handdator

Visa fullständig version : Kommentarer ang. min kost & träning


Tokruska
2011-05-23, 21:08
Hej!

Rätt ny här på kolo men satt här ätandes lite havregrynsgröt och tänkte; varför inte ta hjälp av de som kan.. (?) ;)

Mitt schema ser ut ungefär såhär.. kanske varierar lite men i stort sett:

08:00 - Vaknar, käkar en tallrik fiberflingor och mjölk (ingen jätteportion).
09:00 - Går till gymmet och kör 1h crosstrainer och ca 10-15min rodd.
10:30 - Hemma, drar i mig en proteindrink (1dl pulver nån dl vatten), hoppar sen in i duschen. Efter duschen tar jag en portion havregrynsgröt.

13:00 - Lunch. Blir rätt ofta en burk tonfisk i vatten (el. ngt liknande) med lite vanlig sallad, tomat, gurka etc. Annars matlåda från middagen dagen innnan.
13:15 - 30min promenad, inget supertempo men rask takt. (med hunden)
16:45 - Middag. Vanlig husmanskost

19:00 - Styrketräning, HÅRT. (tycker jag då.. heh) :em:
21:00 - Hemma, drar i mig en proteindrink, dusch, en portion havregrynsgröt.


Detta upprepas i stort sett mån,tis,ons & tors. Ibland springer jag en sväng istället för 1h crosstrainer, ibland blir det en bra bit på inlines på eftermiddagen, ibland nån morgon/kvälls promenad etc..

På söndagen är det antingen en rejäl löptur (runt milen iaf) eller något liknande, nån mil på inlines lr något..

Så det jag undrar är då.. hur är min kost? Tränar jag för mycket eller kan jag köra på fredag/lördag också? Mitt mål är att få bort det extra fett jag har utan att förlora allt för mycket muskler. Vägde imorse 79,1kg, är 181cm lång och 21 år gammal. Började träna för ca 7 månader sen men första månaderna hade man ingen aning om vad man gjorde.. nu sista tiden man kommit in i det seriöst så att säga.

Bifogar en bild så ni ska få en lite klarare bild hur läget är.

TACKSAM FÖR ALLA SVAR OCH KRITIK.. :hbang:

http://i51.tinypic.com/2wpmmia.jpg

Eddie Vedder
2011-05-24, 07:58
Jag tycker nog du tränar onödigt mycket. Kör inte cross-trainern och styrketräningen VARJE dag. Och jag skulle plocka bort sockerflingorna om jag var du. Prioritera ett högt proteinintag.