handdator

Visa fullständig version : ni som är känsliga mot laktos!


emcalu
2011-05-24, 19:21
i dagsläget äter jag Dalblads Whey Class+ i naturell smak, som har låg laktoshalt och det fungerar fint på mig. är inte intolerant men känslig, måste äta laktosfri mjölk/yoghurt men klarar oftast av att äta mat med mjölk i. vill prova en ny smak nu!
har alla smakerna låg laktoshalt? (Whey Class +) jag får inte rätt på det på GG´s hemsida, för där står det inte ens att den naturella smaken är låglaktos, det står på min burk...

vad äter ni som är känsliga mot laktos? (vassle)

macsacre
2011-05-24, 19:38
Jag har kört på whey 80 så länge man inte tar något annat med laktos i. Jag brukar äta gröt först och sedan dricker jag en whey 80 shake. För mig brukar det gå bra. Jag har även testat Lactase tabletter och de funkar dock får jag ta 3 innan jag äter något med laktos i.

Testa även att dricka shaken med laktosfri mjölk, se gärna till att äta någon smörgås om du inte har gröt så magen har annat att jobba med samtidigt. Whey 80 innehåller väldigt lite laktos.

Det är mina råd som laktos intollerant.

Kung atlas
2011-05-24, 20:11
Denna är garanterat laktosfri:http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/optimum-nutrition-egg-protein-909gr.html

emcalu
2011-05-24, 20:27
Denna är garanterat laktosfri:http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/optimum-nutrition-egg-protein-909gr.html

det där var inte vassle, det var ägg? och lite väl mastigt pris... jag har som sagt inte problem med mjölkproteinet, utan det är laktosen :)

Kung atlas
2011-05-24, 20:35
det där var inte vassle, det var ägg? och lite väl mastigt pris... jag har som sagt inte problem med mjölkproteinet, utan det är laktosen :)

Ja, trodde inte att det var krav på ett vassleprotein.Jag är laktoskänslig och fixar inte Dalblads Whey Class+. Fairing Complete protein funkar dock kanon fast det är en blandning på vassle isolat och kasein

z_bumbi
2011-05-24, 20:44
Numera kör jag uteslutande CompleteIII då jag tycker om både smak och konsistens. Tidigare har jag kört vassleisolat, äggprotein och/eller rent kasein dvs pulver med väldigt liten mängd eller helt utan laktos.
Även om de är dyrare så får man också något mer protein för pengarna vilket man får trösta sig med om man inte kan använda något annat.

Fartman
2011-05-24, 20:46
Jag är laktosintolerant men jag brukar köra billiga koncentrat typ kolozzeums eller whey-80 och har aldrig haft några problem.. det är 4,5g laktos / 100g whey-80 så i en drink så blir det ju inte någon vidare mängd, så om du inte är hyperkänslig eller ska trycka jävligt mycket pulver så kan det vara värt att testa även icke-laktosfritt

krubkungen
2011-05-24, 20:56
Vassle isolat kanske funkar bättre..

Crocker
2011-05-24, 21:14
Numera kör jag uteslutande CompleteIII då jag tycker om både smak och konsistens. Tidigare har jag kört vassleisolat, äggprotein och/eller rent kasein dvs pulver med väldigt liten mängd eller helt utan laktos.
Även om de är dyrare så får man också något mer protein för pengarna vilket man får trösta sig med om man inte kan använda något annat.
Vilka smaker är god? Blåbär/Vanilj fattade jag aldrig smaken för.

Kung atlas
2011-05-24, 21:30
Vilka smaker är god? Blåbär/Vanilj fattade jag aldrig smaken för.

Länge sedan du åt blåbär/vanilj ? Smaken har förbättras genom åren och är riktigt bra nu. Godast är dock Päron/vanilj på Complete protein III

Crocker
2011-05-24, 21:34
Länge sedan du åt blåbär/vanilj ? Smaken har förbättras genom åren och är riktigt bra nu. Godast är dock Päron/vanilj på Complete protein III
Hm.. kanske 13 månader sedan. :) Märkt någon förbättring, sedan dess? Hur är vaniljsmaken, är så jävla trött på whey-80 vanilj.

Spridis
2011-05-24, 21:38
Shit happens...
Kött?

Kung atlas
2011-05-24, 21:41
Hm.. kanske 13 månader sedan. :) Märkt någon förbättring, sedan dess? Hur är vaniljsmaken, är så jävla trött på whey-80 vanilj.

Det vart godare smak på blåbär/vanilj , vanilj och Jordgubb strax runt nyår . En krämigare mindre syntetisk smak. päron/vanilj är fantastiskt god.

Vaniljen smakar typ smält vanilglass och är lite för söt för min smak

emcalu
2011-05-24, 21:42
Jag är laktosintolerant men jag brukar köra billiga koncentrat typ kolozzeums eller whey-80 och har aldrig haft några problem.. det är 4,5g laktos / 100g whey-80 så i en drink så blir det ju inte någon vidare mängd, så om du inte är hyperkänslig eller ska trycka jävligt mycket pulver så kan det vara värt att testa även icke-laktosfritt

har aldrig provat whey-80 men det kanske är värt att ge det ett försök då! jag beställde whey class+ jordgubb nu, men till nästa gång kanske :) hur är smakerna?