handdator

Visa fullständig version : Lista med olika träningsprogram


Yardbird
2011-05-25, 08:30
Jag har tänkt till lite grann. Får hoppas att jag inte missat någon tråd som tar upp detta men söker man på "träningsprogram" får man tusen träffar av folk som vill ha kommentarer till sina hemmasnickrade upplägg.

Som nybörjare är man i regel ganska förvirrad när det kommer till det här med program att följa. Visst finns ju Z_bumbis nybörjarprogram och ofta länkas till SL 5x5 när någon frågar och det är ju kanon. Men det finns ju mängder av olika program där ute och jag tror att många koloiter med olika träningsbakgrund skulle kunna dra nytta av en uppstyrd lista över de program som finns.

Det jag eftersöker är helt enkelt en överskådlig lista över etablerade träningsprogram (som gärna får bli en sticky). Man lägger upp sitt förslag ihop med en länk och en kort beskrivning och kanske kan det sedan sammanställas till en lista i första inlägget.

Det skulle t.ex. kunna se ut såhär:

Stronglifts 5x5
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/
Ett 12-veckors(?) progressivt träningsprogram med fokus på de grundläggande basövningarna. (Gärna lite mer info. Jag har dock lite dålig koll på SL 5x5. Så det var bara ett exempel)