handdator

Visa fullständig version : Någon erfaren som kan kritisera mitt schema?


majker
2011-05-26, 12:04
Dag1: Bröst,Axlar.
Dag2: Ben, Mage.
Dag3: Vila.
Dag4: Biceps,Triceps,
Dag5: Vila.
Dag6: Rygg, Mage
Dag7: Vila.

Någon som har erfarenhet av ett liknande schema får gärna komma med åsikter och synpunkter på för och nackdelar.

Vänder mig till er för att mina instruktörer på gymmet säger olika varje gång jag frågar.


Tack på förhand//
Majker.

vicarious
2011-05-26, 12:13
Ser helt OK ut förutom bröst & axlar på samma pass. Ingen hit.

Vanish
2011-05-26, 12:15
Du lär få olika svar här också. Aldrig funderat på att gå igenom kroppen 2 gånger i veckan istället?

lanzal
2011-05-26, 12:15
Finns ju inget perfekt schema, därför du får olika svar varje gång.

Ser bra ut tycker jag, jag tränar inte mina axlar dock, tycker de får nog med träning om man kör bänkpress på sitt bröstpass men det känner du av själv.

Lycka till.

willtjam
2011-05-26, 12:21
Ser helt OK ut förutom bröst & axlar på samma pass. Ingen hit.

Varför inte?

Mitosis
2011-05-26, 12:22
På bröst och axlar dagen så hade jag själv inte kört någon isolationsövning för framsida axlar.
Hade kört bröst -> sida axlar -> baksida axlar, det är ju dock en smaksak.

majker
2011-05-26, 12:23
Förut körde jag,

Axlar, biceps, mage.
vila
Bröst, triceps, rygg.
Vila
Ben, mage
Vila
Sen samma igen.

Varför jag vill byta är att när jag kört bröts på måndagen så känner jag hur axlar inte fått vila ordentligt 48h senare.
Därför kändes det bra att lägga bröst och axlar på samma pass så det får vila minst 4-5 dagar innan man kör någon av dessa muskelgrupper igen? Är det ett dåligt resonemang?

majker
2011-05-26, 12:30
På bröst och axlar dagen så hade jag själv inte kört någon isolationsövning för framsida axlar.
Hade kört bröst -> sida axlar -> baksida axlar, det är ju dock en smaksak.

Precis så jag tänkte mig!

vicarious
2011-05-26, 12:32
Varför inte?

Kul att axel/militärpressa efter man har kört bänk, eller tvärtom? Nej :)

Förut körde jag,

Axlar, biceps, mage.
vila
Bröst, triceps, rygg.
Vila
Ben, mage
Vila
Sen samma igen.

Varför jag vill byta är att när jag kört bröts på måndagen så känner jag hur axlar inte fått vila ordentligt 48h senare.
Därför kändes det bra att lägga bröst och axlar på samma pass så det får vila minst 4-5 dagar innan man kör någon av dessa muskelgrupper igen? Är det ett dåligt resonemang?

Inte ett dåligt upplägg men ptja.. skiljer du de åt så kan du satsa på att bli bättre i två bra basövningar. Kör du de på samma pass kommer en av övningarna bli lidande, hur du än bär dig åt. Att skilja på bröst & axlar medför även att framsida axlar får lite extra stryk, vilket iofs kan vara både positivt och negativt.

majker
2011-05-26, 12:36
Kul att axel/militärpressa efter man har kört bänk, eller tvärtom? Nej :)



Inte ett dåligt upplägg men ptja.. skiljer du de åt så kan du satsa på att bli bättre i två bra basövningar. Kör du de på samma pass kommer en av övningarna bli lidande, hur du än bär dig åt. Att skilja på bröst & axlar medför även att framsida axlar får lite extra stryk, vilket iofs kan vara både positivt och negativt.

Hade tänkt att skippa en enskild övning för framsida axel då den ändå tränas
när jag tex kör bänken. Axelträningen får bli utsidan och baksida axlar.

Morrris
2011-05-26, 12:45
Kul att axel/militärpressa efter man har kört bänk, eller tvärtom? Nej :)

Fungerar alldeles utmärkt. Är man så jävla optinojjig över att man presterar sämre i andraövningen är det bara att byta ordning på övningarna varje pass.

hurril
2011-05-26, 12:48
Det där är inte ett schema.

Rusk
2011-05-26, 13:34
Som ovan skrev, det du posta är inget program, det visar endast vilka dagar du kommer träna olika muskler på.

xanan
2011-05-26, 13:44
Dag1: Bröst,Axlar.
Dag2: Ben, Mage.
Dag3: Vila.
Dag4: Biceps,Triceps,
Dag5: Vila.
Dag6: Rygg, Mage
Dag7: Vila.

Någon som har erfarenhet av ett liknande schema får gärna komma med åsikter och synpunkter på för och nackdelar.
Vänder mig till er för att mina instruktörer på gymmet säger olika varje gång jag frågar.
Tack på förhand//
Majker.

Bara att kolla på schemat säger inte direkt mycket hur mycket du tar ut dig, vilka övningar osv. Men jag tycker det ser bra ut, fast du kan göra större pass om du vill köra oftare, tex jag kör böst-axlar-triceps på samma pass. Börjar med bänkpress/Hantelpress, sen militärpress eller sittande press med hantlar, sen triceps pushdowns eller dips, sen tar jag ett varv till med kompliteringsövningar som lyft med hantlar ut till sidan, flyes, annan triceps övning, som ett exempel :)

Så pass 1 : Bröst, framsida/sida axlar/ triceps
pass 2 : Rygg,baksida axlar, biceps
pass 3: Ben, mage

Men klart allt är ju inviduellt men jag tycker att 3 split funkar fint :)

Deceiver85
2011-05-26, 15:55
Vad är syftet med din träning, vad vill du åstadkomma?