handdator

Visa fullständig version : Behöver lite tips!


Jannemann1
2011-05-26, 18:30
Tjena!

Jag är 18 år, är 180 cm lång och väger runt 65 kg. Jag har tränat på gym nu ett tag och försöker jobba på muskelvolymen! Har än så länge inte märkt så stor skillnad på kroppen och undrade om någon trevlig själ skulle kunna guida mig genom den djungel av tillskott man hittar på nätet? Kom gärna med tips på produkter som ni tycker är värt att lägga några kronor på!

Tack på förhand!

Jannemann1

kettlebellGuden
2011-05-26, 19:28
Tjena!

Jag är 18 år, är 180 cm lång och väger runt 65 kg. Jag har tränat på gym nu ett tag och försöker jobba på muskelvolymen! Har än så länge inte märkt så stor skillnad på kroppen och undrade om någon trevlig själ skulle kunna guida mig genom den djungel av tillskott man hittar på nätet? Kom gärna med tips på produkter som ni tycker är värt att lägga några kronor på!

Tack på förhand!

Jannemann1

Har du inte fått resultat av att träna "ett tag" så bör du titta på ditt träningsupplägg och diet långt innan du funderar på kosttillskott.

lanzal
2011-05-26, 19:51
EAA. Kreatin, Whey80 om du känner att du behöver äta mer protein.

Men fokus bör alltid ligga på träning och kost innan du börjar tänka på tillskott. Tränar du inte och äter inte ordentligt kommer inga magiska resultat utav tillskott.

Lycka till!

aijou
2011-05-26, 20:16
Som de andra redan sagt så bör du se över din kost och ditt träningsupplägg först och främst. Kosttillskott är bara en väldigt liten del i muskelbyggandet.

Har ingen aning om hur länge du har tränat, då "ett tag" kan vara allt från en månad till några år. ;) Men du ska såklart inte tro att du kommer bli biff på några månader.

Om du ändå känner att du har svårt att få i dej tillräckligt med protein så rekommenderar jag EAA eller Whey-80. Är du ute efter lite mer tryck på gymmet så kan du ju alltid köra på kreatin också. Men tänk på att inget av dessa tillskott är några mirakelprodukter och de kommer inte hjälpa dig om du inte sköter KOST, TRÄNING och SÖMN.

Jannemann1
2011-05-27, 16:06
Jag tränar regelbundet 3 ggr i veckan.

MåndagOnsdagTorsdag
Bröst/ryggBen/bålArmar/axlar

10x4 på alla övningar.

Tror det kan vara så att jag inte får i mig tillräckligt med protein. Om jag tränar sent en kväll så kan det vara svårt för mig att få tag i proteinrik mat. Whey-80 kanske är det bästa alternativet? Vad är förresten skillnaden på Whey-80 och Whey-100?

Fredron
2011-05-27, 16:14
Du skulle nog må bra av att äta mer, då kommer du få mer muskler med största sannolikhet.

willtjam
2011-05-27, 16:35
Hur länge har du tränat?

Superm
2011-05-27, 17:22
Hur mycket har du gått upp i vikt sen du började träna?

Mala
2011-05-27, 19:59
Om du endast kör 1 övning på rygg=4set med 10 reps per vecka- och på alla andra muskelgrupper- så kanske det inte passar dig då det är hyfsat lite, testa o köra lite tungare (mellan 6reps) med ett par fler set på de stora muskelgrupperna.

Finns olika program o gå efter när man är nybörjare, om du nu är nybörjare(?) Testa olika sätt o träna och utvärdera själv. Tycker heller du inte ska tänka så mycket på tillskott om du är nybörjare, visst om äter du väldigt dåligt och för lite per dag så kanske du skulle ta nå proteinshake men jag tycker verkligen inte att det behövs om du äter ordentiligt.

Skillnaden mellan Whey 80 och Whey 100 är att proteinhalten är högre hos whey100 och fett respektive kolisar är lite. Inget du behöver bry dig om. Vill du verkligen köpa ett protein så rekommenderar jag micro whey active, bra smak, bra pris och löser sig bra!

Jannemann1
2011-05-29, 13:16
Om du endast kör 1 övning på rygg=4set med 10 reps per vecka- och på alla andra muskelgrupper- så kanske det inte passar dig då det är hyfsat lite, testa o köra lite tungare (mellan 6reps) med ett par fler set på de stora muskelgrupperna.

Finns olika program o gå efter när man är nybörjare, om du nu är nybörjare(?) Testa olika sätt o träna och utvärdera själv. Tycker heller du inte ska tänka så mycket på tillskott om du är nybörjare, visst om äter du väldigt dåligt och för lite per dag så kanske du skulle ta nå proteinshake men jag tycker verkligen inte att det behövs om du äter ordentiligt.

Skillnaden mellan Whey 80 och Whey 100 är att proteinhalten är högre hos whey100 och fett respektive kolisar är lite. Inget du behöver bry dig om. Vill du verkligen köpa ett protein så rekommenderar jag micro whey active, bra smak, bra pris och löser sig bra!



Det jag menade med de olika träningsdagarna var att det var de muskelgrupperna jag körde de dagarna. Sen kör jag ju givetvis ett flertal övningar på varje muskelgrupp.
För att svara på era andra frågor så har jag tränat i ca 4 månader och gått upp runt 5 kilo!

ChrisDEFC
2011-05-29, 14:38
Helkroppspass, mycket mat och eventuellet protein (whey-80 eller som jag själv föredrar whey FX) samt kreatin. Går du upp i snitt 1kg per månad ska du inte förhasta det, det är en rätt lagom ökningstakt i början, jag tycker inte det ska gå så mycket fortare än det. Men att komplettera med extre protein tror jag inte skadar. Många verkar tycka att bara för att du inte tränat så länge så ska du styra upp det med maten men jag tycker att det är extra viktigt med protein i början då man inte lär sig precis vilken kost man ska äta över natten utan det tar tid att sätta in sig i det så att börja komplettera med protein är bara bra. Blanda 0,75-1dl pulver med 2-3dl mjölk 1-3ggr/dag beroende på vad plånboken klarar av. Kör hårt och fortsätt att öka!

Jannemann1
2011-05-29, 20:49
Jag tänker att jag nog inte får i mig tillräckligt med mat även om jag anstränger mig. (Är inte så stor i maten) Gick precis in på ************* och beställde 4 kg whey-80! Nu återstår det bara att se om det ger resultat.

Tack för tipsen! Kanske kan vara intressant att höra om jag gör framsteg så jag gör en uppföljare på detta om 2 månader eller så!