handdator

Visa fullständig version : Kan inte pressa mig vid dragövningar


JiZZiE
2011-05-25, 16:18
Som rubriken,

Anledningen är att händerna sviker mig, stången glider ur händerna på mig, framförallt vid latsdrag eller sittande rodd eller marklyft.

Några tips på hur jag kan ändra på detta?

Köpa dragremmar eller finns det någon fördel att köra utan?

Paperbasket
2011-05-25, 16:22
Kör greppövningar som komplement. Kör du med dragremmar så kan det förvisso hjälpa om styrkan i händerna sviktar men det blir bara en senväg imo.

rooz
2011-05-25, 16:23
Magnesium, dragremmar, träna upp greppet.

Sheogorath
2011-05-25, 16:23
Be a man, not a GASP-fjolla.

This:

http://sicksport.com/images/magnesium_carbonate_blocks_chalk.jpg

unt this:

http://www.home-gym-bodybuilding.com/image-files/rbgripper.jpg

=

Strong unterarm unt then rück. Not strong unterarm and you no allowed to any strong rück.

hurril
2011-05-25, 16:24
Skaffa remmar, skippa grippers, försök träna så många set som möjligt utan remmar och kör sedan med. Sen kan du testa shrugs / static holds med skivstång bara.

Gripperstyrka är inte samma sak som den du behöver för att hålla stången.

Per N
2011-05-25, 16:25
Om du inte får ha fast krita på ditt gym finns det flytande krita hos närmaste butik som säljer klättergrejer.

Silencer
2011-05-25, 16:31
Som rubriken,

Anledningen är att händerna sviker mig, stången glider ur händerna på mig, framförallt vid latsdrag eller sittande rodd eller marklyft.

Några tips på hur jag kan ändra på detta?

Köpa dragremmar eller finns det någon fördel att köra utan?

Nej det är svårt att pressa när man drar. :naughty::naughty::naughty:

*dansar iväg som trolldad*

Serious: Sluta med handskar om du har det, de ger sämre grepp. Använd magnesium, lär dig hitta var fingrarna är starkast. Träna upp greppet.

Spridis
2011-05-25, 16:37
Hantelrodd högset-högrep har gjort underverk för mitt grepp + alla dragövningar. Har kört så tungt jag kunnat tills greppet svikit. Dragremmar är bra vid maxning eller om man specifikt vill träna en muskel som kräver sjukt mycket grepp men dom medför att greppet och underarmarna inte får den träning dom behöver.

Ponitus
2011-05-25, 20:49
Nej det är svårt att pressa när man drar. :naughty::naughty::naughty:

*dansar iväg som trolldad*


:laugh:

Fernicus
2011-05-26, 00:59
...unt this:

http://www.home-gym-bodybuilding.com/image-files/rbgripper.jpg

=

Strong unterarm unt then rück. Not strong unterarm and you no allowed to any strong rück.

Helvete vilken vinkel det var på den där grippern :O
OnT: "kan inte pressa vid dragövningar :D

lirberr
2011-05-26, 06:22
Skaffa remmar, skippa grippers, försök träna så många set som möjligt utan remmar och kör sedan med. Sen kan du testa shrugs / static holds med skivstång bara.

Gripperstyrka är inte samma sak som den du behöver för att hålla stången.

Hur tränar man för att hålla i en 375kg stång?

AndyJonsson
2011-05-26, 06:33
Hur tränar man för att hålla i en 375kg stång?

:-O hur fan hittade du en stång som väger så mycket, jag har bara 20kg stångar på mitt gym ;-P

Jag tror att när man kommit upp i vikter som 375kg så borde händerva ha vant sig upp dit. I.o.f.s om du gått från 200kg till 375kg så förstår jag att du inte kan hålla det. Kanske träna statiskt genom att bara hålla stången med dom vikterna och sedan lägga tillbaka den, hålla och lägga tillbaka, hålla och lägga tillbaka. Det kanske funkar......Lycka till

Spridis
2011-05-26, 08:35
Hur tränar man för att hålla i en 375kg stång?

Progressiv träning tills man klarar av det.

Loke
2011-05-26, 08:47
Om man inte har tänkt tävla finns det ingen anledning att offra ryggens utveckling för ett bättre skivstångsgrepp genom att skippa remmar.

Du kommer få höra massor med uppmaningar att träna greppstyrkan etc här på kollo, framför allt från klenisar eller folk med händer som dasslock. Men gå till ett vanligt gym så ska du se att remmar är korrelerar starkare med en riktigt biffig kropp än något annat. Därmed inte sagt att man alltid ska ha remmarna på sig, men det är en viktig del av utrustningen.

z_bumbi
2011-05-26, 08:53
Skaffa remmar, skippa grippers, försök träna så många set som möjligt utan remmar och kör sedan med. Sen kan du testa shrugs / static holds med skivstång bara.

Gripperstyrka är inte samma sak som den du behöver för att hålla stången.

Typ så förutom är om man nyss har börjat träna eller har en teknik som går ut på att rycka så mycket som möjligt i vikterna. Då kan man tjäna en del på att strunta i remmarna och antingen bli van vid vikten eller skaffa sig en vettig teknik.

ceejay
2011-05-26, 11:18
mark utan remmar, komplement med remmar

D-Crawler
2011-05-26, 11:54
Träna så långt du kan i alla övningar utan att använda remmar, sen när greppet verkligen ger upp så kan du börja använda dom. En CoC tror jag kan vara ett bra komplement, dock är det som hurril säger skillnad mellan gripperstyrka och "hålla-i-stången-styrka". Själv har jag typ motsatt problem, mitt grepp är järn och mina underarmar dwarfar väll i princip överarmana, får väll börja använda dragremmar framöver eller något, diskmedel på händerna. *screwy*