handdator

Visa fullständig version : Deffar - skiter knappt!


lofito
2011-05-25, 15:53
Hejsan!
Är inne på min fjärde vecka av deffen nu och har tappat drygt 5-6 kg.
Går bra känner jag, ser mer resultat och har som mål att nå runt 72-73 kg. Började vid 87 kg och ligger ungefär på 81 för tillfället.

En sak som jag dock undrar är att jag numera knappt skiter nu när jag deffar. Visst, jag äter mindre men fasiken, nu har jag inte skitit på tre dagar!
Och när jag väl skiter så kommer det knappt något, bara jättelite. Är detta ett problem eller är det logiskt i och med att jag ligger på kaloriunderskott hela tiden och äter mindre? Känns väl som så, men vill bara vara på säkra sidan :)

Tack för mig!

karlingen
2011-05-25, 15:55
Hur ser det ut med kolhydrater/fett? Käkar du bara protein? :P

hoog
2011-05-25, 16:00
Samma här, skiter ungefär var 3dje dag och har gjort det i ett halvår.

lofito
2011-05-25, 17:05
Karlingen: Ja, mestadels protein, inte mycket kolhydrater inte. Är det den främsta orsaken, eller?

lofito
2011-05-25, 17:08
Karlingen: Ja, mestadels protein, inte mycket kolhydrater inte. Är det den främsta orsaken, eller? Visst försöker jag få i mig lite kolhydrater, men det är inte alls mkt.

karlingen
2011-05-25, 17:09
Karlingen: Ja, mestadels protein, inte mycket kolhydrater inte. Är det den främsta orsaken, eller? Visst försöker jag få i mig lite kolhydrater, men det är inte alls mkt.

Höj kolhydrat & fettmängden så ska du se hur skönt och hur ofta du kommer att skita :naughty:

Spridis
2011-05-25, 17:23
Dra in fibrer så skiter du garanterat oftare om det förnöjer dej! Plommon och lakrits är också top notch.

Sniggel
2011-05-25, 17:52
Protein/kött brukar ta längre tid på sig att gå genom systemet. Det är även högre absorption av kött än t ex fiberrika kolhydratskällor. Magen får jobba mer om den får mer fibrer, vilket jag antar innebär mer bajs.

Beelz
2011-05-26, 10:10
När jag käkade endast kyckling och wook grönsaker sket jag också väääldigt sällan.. Trodde jag var förstoppad ibland x) men det vände när jag käkade mer kollisar o fett :)


Sent from iPhone

Eddie Vedder
2011-05-26, 15:34
vilket jag antar innebär mer bajs.

Eller mer förstoppning.

BengtBurk
2011-05-26, 16:59
Under bulk/balans skiter jag 3ggr/dag medan jag vid deff ofta "bara" bajsar 1 gång per dag och då äter jag ju inte en tredjedel så mycket.

lofito
2011-05-26, 17:59
Haha, äntligen kom det ut idag, efter fyra jävla dagar fick jag fram min första skit. Hård som fan var den, men väldigt skönt att tömma lite! =)

DDDaniel
2011-05-26, 18:47
Ett par koppar kaffe brukar vanligtvis sätta de mest ilskna demoner i min kista i rörelse

Big Sleazy
2011-05-26, 20:48
En skål kvarg brukar få ut det mesta. :)

Ganymedes
2011-05-26, 20:50
Rätt sällan för min del också under deff. Men när det är dags tänker jag "Härligt, nu kommer jag bli 0.5 kg lättare!"

Pompere
2011-05-26, 22:01
rätt sällan för min del också under deff. Men när det är dags tänker jag "härligt, nu kommer jag bli 0.5 kg lättare!"

+1

Sushipinne
2011-05-26, 23:58
Hejsan!
Är inne på min fjärde vecka av deffen nu och har tappat drygt 5-6 kg.
Går bra känner jag, ser mer resultat och har som mål att nå runt 72-73 kg. Började vid 87 kg och ligger ungefär på 81 för tillfället.

En sak som jag dock undrar är att jag numera knappt skiter nu när jag deffar. Visst, jag äter mindre men fasiken, nu har jag inte skitit på tre dagar!
Och när jag väl skiter så kommer det knappt något, bara jättelite. Är detta ett problem eller är det logiskt i och med att jag ligger på kaloriunderskott hela tiden och äter mindre? Känns väl som så, men vill bara vara på säkra sidan :)

Tack för mig!

Jag sket inte på jäääte länge heller, var mer än 3 dagar. Så jag började bli rädd, och visste att Choklad får igång min mage. Så jag käkade vanlig mat, plus att jag tog kanske 3 skedar nutella(chokladsmör på mackan). Och käka upp det, sen kom det, och efter det har det rullat på! :)
Men tror dock det är helt naturligt, fortsätter det föör länge bör du uppsöka läkare, bajsar man inte på jättelänge så kan det gå så illa att man måste operera.

lofito
2011-05-27, 01:45
Jodå, men detta har endast skett i samband med att jag börjat deffa, så jag tror det beror på det. Sjukt jävla sugen på något gott, men har hållt ifrån allt som har med läsk, godis, pizza, chips och sånt att göra. Pallar inte fuska, har jag väl börjat så kör jag på utan socker och massa sånt skit. När jag väl nått mitt MÅL så ska jag gå ner typ -2 kg extra för att äta upp mig dessa 2-3 kg. Den dagen längtar jag till, för då har jag planerat hela jävla dagen att äta pizza, dricka massa läsk, äta godis, bullar, glass den dagen. TIDIGT ska jag börja! LÄNGTAR :D MEN som sagt, när jag gjort mig förtjänt av det. Har 7 kg kvar :)

2HE
2011-05-27, 10:46
Jodå, men detta har endast skett i samband med att jag börjat deffa, så jag tror det beror på det. Sjukt jävla sugen på något gott, men har hållt ifrån allt som har med läsk, godis, pizza, chips och sånt att göra. Pallar inte fuska, har jag väl börjat så kör jag på utan socker och massa sånt skit. När jag väl nått mitt MÅL så ska jag gå ner typ -2 kg extra för att äta upp mig dessa 2-3 kg. Den dagen längtar jag till, för då har jag planerat hela jävla dagen att äta pizza, dricka massa läsk, äta godis, bullar, glass den dagen. TIDIGT ska jag börja! LÄNGTAR :D MEN som sagt, när jag gjort mig förtjänt av det. Har 7 kg kvar :)

9 kg kvar. :whipped:

Ganymedes
2011-05-27, 11:26
9 kg kvar. :whipped:

Vilket motsvarar 18 shits enligt tidigare klargörande. :)

lofito
2011-05-27, 11:48
9 kg kvar. :whipped:

Vadå 9? :)

2HE
2011-05-27, 11:58
Vadå 9? :)

Du sa ju att du ville gå ner 7 kg men tidigare så nämnde du även två extra kg så du kan gå upp de igen. *flex*

hoog
2011-05-27, 19:37
Har inte skitit på flera dagar, drog i mig en pizza och sedan sket jag ut en sån helvetes stenhård, torr, stor klump. Har aldrig skrikit så mycket i hela mitt liv när jag skitit. När halva skiten var ute så förstod jag att jag kommer spräcka rövevhålet om hela ska ut så satte mig raklång på toan för att knipsa av skiten men det gick inte, fan vad jag skrek....

Xtronal
2011-05-27, 19:48
Var samma sak för mig när jag deffade ett litet tag. Tog några dagar för mig innan det var dags att skita.. Var tvungen att ta i som ett odjur för att skiten skulle komma ut en gång. Jag spräckte en hel del blodkärl i ansiktet.. gjorde visst en tråd om detta men orkade inte skriva varje dag om blodkärlen.. Men nu bulkar jag och avföringen har opti form!"

Big Sleazy
2011-05-27, 20:49
Ni som skiter väldigt sällan, får ni i er någon form av mjölkprodukter? Jag äter minst 500g kvarg om dagen och skiter i stort sett varje dag trots begränsad mängd mat. Äter jag inte kvarg kan jag också gå 3-4 dagar utan att skita.

Xtronal
2011-05-27, 21:09
Ni som skiter väldigt sällan, får ni i er någon form av mjölkprodukter? Jag äter minst 500g kvarg om dagen och skiter i stort sett varje dag trots begränsad mängd mat. Äter jag inte kvarg kan jag också gå 3-4 dagar utan att skita.

Jag åt 1000g kvarg om dagen... gör det fortfarande. Men tror det var pga av för lite fett eller nått sånt (?) Var i af under deffen jag hade bajs problem.

collieweed
2011-05-28, 16:53
Bajstråden got to love it!

DrakAnn
2011-05-29, 10:08
Broccoli gör susen!

Skämt å sido, jag äter rätt bra med grönsaker, och har aldrig problem under deff, även under 1000 kcl/dag. Så olika sorters grönsaker, både råa o kokta får magen att funka optimalt varje dag. Dessutoim fyller grönsakerna upp en tallrik ordentligt så får både ögon, mun och mage/tarm sitt.

min blogg: http://narainpamedann.blogspot.com