handdator

Visa fullständig version : Nutrilett i 2 veckor som slutspurt


lerutis
2011-05-24, 12:37
Hej

Jag börjar närma mig slutet på min deff.

Start: 83kg
Nu: 74kg
Fett% 10,7

Jag tänkte köra på nutrilett bars de sista 2 veckorna. Dels för att motivationen börjar tryta och dels för att jag vill minska lite till på mitt kaloriintag. Och jag orkar verkligen inte göra om mitt schema. Tar för mycket tid.

Anyway. Såhär ser kcal fördelningen ut:

Hunger Control Brownie Bars (finns olika smaker och ska inte diffa så jättemycket i kcalfördelningen)

234kcal per bar
15,7g protein
26,5g kolhydrater
7g Fett

Man ska äta 6 stycken produkter per dag. Vilket ger ca:

1404 kcal
94,2g protein
159g Kolhydrater
42g Fett

Tror ni man kommer gå ner för mycket muskelmassa på dessa två veckor?
Någon som har erfarenhet från nutrilett bars?

Tack på förhand :hbang:

vicarious
2011-05-24, 12:45
Lite energi, lite protein. Dyrt.

Är det verkligen så jobbigt att handla och laga mat?

lerutis
2011-05-24, 12:48
Lite energi, lite protein. Dyrt.

Är det verkligen så jobbigt att handla och laga mat?

Tack för ditt svar. Jo det är dyrt. Men vill få ett snabbt och bra resultat nu i slutet...Därav undrar jag om man förlorar på tok för mycket muskelmassa om man kör denna lite hårdare diet i 2 veckor?

Magnus N
2011-05-24, 13:27
Tack för ditt svar. Jo det är dyrt. Men vill få ett snabbt och bra resultat nu i slutet...Därav undrar jag om man förlorar på tok för mycket muskelmassa om man kör denna lite hårdare diet i 2 veckor?

Kommer iaf garanterat förlora mer än vad du skulle behöva.

lerutis
2011-05-24, 13:30
Kommer iaf garanterat förlora mer än vad du skulle behöva.

Det är jag fullt medveten om. Men känns som att man inte borde förlora allt för mycket på bara 2 veckor. Men vad vet jag..detta är min första deff :)

vicarious
2011-05-24, 13:35
Tack för ditt svar. Jo det är dyrt. Men vill få ett snabbt och bra resultat nu i slutet...Därav undrar jag om man förlorar på tok för mycket muskelmassa om man kör denna lite hårdare diet i 2 veckor?

Du går inte ner i vikt snabbare för att du äter nutrilett-bars än om du skulle äta motsvarande energimängd från t ex kyckling och ris.

Vill du ligga på ett stort underskott så gör det, men varför i hela friden fylla de kalorierna med värdelösa bars? Äta 1400-1500 kcal i 2v kan funka utan alldeles för stor muskelförlust men då får du se till att i stort sett endast äta protein.

Vill du samtidigt klara dig utan att gå hungrig hela tiden bör du äta mättande proteinkällor, inte bars.

King Grub
2011-05-24, 13:39
Det går bra. Du kan lägga till en eller ett par proteindrinkar för att komma högre i proteinintag. Det är inte tidskrävande.

lerutis
2011-05-24, 13:53
Tack för era svar :)

aijou
2011-05-24, 13:55
Jag körde själv på en "liknande" diet ett tag. Star Nutritions Quick Diet Complete. Kombinerade detta med whey-80 och det gav riktigt bra resultat. självklart förlorade man lite muskler på det men dock betydligt mindre än vad jag trodde. Rasade verkligen i fett dock. ;)

Smakar ok och mättar ganska bra.

Tycker quick diet verkar ha bättre Näringsvärde än nutrilett också.

Per portion:
kcal: 155
Protein:19 g
Kolhydrater: 10 g
Fett: 3 g
Fibrer 4 g

Ska även innehålla alla vitaminer och mineraler som kroppen behöver.

Observera även att detta är shakes. funkar skitbra att blanda med vanligt proteinpulver.

lerutis
2011-05-24, 14:15
Jag körde själv på en "liknande" diet ett tag. Star Nutritions Quick Diet Complete. Kombinerade detta med whey-80 och det gav riktigt bra resultat. självklart förlorade man lite muskler på det men dock betydligt mindre än vad jag trodde. Rasade verkligen i fett dock. ;)

Smakar ok och mättar ganska bra.

Tycker quick diet verkar ha bättre Näringsvärde än nutrilett också.

Per portion:
kcal: 155
Protein:19 g
Kolhydrater: 10 g
Fett: 3 g
Fibrer 4 g

Ska även innehålla alla vitaminer och mineraler som kroppen behöver.

Observera även att detta är shakes. funkar skitbra att blanda med vanligt proteinpulver.


Näringsvärderna ser sjukt mycket bättre ut :) Köpte du på nätet eller i någon butik? nätet är uteslutet för mig då jag måste ha produkterna redan nu

aijou
2011-05-24, 14:22
Näringsvärderna ser sjukt mycket bättre ut :) Köpte du på nätet eller i någon butik? nätet är uteslutet för mig då jag måste ha produkterna redan nu

Jag köpte dem på nätet från en sida som jag är osäker på om man får nämna här på grund av att de är konkurrenter med kolozzeum. :em: Dock så har grossisten även några butiker runt om i landet. ;)

Testa att googla "quick diet complete". Det var andra träffen jag fick av google.

lerutis
2011-05-24, 14:33
Okej..då blir det svårt..tar för lång tid att beställa :) tack ändå. I will stay to the plan

Fastback
2011-05-24, 14:37
Okej..då blir det svårt..tar för lång tid att beställa :) tack ändå. I will stay to the plan

Köp bars i några dagar då tills quick diet kommer annars? För det är så mkt mer värt ! :)

aijou
2011-05-24, 14:54
Okej..då blir det svårt..tar för lång tid att beställa :) tack ändå. I will stay to the plan

NP. Lycka till med de sista kilona. :)

Annars hade ju Fastback en bra idé där om du inte bor i närheten av någon av städerna där butiken finns. :P

2HE
2011-05-24, 17:29
När man går över till Nutrilett så har man väl ändo passerat gränsen till bantning..