handdator

Visa fullständig version : Deff problem


King_smuffe
2011-05-25, 07:47
Hej alla deff experter.

Jag ær inne på tredje veckan på strikt diet, men resultaten uteblir.

lite kort info:
Jag ær 29 år 180cm 78 kg.

Deff.
Kør minst 60 min rask promenad varje morgon 6-7 dager i veckan.
4-6 styrkepass i veckan och 15 min cardio efter passen.

træningen innehåller næstan bara basøvn. Chins, marklyft, stång rodd, bænkpress, dips, knæbøj etc ca 6-10 reps inget disco iaf.

Kosten ær vældigt strikt två shakes om dagen och riskakor efter træning resten ær bara bra mat.

Har rætt stillasittande kontorsjobb.

Får i mig 2400-2700 kcal per dag, och ligger på ca 550 kcal på førbrænning.

Men hur mycket jag æn varierar och førsøker så har jag inte tappat mer æn 3-400 gr på 3 veckor.

Tanken var att jag skulle få bort 2-3 kg fett till sommaren, men det ser mørkt ut så hær långt.

Nån som har nåt expert tips??

Vældigt tacksam før svar.

daloatf
2011-05-25, 08:00
Sänk kalorieintaget till 2000 - 2300 och se hur mycket du går ner. Tycker du att du går ner för snabbt höj den då ett litet steg.

vicarious
2011-05-25, 09:20
Man behöver inte vara någon expert för att inse att du äter för mycket i förhållande till vad du rör dig om du inte går ner.

Sänk kaloriintaget ytterligare.

Jag hade även skippat proteinshakes och riskakorna, vad ska du med de till? Byt ut mot något bättre.

King_smuffe
2011-05-25, 14:24
Vic. Om jag ligger på ca 2500kcal per dag och førbærnner ca 500 av dom på cardio, då ligger jag knappast høgt.

Høgværdigt protein då man inte har møjlighet att äta och 50-60g riskakor som snabba kolh efter træningen.

Vad skulle vara bættre?

vicarious
2011-05-25, 14:41
Vic. Om jag ligger på ca 2500kcal per dag och førbærnner ca 500 av dom på cardio, då ligger jag knappast høgt.

Høgværdigt protein då man inte har møjlighet att äta och 50-60g riskakor som snabba kolh efter træningen.

Vad skulle vara bættre?

Står vikten still så gör du inte av med mer energi än du stoppar i dig, punkt. Antingen överskattar du hur mycket energi du förbrukar eller så räknar du fel på mängden energi du får i dig. Ett hårt svar men sanningen svider ibland, jag vet hur det är.

Inget fel med proteindrinkar i sig men jag hade personligen hellre fått de 200-300kcal från fast föda istället för flytande.

Det är inte så bråttom med snabba kolhydrater efter styrketräningen som många verkar tro. Eller tränar du samma muskler flera dagar i rad? Du har gott om tid att fylla på glykogenlagren innan nästa pass med samma muskelgrupper.

karlingen
2011-05-25, 14:47
Antingen överskattar du hur mycket energi du förbrukar eller så räknar du fel på mängden energi du får i dig.

this..

Barstar
2011-05-25, 14:55
Om jag har fattat det rätt så är det protein som skall tillföras efter träning. Personligen så räknar jag inte med eventuell förbränning i Kcalunderskottet, ligger på c:a -500 kcal och all träning får bli bonus. Känner ju inte att jag går ner för fort direkt.

StraightEdge
2011-05-25, 15:37
Om jag har fattat det rätt så är det protein som skall tillföras efter träning. Personligen så räknar jag inte med eventuell förbränning i Kcalunderskottet, ligger på c:a -500 kcal och all träning får bli bonus. Känner ju inte att jag går ner för fort direkt.


Ja det brukar funka fint då all beräkning trots allt är uppskattning hur noga man än är.