handdator

Visa fullständig version : Frysbox i bilen under Dreamhack?


Namehere
2011-05-26, 13:27
Tja!

Den 18e juni ska jag till Dreamhack summer 2011, som pågår i ca. 4 dygn.
Det jag har funderat över är maten, kör just nu på Leangains och vill inte bryta det pga. dreamhack. Visst, de har mat där, men den är dyr och inte speciellt mättande.

Så jag och en kompis kom på att vi kunde ha med oss frysboxar som vi förvarar ute i bilen (svalare där än inne i hallen så kylan håller sig längre).

Har tänkt mig ett upplägg på 3 måltider till varje dag med uppdelningen 25-25-50% av kaloriintaget under dagarna.

Men då kommer den stora frågan, hur länge håller sig maträtterna "fräscha" när den står i en frysbox ute i bilen så pass länge? Har tänkt mig att majoriteten av maten ska vara tonfisk/ägg/kvarg/broccoli/pasta/kött som jag då ska äta kallt eller värma i micro inne i Dreamhack-hallen.

PS. Har ni några andra tips på matvaror jag kan ha med mig utöver de jag rabblade upp?
DS.

Spridis
2011-05-26, 13:32
Köp hellre en kylbag som du kan stöpsla i normalt vägguttag. Dom man har i cigguttaget drar batteriet tomt på nolltid. Finns såna kombo som både går att ha i bilen och i normalt uttag. Frys är kanske overkill ifall det bara är 4 dagar. Välj livsmedel som har bästföre som passar in med dreamhack.

Namehere
2011-05-26, 13:34
Köp hellre en kylbag som du kan stöpsla i normalt vägguttag. Dom man har i cigguttaget drar batteriet tomt på nolltid. Finns såna kombo som både går att ha i bilen och i normalt uttag. Frys är kanske overkill ifall det bara är 4 dagar. Välj livsmedel som har bästföre som passar in med dreamhack.


Jag menade såklart kylbag, dåligt förklarat av mig.
Tänkte mig kylbag med frysklabbar i.
Men om det finns kylbagar som man kan koppla i vägguttag blir det ju perfekt då det finns uttag vid datorplatsen!:D

Tänkte mer på att kött kanske inte ska ligga i en låda i 3 dagar, om det möglar osv.?

vicarious
2011-05-26, 13:35
Laga mat, lägg i matlådor och frys in ett par dagar innan det bär av. Ta lådorna direkt från frysen och lägg i kylbagen just innan ni åker. Borde ge lite extra tid.

Jag skulle ha kört på proteinpulver, ett blandprotein med 80% kasein 20% vassle kanske. Casein FX eller Body Science Casein. Väldigt enkelt.

Annars helkonserver, t ex tonfisk, makrillfilé i tomatsås. Finns även olika sorters kött på konserv, kalops m.m.

Namehere
2011-05-26, 13:38
Laga mat, lägg i matlådor och frys in ett par dagar innan det bär av. Ta lådorna direkt från frysen och lägg i kylbagen just innan ni åker. Borde ge lite extra tid.

Jag skulle ha kört på proteinpulver, ett blandprotein med 80% kasein 20% vassle kanske. Casein FX eller Body Science Casein. Väldigt enkelt.

Annars helkonserver, t ex tonfisk, makrillfilé i tomatsås. Finns även olika sorters kött på konserv, kalops m.m.

Smart! :)
Har endast whey-80, men det kan jag ju faktist ta med.
Jag har tänkt mig att lägga konserverna i plastlådor, http://www.anastelle.se/wp-content/348550a_x_2009-07-01_081703_32.jpg <- något liknande, håller det sig då?

forslund
2011-05-26, 13:46
Man får väl inte ha kyl med eluttag på sina platser? Fick man inte när jag var där för många år sedan, i alla fall.

Annars är det väl konserver som gäller, tyvärr. Tonfisk, makrill, mackor med räkost/mjukost, frukt, proteinpulver. Inte så svårt att äta lite ensidigt och tråkigt under fyra dagar.

Namehere
2011-05-26, 13:58
Man får väl inte ha kyl med eluttag på sina platser? Fick man inte när jag var där för många år sedan, i alla fall.

Annars är det väl konserver som gäller, tyvärr. Tonfisk, makrill, mackor med räkost/mjukost, frukt, proteinpulver. Inte så svårt att äta lite ensidigt och tråkigt under fyra dagar.

Meh, jag som tänkte göra storkok med ris/kyckling, ris/tonfisk, broccoli osv.. Håller det inte sig i en frysbox med frysklabbar? Willys finns nära också, man kanske kan köpa nya frysklabbar? Vad brukar det kosta?

Spridis
2011-05-26, 14:01
Frysklabbar håller en eftermiddag...

Namehere
2011-05-26, 14:05
Frysklabbar håller en eftermiddag...

Fan, då är ju den idén rätt sprucken..
Kyl under bord med sladd upp till eluttaget måste ju vara mest opti dock.

Tabbe
2011-05-26, 14:08
Mjukost/knäckemackor
Soppa på burk
Proteinpulver

Sen kanske komplettera med något dom säljer där inne.

daloatf
2011-05-26, 14:11
Som vicarious nämnde, proteinpulver och konserver. Eftersin en willys fanns i närheten kan du köpa konserver och annat gött som du kan tillaga på plats (värma i micro)

Sen kan det ju vara skönt att komma ifrån en svettig lokal och gå och handla :P

Namehere
2011-05-26, 14:22
Soppa på burk känns inte så roligt. Känner att jag vill äta "ordentlig" mat så som kött, broccoli, sallad osv..

Fartman
2011-05-26, 14:32
Kylbag i bilen kommer inte hålla sig tyvärr, så det är nog helkonserver osv som gäller.. men det är ju bara fyra dagar, du känner inte att det kanske kan vara värt att tumma lite på dieten och typ äta hyfsad mat på nån restaurang? alltså inte kuka ur och köra cola och billys hela hacket.

Fartman
2011-05-26, 14:34
Soppa på burk känns inte så roligt. Känner att jag vill äta "ordentlig" mat så som kött, broccoli, sallad osv..

Felix har annars en grym gulashsoppa, och ärtsoppa på tub är också grymt 37,5g protte och 600kcal per tub ;)

Raasken
2011-05-26, 15:17
Lingongrova, baconost*, proteinpulver och välj att äta på något roligare än en pizzeria om ni går ut. Ha kul under DH.
Kom tillbaka på rätt spår sen.

*Aaah, the memories

PRound
2011-05-26, 15:40
Ät på restaurangen där. Bra mat och inte jättedyrt.

Namehere
2011-05-26, 17:39
Blir nog att ta med sig en eller annan burk tonfisk och kanske kyckling eller något i kylbox för första dagen med ris :) sen får det väl spåra lite, men inte för mycket!

lanzal
2011-05-26, 19:38
Fan vad avundsjuk jag är, är du det minsta intresserad utav starcraft 2 så är Dreamhack summer den bästa turneringen.. NÅGONSIN i starcraft 2 hittils, helt sjukt vilka namn de har där samt day9 och apollo...

z_bumbi
2011-05-26, 19:59
Det bör finnas massor av torrmat som du blandar ut med vatten och sen värmer. Jag har inte kollat dagens utbud men förr fanns det t ex påsar med olika pastarätter som var riktigt goda.
Å andra sidan är ni inte mitt ute i skogen så det bör funka utmärkta att köpa ny mat varje dag och laga till vartefter. En påse frysta grönsaker funkar minst lika bra som en vanlig kylklamp och så äter du den som sista mål den dagen.

Namehere
2011-05-26, 20:34
Fan vad avundsjuk jag är, är du det minsta intresserad utav starcraft 2 så är Dreamhack summer den bästa turneringen.. NÅGONSIN i starcraft 2 hittils, helt sjukt vilka namn de har där samt day9 och apollo...

Är inget starcraft 2 fan men en kompis är, och han länka videon när Day9 satt och snacka om sitt liv i sin blogg, han är ju en dyngskön kille, såg honom på nära håll under DH i vintras och fick med en liten inspelning på honom :D

Z_bumbi: ah det är sant, finns ett willys i närheten :D läste tomat först, haha :)