handdator

Visa fullständig version : Alkohol!


Sushipinne
2011-05-24, 20:58
Om man nu ska dricka alkohol, vad är bäst? Om man vill ha i sig så lite kcal som möjligt.
Öl?
Sprit?
Cider?... nått mer kanske?

Rikard Jansson
2011-05-24, 20:59
Vatten med 3-5% alkohol torde vara optimalt för det ändamålet

Victuhh
2011-05-24, 21:11
Sprit, Cider är fullt med socker och Öl är fruktansvärt kaloririkt

Donaldson
2011-05-24, 21:12
Jag läste någonstans att en 70a innehåller 1200 kcal.

Sushipinne
2011-05-24, 21:17
Jag läste någonstans att en 70a innehåller 1200 kcal.

VA?! 1200kcal? Det är ju lika mycket som en pizza för fan!

Sushipinne
2011-05-24, 21:19
Kollade precis en Absolut Vodka, det stod att den innehöll 3gram socker/liter. Och det är ju inte så jäkla farligt ändå.

Victuhh
2011-05-24, 21:20
VA?! 1200kcal? Det är ju lika mycket som en pizza för fan!

tror en pizza ligger på 2000 typ väl? :O

Flonkz
2011-05-24, 21:21
Socker är inte det farliga. Alkohol hindrar din kropp från att bygga muskler, och stoppar även fettförbränningen då den är upptagen med att rensa ut allt gift (i detta fall: alkohol) ut från kroppen. Alkohol innehåller energi.

MtotheM
2011-05-24, 21:23
Fast alkohol innehåller så vitt jag vet 7kcal/g. Med andra ord blir det mycket i sprit. Frågan däremot är hur mycket energi nedbrytning av alkohol kräver också....

Men man lär ju bli fullast per enhet dryck av spriten och därmed om man strävar efter att bli lullig/full så tror jag spriten lönar sig mest oavsett.

Ristretto
2011-05-24, 21:28
Berkhan har skrivit en artikel om deff och alkohol;
http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Själv är jag dock i nio fall av tio emot alkoholkonsumtion öht.

vicarious
2011-05-24, 21:34
Sprit är bäst om du vill hålla nere kalorierna. Inte vilken sprit som helst men vodka, rom, whiskey har alla väldigt lite kolhydrater.

Jägermeister, Minttu m.fl har betydligt mer socker och är ett sämre alternativ.

Torra viner är också OK.

På Systembolagets hemsida kan du kolla sockerhalten för alla drycker. <5g per liter är ett schysst riktmärke att försöka hålla sig under.

Sushipinne
2011-05-24, 21:47
Berkhan har skrivit en artikel om deff och alkohol;
http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Själv är jag dock i nio fall av tio emot alkoholkonsumtion öht.

Allt det där orkar jag dock inte läsa, men det verkar ju inte vara så farligt om man läser de första stycket där.

Spridis
2011-05-24, 21:58
Det är alkoholhalten i blodet som gör fyllan fin och trevlig. En stark variant av sprit där man får största möjliga karatefylla på minsta möjliga mängd borde ju vara riktigt opti!
Öl kräver en faslig mängd att inmundiga innan berusningen kickar in och ger för det mesta en slö och sansad fylla utan vare sej disco-pump eller förbättrade dansfärdigheter.
Vin orsakar en djävla sur mage med all garvsyra som ska processas och brukar därtill ge en särdeles obehaglig huvudvärk just när ett passligt oanande offer uppenbarat sej vid bordet.
Brännvin däremot kickar in som en helgalen ponny och brukar orsaka glada slagsmål och en förvånandsvärd förmåga att uttrycka sej i skrik och vrål!

Jag slår ett slag för renat!!! Jättebra procent-kalori fördelning!

vicarious
2011-05-24, 22:10
Det är alkoholhalten i blodet som gör fyllan fin och trevlig. En stark variant av sprit där man får största möjliga karatefylla på minsta möjliga mängd borde ju vara riktigt opti!
Öl kräver en faslig mängd att inmundiga innan berusningen kickar in och ger för det mesta en slö och sansad fylla utan vare sej disco-pump eller förbättrade dansfärdigheter.
Vin orsakar en djävla sur mage med all garvsyra som ska processas och brukar därtill ge en särdeles obehaglig huvudvärk just när ett passligt oanande offer uppenbarat sej vid bordet.
Brännvin däremot kickar in som en helgalen ponny och brukar orsaka glada slagsmål och en förvånandsvärd förmåga att uttrycka sej i skrik och vrål!

Jag slår ett slag för renat!!! Jättebra procent-kalori fördelning!

:thumbup::hbang:

daloatf
2011-05-25, 07:27
Det är alkoholhalten i blodet som gör fyllan fin och trevlig. En stark variant av sprit där man får största möjliga karatefylla på minsta möjliga mängd borde ju vara riktigt opti!
Öl kräver en faslig mängd att inmundiga innan berusningen kickar in och ger för det mesta en slö och sansad fylla utan vare sej disco-pump eller förbättrade dansfärdigheter.
Vin orsakar en djävla sur mage med all garvsyra som ska processas och brukar därtill ge en särdeles obehaglig huvudvärk just när ett passligt oanande offer uppenbarat sej vid bordet.
Brännvin däremot kickar in som en helgalen ponny och brukar orsaka glada slagsmål och en förvånandsvärd förmåga att uttrycka sej i skrik och vrål!

Jag slår ett slag för renat!!! Jättebra procent-kalori fördelning!

+1 *gah!*

DGARD
2011-05-25, 08:04
3 snabba 6or på en kvart 20 minuter så är man igång.

Det är ju fördjävligt bara att sponken gör att jag blir så saatans hungrig och bara vill äta.

Pojo
2011-05-25, 19:20
GIN borde vara bäst av dom renade, ifall man ska vara opti.

Pr0bz
2011-05-25, 23:05
Kan du inte hålla dig ifrån alkoholen under några veckors deff så kanske du har problem med spriten :O

Vunnis
2011-05-25, 23:20
Kan du inte hålla dig ifrån alkoholen under några veckors deff så kanske du har problem med spriten :O
Så kan det vara. Kan vara så att han vill supa omkull sig utan att dricka 3000 kcal också, när han inte behöver det.

Kimball
2011-05-25, 23:45
3 snabba 6or på en kvart 20 minuter så är man igång.

Det är ju fördjävligt bara att sponken gör att jag blir så saatans hungrig och bara vill äta.

+1, det tradiga är inte alkoholkonsumtionen för min del eg., utan snarare de munchies jag får både under kvällen och hela dagen/arna efteråt...

Drinkar på 7up-light is the shizzle!

vicarious
2011-05-26, 07:18
Så kan det vara. Kan vara så att han vill supa omkull sig utan att dricka 3000 kcal också, när han inte behöver det.

+1. Allting behöver inte gå åt helvete bara för att man tar sig en redig fylla då och då, så länge man tänker på vad man dricker och äter och inte släpper tyglarna helt lösa.

Sushipinne
2011-05-26, 08:10
Kan du inte hålla dig ifrån alkoholen under några veckors deff så kanske du har problem med spriten :O

Har inte druckit på 1 år ungefär..har inga problem alls med det :)

Huppi
2011-05-26, 08:24
Vill man få i sig alkohol utan att få i sig energi från andra källor, borde man dricka en dryck som innehåller alkohol men inte annan energi. :thumbup:

Andersk
2011-05-26, 08:26
Jag brukar köra på en blandning, vodka, några öl + vitt vin. Haft en fortsatt viktnedgång även fast jag var ut 3-4 helger irad.

Tycker inte de farliga är vad man köpt för att dricka, snarare massa onödigt skit man köper i baren, käket innan man ska hem och såklart det som står framme på förkröket.

Skippa det så ser jag ingen större fara.

edit: Komme på att de gånger jag orkat har jag kört en 24timmars fasta dagen innan, bara för att mitt psyke inte ska säga åt mig att jag är fet, ingen ångest då inte = WIN!

gr8boy
2011-05-27, 11:48
Blev alkohol en gång under deffen.
Körde Cola Zero och ren vodka.

Spridis
2011-05-27, 12:04
Om du tar dej en fylla en gång per år så har den lika stor betydelse i det stora hela som en piss i nilen. Drick och var glad men ta det inte som en vana.

Lillleif
2011-05-27, 12:40
Varför kommer aldrig penningargumentet upp i alkoholtrådarna, det dyker ju alltid upp i trådarna om proteinpulver; det är dyyyyrt!

Fjällbrynt
2011-05-27, 12:53
Varför kommer aldrig penningargumentet upp i alkoholtrådarna, det dyker ju alltid upp i trådarna om proteinpulver; det är dyyyyrt!

Nae, folk är på tok för upptagna med optikrisen. "Jag måste supa men jag vill vara opti, kanske amino rush och vodka följt av tre resorb. Kan jag dricka det och ändå vara opti?"

Jo det är fasen sjukligt dyrt, ganska kul att tänka att all den öl som fraktas ner till Tyskland säljs tillbaka till Sverige genom privatpersoner i stort sett. Alltså borde man bara sälja skiten billigare här, då snackar vi miljötänk!

Jonas N
2011-05-27, 17:22
drick ren sprit på tom mage, undvik fyllemat och stoppa fingrarna i halsen framåt småtimmarna. :thumbup:

Galningen
2011-05-27, 17:29
drick ren sprit på tom mage, undvik fyllemat och stoppa fingrarna i halsen framåt småtimmarna. :thumbup:

:smash:

hejhopp79
2011-05-27, 17:34
Berkhan har skrivit en artikel om deff och alkohol;
http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Själv är jag dock i nio fall av tio emot alkoholkonsumtion öht.

Det finns nog mer nackdelar med alkohol än så också. Men visst är hälsoriskerna med alkohol överdrivna, men det är inte helt ofarligt för den sakens skull.

Anyways, sprit och torra viner.

Ristretto
2011-05-27, 17:36
Det finns nog mer nackdelar med alkohol än så också. Men visst är hälsoriskerna med alkohol överdrivna, men det är inte helt ofarligt för den sakens skull.

Anyways, sprit och torra viner.

Artikeln handlar ju om hur man håller formen trots alkoholintag, inte hur man lever på mest hälsofrämjande sätt.

hejhopp79
2011-05-27, 17:45
Artikeln handlar ju om hur man håller formen trots alkoholintag, inte hur man lever på mest hälsofrämjande sätt.

Sant.