handdator

Visa fullständig version : Man blir väl för fan överviktig/stor och sånt av att träna!?


Zwiqo
2011-05-26, 12:20
Blir bara så jävla pissed... Sa till mina kompisar när dom frågade om jag har magrutor, " Nej, jag är ju inte precis jättesmal..." (borde sagt att jag inte deffat..) Och massa jävla tjafs om de där sen råkade jag säga att man blev tjock av det, fast jag menar grov och "överviktig" lite som denna bild > http://sundsvallsatletklubb.se/bilder/startsida/2.jpg ganska grov och så... Knappast några magrutor som syns på den bilden, men efter deff så jävlar ska det nog synas grejer tror jag nog, vilket jag försökte förklara för dom men nej nej, så var det inte. Man blir stor utav muskler när man är bodybuilder o sånt, annars äter man fel enligt dom..

Någon som kan förklara satt dom fattar? - Blir tokig av att alla skrattar åt mig för detta... *grr27*

robbob
2011-05-26, 12:28
Du får kör en ny variant av den gamla t-shirtsklassikern "Jag är fet, du är ful. Jag kan banta".

Du får säga "Jag är fet och stark, du är ful och vek. Jag kan deffa."

Spridis
2011-05-26, 12:31
Du får kör en ny variant av den gamla t-shirtsklassikern "Jag är fet, du är ful. Jag kan banta".

Du får säga "Jag är fet och stark, du är ful och vek. Jag kan deffa."

:laugh:
Fy fan vad bra!

Vanish
2011-05-26, 12:38
Fattar inte mycket av va TS skriver... Vad vill du att vi ska förklara? Att man kan deffa för att få bort fett? Att styrketräning förhoppningsvis bygger myskler?

kettlebellGuden
2011-05-26, 12:38
Blir bara så jävla pissed... Sa till mina kompisar när dom frågade om jag har magrutor, " Nej, jag är ju inte precis jättesmal..." (borde sagt att jag inte deffat..) Och massa jävla tjafs om de där sen råkade jag säga att man blev tjock av det, fast jag menar grov och "överviktig" lite som denna bild > http://sundsvallsatletklubb.se/bilder/startsida/2.jpg ganska grov och så... Knappast några magrutor som syns på den bilden, men efter deff så jävlar ska det nog synas grejer tror jag nog, vilket jag försökte förklara för dom men nej nej, så var det inte. Man blir stor utav muskler när man är bodybuilder o sånt, annars äter man fel enligt dom..

Någon som kan förklara satt dom fattar? - Blir tokig av att alla skrattar åt mig för detta... *grr27*

Sluta vara tjock så slutar de skratta. :thumbup:

espeto
2011-05-26, 13:04
"det är fördelaktigt för muskeltillväxten att ligga på kcal-överskott" maby?

Zaqwer
2011-05-26, 13:07
Blir tokig av att alla skrattar åt mig för detta... *grr27*

Ha lite självdistans. Jag bulkar också men har alltid en ödmjuk inställning och skämtar ofta om t ex hur fet jag blivit och mina matvanor. Folk tycker antingen att det är kul och skrattar med mig eller säger att man inte alls är fet utan har fått större muskler. Win win.

vicarious
2011-05-26, 13:08
Folk är i regel okunniga och ignoranta när det kommer till kost & träning. Get used to it.

hugok
2011-05-26, 13:39
Ha lite självdistans. Jag bulkar också men har alltid en ödmjuk inställning och skämtar ofta om t ex hur fet jag blivit och mina matvanor. Folk tycker antingen att det är kul och skrattar med mig eller säger att man inte alls är fet utan har fått större muskler. Win win.

+1
Visa bilder på byggare i offseason och tävlingsform så kan folk jämföra.

Zwiqo
2011-05-26, 14:11
"det är fördelaktigt för muskeltillväxten att ligga på kcal-överskott" maby?

Det skulle nog funka, men jag tror nog att dom skulle svara med nåt som "ameh, om man tränar så jävla mycket så förbränner man det juh ba direkt"

Och till er andra så är jag inte fet, inte det minsta. Men jag tänker på t.e.x den där snubben som jag länkade till, om jag skulle se han sådär random på stan skulle jag knappast tro att han styrketränare, skulle snarare tro att han var en tjockis som inte åt nåt annat än kakor och godis.. Men det verkar som att dom tror att man automatiskt får magrutor och skitstora muskler om man tränar som fan och äter "rätt", så är det väl inte? För då skulle ju ingen deffa heller...

Jag sa nåt som fick dom att gå runt att säga "(mitt namn) tror att man blir tjock av att träna!" sen skrattade ganska många åt mig... Sen säger dom att man blir inte överviktig av att träna, man blir BIFF ....... eller nåt sånt, för det räknas inte som överviktig när man har massa muskler vet ni (enligt dom...)


Nån som fattar nu då? Var lite flummigt det där första inlägget, hade väldigt bråttom.

kettlebellGuden
2011-05-26, 14:13
Det skulle nog funka, men jag tror nog att dom skulle svara med nåt som "ameh, om man tränar så jävla mycket så förbränner man det juh ba direkt"

Och till er andra så är jag inte fet, inte det minsta. Men jag tänker på t.e.x den där snubben som jag länkade till, om jag skulle se han sådär random på stan skulle jag knappast tro att han styrketränare, skulle snarare tro att han var en tjockis som inte åt nåt annat än kakor och godis.. Men det verkar som att dom tror att man automatiskt får magrutor och skitstora muskler om man tränar som fan och äter "rätt", så är det väl inte? För då skulle ju ingen deffa heller...

Jag sa nåt som fick dom att gå runt att säga "(mitt namn) tror att man blir tjock av att träna!" sen skrattade ganska många åt mig... Sen säger dom att man blir inte överviktig av att träna, man blir BIFF ....... eller nåt sånt, för det räknas inte som överviktig när man har massa muskler vet ni (enligt dom...)


Nån som fattar nu då? Var lite flummigt det där första inlägget, hade väldigt bråttom.

Hur orkar du ens bry dig?

Zwiqo
2011-05-26, 14:38
Hur orkar du ens bry dig?

Inte en aning, men jag har ALLTID fel enligt alla, spelar ingen roll om jag nu skulle kunna bevisa det, jag har alltid fel (det heter väl dubbelbestraffning?) och jag blir så jävla less på det!

kettlebellGuden
2011-05-26, 14:46
Inte en aning, men jag har ALLTID fel enligt alla, spelar ingen roll om jag nu skulle kunna bevisa det, jag har alltid fel (det heter väl dubbelbestraffning?) och jag blir så jävla less på det!

Gå din egen väg. Skit i om folk tycker du har fel. Ska du spendera resten av livet med att oroa dig vad massorna tycker är rätt? McDonalds och rör dig aldrig ur TV-soffan för dig då.

Själv anser jag mig rätt ordentligt tjock så fort magrutorna försvinner.

Zwiqo
2011-05-26, 14:53
Gå din egen väg. Skit i om folk tycker du har fel. Ska du spendera resten av livet med att oroa dig vad massorna tycker är rätt? McDonalds och rör dig aldrig ur TV-soffan för dig då.

Själv anser jag mig rätt ordentligt tjock så fort magrutorna försvinner.

Jo, jag är inte speciellt mainstream om det är det du syftar på, men jag skulle bara älska att se deras dåliga ursäkter när dom inser att jag har rätt, fast jag tror aldrig det kommer hända :P Om mitt inlägg på FB med bilder och allt inte övertygar dom, ger jag upp. I så fall har dom bestämt sig för att dom har rätt och jag har fel.

REDaction
2011-05-26, 14:59
Äsch, det är så det är. Folk fattar inte hur mycket jobb som faktiskt ligger bakom för att få en snygg kropp och bli stark. Du verkar inte vara så gammal heller. Kan tänka mig att dina kompisar definition på biffig är en kille med lågt kroppsfett och lite synliga muskler. Håll ut lite så kan du visa dom om några år ;)

kettlebellGuden
2011-05-26, 15:03
Folk fattar inte hur mycket jobb som faktiskt ligger bakom för att få en snygg kropp och bli stark. Du verkar inte vara så gammal heller. Kan tänka mig att dina kompisar definition på biffig är en kille med lågt kroppsfett och lite synliga muskler. Håll ut lite så kan du visa dom om några år ;)

Vad menar du? Det är väl bara att gå till gymmet och pumpa några dagar i veckan i ett halvår???!?!

Tror annars det där stämmer.. biff == lågt kroppsfett.

espeto
2011-05-26, 15:13
Sista utvägen :D :
PWWkfQwl_KA

Zwiqo
2011-05-26, 17:54
Sista utvägen :D :
PWWkfQwl_KA

Hahah, den där var ju riktigt bra. Fattar inte ens att lillkillen där gick på han från första början, ett fetto som bara käkar choklad 24/7 kanske inte är sådär superstark, men han kan ju välta lillkillen omkull och hoppa på han/sitta på han kanske??? :D

Zwiqo
2011-05-26, 18:00
Jag vet att jag bryr mig för mycket. Men jag bryr mig hellre för mycket än att dom går runt och tjatar om det där hur länge som helst, avskyr när folk gör så..

Robbmeister
2011-05-26, 18:39
Ha lite självdistans. Jag bulkar också men har alltid en ödmjuk inställning och skämtar ofta om t ex hur fet jag blivit och mina matvanor. Folk tycker antingen att det är kul och skrattar med mig eller säger att man inte alls är fet utan har fått större muskler. Win win.

+1 på den.

Palla bry sig i vad andra tycker om ens träning och matvanor när man bulkar , huvudsaken är att man VET att man gör rätt. När dina kompisar väl börjar pallra sig till gymmet kommer dom ändå förr eller senare vara tvungen att erkänna att du hade rätt.

klupknum
2011-05-26, 19:06
De trollar ju dig bara för att de vet att du kommer försöka rätta dem och blir arg när de lyckas, antingen det eller så är de bara korkade.
Att du ens orkar bry dig när du vet att du har rätt, det är lika bra att du bara glömmer det för om du kommer några dagar efter med bevis eller något så kommer de inte bry sig ett skvatt ändå.

Huppi
2011-05-26, 20:24
Gå din egen väg. Skit i om folk tycker du har fel. Ska du spendera resten av livet med att oroa dig vad massorna tycker är rätt? McDonalds och rör dig aldrig ur TV-soffan för dig då.

Själv anser jag mig rätt ordentligt tjock så fort magrutorna försvinner.

Ett McDonalds mål är ju enligt tallriksmodellen... Har du inte sett reklamen? *whatever*

kettlebellGuden
2011-05-26, 20:32
Har du inte sett reklamen? *whatever*

Nej, jag har inte sett reklamen.

Huppi
2011-05-26, 20:54
Reklamen (http://youtu.be/dCixcIUn7MY)

Livankaret
2011-05-26, 21:12
Som någon nämnde, sluta vara fet.

Deffa sig i form från en halvfet form är faktiskt inte något som alla klarar, det krävs mer än man tror. Så fram tills att du gjort det är du faktiskt en lönnfet lyftare. :D

sp123ltd1
2011-05-26, 21:29
Ta med dom till gymmet och fråga om ni ska se vem som är starkast och efter att du krossat dom så fattar dom nog!;)

Trashcan
2011-05-26, 21:36
Det skulle nog funka, men jag tror nog att dom skulle svara med nåt som "ameh, om man tränar så jävla mycket så förbränner man det juh ba direkt"

Och till er andra så är jag inte fet, inte det minsta. Men jag tänker på t.e.x den där snubben som jag länkade till, om jag skulle se han sådär random på stan skulle jag knappast tro att han styrketränare, skulle snarare tro att han var en tjockis som inte åt nåt annat än kakor och godis.. Men det verkar som att dom tror att man automatiskt får magrutor och skitstora muskler om man tränar som fan och äter "rätt", så är det väl inte? För då skulle ju ingen deffa heller...

Jag sa nåt som fick dom att gå runt att säga "(mitt namn) tror att man blir tjock av att träna!" sen skrattade ganska många åt mig... Sen säger dom att man blir inte överviktig av att träna, man blir BIFF ....... eller nåt sånt, för det räknas inte som överviktig när man har massa muskler vet ni (enligt dom...)


Nån som fattar nu då? Var lite flummigt det där första inlägget, hade väldigt bråttom.

Jag fattar inte riktigt. Vad är det du påstår? Tränar man hårt och äter lagom blir man inte fet, man får magrutor och blir musklig. Sen kan man träna hårt och äta lite mer, då får man mer muskler, men mer fett också. Folk deffar för att dom har överätit och tränat. Det är väl den snabbaste vägen till en rippad kropp, men inte den enda.

Karkiainen
2011-05-27, 02:29
Som så många har sagt så skit i vad polarna dina säger.

Kan även påpeka att mannen på bilden inte skulle misstas för "randomtjockis". De gångerna jag har träffat honom har jag mest frågat för mig själv hur han får plats att överhuvudtaget vistas inomhus, och det på grund över hur astronomiskt grov han är.
Räkna vikterna på stången så märker du att det är inget man grejar av att enbart öppna kylskåpet ofta.

kolik
2011-05-27, 03:35
Anledningen till att dina polare alltid tycker att du har fel är för att du inte uttrycker dig särskilt bra. Läs mer böcker, ta en kurs i argumentationsanalys på närmaste filosofiinstitution, tänk innan du skriver och kör mer benböj.

Reticulum
2011-05-27, 08:19
Anledningen till att dina polare alltid tycker att du har fel är för att du inte uttrycker dig särskilt bra. Läs mer böcker, ta en kurs i argumentationsanalys på närmaste filosofiinstitution, tänk innan du skriver och kör mer benböj.

+1 på detta. Du kommer inte övertyga någon om du själv inte är säker på vad du talar om.

För övrigt så kommer folk fortsätta hacka på dig så länge du anstränger dig för att motbevisa dem. Som någon sa tidigare i tråden så blir du trollad. Att du lägger upp spännisbilder på FB för att visa dem hur du ser ut kommer inte att ge dig någonting, de får bara ytterligare en sak att hacka på. Antingen får du läsa på och lära dig, kort men säkert, förklara vad du menar och inte "råka säga att man blir tjock av styrketräning" (??), eller så får du lära dig att ignorera dem och inte svara överhuvudtaget.

Mago
2011-05-27, 08:52
Du måste inte bli tjock för att bli biffig.

Vanish
2011-05-27, 10:08
Anledningen till att dina polare alltid tycker att du har fel är för att du inte uttrycker dig särskilt bra. Läs mer böcker, ta en kurs i argumentationsanalys på närmaste filosofiinstitution, tänk innan du skriver och kör mer benböj.

+1 på detta. Du kommer inte övertyga någon om du själv inte är säker på vad du talar om.

För övrigt så kommer folk fortsätta hacka på dig så länge du anstränger dig för att motbevisa dem. Som någon sa tidigare i tråden så blir du trollad. Att du lägger upp spännisbilder på FB för att visa dem hur du ser ut kommer inte att ge dig någonting, de får bara ytterligare en sak att hacka på. Antingen får du läsa på och lära dig, kort men säkert, förklara vad du menar och inte "råka säga att man blir tjock av styrketräning" (??), eller så får du lära dig att ignorera dem och inte svara överhuvudtaget.
+1!!

Lyssna på dessa