handdator

Visa fullständig version : Konstig ångest

robindMb
2011-05-23, 17:02
Hej.
Har bestämt mig för att börja köra riktigt hårt när det gäller styrka och kondition.

Denna vecka ska jag springa/cykla varje dag, gymma varje dag och på kvällen ta en promenad på 1h.
Nästa vecka kör jag gym varannan dag, men springer fortfarande varje dag och promenad på kvällen, sen börjar jag om, ni fattar.
Är ute efter att bli av med underhudsfettet, är inte direkt tjock men är mullig.

Men nu till problemet, jag får ångest utav att äta mig mätt.
Dricker inge dricka, godis, chips eller dylikt.
Kan tillägga att jag inte deffar, vi äter nog nyttig mat här hemma ändå.

Brukar dricka whey 80 efter varje gym träning eller skippar maten i skolan och dricker whey 80 när jag kommer hem från skolan.
Tar även CLA, ALA (för fettförbränningen) och Omega3 tabletter.

Vet inte hur jag ska göra, när jag äter i skolan så tar jag mindre utav potatisen/pastan/riset (eller vad de nu är) och ersätter med grönsaker. Ändå sitter jag med en jobbig ångest.

Är grymt motiverad till att träna. Har tränat till och från efter nyår, men har nu bestämt mig att jag ska börja köra stenhårt fram till sommarn 2012 då jag siktar mot att vara helt rippad då.

Skulle vara sjukt snällt att få svar på hur man ska få bort ångesten eller hur man ska tänka. Kom med tips bara!

Tack o adjö!

Crocker
2011-05-23, 17:04
Tycker du ska besöka en psykolog, och inte ett internetforum. Finns nog inte mycket att hämta här för att göra saken bättre här, tyvärr.
Låter generellt som du svälter dig själv, du tränar 14 gånger/vecka, promenerar 7.

Robbmeister
2011-05-23, 17:26
Hej.
Har bestämt mig för att börja köra riktigt hårt när det gäller styrka och kondition.

Denna vecka ska jag springa/cykla varje dag, gymma varje dag och på kvällen ta en promenad på 1h.
Nästa vecka kör jag gym varannan dag, men springer fortfarande varje dag och promenad på kvällen, sen börjar jag om, ni fattar.
Är ute efter att bli av med underhudsfettet, är inte direkt tjock men är mullig.

Men nu till problemet, jag får ångest utav att äta mig mätt.
Dricker inge dricka, godis, chips eller dylikt.
Kan tillägga att jag inte deffar, vi äter nog nyttig mat här hemma ändå.

Brukar dricka whey 80 efter varje gym träning eller skippar maten i skolan och dricker whey 80 när jag kommer hem från skolan.
Tar även CLA, ALA (för fettförbränningen) och Omega3 tabletter.

Vet inte hur jag ska göra, när jag äter i skolan så tar jag mindre utav potatisen/pastan/riset (eller vad de nu är) och ersätter med grönsaker. Ändå sitter jag med en jobbig ångest.

Är grymt motiverad till att träna. Har tränat till och från efter nyår, men har nu bestämt mig att jag ska börja köra stenhårt fram till sommarn 2012 då jag siktar mot att vara helt rippad då.

Skulle vara sjukt snällt att få svar på hur man ska få bort ångesten eller hur man ska tänka. Kom med tips bara!

Tack o adjö!

Mer träning är inte alltid bättre och i det här fallet hade du nog mått bättre av att dra ner lite på den.

Nu är inte jag heller nån psykolog men försök att intala dig själv att du behöver äta för att få resultat av träningen. :)

Gant
2011-05-23, 18:12
Mitt tips är att träna måttligt. Kanske 5 dagar i veckan max. Tror att det är svårt att hålla motivationen uppe om man tränar så hårt som du tänkt. Att träna mer måttligt är mer långsiktigt. Du kommer max att kunna hålla det där tempot i en månad. Sen kommer du att kräkas på träning. Sen behöver kroppen vila också.

Fugly
2011-05-23, 18:16
Musklerna byggs under återhämtningen. Konditionsträning hämmar muskeluppbyggnaden. Lär dig att räkna kalorier. Skynda långsamt.

hejhopp79
2011-05-23, 18:59
Träna lite mindre och blanda inte ihop mättnad och utputande mage med en jettestor fettinlagring.

Aidiam
2011-05-23, 21:45
Att köra styrka och kondition är inte optimalt om du nu vill bygga muskler. Att du sedan också äter lite kolhydrater gör saken bara sämre. Att träna styrka 7 gånger och kondition 7 gånger per vecka får mig bara att tänka att det fan är tur att du bara fått ångest hittils. Det du gör är bokstavligen talat sämst. Träna styrka 4 gånger, käka godis nån gång i veckan, konditionsträna istället vid annat tillfälle (när du rippar) så lär du nog må bra om 3 dygn (Y)

Yardbird
2011-05-24, 20:54
Tycker du ska besöka en psykolog, och inte ett internetforum. Finns nog inte mycket att hämta här för att göra saken bättre här, tyvärr.
Låter generellt som du svälter dig själv, du tränar 14 gånger/vecka, promenerar 7.

+1

Ja det där låter varken hälsosamt eller realistiskt. Tänk på att de bästa resultaten får du av att träna regelbundet, inte av att gasa i 180 och dessutom skita i säkerhetsbältet (maten alltså). Jag har svårt att tro att du kommer orka det där tempot mer än ett par veckor.