att Robban gillar att provocera lite, väcka lite tankar hos folk. :)
Tja, om du är sugen på att testa så varför inte? Det är dock ett väldigt svårt upplägg (men väldigt enkelt), om inte kosten stämmer så kommer inte träningen att stämma, och vice versa.

Hm, alltså, grejen är att jag tycker den här träningsstilen verkar kul, men prio 1 för mig är egentligen att bli starkare. Jag är inte så missnöjd rent storleksmässigt. Verkar dock som att det blir rätt vanligt med ryggproblem och annat när man använder mycket vikt, men...

Proxy
2011-06-05, 23:05
Ser i vilket fall smått livsfarligt ut för knäna att göra så med över 360 kg på stången tycker jag. Verkar dock inte som att de brukar ha några knäproblem alls på det gymmet om man ska tro på herr Broz...


"Eh, mer Deca!"
- Jag :D


Hm, alltså, grejen är att jag tycker den här träningsstilen verkar kul, men prio 1 för mig är egentligen att bli starkare. Jag är inte så missnöjd rent storleksmässigt. Verkar dock som att det blir rätt vanligt med ryggproblem och annat när man använder mycket vikt, men...

Det är kul, riktigt kul! Det är prio 1 för mig numera. Nja, visst kan man använda tunga vikter och bli starkare på ett säkert sätt - är huvudet dumt så får kroppen lida, och iaf för mig så har jag fått lära mig det den hårda vägen, istället för att lyssna. :)

Sen så är det ju inte så att man inte ökar styrkemässigt av detta upplägget. Det gör man, även om styrka/volym-ration är annorlunda.

Proxy
2011-06-06, 15:10
Satan vilket jobbigt benpass! Termometern visade 29 grader utomhus, med den åskvärmen som har kommit in så känns det som om man lever i en bastu.
PWO + benpass + galet bentryck + hög volym + värme = håller på att svimma hela passet. :D

Höll på att spy/svimma i princip hela passet, så det blev lite längre vila än vad jag egentligen borde ha.
Trycket var finfint, bra tryck i lårsvepet som var tanken. Hamstrings svällde också upp riktigt bra efter den enbenta lårcurlen, vilket gjorde att resten också tog fint. In med blodet bara!

Benspark: - den vanliga uppvärmningen
40 x 20
50 x 20
60 x 20

Benpress: - parallell fotställning, mitten på plattan
200 x 20
250 x 20
300 x 20
400 x 20

Hacksquat i smith:
60 x 20
80 x 18
100 x 15

Knäböj: - parallell fotställning, ganska djupa. Ej med utlåsning.
60 x 20
80 x 18
100 x 15

Benspark:
60 x 20
70 x 18
80 x 15

Stående bencurl i bensparken (ett ben i taget): - varje rep efter 5 gör att man bara vill ge upp, trots minivikter. Galet skön övning!
5 x 20
10 x 18
15 x 15

Liggande bencurl:
40 x 25
50 x 20
60 x 18
70 x 15

Raka marklyft med hantlar:
22.5 x 20
30 x 20
35 x 20

Det är verkligen något speciellt att träna hamstrings med höga repetitioner, sjukt smärtsamt!

Hade gärna tränat hamstrings och quads på separata pass, två på samma dag, men vem har tiden som inte är professionell kroppsbyggare.

Mitosis gick runt och körde sina fjolliga basövningar som vanligt, och avslutade med lite biceps i powercagen. (Ja, han behöver en bur.) *screwy*

Mitosis
2011-06-06, 15:17
Det är verkligen något speciellt att träna hamstrings med höga repetitioner, sjukt smärtsamt!

Hade gärna tränat hamstrings och quads på separata pass, två på samma dag, men vem har tiden som inte är professionell kroppsbyggare.

Mitosis gick runt och körde sina fjolliga basövningar som vanligt, och avslutade med lite biceps i powercagen. (Ja, han behöver en bur.) *screwy*

Samma för mig! Är det någonstans jag kan få kontakt och pump så är det baksida lår *spy*

Haha, de sjuka vikterna jag måste ha för att träna biceps så måste jag ha racket! :cool:

Proxy
2011-06-06, 15:30
Samma för mig! Är det någonstans jag kan få kontakt och pump så är det baksida lår *spy*

Haha, de sjuka vikterna jag måste ha för att träna biceps så måste jag ha racket! :cool:

Trycket är ju mysigt, men det är riktigt smärtsamt att träna hamstrings med höga reps och kontakt. *spy* Mjölksyretrycket man får i ländryggen av tunga böj är värre.

Köp den nya TITAN Super Katana Biceps med vridna ärmar och en monolift!

Mitosis när han kör biceps:
http://www.building-muscle101.com/images/arnold-cheat-curl.jpg

Mitosis
2011-06-06, 15:56
Vart får du tag i alla bilder på mig? :D

stevebc
2011-06-06, 16:23
Har du några planer på att tävla på Klassiska SM i Lund i år?

Proxy
2011-06-06, 16:45
Vart får du tag i alla bilder på mig? :D

Vet inte, men om man söker på ditt namn så kommer det upp massa bilder. :Virro

Har du några planer på att tävla på Klassiska SM i Lund i år?

Ajjemen! Kvalade ju in på serie 2:an. Vi får se hur det går. :) Målet är att minst göra 230-140-250=620, men det är mycket beroende på skador o.s.v, och det är delvis därför jag just nu inte tränar tungt. + att den lilla människan inom mig ständigt säger åt mig att jag inte är stor nog.

Planeringen just nu är att fortsätta med hypertrofi/återhämtnings-träningen fram till augusti. Sen kommer jag att para det med ett fåtal topningspass för viktvana och den biten, och att utvärdera styrkan inför tävlingen. Det viktigaste är att axlar, rygg, och höfter hänger med i svängarna. Då kommer också vikterna.

När flyttar du dig upp till Götlaburg? :)

RobbanColeman
2011-06-06, 19:17
Looking good padawan! :D

Proxy
2011-06-06, 20:30
Looking good padawan! :D

Thank you master! :bow:
Ska försöka att filma ett helt pass någon gång så att man kan få lite utvärdering.
Börjar mer och mer förstå varför dina pass ser ut som dom gör, bitarna börjar falla mer och mer på plats. Får utforma två pass åtminstone för rygg och ben. Axlar och bröst är ju lite no-brainer, ben och rygg går ganska lätt att hitta rätt i, men hur ordningen ska se ut för triceps får jag fundera lite på. Hittade bra sist, förutom tricepspressen bakom nacke, den skulle inte vara där. Skullcrusher hade nog passat bättre.


Hela staden har varit EMP:ad sedan 18:00. Skoj! :D

Proxy
2011-06-07, 16:05
Riktigt bra tryck i tuttarna idag! Inte riktigt lika bra tryck i triccarna. Träffen blir bara bättre och bättre på dom "tyngre" vikterna.

Snedbänk i smith:
20 x 20
40 x 20
60 x 18
70 x 16
80 x 12

Snedbänk med hantlar:
22.5 x 20
22.5 x 20
25 x 18

Incline flyes:
3 set.

Plan hantelpress:
22.5 x 20
25 x 20
30 x 16

Pushdowns med rep:
35 x 25
45 x 20
50 x 18
55 x 16

Pushdowns med V-handtag:
45 x 20
50 x 18
60 x 16

Skullcrushers -> smalbänk:
30 x 18 + smalbänk
30 x 20 + smalbänk
35 x 15 + smalbänk

Kickbacks i cable:
10 x 20
20 x 16
15 x 16


Tutt-träningen börjar komma bra nu! Kan trycka ifrån bättre och bättre i dom "tyngre" seten, och träffen känns bättre med mer belastning. Tidigare har det varit lite tvärtom, att formen har blivit lidande när man lägger på mer vikt, men det börjar vända nu. Yay! Går nog på 35:orna i sista setet i hantelpressen nästa gång, träffen bör sitta riktigt bra på dom också, men vi får se.

Märks att min mind-muscle connection har blivit mycket skarpare, kan liksom bara "spänna till" bröstmusklerna nu, få dom att hoppa, det gick inte tidigare.

Får ta ett snack med Robban angående hur triceps-träningen ska vara utformad. Pushdownsen satt som vanligt, men varken skullcrushern eller kickbacksen tog riktigt som dom ska. *jorgen*

Proxy
2011-06-07, 20:57
Woho, ska iväg och hämta lite däck imorgon och ha hemma! :) Kul att ha lite att leka med när man behöver avreagera sig, muhaha!

Mitosis
2011-06-07, 21:24
Woho, ska iväg och hämta lite däck imorgon och ha hemma! :) Kul att ha lite att leka med när man behöver avreagera sig, muhaha!

Typ när du förlorar i ett datorspel?
Ut och välta däcket 5 gånger :cool:

Martinio0o
2011-06-07, 21:26
Självförtroendet går upp i topp när man ser att du får grym kontakt på vikter som jag knappt har rört. :Virro

Proxy
2011-06-07, 21:29
Typ när du förlorar i ett datorspel?
Ut och välta däcket 5 gånger :cool:

Nah, inte rört ett spel på länge. :) Men typ när man får lite damp och redan har tränat den dagen.

Självförtroendet går upp i topp när man ser att du får grym kontakt på vikter som jag knappt har rört. :Virro

Sen så är du tre år yngre än mig Martin, och om tre år så kommer du att hiva upp bra mycket tyngre vikter än vad jag gör nu. :)

Proxy
2011-06-08, 17:03
Var och hämtade ett 200-250 kilos däck i morse, perfekt att bara köra lite med när det börjar klia i armarna. :D Ska ta och väga och mäta det när jag har tid, men jag tror att det är ungefär 150cm i diameter.

Fick även ett samtal på väg hem från gymmet, och det är 99% spikat att jag kommer att få ett jobb som alla tränande ungdomar inte direkt skulle ha något emot att ha.
Jag får iaf detaljerna om hur mycket jag ska arbeta o.s.v. på söndag, och börjar på måndag. Fy fan va' gött! *cupid*
Det kände jag verkligen att mitt liv behöver just nu, för så mycket skit som har hänt mig den senaste tiden är bara helt otroligt. Ligger bland annat rätt många tusenlappar back i skulder.


Dem dere lats - riktigt dålig på att räkna reps när jag tränar latsen. Vet inte varför. Sen så hade jag alldeles för mycket i huvudet detta passet också, det är verkligen tur att man tränar på Sveriges skönaste gym, för det är alltid träningspolare där att skoja med mellan varven! Det får en alltid på bra humör.

Latsdrag:
30 x 20
50 x 20
60 x 20 - aaaah, det bränns!
70 x 14
80 x 10

Latsdrag supinerat grepp:
30 x 20
40 x 20
50 x 17

Smala latsdrag:
3 set.

Sittande rodd:
3 set, upp till 90 eller 100kg.

21's 2 set.

Scottcurl:
20, 18, 15

Bamsecurl, aka front double bi-curls:
3 set.

Stående hantelcurl utan vrid, armarna något utåt.
3 set.

Trycket var sådär, sämre än sist. Tog lite kort men dom är så suddiga så man ser inget, får ta med kameran. Mitosis är för skakig på handen när han kör ben, men han får kommentera på hur ryggen såg ut. Svårt att se sina egna ryggposer i spegeln. :D

Gabriel174
2011-06-08, 17:33
Mr Sjo! difeddy sa att du var tillbaka, och kul att du startat journal igen :D Tror som dig att Robban har väldigt mycket rätt i det han säger. Finns två st enorma snubbar på STK som är på samma linje som dig och Robban. En av dom visade mig hur jag ska göra i bröstpressen och jag fick mer volym på brösten av att köra så i två månader än vad jag fick på över 1 år med traditionell SL-bänk. Har mer och mer börjat fokusera på TUT trots att dom flesta (?) på Kolo tycker att det är löjligt.

ABCDE-dieten lät väldigt intressant. Får se om jag kör på det nu någon gång under sommaren.

Kör hårt, denna journal ska följas!

Proxy
2011-06-08, 17:48
Mr Sjo! difeddy sa att du var tillbaka, och kul att du startat journal igen :D Tror som dig att Robban har väldigt mycket rätt i det han säger. Finns två st enorma snubbar på STK som är på samma linje som dig och Robban. En av dom visade mig hur jag ska göra i bröstpressen och jag fick mer volym på brösten av att köra så i två månader än vad jag fick på över 1 år med traditionell SL-bänk. Har mer och mer börjat fokusera på TUT trots att dom flesta (?) på Kolo tycker att det är löjligt.

ABCDE-dieten lät väldigt intressant. Får se om jag kör på det nu någon gång under sommaren.

Kör hårt, denna journal ska följas!


Kul att höra Gabriel! Jasså, har Javatrollkarlen slutat med SL och börjat lyfta med såna däringa hantlar? ;)

Det låter väldigt rimligt att du upplever att du växer väldigt snabbt i början av detta upplägget, för du kommer att köra in massvis med arbetskapacitet (glucos, sarkoplasma med innehåll, bla bla) i ren "cellanpassning", d.v.s att cellerna anpassar sig till ett mer arbetskapacitet-krävande träningssätt.
Det är ju denna tillväxten som är volym, så det är inte konstigt att Robban tappar flera centimeter under sina galna experiment.
Det som ska bli kul att se är hur det ter sig på längre sikt, men jag har mina aningar.

ABCDE-dieten är väldigt intressant, och väldigt komplicerad. Om du inte har kikat redan, så ta en titt på Ove Rytters (?) jobb om ABCDE-dieten.

Gabriel174
2011-06-08, 17:58
Jwzrd kör på med sina dötsmarkar :D

Intressant! Är denna "cellanpassning" temporär och försvinner inom ett par månader, eller håller den sig kvar (så länge man tränar/tränar på det sättet jag tänker börja med)?

Har icke kikat på den än, men kanske ska börja med att läsa Robbans artiklar först? :)

Proxy
2011-06-08, 18:01
Ska börja med två olika ryggpass nu, precis som dat dere Coleman, Robban, och många andra. Tjocklek och vidd, eller övre och undre om man så vill.

Tjocklekspasset blir mer eller mindre en kopia av Ronnies.

Marklyft, Stångrodd, T-bar, och sen så kommer jag att lägga dit en till övning. Vill helst ha 4 övningar på rygg och bröst. Omvänd stångrodd möjligtvis.
Eller så lägger jag bara till längre pyramider i dessa två eminenta rodd-övningar, jag får se.
Blir nog så i slutändan, har slutat att försöka uppfinna hjulet, men likväl känner jag att jag måste modifiera det.

På viddpasset så får jag se vad jag hittar på, kan kanske bli något av en kopia där med.


Anledningen till detta är naturligtvis att det inte går att få med båda delar bra på ett pass, om man ska träna på detta viset.

Proxy
2011-06-08, 18:14
Jwzrd kör på med sina dötsmarkar :D

Intressant! Är denna "cellanpassning" temporär och försvinner inom ett par månader, eller håller den sig kvar (så länge man tränar/tränar på det sättet jag tänker börja med)?

Har icke kikat på den än, men kanske ska börja med att läsa Robbans artiklar först? :)

"Cellanpassningen" finns ju där vid behov. Om man tränar SL så behöver kroppen inte den mängden vätska (samt innehåll) i cellerna, och därför krymper dom ju om man tar bort behovet för det.
Om man skapar ett behov för volymen att finnas där, d.v.s. skapar ett stort krav på arbetskapacitet, då kommer cellerna att anpassa sig därefter.

Så ja, kort sagt så kommer "anpassningen" att finnas där så länge det finns behov för den. :)

Jag hade absolut börjat med att läsa Robbans artiklar!

Gabriel174
2011-06-08, 18:16
Tackar!

Varför jag tror att Robbans träningssätt är bra förutom att det antagligen är ett bra sätt att träna för volym (för dom flesta) är att jag tror att skaderisken minskar då man inte tränar med alltför tunga vikter. Får se om jag kör detta fullt ut nu i sommar :D

Vore som vissa nämnt här nice om du också kunde lägga upp lite filmer precis som Robban gjort :D

Mitosis
2011-06-08, 18:53
Trycket var sådär, sämre än sist. Tog lite kort men dom är så suddiga så man ser inget, får ta med kameran. Mitosis är för skakig på handen när han kör ben, men han får kommentera på hur ryggen såg ut. Svårt att se sina egna ryggposer i spegeln. :D

Gött med förmodligen jobb!

Haha, jag skyller på mobilen som egentligen bort blivit inlämnad för återvinning för 3 år sedan :cool:
Men det såg bra ut, köttigt!

Proxy
2011-06-08, 19:32
Varför ett pass kan se ut som det gör.

Det finns fruktansvärt mycket tanke bakom Colemans upplägg, han var inte bara en dum byggare. Fast detta är ju knappast något nytt under solen, och inget unikt för Coleman.

Säg att vi kör ett ryggpass.

Vi börjar med latsdrag. Bra träff, massvis med blod högt upp i latsen. Vi går sedan över till stångrodd. Vi har tänkt att göra som Coleman gör, och träffa längre ner i latsen. (Vad det har för relevans att pricka olika på muskler går vi inte in på.)

Detta går ju inte bra. Vi har två helt olika träffområden, och blodet måste färdas långt ner dit, om det ens kommer dit. Inte en bra idé. Bara att testa, ha massvis med blod högt upp i ryggen och jag lovar att du kommer att göra en kass stångrodd om målet är att träffa som Ronnie.
Om du däremot hade gått på en sittande rodd, så träffen varit närmare, och blodet hade inte behövt flytta på sig samma väg.

Ben då. Om vi placerar blodet långt in på låren, droppen, med en lite mer vinklat frontböj och sedan har tänkt oss att göra en parallell hacksquat, då är allt blod på fel ställe, och vi kommer att göra en kass hacksquat.

Om vi ska göra en snedbänk, men vi har tryck i främre deltan då. Vi vet nog hur det slutar, vi kommer att bänka med axlarna istället för tuttarna.

Supersetta quads och hamstrings? Jag har inte så mycket blod iaf! :D

Av denna anledningen så ligger upplägget alltså så att man har olika övningar på olika pass, vilket också gör det mindre monotont.
Rygg tjocklek (nedre rygg), ben med fokus på svep, o.s.v.

Med t.ex. axlar eller tuttar så är ju det muskler med mindre huvuden och mindre komplexa fibrer. Axlar är ju lite av en no-brainer. Man börjar där fram, och slutar där bak.
Med bröst kan man börja där uppe och avsluta där nere, det är så jag gör, men plan-incline-decline fungerar också antar jag. Jag föredrar att köra in lite blod med flyes eller så, och gå uppifrån och ner.


Varför börjar man med högre reps då? Man börjar ju inte med att att maxa i knäböjen, just för att musklerna inte är bereda, och lederna kommer att ta massa stryk.
Här är det lite samma. Man börjar med kanske 20 i första setet. Uppvärmning. In med blod, få upp trycket, gör muskeln redo för tyngre belastning. Sedan går uppåt med allt tyngre belastning, och muskeln svarar på detta. Trycket ska bli bättre när du går på tyngre belastning, inte tvärt om. Då har du gått vilse någonstans på vägen.

Testa! Även om man är ordentligt uppvärmd så kommer det att gå kass om man hoppar upp på "tunga vikter" direkt.

stevebc
2011-06-08, 19:36
Ajjemen! Kvalade ju in på serie 2:an. Vi får se hur det går. :) Målet är att minst göra 230-140-250=620, men det är mycket beroende på skador o.s.v, och det är delvis därför jag just nu inte tränar tungt. + att den lilla människan inom mig ständigt säger åt mig att jag inte är stor nog.

Planeringen just nu är att fortsätta med hypertrofi/återhämtnings-träningen fram till augusti. Sen kommer jag att para det med ett fåtal topningspass för viktvana och den biten, och att utvärdera styrkan inför tävlingen. Det viktigaste är att axlar, rygg, och höfter hänger med i svängarna. Då kommer också vikterna.

När flyttar du dig upp till Götlaburg? :)Okej!

Bra, bra. Mycket fin serie för -83.

Jag flyttar nog upp lördagen den 18e redan. Då jobbar jag bara i tre veckor. Sedan flyttar jag upp permanent 13-14 aug typ. Jag vet inte hur jag gör med kort och så på GKK. Kanske mest ekonomiskt att köpa något slags 10-kort i och med att jag tränar i Lund över sommaren.

Proxy
2011-06-08, 19:37
Gött med förmodligen jobb!

Haha, jag skyller på mobilen som egentligen bort blivit inlämnad för återvinning för 3 år sedan :cool:
Men det såg bra ut, köttigt!

Ajjemen, men du vet väll redan vad det handlar om. :) Får iaf detaljerna på söndag-måndag, så update på det kommer.
Ja, den är inte vidare bra, men jag vägrar att köpa en ny! För snål.
Vill veta hur min rygg ser ut! Det enda jag sett är ifrån H&M's ombyte, för då har dom såna snea speglar så man kan se ryggen. Alltid 5 minuters posering där, hahaha.

Tackar!

Varför jag tror att Robbans träningssätt är bra förutom att det antagligen är ett bra sätt att träna för volym (för dom flesta) är att jag tror att skaderisken minskar då man inte tränar med alltför tunga vikter. Får se om jag kör detta fullt ut nu i sommar :D

Vore som vissa nämnt här nice om du också kunde lägga upp lite filmer precis som Robban gjort :D

Skaderisken minskar avsevärt, det kan jag lova. Jag behöver inte klaga igen på alla skador jag dragit på mig, men jag kan säga att det bara blir bättre och bättre med dom, även om jag tränar mer än någonsin.

Filmer kommer! Det dåliga är att det är jobbigt att filma själv, och det är i princip max 2 minuters vila mellan seten, så det är fullt drag hela tiden, och hjärnan måste vara med i spelet genom hela passet.

Får be den nyligen utsedda (av mig), gymbitchen Mitosis att filma. *cupid*

Mitosis
2011-06-08, 19:39
Får be den nyligen utsedda (av mig), gymbitchen Mitosis att filma. *cupid*

Haha, så går det när man ska vara snäll och passa :cool:

Proxy
2011-06-08, 19:41
Okej!

Bra, bra. Mycket fin serie för -83.

Jag flyttar nog upp lördagen den 18e redan. Då jobbar jag bara i tre veckor. Sedan flyttar jag upp permanent 13-14 aug typ. Jag vet inte hur jag gör med kort och så på GKK. Kanske mest ekonomiskt att köpa något slags 10-kort i och med att jag tränar i Lund över sommaren.

*räknar lite på fingrarna och skakar på huvudet*

Jo, det är rätt dyrt om man inte har helårskort, som på alla ställen.
Får se hur jag gör i sommaren, sitter just nu inte i den mest bekväma ekonomiska sitsen, och det är rätt dyrt att åka ner att träna, samt att det är över 2 timmars enkel resväg.

Tack, men så tunger som jag börjar bli så får vi se om det inte blir 93:an nästa år. :cool:
Nejdå, det är ett framtida projekt. Studentresa nästa år, då ska jag vara i mitt livs form givetvis!

Gabriel174
2011-06-08, 20:04
och det är i princip max 2 minuters vila mellan seten,

Detta var vad jag tänkte fråga dig om. Brukar du köra på lägre vila än så ibland? Jag körde ett pass idag som innehöll vääldigt kort vila och ibland, t.ex. i kickbacks (:D) bytte jag bara arm utan att vila och det kändes galet skönt.

Kör du på 30sek-1 min vila oftast?

Proxy
2011-06-08, 20:08
Detta var vad jag tänkte fråga dig om. Brukar du köra på lägre vila än så ibland? Jag körde ett pass idag som innehöll vääldigt kort vila och ibland, t.ex. i kickbacks (:D) bytte jag bara arm utan att vila och det kändes galet skönt.

Kör du på 30sek-1 min vila oftast?

Egentligen så räknar jag aldrig vilan. Vilan är aldrig fast, man väntar på rätt känsla. Om man bara köttar på med för kort vila, då kommer man att få mjölksyra och bara bli stum i musklerna. Man ska ha tryck, inte mjölksyrepump.

Så väldigt olika, beroende på kroppsdel, övning, o.s.v. :) Men 1-3 minuter ungefär.

MilkmaN
2011-06-08, 21:30
Kul med andra ord ang. colemanupplägget :)

Keep the pump. Körde själv ett lysande tutpass idag!

Proxy
2011-06-08, 21:36
Kul med andra ord ang. colemanupplägget :)

Keep the pump. Körde själv ett lysande tutpass idag!

Ohja, det är riktigt skoj att hålla på och pilla med tryck och kontakt och andra såna fjolliga grejer. :)

May the pump be with you!

Proxy
2011-06-09, 16:42
Nu bär det strax iväg till gymmet för ett härligt benpass! Om jag inte ändrar mig på vägen och bestämmer mig för att köra axlar.

Gammal bild. Verkligen inte stor, snarare tvärt om. Fullkomligt tokig diet, men fokus låg bara på vad vågen visade, och att inte maxvikterna gick ner för mycket.

Helt platt, men visst var formen bra. Inte som hårdast här, var nere på under 8% BF som minst. Nästa sommar så ska jag vara i den här formen, möjligtvis lite, lite hårdare, men fullare och med mer massa. :)

80971

Proxy
2011-06-09, 19:50
Bra pass, svettigare än såhär har jag inte varit i hela mitt liv! T.o.m. värre än fotbollsmatch i 30 graders värme, och jag som trodde att det skulle vara svalt och skönt när det regnade ute, men icke.
Hela passet tog 1 timma ungefär, lite mer kanske. Har en tendens att hålla på att falla ihop framåt slutet på passet. Vid rakmarken och den liggande bencurlen så börjar intensiviteten att avta lite.
Behöver kötta på in i kaklet lite mer, och inte ta ut den extra vilan.

Vänder nog på ordningen lite. Fick inte riktigt det trycket i svepet jag ville ha, p.g.a. att jag körde hacken innan benpressen. Ska egentligen göra tvärt om känner jag, benpressen tar väldigt långt ut, och är en kortare rörelse. Då placerar man även trycken längre ut i låren, och får en bättre träff i hacken, samt får en lite längre rörelse vilket öppnar upp lite mer.
Nu låg pumpen lite längre in p.g.a. hacken, hoppade ut lite i benpressen, och hoppade sedan lite inåt i bensparken sen. Lite fel ordning alltså.

Benspark:
30 x 25
40 x 20
50 x 20
60 x 18
70 x 15

Hacksquat i smith:
40 x 25
60 x 20
70 x 20
80 x 18
90 x 16
100 x 15

Benpress:
200 x 25
250 x 20
300 x 20
250 x 20
300 x 20
350 x 20

Benspark med ett ben i taget (fokus på svep) :
20 x 20
30 x 20
40 x 18
50 x 15

Stående legcurl med ett ben i taget (helvete vad smärtsam den är! Tar som f*n) :
20 x 20
25 x 18
30 x 18
35 x 15
20 x 20

Rakmark:
60 x 20
70 x 18
80 x 16
70 x 20

Liggande bencurl:
3 set 20 reppare.


Benen börjar ta sig någorlunda. Är ju väldigt kort och har korta lårben, så svepet kommer naturligt, men jag behöver jobba på t.ex. hamstrings.
Vänsterbenet (eller aa, högerbenet blir det ju, bilden är tagen i en spegel, var tvungen att tänka till där) är avslappnat, det är därför det ser mongo ut.
Står och skakar rätt bra, så bildkvalitén är inge' vidare.

Anyhow, dom ska nog se rätt okej ut efter lite mumsiga högreppare! :)

80976

Mitosis
2011-06-09, 20:12
Fy fan, dem dere benpressarna är ju inte att leka med!

Satansjävladroppe du har då! :D

Proxy
2011-06-10, 19:35
Fy fan, dem dere benpressarna är ju inte att leka med!

Satansjävladroppe du har då! :D

Lätta vikter, men det är allt något speciellt med lite fler reps på benpassen. :)

Haha, jo droppen sitter väldigt långt ner, så den kanske är fördelaktigt. Korta lårben så.

(Satan va' träningsvärk jag har i dom gamla hamstrings!)

Jobbade på gymmet idag, blev lite hastigt, planeringen var dålig, bla, bla, så det blev bara ett snabbt vadpass.

Sittande vadpress upp till 100kg. Vadpress i benpressen upp till 200-250kg.

Mitosis
2011-06-10, 20:02
Lätta vikter, men det är allt något speciellt med lite fler reps på benpassen. :)

Haha, jo droppen sitter väldigt långt ner, så den kanske är fördelaktigt. Korta lårben så.

(Satan va' träningsvärk jag har i dom gamla hamstrings!)

Jobbade på gymmet idag, blev lite hastigt, planeringen var dålig, bla, bla, så det blev bara ett snabbt vadpass.

Sittande vadpress upp till 100kg. Vadpress i benpressen upp till 200-250kg.

Ja men, jag gör ju kanske 20 reps på 200kg. Du kissar ju på mig i styrka *cry*

Gött med lite pengar? :D

Beställde du igår?

Sundqvist
2011-06-10, 20:03
nuså, lite bilder också! ser grovt ut!

Proxy
2011-06-10, 20:19
Ja men, jag gör ju kanske 20 reps på 200kg. Du kissar ju på mig i styrka *cry*

Gött med lite pengar? :D

Beställde du igår?

Cash is king, jobbar gärna så mycket som möjligt. :) Ska jobba hela söndagen också, sen börjar heltid i butiken nästa vecka.

Beställer idag.

nuså, lite bilder också! ser grovt ut!

Tackar, tackar! :)

Proxy
2011-06-10, 20:36
Nu är det spikat, kommer att jobba heltid i en kosttillskottsbutik ett tag, iaf en månad, med start någon gång nästa vecka. Efter det kommer det troligtvis att bli deltid i kosttillskottsbutiken och på gymmet. :)
Otroligt tacksam över att ha fått detta jobbet, fan vad skönt att någonting går bra när mycket annat går skit. Efter regn kommer solsken!

Får se lite hur det kommer att se ut med var jag tränar, kan bli lite jobbigt att ta sig till gymmet från jobbet varje dag efter att ha slutat klockan 7.
Men det ligger ett rätt hardcore gym i samma byggnad som butiken, och chefen känner naturligtvis dom som äger stället, så jag får se om jag inte kan få lite rabatt på ett månadskort eller så.

All in all, fy fan vad skönt! Jobba i en kosttillskottsbutik och på ett gym, är inte det drömmen när man är 18 år och älskar styrketräning och allt som hör därtill?

AlexEr
2011-06-10, 22:01
Grym form, lyckas få symmetri med dom där klubborna till ben är fan sjukt bra!
Klan bara säga grattis till jobbet, skulle fan va awesome att jobba så. Plus för butiken också som får nån som faktiskt kan lite inom ämnet ;)

Forqie
2011-06-10, 22:47
instämmer med alex och säger grattis till jobbet. din fysik är också en av de mest välutvecklade och symmetriska jag sett för din ålder, riktigt jävla välskept!

Proxy
2011-06-10, 23:19
Tack pöjka', ååh vad ni smickrar en gammal man! *cupid* Ska bli kul att se hur man kan se ut framåt 25-30 om man fortsätter ånga på.

Ska sova hela dagen imorgon, ska inte göra någonting! Förutom att äta och träna då givetvis, men jag ska banne mig sova tills minst 12.
Har inte direkt blivit överdrivet mycket bra sömn det senaste.

Mitosis
2011-06-11, 12:21
Grattis till jobbet! :D

Får se ifall jag glider ner till gymmet eller inte idag, är sugen :D

Proxy
2011-06-11, 12:31
Grattis till jobbet! :D

Får se ifall jag glider ner till gymmet eller inte idag, är sugen :D

Bort och träna med dig! Jag jobbar inte idag, men ska väll bort och köra bröst-triceps eller axlar. Inte riktigt bestämt mig än.

Mitosis
2011-06-11, 12:40
Bort och träna med dig! Jag jobbar inte idag, men ska väll bort och köra bröst-triceps eller axlar. Inte riktigt bestämt mig än.

Blir träning ifall repet är inställt, annars hinner jag inte ):
Ska jag träna så blir det underkropp, fick mersmak av de smala benpressarna förra benpasset. Så jag är sjukt sugen på att pumpa quads :D

Proxy
2011-06-11, 12:51
Blir träning ifall repet är inställt, annars hinner jag inte ):
Ska jag träna så blir det underkropp, fick mersmak av de smala benpressarna förra benpasset. Så jag är sjukt sugen på att pumpa quads :D

Oooooh, Mitosis har börjat pricka svepet i Quadsen! :naughty: Jag är nog där vid 5 tror jag, kör du tidigare?

Mitosis
2011-06-11, 13:03
Oooooh, Mitosis har börjat pricka svepet i Quadsen! :naughty: Jag är nog där vid 5 tror jag, kör du tidigare?

Jag har rep 4 ifall det blir något, har jag inte det så blir det väl runt 4-5 jag drar ner.

Proxy
2011-06-11, 19:16
Inget supertryck idag. Ätit och sovit lite dåligt, så trycket/styrkan var inte på topp. More carbs, more protein, more calories!

Snedbänk i smith:
20 x 20
40 x 20
50 x 20
60 x 18
70 x 16
80 x 12
70 x 15

Sned hantelpress:
22.5 x 20
25 x ??
27.5 x ??
25 x ??

Sneda flyes:
2 set, gjorde ont, lade av.

Plan hantelpress:
22.5 x 20
25 x 20
27.5 x ??
30 x ??

Triceps extensions bakom huvud:
10 x 18
12.5 x 16
15 x 14

Kickbacks:
4 set, pyramid.

Pushdowns V-grepp:
5 set, pyramid.

Pushdowns rep:
5 set, pyramid.

Carolinew
2011-06-11, 20:39
Stort grattis till jobbet! :) Då kanske du dyker upp på träningsläger här nere snart då? :D

Proxy
2011-06-11, 23:35
Stort grattis till jobbet! :) Då kanske du dyker upp på träningsläger här nere snart då? :D

Tack! :) Det väljer jag att ta lite som en välförtjänt pik! Ja, den ekonomiska biten börjar ju att fungera något bättre nu iaf.
Men jag får se hur det kommer att se ut. 4-5 veckor framåt blir det iaf heltid måndag-fredag på jobbet, och kanske även hela söndagarna. Lördagarna blir då min enda lediga dag, och det är ju för mig tyvärr ett heldagsprojekt att ta sig ner till Götet och träna.

Får ta mig ner efter detta och leva som gatumusiker på dagarna (behöver bara lära mig att spela något) och campa under böjställningen på vallen på natten. :D

Mitosis
2011-06-11, 23:43
Du kan ju showböja i 5an, slå vad med folk att du inte kan böja 200kg :D

Proxy
2011-06-12, 00:14
Du kan ju showböja i 5an, slå vad med folk att du inte kan böja 200kg :D

Hahaha, jo det är ju en variant! :D 200 i fakevikter och mjuk stång, säger att det är 400.


Blir lite smärre ändringar i schemat. Kommer att gå ner något i antalet övningar, upp något i antalet set per övning, och rulla lite mer på passen.
Biceps och triceps blir naturligtvis inte lika uppdelat, men kommer ändå att rulla på övningarna.

Rygg pass 1 (tjocklek):
Marklyft, reverse hyper, stångrodd, T-bar + biceps (reverse hyper är en typ av isolationsövning för ländrygg, som är fruktansvärt skonsam för ryggraden och faktiskt väldigt bra vid skador.)

Rygg pass 2 (vidd):
Latsdrag -> pullover, sittande rodd, omvänd rodd + biceps

Ben pass 1 (svep):
Benspark, knäböj, benpress/ev. parallell hack efter ett fåtal set benpress, en form av bencurl, raka marklyft

Ben pass 2 (mer droppe och "mitt på"):
Benspark (uppvärmning), frontböj, hacksquat (ej parallell), utfallsgång, stående bencurl, liggande bencurl

Bröst pass 1:
Lutande smithpress, Plan hantelpress, flyes + triceps

Bröst pass 2:
Plan press av något slag, lutande hantelpress, nedåtlutad press av något slag + triceps

Axlar:
Axelpress i smith, sittande axelpress med hantlar, front raises med stång, sidolyft med hantlar, sidolyft med kabel, sidolyft i cablecross, baksida axlar nerifrån, baksida axlar uppifrån/parallell, 2 valfria shrugs


Med reservation för vissa ändringar. Kan bli så att jag tränar på ett annat gym nästa dom kommande veckorna då det blir fruktansvärt jobbigt att ta sig från jobbet till gymmet till hem varje dag, och det gymmet ligger precis bredvid jobbet.
Iaf, så finns där tillgång till bland annat en plan bröstpress, en sned bröstpress och en latsmaskin, dessa tre är nog mina absoluta favorit"maskiner".
Bänkpress är nog inte att tänka på just nu, så det vore skönt med en bra plan press förutom hantelpress, jag tenderar att gilla fasta banor för mina sneda pressar, och yadda, yadda. Det kan iaf bli smärre schemaändringar.

Om nom nom!
http://www.gymleco.se/Produkter/Produktbilder/20_middle.png
http://www.gymleco.se/Produkter/Produktbilder/22_middle.png

Proxy
2011-06-12, 22:13
Axlar, mage och vader idag. Jag SKA fan skaffa ett par maffiga vader! MARK MY WORDS, I SHALL!!!!!!


Ledsen Mitosis, men jag kommer bara att träna på gymmet på helgerna nu i några veckor. :cryout: Hinner helt enkelt inte stänga affären, ta mig till gymmet, byta om, och träna på 2 timmar utan att stressa ihjäl mig varje dag.

Så jag kommer att köra på detta gymmet i 4 veckor eller så. Det ligger i en källare. Jag älskar källare.
http://dev.trinax.se/ironhousegym/img/sidebar-img.jpg


Kosten har varit lite tveksam i några dagar. Får fläska på med mer carbs och protein kommande dagar. MOAR PROTEIN!!! :MrT:

Mitosis
2011-06-12, 22:18
Jaja...men det positiva i det är att det är en mindre som ska vara i böjracket :D

Vader -> Kör en Flex Wheeler :D

Proxy
2011-06-13, 21:18
Jaja...men det positiva i det är att det är en mindre som ska vara i böjracket :D

Vader -> Kör en Flex Wheeler :D

Flex LOVAR att han inte hade implantat! Bara kanyler som gav inflammerade effekter...

Miss me yet? *cupid*



Riktigt bra pass idag. Dragit i mig 300g ris innan passet, och det gjorde susen. Alltid dålig på att räkna reps just när jag tränar ryggen. Ingen aning om varför, det bara blir så. Men passet såg ut ungefär som följer.

Marklyft: - helt sjuk skillnad på byggarmark och vanlig mark! Därav de små vikterna, som ändå blev för tunga. Kort vila och byggarmark = tryck i ländryggen!
70, 110, 150 x 20-10
170 x 8
190 x 3-4
210 x 1 - vågade inte reppa.

Stångrodd: - redigt bra träff!
60 x 20
70 x 20
80 x 18
100 x 16
120 x 10 - lite tungt

T-bar: Satan i gatan vilken bra träff! :laugh: Precis som mäster Yoda säger, det må se ostrikt ut när Ronnie kör, men det är så man gör.
1 plate=20kg.
2 plates x 20
3 plates x 20
4 plates x 18
5 plates x 12-15

21's, scottcurl, bamsecurl.

Mitosis
2011-06-13, 21:38
Flex LOVAR att han inte hade implantat! Bara kanyler som gav inflammerade effekter...

Miss me yet? *cupid*

Hade vilodag idag, så jag har inte ens varit nära gymmet O:
Imorgon så är det dock marklyft :D

Var du på Ironhouse idag?

Karlos
2011-06-13, 21:44
Så du har blivit byggare nu också? Intressant...
Känns som att du borde sticka iväg lite viktklassmässigt med ADHD-dieten. De jag tränat med som kört den har gainat något enormt. Ökar styrkan med din KV?

Peace!

Proxy
2011-06-13, 21:46
Hade vilodag idag, så jag har inte ens varit nära gymmet O:
Imorgon så är det dock marklyft :D

Var du på Ironhouse idag?

Ajjemen! Ingen sittande rodd, lite sämre med powerrack och stänger och sånt, men all in all ungefär som gymhuset fast i en källare, med högre musik, och med järnvikter. Helvete vad det lät när jag och Janne körde mark! Sätta ner vikterna försiktigt? Hell no!

Blev iaf störtkär i Gymlecos sneda bröstpress! Jag är nästan beredd att köpa en för egna pengar och ha på gymmet. Tur att vi får in en när vi bygger ut. :)

Mitosis
2011-06-13, 21:50
Ajjemen! Ingen sittande rodd, lite sämre med powerrack och stänger och sånt, men all in all ungefär som gymhuset fast i en källare, med högre musik, och med järnvikter. Helvete vad det lät när jag och Janne körde mark! Sätta ner vikterna försiktigt? Hell no!

Blev iaf störtkär i Gymlecos sneda bröstpress! Jag är nästan beredd att köpa en för egna pengar och ha på gymmet. Tur att vi får in en när vi bygger ut. :)

Hur var taket då? Var det lågt? :D
Det ska låta! Precis som det ska göra när jag kör imorgon :cool:

Jaså? Jag hade hoppats på 4 powerracks och 3 bänkar till :cool:

Proxy
2011-06-13, 22:05
Så du har blivit byggare nu också? Intressant...
Känns som att du borde sticka iväg lite viktklassmässigt med ADHD-dieten. De jag tränat med som kört den har gainat något enormt. Ökar styrkan med din KV?

Peace!

Byggare och byggare. Alltid varit fjollig av mig, men just nu är jag absolut mer fjollig! :D Sen så har träning alltid legat före någon styrkesport, och det kommer den alltid att göra. Hela kroppen ska tränas hårt, och utveckling ska ske både på styrkeplanet och fysik-planet, i alla övningar och på alla kroppsdelar.
Och just nu känns det bra. Träningen är absolut inte så lätt som den ter sig, faktum är att jag älskar faktumet att man kan träna vrålhårt utan att det tär på kroppen som föregående (av mig då) idiotträning.

Jag tycker faktiskt inte att man skjuter iväg så fruktansvärt. Om man överladdar med kolhydrater så sväller midjan och allt möjligt upp ordentligt, och då kommer fläsket som ett brev på posten. Det gäller att inte gå för långt med det, om man inte vill lägga på sig onödigt med fläsk.
Så vikten tycker jag inte alls springer iväg, men jag tittar inte mycket på vågen heller. Det är iaf ganska lätt att hålla sig i form faktiskt. Under "low"-fasen så slipper man liksom äta, utan lever mest på protein. Det blir lite som att deffa utan att det är så jobbigt. Under "high"-fasen så bulkar man, utan att behöva sitta och trycka i sig pasta.

Jag har ju inte gjort några 1RM på jättelänge, men av det jag själv har märkt så verkar det som om styrkan ökar rätt bra. Men sen om det enbart är av att leder får vila mer, inflammationer (som höften) får lägga sig, och att jag faktiskt äter, eller om träningen inte är usel för styrkan, det vet jag inte.
Men jag har naturligtvis varit på och känt lite här och där, och jag är ju bra mycket starkare än förr. Mycket, mycket, starkare.
Men som sagt, det vore ju dumt att peka på bara en sak, för jag vet ju inte riktigt vad det är som ligger bakom.

Men jag skulle tro att de första orsakerna är det som spelar mest roll. Exakt hur träningen fungerar styrkemässigt är för tidigt att säga.

Hur var taket då? Var det lågt?
Det ska låta! Precis som det ska göra när jag kör imorgon

Jaså? Jag hade hoppats på 4 powerracks och 3 bänkar till

tänkte inte på det, men det är väll ganska lågt. Tanken att någonting skulle vara för lågt för mig har liksom aldrig slagit mig in. :D

Nej, mer av allt! ALLT!!! MOAR!!!!!

RobbanColeman
2011-06-14, 09:05
Ser ostrikt ut, det gör, men bra, det är. :D

Proxy
2011-06-14, 09:28
Ser ostrikt ut, det gör, men bra, det är. :D

Dat dere Coleman kastar bara med vikterna. :D

Luke. Use light weights you must, and fulfill your destiny, hrrrm! Now, go you must. May the NO-Xplode be with you!
http://www.leva.nu/PageFiles/2073/luke-yoda.jpg

(Inte så mycket att göra på jobbet just nu kanske.)

Forqie
2011-06-14, 10:30
Dat dere Coleman kastar bara med vikterna. :D

Luke. Use light weights you must, and fulfill your destiny, hrrrm! Now, go you must. May the NO-Xplode be with you!
http://www.leva.nu/PageFiles/2073/luke-yoda.jpg

(Inte så mycket att göra på jobbet just nu kanske.)

kyss dina svullande biceps och PECCS MHM PECS AABS YEAAH

Proxy
2011-06-14, 11:31
kyss dina svullande biceps och PECCS MHM PECS AABS YEAAH

Du är inte riktigt normal Forqie. :D Feel my swoll' bicep', oooooooooooh yeeeeeeeeeah!

Proxy
2011-06-14, 21:41
Krampade ihop i axlarna häromdagen när jag tränade axlar, så det störde mig lite idag. Får stretcha ur lite.
Satan vad mycket hobbyroidare det är på det tillfälliga gymmet. :D

Svullen idag. Ingen separation, men rätt bra svullen.

Incline bröstpress: - mumma vilken maskin!
tom x 20
30 x 20
40 x 20
50 x 20
60 x 18
70 x 15
80 x 12

Plan hantelpress:
20 x 20
25 x 20
27.5 x 20
30 x 15
32.5 x 12

Incline smithbänk:
pyramid upp till en för tung 6:a.

2 set CC-flyes för att öppna upp lite.

Tricepssträck bakom huvudet en hand:
3 set. 20-15 reps.

Frenchpress med hantel: - tog mumma!
25-35kg, 20-12 reps.

Pushdowns med V-grepp:
5-6 set, 25-8 reps.

Kickbacks: - ahaaaaa, så det är därför Ronnie kör denna övningen sist. :D
4 set per arm. 25-10 reps.

Sittande vadpress upp till 120kg x 15

Känner att triceps-träningen stämde mycket, mycket bättre idag! Mumsigt benpass imorgon, ska bli kul med lite frontböj och utfall.

Rikard Jansson
2011-06-14, 21:44
Vi vill se lite tunga SL-bänkar, böjar och marklyft! :( Helt utan TUT och sånt :D

Proxy
2011-06-14, 21:51
Vi vill se lite tunga SL-bänkar, böjar och marklyft! :( Helt utan TUT och sånt :D

Det är du som är bänk-kungen, jag hade bara skämt ut mig själv. :) Oroa dig inte, var sak har sin tid. Men just nu är inte tiden för tunga SL-böj.

Mitosis
2011-06-14, 21:53
Jag vill också ha 32,5kg hantlar ):

Mitosis
2011-06-14, 22:00
Svullen idag. Ingen separation, men rätt bra svullen.

https://lh3.googleusercontent.com/-Z5R4UgS0BJ0/TffLt_MUiTI/AAAAAAAABCc/NzNaJoDDZD8/s800/1308081544486.jpg

SWOLE?! U ON DAT DERE CELL-TECH?!?!

Proxy
2011-06-14, 22:01
Jag vill också ha 32,5kg hantlar ):

Inga rull-handtag på hantlarna där borta. Men ja, det vore nice. :)


Jäkla bra dagsrytm jag har nu, hahaha! Går upp halv 8 för att laga dagens mat och ta mig till jobbet. Stänger butiken 7, går och tränar, och är hemma runt 10. Äter mat, går och lägger mig.
Repetera, repetera. :D

Proxy
2011-06-14, 22:03
Oh no, Mitosis vet min hemlighet! *cry* Ja jag erkänner, jag har tagit dat dere celltech. *cry*

Mitosis
2011-06-14, 22:25
Inga rull-handtag på hantlarna där borta. Men ja, det vore nice. :)


Jäkla bra dagsrytm jag har nu, hahaha! Går upp halv 8 för att laga dagens mat och ta mig till jobbet. Stänger butiken 7, går och tränar, och är hemma runt 10. Äter mat, går och lägger mig.
Repetera, repetera. :D

Välkommen till vuxenlivet :D

Proxy
2011-06-15, 21:31
Välkommen till vuxenlivet :D

Vill inte vara vuxen. :( Fast cash is king!

Passet såg ut ungefär såhär. Skönt pass, benen svällde upp ordentligt. Märks att man är riktigt kolhydratladdad, går att fläska på med lite mer vikt utan att tappa formen.

Benspark:
4 set, uppvärmning.

Frontböj:
40 x 25
60 x 20
70 x 18
80 x 16
90 x 12

Hacksquat i smith:
20 x 20
50 x 20
60 x 20
70 x 20
80 x 18
90 x 18
100 x 16
110 x 14

Utfallsgång:
2 set, stång.

Stående bencurl i bensparken:
5 set, 25-12 reps.

Liggande bencurl:
6 set, 25-12 reps.

Min lediga dag imorgon, hurra! Har bara 500 ärenden att göra, men jag får iaf lite sovmorgon! :D

Mitosis
2011-06-15, 21:37
Tycker det är lite för lite volym!
https://lh4.googleusercontent.com/-9wXIxFv7US8/TfkX49RThWI/AAAAAAAABCg/zZAX5qMpIio/s144/trollface.jpg

Proxy
2011-06-15, 21:47
Tycker det är lite för lite volym!
https://lh4.googleusercontent.com/-9wXIxFv7US8/TfkX49RThWI/AAAAAAAABCg/zZAX5qMpIio/s144/trollface.jpg

Det är ju faktiskt inte så hög volym som man kan tänka sig. Ett 10x10 pass känns ju egentligen som mycket högre volym, även om den totala vikten flyttad och det totala antalet reps är mycket, mycket lägre.

Att köra "högvolym" med detta upplägget är självmord. Testade 3 hamstrings-övningar sist, baksidan kändes inflammerad i en vecka. :D

DU kan ha för låg volym!

Mitosis
2011-06-15, 22:02
Det är ju faktiskt inte så hög volym som man kan tänka sig. Ett 10x10 pass känns ju egentligen som mycket högre volym, även om den totala vikten flyttad och det totala antalet reps är mycket, mycket lägre.

Att köra "högvolym" med detta upplägget är självmord. Testade 3 hamstrings-övningar sist, baksidan kändes inflammerad i en vecka. :D

DU kan ha för låg volym!

Kanske ska testa GVT? Två övningar per pass, 20 set totalt :cool:

Inget protein än? :D

Proxy
2011-06-15, 22:13
Kanske ska testa GVT? Två övningar per pass, 20 set totalt :cool:

Inget protein än? :D

Usch! *spy* Det är väll raka set också, hatar raka set. Fy!

Nope, betalningen gick inte igenom (?) så jag fick beställa igen. Men det kommer nog imorgon. :) Men du vet, jobbar i en tillskottsbutik så man klarar sig ju personligen. :cool:

Helt kaos med vasslet i Sverige. Mer än ett märke som inte ens har råvaror till vasslepulver, eller bara inte tillverkar protein. (Insiderinfo you know.)

Mitosis
2011-06-15, 22:25
Usch! *spy* Det är väll raka set också, hatar raka set. Fy!

Nope, betalningen gick inte igenom (?) så jag fick beställa igen. Men det kommer nog imorgon. :) Men du vet, jobbar i en tillskottsbutik så man klarar sig ju personligen. :cool:

Helt kaos med vasslet i Sverige. Mer än ett märke som inte ens har råvaror till vasslepulver, eller bara inte tillverkar protein. (Insiderinfo you know.)

Tror det!

Wha phan! *grr* Haha, tycker du har det lite för bra. Ska prata med Sami om det :D

Får börja med risprotein!

Proxy
2011-06-16, 17:56
ÖVERLADDAD.LOL, fan vad svullet! :D Har ätit 2 mackor och druckit 1 liter pucko på hela dagen, men är svullen som ett mongo. Noll separation, men har ett jäkla tryck och är svullen som ett as.
Drar ner kolhydraterna lite idag och höjer proteinet lite, och kör på med mer kolhydrater imorgon. Sen är det dags att börja backa igen tror jag.

Började att bli överladdad för två dagar sen, så imorgon lär jag vara som värst om jag käkar på.


Jättelätt axelpass idag. Har haft lite småont och varit lite krampig, så ville inte kötta på ordentligt och dra upp axlarna för hundrade gången.

Axelpress i smith upp till 70kg, sittande axelpresss upp till 25kg, utsida axlar "back to back" 7kg->17kg->12.5kg (d.v.s. från 7 till 17 och sedan ner till 12.5 igen), utsida axlar med cable.

Hann inte med baksida, så jag får ta det på ryggpasset imorgon.

Proxy
2011-06-17, 20:58
Hurr durr derp. Skulle haft ledigt idag, men jobbade, jobbar imorgon, och har gymmet på söndag. Jobb, jobb, jobb! Me gusta. Gör fan ingenting ändå, så kan ju lika gärna nöta på jobbet.

Rygg och biceps idag. Svullen..... men ändå med bra separation. Väger nog över 83kg mitt på dagen när jag är svullen, men har ändå väldigt klar separation i magen och där serratus fäster. Dock inga obliquer.

Har börjat ha redigt bra tempo i passen. Ingen onödig vila här inte!

Baksida axlar uppifrån och nedifrån (hann inte på axelpasset igår)

Latsdrag: - ja, vikterna var så låga.
40 x 25
60 x 20
70 x 18
75 x 16
85 x 14

Omvända latsdrag:
30 x 25
50 x 20
60 x 20
70 x 18

Sittande rodd:
60 x 20
70 x 20
80 x 18
90 x 16
100 x 14

Bamsecurl:
5 set, 25-14 reps.

Scottcurl ned hantel: - för tungt
10-17.5, 4 set, 20-12 reps.

Stående framåtlutad cablecurl: - står med rumpan mot trissan och har linan mellan benen.
5 set, 25-14 reps.

Har testat Eiselt overdrive nu i 2 pass, rekommenderar den starkt!

Mitosis
2011-06-17, 21:09
bamsecurl:
5 set, 25-14 reps.

axoncurl ffs!

Proxy
2011-06-17, 21:41
axoncurl ffs!

Så det är så jag ska få fart på biccarna! *popcorn*

Gabriel174
2011-06-17, 21:45
Vad kör du för repsintervall? Går du högst till 20-25?

Proxy
2011-06-17, 21:50
Vad kör du för repsintervall? Går du högst till 20-25?

Börjar på 20-25 beroende på övning och går ner till 8-14 i det "tyngsta" setet, beroende på övning. 20-25 är ju egentligen inga tunga arbetsset, utan mer av ett förberedelse-set. :)

Mitosis
2011-06-17, 21:50
Så det är så jag ska få fart på biccarna! *popcorn*

Hört att större biceps hjälper dig i knäböjen!




:cool:

Proxy
2011-06-17, 21:58
Svårt att få biceps att växa? - tunga böj 4 dagar i veckan!

Alltså... jag vill ha ett riktigt kraftigt skäggstubb. Hade varit så jäkla fräckt med ett ordentligt 4 dagar gammalt skäggstubb. :(

Feta vader och skäggstubb är högt på vill ha-listan.

stevebc
2011-06-17, 22:11
Feta vader och skäggstubb är högt på vill ha-listan.+1

Varför vill man alltid ha det man (läs: jag) inte kan få?

Proxy
2011-06-17, 22:16
+1

Varför vill man alltid ha det man (läs: jag) inte kan få?

Men ni danskar som inte kan prata måste väll ha lätt för att få skägg? :D Ni som mumlar så mycket i skägget.

Feta vader när man är så lång blir nog svårt tyvärr. Man når hyllor, men får inga feta calves. Tvärt om för oss hober.

Mitosis
2011-06-17, 22:21
Svårt att få biceps att växa? - tunga böj 4 dagar i veckan!

Alltså... jag vill ha ett riktigt kraftigt skäggstubb. Hade varit så jäkla fräckt med ett ordentligt 4 dagar gammalt skäggstubb. :(

Feta vader och skäggstubb är högt på vill ha-listan.

Jag har börjat få lite skägg nu! Är ju bara 23 och ½ år *gah!*

Proxy
2011-06-17, 22:23
Ja du, både du och jag lider tyvärr av den svåra sjukdomen "babyface". :(

Mitosis
2011-06-17, 22:28
Ja du, både du och jag lider tyvärr av den svåra sjukdomen "babyface". :(

Borde få bidrag av staten!

Karlos
2011-06-18, 06:57
Det är en fasansfull åkomma och kallas os puerilis. Faktum är att jag själv led av densamma fram till fjorton års ålder då naturen tack och lov klev in och gjorde sitt.

Det finns både stödgrupper och individuell hjälp att få på www.sris.se (skägglösas rätt i samhället).

Håll ut och var starka killar!

Proxy
2011-06-18, 14:42
Le fu Karlos Castro. :(

Proxy
2011-06-18, 19:27
Svullen och go', men formen såg RIKTIGT vass ut idag. T.o.m. obliquerna tittade fram, känns inte som om jag blir fetare alls. Tvärt om nästan.

Plan hantelpress:
20 x 25
22.5 x 20
25 x 20
27.5 x 18
30 x 15

Sned hantelpress:
20 x 20
22.5 x 20
25 x 18
27.5 x 16

Decline hantelpress:
Upp till 25kg.

Frenchpress med hantel, pushdowns med V-grepp och rep, 2 set bänkdips.

Vadpress i benpressen.

Proxy
2011-06-19, 20:59
Hmm. Har ätit 1000kcal ris om dagen nu ett tag, men det räcker inte för att bli jättesvullen. Har svällt upp, så formen har bara blivit bättre och bättre (jag har svällt på rätt sätt), men nu sväller jag inte mer, så jag får fläska på med mer kolhydrater i ett par dagar nu innan jag backar och går ner på "deff" i kanske 1 vecka.

Ben imorgon, time to kick ass and chew bubblegum! :cool:

Teoretiserade biceps lite idag, och körde lite sittande vadpress och mage.

Mitosis
2011-06-19, 21:06
Koka riset i Vitargo, då lär du få tryck!
TRYYYYYYYYYYYYYCK!!! D:

Zoidy
2011-06-19, 21:07
Ben imorgon, time to kick ass and chew bubblegum! :cool:

And you're aaaaaall out of gum :cool:

Proxy
2011-06-19, 21:22
Koka riset i Vitargo, då lär du få tryck!
TRYYYYYYYYYYYYYCK!!! D:

Jag tar till mitt hemliga vapen... :cool: TRYCK I TELL YA! TRYCK!

And you're aaaaaall out of gum :cool:

:(

Proxy
2011-06-20, 16:25
Har inte så mycket att göra på jobbet, så jag passade på att ta lite mått. :D Kall, trycklös och med aids, hiv, cancer, och alla andra ursäkter.

Midja: 81cm
Överarm: 38½, ena armen snuddar på 39
Vad: 40-41 beroende på ben
Lår: 62 (mäter nog närmare 65 med tryck, nu är dom kassa.)
Underarm: 33½

Sådär, knappast imponerande siffror, men man får ta med min längd i beräkningen. Bara 170½ så.
Armarna har nog växt iaf 3-5cm på ett år, det är fint! Har alltid tyckt att mina överarmar har släpat, men jag tror att jag sitter på iaf stadiga 42:or nästa sommar.
Har faktiskt fått mycket komplimanger om mina armar av kunder, lär iofs bero på att chefen har satt på mig en välsydd medium Better Bodies tisha. :D (Eeeh, sex säljer? Sexuellt utnyttjande ftw.)

Benen ska fan upp till 70! Det är mitt ultimata mål, mer än så blir nog svårt, men 70 ska jag allt klara. Det kommer att se insane ut!
Showed dat bitch my Quads. Bitches love quads.

Förvånad över att underarmarna mäter så mycket, jag tycker att dom är rätt dåliga utan tryck, men med då jäklar. Har aldrig tränat underarmarna, men får ofta komplimanger om dom. Stora underarmar och ben är dock ett släktdrag.

Zoidy
2011-06-20, 17:16
Har inte så mycket att göra på jobbet, så jag passade på att ta lite mått. :D Kall, trycklös och med aids, hiv, cancer, och alla andra ursäkter.

Midja: 81cm
Överarm: 38½, ena armen snuddar på 39
Vad: 40-41 beroende på ben
Lår: 62 (mäter nog närmare 65 med tryck, nu är dom kassa.)
Underarm: 33½

Sådär, knappast imponerande siffror, men man får ta med min längd i beräkningen. Bara 170½ så.
Armarna har nog växt iaf 3-5cm på ett år, det är fint! Har alltid tyckt att mina överarmar har släpat, men jag tror att jag sitter på iaf stadiga 42:or nästa sommar.
Har faktiskt fått mycket komplimanger om mina armar av kunder, lär iofs bero på att chefen har satt på mig en välsydd medium Better Bodies tisha. :D (Eeeh, sex säljer? Sexuellt utnyttjande ftw.)

Benen ska fan upp till 70! Det är mitt ultimata mål, mer än så blir nog svårt, men 70 ska jag allt klara. Det kommer att se insane ut!
Showed dat bitch my Quads. Bitches love quads.

Förvånad över att underarmarna mäter så mycket, jag tycker att dom är rätt dåliga utan tryck, men med då jäklar. Har aldrig tränat underarmarna, men får ofta komplimanger om dom. Stora underarmar och ben är dock ett släktdrag.

Hur fan gör alla ni som inte har så stora armar för att få dem att se så stora ut? Hade aldrig gissat på att du hade under 40 cm ö.armar *screwy*

Mitosis
2011-06-20, 17:25
Hur fan gör alla ni som inte har så stora armar för att få dem att se så stora ut? Hade aldrig gissat på att du hade under 40 cm ö.armar *screwy*

Kort -> Ser grov ut med mindre massa.

Proxy
2011-06-20, 21:52
Trött. Gick upp halv 8 i morse, kom hem halv 11. TRÖTT.

Hur fan gör alla ni som inte har så stora armar för att få dem att se så stora ut? Hade aldrig gissat på att du hade under 40 cm ö.armar *screwy*

Man är kort! 40cm när man är 170 är ju mycket, mycket mer än 40cm när man är 180. Phil Heath sitter på 55:or och han är över 175, så ett par 45:or på 170 är det nästan prepparnivå på. :)

Jag tycker inte att jag har bra armar, men du har kanske rätt i att dom är 40, men isf är dom precis 40. Får varken upp armen eller kan vinkla ut handen ordentligt när jag mäter själv. Dom är garanterat 40+ med lite tryck iaf.
Men som sagt, jag tycker att jag har dåliga armar och jag har verkligen inte ens en bebispeak på armarna, riktig lång biceps har jag.
Tycker för övrigt att armarna släpar ordentligt.

Kort -> Ser grov ut med mindre massa.

Yes indeed dear Watson. :D


Blev lite ben idag. Högreps och lätta vikter, bara fjollerier. Var faktiskt lite småsugen på att lägga på 200 och köra lite, men var sak har sin tid.
Orkar inte skriva ut passet, kommer inte ihåg exakt hur det såg ut heller. Fokus på svep iaf, parallell benpress, parallell hacksquat, "jägarsquat" och ett par set bensparkar. Sen stående legcurl och lite raka mark.

Benen var säkert 65cm idag, och verkligen stenhårda, men noll separation. Ganska dåligt tryck i övrigt, dålig tryck efter gymmet. Vatten börjar sig lite där det inte ska, som runt midjan lite, över hela benen (verkligen noll separation i benen nu), o.s.v. inte lika vaskulär och definerad, blabla, dags att backa från carbsen.
Ser verkligen ut som skit nu, inget tryck, och fluffig. Usch och fy, blä! Dags att hårdna till lite. Smekmånaden med massivt tryck och bra form måste ju tyvärr ta slut någon gång.

Carolinew
2011-06-20, 23:42
Jag roade mig lite med att söka på ordet "tryck" i din journal, det blev färggrant ;):D

Proxy
2011-06-20, 23:47
Jag roade mig lite med att söka på ordet "tryck" i din journal, det blev färggrant ;):D

Får börja skriva i andra kombinationer då. :D Trück, tröck, truck, trökk, trûck, m.m.

joseferiksson
2011-06-21, 00:04
Så de blir raw sm :) ?

Zoidy
2011-06-21, 02:40
Grejen är att jag är 1,74, dvs inte sååå mycket längre än vad du är, och har ca 42 cm. Men jag tycker inte mina ser så stora ut. Dina kanske ser större ut på bild än vad de är på riktigt dock, vad vet jag :)

Btw, 55 cm armar? Stört...

Proxy
2011-06-21, 07:03
Så de blir raw sm :) ?

Det vet väll du Mr.Raw :)

Grejen är att jag är 1,74, dvs inte sååå mycket längre än vad du är, och har ca 42 cm. Men jag tycker inte mina ser så stora ut. Dina kanske ser större ut på bild än vad de är på riktigt dock, vad vet jag :)

Btw, 55 cm armar? Stört...

Yes, över en halvmeter runt armarna, riktigt normalt. :D
Eftersom att jag har fylliga biceps, och inte höga biceps, så gör dom sig bättre i poser som sidechest, latspread, och de flesta poser där man har raka armar, men gör sig mycket sämre i poser där man hellre vill ha ett bra häng och peak, typ front double biceps.

Får kontrollmäta sen då, men jag hamnar nog inte över 40 iaf. :D

joseferiksson
2011-06-21, 09:55
[QUOTE=Proxy;5128653]Det vet väll du Mr.Raw :)

Ville bara va säker!!!

Zoidy
2011-06-21, 10:07
Yes, över en halvmeter runt armarna, riktigt normalt. :D
Eftersom att jag har fylliga biceps, och inte höga biceps, så gör dom sig bättre i poser som sidechest, latspread, och de flesta poser där man har raka armar, men gör sig mycket sämre i poser där man hellre vill ha ett bra häng och peak, typ front double biceps.

Får kontrollmäta sen då, men jag hamnar nog inte över 40 iaf. :D

Jag tycker det fräckaste är att han har större armar än vad medelsvensson har lår :D .. tror jag iaf? Kan inte tänka mig att medelsvensson har mer än 55 cm i snitt... för övrigt så är ju "modellmåtten" på midja runt 60 cm också väl...? Förvisso små tjejer, men ändå rätt coolt att nästan ha armar som nån annans midja :D

Ah ok. Jag tror bara att jag sett din visningsbild faktiskt och där ser du ju ut att ha rätt fylliga armar. Tror nog dina armar kan se rätt vassa ut då om du kommer upp i 40-45 nånting ;)

Proxy
2011-06-21, 12:44
Jag tycker det fräckaste är att han har större armar än vad medelsvensson har lår :D .. tror jag iaf? Kan inte tänka mig att medelsvensson har mer än 55 cm i snitt... för övrigt så är ju "modellmåtten" på midja runt 60 cm också väl...? Förvisso små tjejer, men ändå rätt coolt att nästan ha armar som nån annans midja :D

Ah ok. Jag tror bara att jag sett din visningsbild faktiskt och där ser du ju ut att ha rätt fylliga armar. Tror nog dina armar kan se rätt vassa ut då om du kommer upp i 40-45 nånting ;)

Nja, kort medelsvensson kanske. :) Men rätt sjukt ja!
Din biceps ska vara lika stor som din bruds midja, då har du lyckats! :D

Om du bläddrar bak så tror jag att det finns någon biceps-pose, där kan du se att jag har dåligt djup i armarna. Men jo, när dom är 45 på samma BF% så borde det iaf börja se någorlunda ut.

Proxy
2011-06-21, 21:59
Reverse hyper, stångrodd, T-bar in the corner, bamsecurl, cablecurl och konc. curl.

Trött, hårdnat upp men har fortfarande vätska kvar. Blablabla, jag ska äta och sova nu, om jag kan somna. :) Var klar med passet 22:00, kul jul.

Mitosis
2011-06-21, 22:09
Inget tryck idag? :D

Proxy
2011-06-21, 22:12
Inget tryck idag? :D

Mer av ett protein-tryck, inget svullen-tryck. :) Får ta och hårdna upp lite, har i princip levt på bara protein idag. Har dock inte ätit ett skit egentligen.

Mitosis
2011-06-21, 22:42
Mer av ett protein-tryck, inget svullen-tryck. :) Får ta och hårdna upp lite, har i princip levt på bara protein idag. Har dock inte ätit ett skit egentligen.

Proteinz 4 lajf! :cool:

Proxy
2011-06-23, 22:29
Ätit dåligt, sovigt ännu sämre, lip, lip, lip. Mycket att göra nästa vecka i butiken iaf, hela butiken ska göras om, det nya märket lanseras på lördag, och en jäkla massa saker som ska göras innan dess. Kul dock, ska bli riktigt skoj. :)

Tuttar, triceps, och lite axlar, för gymmet är stängt fredag-lördag:

Snedbänk i smith, plan hantelpress, plan bänkpress, one arm tricep extension, frenchpress med hantel, V-pushdowns, tricep extension över bröstet (en arm i taget) + sidolyft "back to back", sidolyft i cable, baksida axlar nedifrån och uppifrån i cable.

25-12 som vanligt ungefär, inte superbra kontakt i stång-övningarna, men ultrabra i triceps-övningarna. Så här ska triceps-träningen se ut!
Inget ultratryck, men det är inte konstigt. Bra kontakt ändå, kommer att sitta ännu bättre med lite kolhydrater.

Tycker att kosten börjar fungera riktigt bra nu. En gymkompis, en byggare (grym kille), tyckte att formen var riktigt vass nu. Det kanske den är (fast det tycker inte jag), men den var mycket bättre för 4-5 dagar sen.
Kul hur som helst att formen i princip blir bättre, trots att det egentligen är "bulk". :D Vikten står i princip still också, så jag blir i princip hårdare men på samma vikt. Mycket intressant!

Mitosis
2011-06-23, 22:32
Nya märket alltså? Blir det smakprov på PWOn? :D

Kim1003
2011-06-23, 22:33
Upp med lite bilder förfan!*popcorn*

Proxy
2011-06-23, 22:48
Nya märket alltså? Blir det smakprov på PWOn? :D

Grejerna släpps ju på lördag, men vi får allt in grejer tidigare. Ska se om jag kan fixa till dig. :)

Upp med lite bilder förfan!*popcorn*

Finns lite bilder tidigare i journalen, dom flesta gamla men det finns nog iaf en ny bild på benen. :)

Mitosis
2011-06-23, 22:57
Grejerna släpps ju på lördag, men vi får allt in grejer tidigare. Ska se om jag kan fixa till dig. :)

Vore bara kul att se skillnaden mellan den och NanoProxilen som jag kör med :D

Proxy
2011-06-23, 23:31
Vore bara kul att se skillnaden mellan den och NanoProxilen som jag kör med :D

Jag kan helt ärligt säga att den är helt sinnes, det är galet med grejer i den verkligen, helt sjukt. :D
Den kommer både att kicka ass vad gäller pump och driv.

Driv: synephrine + koffein, och du vet vad det ger. :naughty:
Pump: Creapure, 3g arginin, beta-alanin, och dom vanliga grejerna + Nitro och Norvalin som kostar flera tusen kronor kilot, och jag kan säga att det ger effekt. :D

Mitosis
2011-06-23, 23:45
Jag kan helt ärligt säga att den är helt sinnes, det är galet med grejer i den verkligen, helt sjukt. :D
Den kommer både att kicka ass vad gäller pump och driv.

Driv: synephrine + koffein, och du vet vad det ger. :naughty:
Pump: Creapure, 3g arginin, beta-alanin, och dom vanliga grejerna + Nitro och Norvalin som kostar flera tusen kronor kilot, och jag kan säga att det ger effekt. :D

Haha, blir nästan rädd för den :D

Proxy
2011-06-23, 23:59
Haha, blir nästan rädd för den :D

Det borde du bli, Finnen testade den och sade att den var helt sjuk. :D Sen lade han givetvis i lite mer grejer inför lanseringen, hahahaha.

Maxdos på Norvalin är 250mg per dag, det är 200mg i, och det mesta är maxat kan vi säga. :D
Superdietisten sade att Norvalin kan öka responsen på Arginin med 70-80%, men det kostar som sagt flera tusen per kilo, så det används i princip aldrig.
Eiselt har börjat använda Nitro också i sin Overdrive, och den är riktigt bra, så det tror jag också är en bra grej.
Men vi får se exakt hur den blir. :) Jag testar den nog på typ onsdag.

Timme
2011-06-25, 15:20
Overdrive *cupid*

Helt undebart tryck iden. Tänker dra i mig en rejäl dos idag efter böjen :D Kör aldrig böj med overdrive. Då svimmar man hgahah :D

Proxy
2011-06-25, 15:54
Overdrive *cupid*

Helt undebrart tryck iden. Tänker dra i mig en rejäl dos idag efter böjen :D

Ja, men jag ska testa "våran" innan, om den inte är lika bra som Overdriven så beställer jag ett par burkar för den var fan riktigt bra. :D Proteintryck + Overdrive = Instant win


Midsommar igår, drack inga supermängder men formen är rätt vass idag. :D Torr iaf, men visst ser man bättre ut när man är riktigt carb och protein-laddad utan att ha svällt över.
Blev alldeles lagom med alkohol tycker jag, hatar "onödigt drickande" (som egentligen innebär allt drickande), men man ska ju leva lite också. En är ju bara pöjkvasker en gång!

Grymt bra midsommar iaf, nu blir det gymmet om en timma. Tror jag. Blir lats och biceps tror jag, men är inte säker.

Dagens låt:
9y25snz83ms

Mitosis
2011-06-25, 16:01
Gymmet idag? Finns det något som är öppet? O:

Proxy
2011-06-25, 16:02
Gymmet idag? Finns det något som är öppet? O:

The boss har öppet 18-19. :)

Mitosis
2011-06-25, 16:10
The boss har öppet 18-19. :)

Där ser man! Men jag får vänta till imorgon, hinner inte med överkropp på en timme :cool:

Proxy
2011-06-25, 16:12
Där ser man! Men jag får vänta till imorgon, hinner inte med överkropp på en timme :cool:

Häng med mig och kör ett fjollpass :D

Mitosis
2011-06-25, 16:13
Häng med mig och kör ett fjollpass :D

Haha, ska köra bänkpress så då kan jag inte mesa :D

Proxy
2011-06-25, 19:17
Som vanligt dålig på att räkna reps när jag kör rygg, men passet såg ut ungefär såhär och tog 1 timma.

Satan vad man har fått sänka vikterna alltså! I latsdraget så gick jag utan problem upp på 120 i tyngsta setet, på samma maskin, och satte 10-12 reps. I sittande rodden fick jag lägga på 120-130 (fullt magasin) + en 30kg hantel i tyngsta setet, och fick över 10 reps där med.

Latsdrag: 40x25, 50x20, 60x20, 70x18, 80x15

Supinerade latsdrag: 40x25, 50x25, 60x20, 70x18, 80x15

Sittande rodd: 60x25, 70x20, 80x18, 90x15

Latpulls (åååh vad jag önskar mig en pullover-maskin): 4 set.

Poseringsträning i 10 minuter.

Bamsecurl: 20x25, 25x20, 30x16

Stående cablecurl med smalt V-grepp: 30x25, 35x20, 40x20, 50x18

Liggande hammarcurl med rep: 30x20, 40x18, 50x16

Inget suoertryck idag, var lite för torr för det, men separationen var bra och t.o.m. obliquerna tittade fram lite och jag hade faktiskt separation uppe i Quadsen.
Kul att posera då. Fick lite tips av en byggare, han tyckte att jag skulle ta lite högupplösta bilder och skicka in till månadens fysik på gatan på BODY. :D Får mycket beröm av den grabben.
Får se, vore ju faktiskt kul att ta lite bra bilder bara för att se hur man egentligen ser ut, särskilt bakifrån. Man lider ju av någon form av störning som gör att man alltid är superkritisk när man tittar på sig själv, och tycker att man ser ut som skit (fast det gör jag ju också).

Mitosis
2011-06-25, 19:27
Byggare Bob :D

Proxy
2011-06-25, 19:34
Byggare Bob :D

Yes! :D Ska nog ta och raka huvudet också. Alla vet att man ser större ut med rakat huvud.

vwZ2hH_PsQQ

Mitosis
2011-06-25, 19:46
PTzLeC8Fbh8

:D

Proxy
2011-06-25, 19:51
Den gode flex hade annorlunda posering, men 1999 så fick han naturligtvis storstryk av Shawn Ray vad gäller posering. :)

Men snygg var han!

http://www.bodybuildingweights.net/wp-content/uploads/2011/02/flex-wheeler-pictures.jpg

Martinio0o
2011-06-25, 19:57
Satana vilka härliga lår. Får nästan resten av kroppen att se liten ut. Dock en av de få bodybuilders med något tilltalande fysik imo.

Proxy
2011-06-25, 20:05
Satana vilka härliga lår. Får nästan resten av kroppen att se liten ut. Dock en av de få bodybuilders med något tilltalande fysik imo.

Nja, tycker att han var fruktansvärt balanserad. :) Ohja, fruktansvärt estetisk, även om jag inte gillar estet-killarna. Kevin Levrone var snyggare!

Mitosis
2011-06-25, 20:10
http://i25.photobucket.com/albums/c52/FlangMasterJ/IMG_2550.jpg

Bortser man från ansiktet så var ju Lee Priest rätt bra med (no homo) :D

Martinio0o
2011-06-25, 20:12
Nja, tycker att han var fruktansvärt balanserad. :) Ohja, fruktansvärt estetisk, även om jag inte gillar estet-killarna. Kevin Levrone var snyggare!

Levrone är en annan! Tycker det är jäkligt konstigt att han aldrig vann Mr. Olympia. *gah!*

Zoidy
2011-06-25, 20:26
Levrone är en annan! Tycker det är jäkligt konstigt att han aldrig vann Mr. Olympia. *gah!*

Pga det här...

http://www.bodybuilding-pics.com/100/images/Dorian_Yates_photo85.jpg

Den ryggen är fan inte att leka med alltså

Zoidy
2011-06-25, 20:29
http://www.bodybuilding.com/fun/totw_40_blap_fbig.jpg

Hans rygg var verkligen helt sjuk (till vänster), fortfarande det som mest associeras med belgian blue för mig tror jag

Martinio0o
2011-06-25, 20:31
http://media.fakeposters.com/results/2010/04/23/y545lqt2wz.jpg

:D

Skämt å sido, satan vilken rygg.