handdator

Visa fullständig version : Rätt sätt att inta kosttillskotten på?


philippk
2011-05-24, 13:45
Hej, tänkte visa om hur jag just nu tar in mina kosttillskott för närvarande.

Morgon: Creatine Monohydrate 1,5 tsk i gröten, sen en shake med 100% Whey Gold Standard 1dl skopa tsm med snabba kolhydrater från TNC 1dl


1½ timme innan träning tar jag också 1dl 100% Gold Standard tsm snabba kolydrater TNC 1dl och Creatine Monohydrate 1tsk tillsammans med banan eller macka

Efter träningen tar jag också 1dl 100% Gold Standard tsm snabba kolydrater TNC 1dl och Creatine Monohydrate 1tsk tillsammans med banan eller macka

15-20 min innan träning tar jag TNC Nuke Extreme 2 skopor

Dessutom tar jag 2 tabletter ALA innan jag tränar, och efteråt också likaså

Sen på slutet av kvällen innan jag ska lägga mig tar jag Kaseinprotein också.

Ser detta bra ut? Eller ska jag undvika ta Kreatinet på morgonen då det kan bli för högt intag under dagen?

Har kört på detta nu i ungefär 5 veckor, innan körde jag 6 veckor utan snabba kolhydrater, just varför jag frågar är för att snart är det dags att ta ett uppehåll från kreatinet i 1 månad, och jag tänkte eventuellt köpa någon annan sort, då Creatine Monohydrate är för tok billigt för att vara sant, samt får man ta lite extra eftersom allt inte löses upp riktigt, och det stannar kvar i shakern



Mvh


PWO (http://www.tncse.com/product.do?productId=1729)

Kolhydrater (http://www.tncse.com/product.do?productId=1842)

Vassle (http://www.*************.com/1/sv/artiklar/100-whey-gold-standard)

Kreatin (http://www.*************.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-storkop-2-kg)

Kasein (http://www.*************.com/1/sv/artiklar/protein/kaseinprotein/sloow-protein-new-edition-750-g)

Doggeh
2011-05-24, 14:12
Varför tar du ALA vid träning? ALA tar man ju 15-30 minuter före maten. För att öka upptaget av kreatin.

Förövrigt, tar du så här mycket kreatin varje dag? Eller är det uppladdningsfas?

philippk
2011-05-24, 14:18
Hej, jag tar ALA ungefär 15 minuter innan jag börjar fikar tillsammans med kreatinet, samtidigt som jag tar ALA direkt efter träning tillsammans med Proteinet, då jag äter ungefär direkt efter jag har tränat,

Och nej, jag är klar med uppladdningsfasen, men tänkte mest på att har man kollat på t.ex andra kreatin, så är den som jag har ungefär hälften så stark, tänkte därför man kanske kan ta en "dubbla" dos, och dra ut på kreatin intaget. Men skall sluta med att ta den på morgonen. Och köra endast innan träning, samt efter precis innan maten!

Samt skall jag köpa en annan produkt :)

Langster
2011-05-24, 14:32
Hej, jag tar ALA ungefär 15 minuter innan jag börjar fikar tillsammans med kreatinet, samtidigt som jag tar ALA direkt efter träning tillsammans med Proteinet, då jag äter ungefär direkt efter jag har tränat,

Och nej, jag är klar med uppladdningsfasen, men tänkte mest på att har man kollat på t.ex andra kreatin, så är den som jag har ungefär hälften så stark, tänkte därför man kanske kan ta en "dubbla" dos, och dra ut på kreatin intaget. Men skall sluta med att ta den på morgonen. Och köra endast innan träning, samt efter precis innan maten!

Samt skall jag köpa en annan produkt :)

Nej du, det kreatin du tar är inte "hälften så starkt", kreatin monohydrat är fortfarande den bästa formen av kreatin. Allt annat är bullshit. 5 g kreatin monohydrat om dagen, det blir inte bättre än så med kreatin, tyvärr.

Mina tips är i övrigt att skippa ALA och snabba kolhydrater som tillskott, ät mer mat istället för kolhydrater i pulverform. Resten av tillskotten kan du fortsätta att ta som du gör nu om du trivs med det, du kommer inte få bättre, eller sämre resultat om du tar dem på något annat sätt.

philippk
2011-05-24, 14:56
Nej du, det kreatin du tar är inte "hälften så starkt", kreatin monohydrat är fortfarande den bästa formen av kreatin. Allt annat är bullshit. 5 g kreatin monohydrat om dagen, det blir inte bättre än så med kreatin, tyvärr.

Mina tips är i övrigt att skippa ALA och snabba kolhydrater som tillskott, ät mer mat istället för kolhydrater i pulverform. Resten av tillskotten kan du fortsätta att ta som du gör nu om du trivs med det, du kommer inte få bättre, eller sämre resultat om du tar dem på något annat sätt.

Jag försöker få i mig så mycket mat som möjligt, dessutom lägga ut dom lite mer på dagarna, men tyvärr så hindrar jobbet mitt rätt rejält från att kunna äta riktigt! Men ja, jag är inte så insatt i kreatin allmänt, men vet att vid högre dos så betyder det inte att det MÅSTE ge mer effekt, utan snarare tvärtom när kroppen börjar stöta ifrån det, så just därför är det endast 2 veckor kvar av min kur, sen är det köra om med uppladdning efter 4 veckors vilotid :)

Men jag uppskattar all hjälp jag kan få just nu! Då jag vill komma tillbaka till min gammla kropp som jag hade ca 3 år sedan!

Langster
2011-05-24, 15:05
Jag försöker få i mig så mycket mat som möjligt, dessutom lägga ut dom lite mer på dagarna, men tyvärr så hindrar jobbet mitt rätt rejält från att kunna äta riktigt! Men ja, jag är inte så insatt i kreatin allmänt, men vet att vid högre dos så betyder det inte att det MÅSTE ge mer effekt, utan snarare tvärtom när kroppen börjar stöta ifrån det, så just därför är det endast 2 veckor kvar av min kur, sen är det köra om med uppladdning efter 4 veckors vilotid :)

Men jag uppskattar all hjälp jag kan få just nu! Då jag vill komma tillbaka till min gammla kropp som jag hade ca 3 år sedan!
Hur hindrar ditt jobb dig från att äta ordentligt? Har de satt upp gränser för hur mycket kcal du får äta eller? :Virro
Har du bara tillfälle att äta en gång på jobbet så räcker det gott och väl, vräk i dig det du behöver då.

philippk
2011-05-24, 15:47
Hur hindrar ditt jobb dig från att äta ordentligt? Har de satt upp gränser för hur mycket kcal du får äta eller? :Virro
Har du bara tillfälle att äta en gång på jobbet så räcker det gott och väl, vräk i dig det du behöver då.

Det är mer att man stressar sig över sin "fika tid", men jag tar fika ungefär 2-3 ggr per dag, och då är det macka och någon frukt, eller endast frukt för att mätta magen lite! Men mer än så hinner jag inte med tyvärr, mikron tar för lång tid för en!

Aumega3
2011-05-24, 17:51
Det är mer att man stressar sig över sin "fika tid", men jag tar fika ungefär 2-3 ggr per dag, och då är det macka och någon frukt, eller endast frukt för att mätta magen lite! Men mer än så hinner jag inte med tyvärr, mikron tar för lång tid för en!

Blanda pulvermjölk i en ziplockpåse tillsammans med flingor (den nyttigare sorten än sockerbomberna!) och lägg i någon msk med nötter och frön, linfrön och kokos (jag har dessa färdigblandade med ett mskmått i).

Tillsätt vatten. Ha med en sked och en skål ;)

Crocker
2011-05-24, 18:52
Baconkyckling med olja och fullfet mjölk med bea. mmmmmmmmmmmmm.

solari
2011-05-24, 20:14
Det är mer att man stressar sig över sin "fika tid", men jag tar fika ungefär 2-3 ggr per dag, och då är det macka och någon frukt, eller endast frukt för att mätta magen lite! Men mer än så hinner jag inte med tyvärr, mikron tar för lång tid för en!

Ät mer energirik mat på fikat.
Tar verkligen micron för lång tid? Har ni fikarast på under 2 minuter?