handdator

Visa fullständig version : Ny mobil, vad är "teh shizniz?"


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Andy.da.wohoo
2011-05-22, 21:50
Josomsagt.. Jag ska ha en ny mobil snart. Min gamla w890i håller inte måttet längre, den hänger sig allt för ofta och den tappar teckning mer än andra mobiler med samma sorts kontantkort.

Så, vad är det man ska ha för något nuförtiden? Det är viktigt att man kan ringa och smsa med den. Musik och bra kamera kan vara ett plus.

Touch eller inte touch spelar ingen roll.

Jag är öppen för det mesta, men INGEN Xperia X10 Mini. Den gillar jag inte.

Budget: 2000-3000kr. Eventuellt 4000kr

EDIT: Länka gärna till webbutik och ge pris samt berätta om mobilen.

ceejay
2011-05-22, 21:51
lg optimus 2x är helt okej

Andy.da.wohoo
2011-05-22, 21:52
lg optimus 2x är helt okej

Vad har den och vad har den inte?

Olegh
2011-05-22, 21:53
Samsung Galaxy S2. Över budget dessvärre, men eftersom topic är "the shizniz"..

Kwon
2011-05-22, 21:55
Samsung Galaxy S2 = Best of the Best 2011?

Tänkte byta ut min gamla
http://mobhappy.com/blog1/wp-content/uploads/2008/06/cell_phone_04.jpg

Olegh
2011-05-22, 21:59
Samsung Galaxy S2 = Best of the Best 2011?

Tänkte byta ut min gamla
http://mobhappy.com/blog1/wp-content/uploads/2008/06/cell_phone_04.jpg

Stämmer bra det Kwonne!

Kwon
2011-05-22, 22:00
Skall kollas upp, tack Olegh

agazza
2011-05-22, 22:01
schöp min zte blade, 1000kr!!!! only for you osv osv

annars något dubbelkärnigt med hdmi utgång

Kwon
2011-05-22, 22:02
Varför vill du sälja den Aghazz?

Glappar den? :D

Olegh
2011-05-22, 22:02
Skall kollas upp, tack Olegh

http://www.nordichardware.se/testlabb/441-smartphones/43045-samsung-galaxy-s-ii-saetter-ny-ribba-foer-smartphonemarknaden.html

agazza
2011-05-22, 22:14
Varför vill du sälja den Aghazz?

Glappar den? :D

Nej den är klockren förutom att den stänger av sig när den laddat fullt (med den här ROMEN), men de är bara att starta den igen.

Det är så att tjejens syrra är en stereotypisk blond 19årig frisör som just köpt en HTC desire Z.

Men hon kan inte ens med Market, så hon har köpt en superexklusiv superbra VIT iphone 4 istället och jag får köpa den andra billiit:D

Crocker
2011-05-22, 22:16
schöp min zte blade, 1000kr!!!! Only for you osv osv

annars något dubbelkärnigt med hdmi utgång
pm.

agazza
2011-05-22, 22:24
pm.

pm. *popcorn*

pragmatist
2011-05-22, 22:57
Stämmer bra det Kwonne!

Med reservation för att skärmen är väldigt stor, för stor för smidig hantering med en hand enligt mitt tycke. HTC Sensation har samma problem. Try before you buy, mitt råd.

Dreas
2011-05-22, 23:10
Galaxy S2 = Stor skärm och kass upplösning. Finns recension på www.swedroid.se.

Jag hade inte köpt den utan kollat på HTC Sensation och även väntat lite på Iphone 5. Abonnemang eller iaf surfkort är ett måste med dagens mobiler, så att betala en fast summa i månaden är något jag rekommenderar :)

agazza
2011-05-22, 23:11
Någon som vet ifall det kommer någon ny Slide out telefon snart?

Skulle vilja ha hdmi och Desire Z format på telefon

Dreas
2011-05-22, 23:16
Någon som vet ifall det kommer någon ny Slide out telefon snart?

Skulle vilja ha hdmi och Desire Z format på telefonHelt ärligt så känns HDMI mer som en gimmick än något annat.

"Ja, vi kollar på film via mobilen"

*50min in i filmen*

**Riiiiiiiiing**

*grr27*

Olegh
2011-05-22, 23:24
Med reservation för att skärmen är väldigt stor, för stor för smidig hantering med en hand enligt mitt tycke. HTC Sensation har samma problem. Try before you buy, mitt råd.

Jag tror(hoppas) det är en vanesak. Så länge det inte är jobbigt att hålla i den när man pratar så. Enhandskommando kan väl kanske vara praktiskt om man tycker om att sms:a och köra bil samtidigt...

Galaxy S2 = Stor skärm och kass upplösning. Finns recension på www.swedroid.se.

Jag hade inte köpt den utan kollat på HTC Sensation och även väntat lite på Iphone 5. Abonnemang eller iaf surfkort är ett måste med dagens mobiler, så att betala en fast summa i månaden är något jag rekommenderar :)

Nej. Av alla gott renommerade recensenter, förutom swedroid nu då, har omdömet varit att upplösningen på skärmen inte är något som helst problem vad gäller skärpa. Så kass upplösning är bara bull, den kunde varit högre, men det är inte samma sak.

HTC Sensation kommer med största sannolikhet ha både sämre hårdvara och sämre skärm(nej, högre upplösning gör den inte automatiskt bättre). Mjukvarumässigt, ptja, eftersom Samsung knappast gjort bort sig kommer det i bästa fall vara jämnt skägg. iPhone 5 är däremot en joker, det kan jag inte säga emot.

Nu får det räcka med off-topic.

agazza
2011-05-22, 23:27
Helt ärligt så känns HDMI mer som en gimmick än något annat.

"Ja, vi kollar på film via mobilen"

*50min in i filmen*

**Riiiiiiiiing**

*grr27*

Tycker det är stenbra ifall det släpps en smidig docka och man har en NAS och stream direkt från internet. Ifall man nu har fri surf då :D


eller ännu bättre, hdmi, emulatorer och en eller två blåtandscontroller.

Jag vill ha hela mitt mediacenter med mig i fickan :D

tano
2011-05-23, 09:00
Fortfarande otroligt nöjd med min Xperia Arc. Bästa telefonen jag känt på.

Akerhage
2011-08-15, 12:37
Måste fasen köpa ny telefunk.
Blir nog att köpa en i butik istället för att låta telenor eller ngt annat bolag lura på en någonting.
Vilken av dessa? eller kanske någon helt annan som gäller nu? (ej iphone)
Sony Xperia Arc
HTC Sensation
Samsung Galaxy SII

Andy.da.wohoo
2011-08-15, 13:25
Jag köpte mig en Xperia Arc och tjejen har en Samsung Galaxy S2.

Vad jag kan säga om min Arc är att den är en typisk Sony ericsson, startar om sig lite då och då, inte vidare stöttålig, kan inte ens lägga den på bordet utan att den startar om sig ibland. Tar 4 minuter att starta om mobilen, touchen krånglar ibland, hela touchen funkar inte vissa delar är "stumma". Det återställs dock om man trycker igång knapplåset på mobilen och låser upp den.

Flickvännens Galaxy S2 är magisk, den har aldrig krånglat för henne och hon älskar den. Man kan leka mer med inställningar till hennes Galaxy S2 än man kan till min Xperia Arc. S2an har avsevärt bättre specificationer, bättre processor osv.

Arcen är snyggare designmässigt med sin "häftiga bågform" men det är inte så speciellt egentligen, S2an är ungefär lika snygg. Arcen är lite, lite mindre.

HTCn kan jag inte uttala mig om.


Nu vet jag ju inte om min Arc är ett !"%/¤# måndagsexemplar men det är lika irriterande ändå. Jag lämnade in den idag för att få den lagad/bytad och kan återkomma med information om den funkar bättre efter att jag fått tillbaka den senare.

tano
2011-08-15, 13:59
Jag köpte mig en Xperia Arc och tjejen har en Samsung Galaxy S2.

Vad jag kan säga om min Arc är att den är en typisk Sony ericsson, startar om sig lite då och då, inte vidare stöttålig, kan inte ens lägga den på bordet utan att den startar om sig ibland. Tar 4 minuter att starta om mobilen, touchen krånglar ibland, hela touchen funkar inte vissa delar är "stumma". Det återställs dock om man trycker igång knapplåset på mobilen och låser upp den.

Flickvännens Galaxy S2 är magisk, den har aldrig krånglat för henne och hon älskar den. Man kan leka mer med inställningar till hennes Galaxy S2 än man kan till min Xperia Arc. S2an har avsevärt bättre specificationer, bättre processor osv.

Arcen är snyggare designmässigt med sin "häftiga bågform" men det är inte så speciellt egentligen, S2an är ungefär lika snygg. Arcen är lite, lite mindre.

HTCn kan jag inte uttala mig om.


Nu vet jag ju inte om min Arc är ett !"%/¤# måndagsexemplar men det är lika irriterande ändå. Jag lämnade in den idag för att få den lagad/bytad och kan återkomma med information om den funkar bättre efter att jag fått tillbaka den senare.

Ehh ja det är väl självklart att du har fått ett dåligt exemplar?

Varken min eller min kompis Arc har krånglat. Det enda som jag märkt problem av är när minneskortet börjar bli fullt. Då får kameran svårt att spara nya bilder och det kommer upp felmeddelanden angående minneskortet. När jag tömde blev allt bra, men det har börjat dyka upp igen så är väl dags för en ny tömning.
Börjar säkert närma mig 5000 bilder med mobilen nu... Älskar kameran. *cupid*

Förövrigt skulle du kanske testat uppdatera den till senaste OS versionen om du inte gjort det. Inte för att jag hade några av dina problem före uppdatering, men uppstartstiden minskade till knappa halvminuten.

Andy.da.wohoo
2011-08-15, 15:45
Ehh ja det är väl självklart att du har fått ett dåligt exemplar?

Varken min eller min kompis Arc har krånglat. Det enda som jag märkt problem av är när minneskortet börjar bli fullt. Då får kameran svårt att spara nya bilder och det kommer upp felmeddelanden angående minneskortet. När jag tömde blev allt bra, men det har börjat dyka upp igen så är väl dags för en ny tömning.
Börjar säkert närma mig 5000 bilder med mobilen nu... Älskar kameran. *cupid*

Förövrigt skulle du kanske testat uppdatera den till senaste OS versionen om du inte gjort det. Inte för att jag hade några av dina problem före uppdatering, men uppstartstiden minskade till knappa halvminuten.

Uppdaterade till den senaste OS versionen och problemet blev värre då för min del.

rooz
2011-08-15, 16:39
Köper man en Ericsson får man skylla sig själv om man får AIDS, Skilsmässa, dåliga resultat på gymmet samt att hela ditt pokedex raderas...

Min nästa telefon blir en S2'a:)

Martinio0o
2011-08-15, 17:22
Köper man en Ericsson får man skylla sig själv om man får AIDS, Skilsmässa, dåliga resultat på gymmet samt att hela ditt pokedex raderas...

Min nästa telefon blir en S2'a:)

:laugh:

Jag har upplevt allt.

Min nästa telefon blir en S2'a(copycat):)

Halldin
2011-08-15, 17:35
Galaxy SII låter bra på pappret, men efter att ha pillat på en i verkligheten så känns den ganska värdelös som telefon. Den är helt enorm och känns inte naturlig att hålla i vid samtal.

Som fickdator betraktat var den dock imponerande, att surfa gick oerhört fort.

iPhone 4S/iPhone 5 (vilket det nu blir, troligen det sistnämnda) ska väl tillkännages i början av september så den kan vara värd att vänta på. Om inte annat för att priserna på befintliga telefoner kanske sjunker i samma veva.

Fettecke
2011-08-15, 18:03
Galaxy SII låter bra på pappret, men efter att ha pillat på en i verkligheten så känns den ganska värdelös som telefon. Den är helt enorm och känns inte naturlig att hålla i vid samtal.

Som fickdator betraktat var den dock imponerande, att surfa gick oerhört fort.

iPhone 4S/iPhone 5 (vilket det nu blir, troligen det sistnämnda) ska väl tillkännages i början av september så den kan vara värd att vänta på. Om inte annat för att priserna på befintliga telefoner kanske sjunker i samma veva.

enorm är relativt... visst ser den stor ut på bordet, men när man väl använder den så är den helt perfekt, får plats i fickan utna problem m.m... i det här fallet har inte storleken betydelse. :P

Nej, jag kommer inte byta bort min S2a förräns det kommer nått som är överlägset bättre och som inte är en Appleprodukt. =)

oracas
2011-08-15, 18:04
Htc sensation rekomenderas starkt!

Är iofs 3e HTC luren jag har nu, varit grymt nöjd med varenda en! Men denna är riktigt vass! Dubbelkärning 1.2ghz gör den riktigt grym att spela och multitaska på!

Olegh
2011-08-15, 18:34
S2 upplever jag inte alls som klumpig. Varken att ha i fickan eller att hantera. Och då har jag händer som en liten flicka.

beckman88
2011-08-15, 18:34
Iphone - nuff said

Åsberg
2011-08-15, 19:05
ZTE fucking Blade. Billig och funkar bra, så kan du lägga resten av pengarna på något annat skoj!

Rahf
2011-08-15, 20:42
Har en HTC Evo Shift och är nöjd med den. Förmodligen inte alls lika bra som Galaxy S2 eller såna krejjer, men alldeles förträfflig för mig som skriver mail under dagen.

Määng
2011-08-16, 15:09
enorm är relativt... visst ser den stor ut på bordet, men när man väl använder den så är den helt perfekt, får plats i fickan utna problem m.m... i det här fallet har inte storleken betydelse. :P

Nej, jag kommer inte byta bort min S2a förräns det kommer nått som är överlägset bättre och som inte är en Appleprodukt. =)

+1 på typ allt du skrev.

Halldin
2011-08-16, 15:26
enorm är relativt... visst ser den stor ut på bordet, men när man väl använder den så är den helt perfekt, får plats i fickan utna problem m.m... i det här fallet har inte storleken betydelse. :P

Nej, jag kommer inte byta bort min S2a förräns det kommer nått som är överlägset bättre och som inte är en Appleprodukt. =)
Jag syftade på känslan av att använda den som en telefon, det vill säga att hålla den i handen mot örat. Det känns nästan som att man greppar en tegelsten rent viddmässigt.

Även om man inte vill ha en Appleprodukt så lär deras nya telefon medföra att priserna sjunker på befintliga telefoner, som sagt.

Själv hade jag kunnat tänka mig en Androidtelefon med bra prestanda, bra skärm och mindre än 4 tum men det finns inte än (enligt mina kriterier).

Andy.da.wohoo
2011-08-16, 20:34
Jag syftade på känslan av att använda den som en telefon, det vill säga att hålla den i handen mot örat. Det känns nästan som att man greppar en tegelsten rent viddmässigt.

Även om man inte vill ha en Appleprodukt så lär deras nya telefon medföra att priserna sjunker på befintliga telefoner, som sagt.

Själv hade jag kunnat tänka mig en Androidtelefon med bra prestanda, bra skärm och mindre än 4 tum men det finns inte än (enligt mina kriterier).

Efter att ha haft en stor mobil, Arcen, så kan jag säga att det är ren smärta varje gång jag plockar upp min tillfälliga gamla mobil, Sony Ericsson W890.

Jontez
2011-08-16, 20:46
Jag tror Xiaomi Phone kommer bli riktigt vass! Ryktas om att den kommer kosta 2 lökar

1,5ghz dualcore
1 gig ram
1930 mA batteri !!!!
8 mp kamera
osv..

http://www.swedroid.se/42077/xiaomi-phone-bilder-hands-on-video-och-fulla-specifikationer/

Andy.da.wohoo
2011-08-16, 21:00
Efter att ha haft en stor mobil, Arcen, så kan jag säga att det är ren smärta varje gång jag plockar upp min tillfälliga gamla mobil, Sony Ericsson W890.

(just för att den är så liten, om det inte framgick)

Knaz
2011-08-24, 19:45
Nu är de dags för mig att köpa en ny mobil men är osäker på vilken. Funderar på en samsung galaxy s2 men jag undrar om de är värt att köpa en nu ? Kommer de ut några nya snart eller finns de någon bättre ?

Dreas
2011-08-24, 19:47
Nu är de dags för mig att köpa en ny mobil men är osäker på vilken. Funderar på en samsung galaxy s2 men jag undrar om de är värt att köpa en nu ? Kommer de ut några nya snart eller finns de någon bättre ?Jag fick en S2a via jobbet häromdagen. Grym lur, har inte hittat något att klaga på än, kanske ljudkvalitén på samtal iblandm inget mer.

Det kommer nya om 2 månader ungefär, det är snack om det iaf. Orkar du vänta så länge?

Knaz
2011-08-24, 19:51
Jag fick en S2a via jobbet häromdagen. Grym lur, har inte hittat något att klaga på än, kanske ljudkvalitén på samtal iblandm inget mer.

Det kommer nya om 2 månader ungefär, det är snack om det iaf. Orkar du vänta så länge?

Låter bra de ..

Hade jag vetat säkert att de hade kommit en bättre i samma prisklass hade jag kunnat väntat men nu vill jag inte göra de ..

Kabuto
2011-08-24, 20:05
S2:an känns helt sjukt plastig och inte gedigen. Tycker HTC Sensation känns väldigt mycket bättre..

Tomten
2011-08-24, 20:07
Galaxy SII låter bra på pappret, men efter att ha pillat på en i verkligheten så känns den ganska värdelös som telefon. Den är helt enorm och känns inte naturlig att hålla i vid samtal.

Som fickdator betraktat var den dock imponerande, att surfa gick oerhört fort.

iPhone 4S/iPhone 5 (vilket det nu blir, troligen det sistnämnda) ska väl tillkännages i början av september så den kan vara värd att vänta på. Om inte annat för att priserna på befintliga telefoner kanske sjunker i samma veva.

Lite överdriven kritik av Galaxy SII där. Storleksskillnaden mellan SII och Iphone 4 är inte markant, det handlar om en 3.7" skärm mot en 4.2" Där SII:an dessutom utnyttjar mer av telefonens yta till skärm.

När det gäller batteritid så är det ganska jämt skägg mellan samtliga "flagskeppsmodeller" idag skulle jag nog mäta Galaxy S och Galaxy SII bland de modeller som har längst batteritid, men Iphone 4 i samma nivå. Arc och Sensation S ligger lite efter.

Iphone 5 kommer i princip vara en Galaxy SII funktionsmässigt. Den kommer ha i princip samma specs, med en dualcore processor och en 8mpixel kamera. Priset kommer förmodligen vara aningen dyrare, om man ska tro på ryktena. Relase kommer förmodligen inte bli i September, utan har ryktas till slutet av Oktober. Det är också snack om att de kommer släppa en 8GIG variant av Iphone 4 före lanseringen av Iphone 5

När det gäller HTC Sensation så vill jag inte rekommendera den över Galaxy SII, den har diverse jobbiga problem... skärmen på många enheter är inte tät utan släpper in damm, man tappar mottagningen lätt då antennen är inbyggd i skalet. Skärmen håller inte heller samma hög kvalitet som SII och dessutom har den mycket mindre interminne, och det följer också med mindre minne...

mindre telefon för pengarna helt enkelt.

Tomten
2011-08-24, 20:09
S2:an känns helt sjukt plastig och inte gedigen. Tycker HTC Sensation känns väldigt mycket bättre..

Det är en fördel att bygga telefoner i hårdplast över aluminium, då det inte påverkar teckningen negativt. HTC sensation har grova problem med täckningen, speciellt om du håller den "fel" vid samtal. Har en HTC sensation som jag använder via jobbet och skulle absolut inte rekommendera den över en SII:a.

Tomten
2011-08-24, 20:10
Nu är de dags för mig att köpa en ny mobil men är osäker på vilken. Funderar på en samsung galaxy s2 men jag undrar om de är värt att köpa en nu ? Kommer de ut några nya snart eller finns de någon bättre ?

Det enda jag kan tänka mig det kan vara värt att vänta på är den nya Iphonen, men den kommer ju ha samma specifikationer som samsung galaxy sII. Nokia har ju också sin N9:a på gång fast det är lite av ett wildcard. Den har potentialen att bli en helt fantastiskt telefon, speciellt om det verkligen blir så att man kan installera android-applikationer på den.

Dreas
2011-08-24, 20:13
S2:an känns helt sjukt plastig och inte gedigen. Tycker HTC Sensation känns väldigt mycket bättre..Vem vill köpa en sämre mobil för att den känns något mer gedigen?

Kabuto
2011-08-24, 20:17
Okej det visste jag inte! En kompis har använt sin HTC Sensation i nån vecka men har inte hört några klagomål.. Iphone 4 skärmen är 3.5" btw :)

jimmyboy
2011-08-24, 20:17
Slår ett slag för iPhone, köpte min och ångrar det inte en enda sekund. Många i min närhet har varit ganska nöjda med Samsungs galaxy och liknande men de som köpt HTCs billigare varianter gnäller dag ut och dag in. Visst, iPhonen ligger lite över din prisklass och det är väldigt mycket pengar "bara för märket". Jag tycker inte heller att köpa begagnad elektronik är någonting att rekommendera, men det som vore mest opti vore ju om du kände någon som sålde en gammal iPhone lite billigare :) Annars spara pengar, du får vad du betalar för.

Kabuto
2011-08-24, 20:21
Vem vill köpa en sämre mobil för att den känns något mer gedigen?

Många.

Halldin
2011-08-24, 20:32
Lite överdriven kritik av Galaxy SII där. Storleksskillnaden mellan SII och Iphone 4 är inte markant, det handlar om en 3.7" skärm mot en 4.2" Där SII:an dessutom utnyttjar mer av telefonens yta till skärm.

Iphone 5 kommer i princip vara en Galaxy SII funktionsmässigt. Den kommer ha i princip samma specs, med en dualcore processor och en 8mpixel kamera. Priset kommer förmodligen vara aningen dyrare, om man ska tro på ryktena. Relase kommer förmodligen inte bli i September, utan har ryktas till slutet av Oktober. Det är också snack om att de kommer släppa en 8GIG variant av Iphone 4 före lanseringen av Iphone 5

När det gäller HTC Sensation så vill jag inte rekommendera den över Galaxy SII, den har diverse jobbiga problem... skärmen på många enheter är inte tät utan släpper in damm, man tappar mottagningen lätt då antennen är inbyggd i skalet. Skärmen håller inte heller samma hög kvalitet som SII och dessutom har den mycket mindre interminne, och det följer också med mindre minne...

mindre telefon för pengarna helt enkelt.

Nu ljuger du. Iphonen är på 3.5" och S2 på 4.3", vilket inte är en liten skillnad för en telefon som känns ganska stor att hålla i jämfört med vanliga (icke-smart) telefoner.

Ang. Iphone 5 skrev jag att den tillkännages då, inte lanseras. Specifikationerna vet ingen än, det är bara rykten.

Halldin
2011-08-24, 20:47
Ingen markant skillnad eh:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQm9cbQ2umgI8o204MXHssuWSa7uIU5i kP_Z6A4slGCAGx9s6QrCw

Det är mer uppenbart när man ser dom IRL.

Knaz
2011-08-24, 21:01
Att galaxyn är större än iphonen gör mig ingenting så jag tror de blir galaxyn.

Men har en lite offtopic fråga, hur långt räcker 1GB surf ? Kommer nog surfa rätt mycket på telefon så jag vill veta om jag borde ta 1GB eller 5GB ?

Rahf
2011-08-24, 21:02
Att galaxyn är större än iphonen gör mig ingenting så jag tror de blir galaxyn.

Men har en lite offtopic fråga, hur långt räcker 1GB surf ? Kommer nog surfa rätt mycket på telefon så jag vill veta om jag borde ta 1GB eller 5GB ?

Om du bara ska surfa, och inte ladda ner eller streama en massa, så räcker 1GB väl.

Knaz
2011-08-24, 21:08
Om du bara ska surfa, och inte ladda ner eller streama en massa, så räcker 1GB väl.

Hur mycket påverkar de om man lyssnar på musik och kollar på olika klipp från spotify och youtube ? Om jag ska ladda ner nå så kommer jag nog göra de hemma där jag har trådlöst internet ..

Rahf
2011-08-24, 21:08
Hur mycket påverkar de om man lyssnar på musik och kollar på olika klipp från spotify och youtube ? Om jag ska ladda ner nå så kommer jag nog göra de hemma där jag har trådlöst internet ..

Då kommer det läggas till en hel del, skulle jag tro.

Knaz
2011-08-24, 21:12
Då kommer det läggas till en hel del, skulle jag tro.

Okej .. Då blir de 5GB då ^^ Kan man hålla koll på hur mycket man har surfat ?

Dreas
2011-08-24, 21:13
Hur mycket påverkar de om man lyssnar på musik och kollar på olika klipp från spotify och youtube ? Om jag ska ladda ner nå så kommer jag nog göra de hemma där jag har trådlöst internet ..Vart ska du vara med allt det där? Universitet/Jobb har i regel trådlöst.

Är du yngre än så, kör på 5gb :)

Knaz
2011-08-24, 21:16
Vart ska du vara med allt det där? Universitet/Jobb har i regel trådlöst.

Är du yngre än så, kör på 5gb :)

Allmänna platser, hos flickvännen som ej har trådlöst internet och på skolan. Pluggar på komvux och jag vet inte om de har trådlöst där så .. Men kör nog på Galaxyn och telia max 25 med 5GB surf. Blir nog bra !

Edit : Vart är bäst att köpa telefonen ? Telia ? Elgiganten ? The phone house ? Vilka är lättast att ha att göra med om de blir problem ?

David Brent
2011-08-24, 21:20
Oftast är det så att de bara stryper hastigheten efter 1 GB / 5 GB. Så du behöver då inte betala mer om du överskrider gränsen.

Knaz
2011-08-24, 21:23
Oftast är det så att de bara stryper hastigheten efter 1 GB / 5 GB. Så du behöver då inte betala mer om du överskrider gränsen.

Aa jag läste de men står inte ut med segt internet ^^

Mr.Sjöborg
2011-08-24, 21:24
Vem vill köpa en sämre mobil för att den känns något mer gedigen?

De som inte vill köpa en telefon för 5000 som känns som någon billig liten plastleksak.

Vet inte hur snabbt du vill ha en telefon, men jag skulle avvaktat till iphone 5(släpps i usa i oktober) eller vänta på nya androider som lär komma i samma veva som nya iphone

Carolinew
2011-08-24, 21:35
Okej .. Då blir de 5GB då ^^ Kan man hålla koll på hur mycket man har surfat ?

Varför inte välja ett abonnemang med fri surf istället? Jag har Telenor för 199 kr/månad där du har helt fri surf samt får ringa/MMSa/whatever för hela beloppet (alltså ingen fast avgift som du inte får ngt för) samt gratis SMS. Jag är väldigt glad att jag valde fri surf för jag lyssnar mycket på webbradio och då springer det iväg otroligt fort och 1GB försvinner skrämmande fort. Jag lär nog överskrida även 5GB rätt lätt med lite webbtv-tittande.

Har för övrigt en HTC Desire S som jag är supernöjd med hittills, förutom batteritiden. Men batteritid är ju något som är uselt på alla jäkla smartphones som existerar så det är ingen idé att klaga på egentligen. Den är i alla fall inte lika stor och klumpig som de flesta andra smartphones, designen är klart snyggast, färgerna på skärmen är lysande och den känns bra i handen. Har inte märkt några problem med täckningen än.

Dreas
2011-08-24, 21:45
De som inte vill köpa en telefon för 5000 som känns som någon billig liten plastleksak.

Vet inte hur snabbt du vill ha en telefon, men jag skulle avvaktat till iphone 5(släpps i usa i oktober) eller vänta på nya androider som lär komma i samma veva som nya iphoneJag köper min mobil för att använda den, den bästa mobilen där ute idag rent prestandamässigt är S2, därför jag valde den.

Sensation har ju vissa problem och når inte riktigt upp till S2. Men sen får man prioritera. Jag gillar hur smal den är och storleken på skärmen. Tycker man den är plastig och sådant är viktigt för en, ta en Iphone 4.

Iphone 5 lär vanliga konsumenter inte se här i Sverige i någon större utsträckning före november/december är min gissning, eller ännu längre, nästa år.

I november släpper de nya lurar i samband med Honeycomb eller vad den senaste versionen heter. Den nya Nexusluren kommer ju då också, mums!

David Brent
2011-08-24, 22:22
Varför inte välja ett abonnemang med fri surf istället? Jag har Telenor för 199 kr/månad där du har helt fri surf samt får ringa/MMSa/whatever för hela beloppet (alltså ingen fast avgift som du inte får ngt för) samt gratis SMS. Jag är väldigt glad att jag valde fri surf för jag lyssnar mycket på webbradio och då springer det iväg otroligt fort och 1GB försvinner skrämmande fort. Jag lär nog överskrida även 5GB rätt lätt med lite webbtv-tittande.

Har för övrigt en HTC Desire S som jag är supernöjd med hittills, förutom batteritiden. Men batteritid är ju något som är uselt på alla jäkla smartphones som existerar så det är ingen idé att klaga på egentligen. Den är i alla fall inte lika stor och klumpig som de flesta andra smartphones, designen är klart snyggast, färgerna på skärmen är lysande och den känns bra i handen. Har inte märkt några problem med täckningen än.

Hur länge räcker batteriet vid normal användning?

Kabuto
2011-08-24, 22:23
Finns inget som heter normal använding med telefoner som kan användas till så många olika saker..

Carolinew
2011-08-24, 22:36
Hur länge räcker batteriet vid normal användning?

Ja vad är normal användning? Jag smsar mycket, pratar lite telefon, lyssnar lite webbradio (nån timme kanske), lite surf, spel etc. Nåja jag får ladda den varje dag, dock laddar den ganska fort (från minimum till max på typ 2 timmar) vilket är skönt.

David Brent
2011-08-24, 22:42
Nej, ni har helt rätt när jag tänker efter :D Syftade mer på hur länge det räcker efter man kommit över "omg nu har jag en ny telefon och måste pilla på den hela tiden"-stadiet.

Verkar ändå vara ganska svårt att komma över 1-dagströskeln. För om jag inte minns fel så har Desire S ett bättre batteri än Desire som jag har, och jag får lätt ut en dag ur batteriet, men knappast 2, om jag inte låter bli att ens titta åt den, då möjligtvis. Men det verkar som att batterierna håller väldigt många laddcykler, då min är 1 år gammal nu och har laddats varje dag. Jag upplever inte att batteritiden är märkbart sämre nu än när den var ny.

Andy.da.wohoo
2011-08-24, 23:04
Fick tillbaka min Xperia Arc igår, still going strong!

spoty
2012-01-06, 22:58
Vad anser ni om optimus 2x? Håller den fortfarande? Vill ha en mobil som funkar ett tag till innan den blir uråldrig.

Halldin
2012-01-06, 23:04
Vad anser ni om optimus 2x? Håller den fortfarande? Vill ha en mobil som funkar ett tag till innan den blir uråldrig.
Finns lämpligare alternativ tror jag. Har läst en hel del klagomål på hur mjukvaran har skötts och hur den fungerar i standardutförande. Beror även lite på vad du hade tänkt använda den till.

spoty
2012-01-06, 23:06
Finns lämpligare alternativ tror jag. Har läst en hel del klagomål på hur mjukvaran har skötts och hur den fungerar i standardutförande. Beror även lite på vad du hade tänkt använda den till.

Jag gillar ju att spela spel, vill gärna att den ska kunna palla spelen som kommer ut ett tag till iallafall, lite mer framtissäker på den fronten.

Utöver det går standard bra, är inte så kräsen, snabb får den ju gärna vara osv.

Finns bättre alternativ inom 3000krs klassen?

Sen har jag hört att mycket av mjukvaran korrigeras med root?

Halldin
2012-01-06, 23:20
Jag gillar ju att spela spel, vill gärna att den ska kunna palla spelen som kommer ut ett tag till iallafall, lite mer framtissäker på den fronten.

Utöver det går standard bra, är inte så kräsen, snabb får den ju gärna vara osv.

Finns bättre alternativ inom 3000krs klassen?

Sen har jag hört att mycket av mjukvaran korrigeras med root?
Har du inget emot att roota så blir den bättre. Det går vansinnigt fort på smartphonemarknaden, Tegra 2 som sitter i Optimus 2X blir omsprungen av Mali-400MP i Galaxy S2, som i sin tur blir omsprungen av SGX543MP2 i iPhone 4S osv. Framtidssäkert är därför tveksamt, beror nog lite på hur grafikintensiva spelen behöver vara isåfall.

Binder du upp dig med ett abonnemang kan man ibland komma ner runt en tusenlapp på telefonen mot att köpa den olåst.

spoty
2012-01-06, 23:28
Har du inget emot att roota så blir den bättre. Det går vansinnigt fort på smartphonemarknaden, Tegra 2 som sitter i Optimus 2X blir omsprungen av Mali-400MP i Galaxy S2, som i sin tur blir omsprungen av SGX543MP2 i iPhone 4S osv. Framtidssäkert är därför tveksamt, beror nog lite på hur grafikintensiva spelen behöver vara isåfall.

Binder du upp dig med ett abonnemang kan man ibland komma ner runt en tusenlapp på telefonen mot att köpa den olåst.

Vad rekommenderar du i den prisklassen? 3000kronors klassen?

Är optimusen mest prisvärd där eller finns andra alternativ?

Vakten
2012-01-07, 07:57
Jag köpte min lur på ICA Maxi för 799kr, en mycket prisvärd telefon. För det priset får man också möjlighet att testa Android funktionerna. Den är inte operatörslåst så du kan peta in ditt nuvarande SIM kort och ha kvar ditt gamla nummer. Kolla bara vad som gäller för surfning med ditt gamla. Du kanske nöjer dig med den här modellen och då har du pengar över eller också vill du ha en mer avancerad efter att ha testat den och då blir det lättare att välja med den erfarenhet som du fått.


Mina erfarenheter: Batteritiden är ca 1-2 dar vilket känns kort om man är van en vanlig vanlig mobil sedan tidigare. Skärmen är i minsta laget om man vill surfa mm, men tillräckligt stor när den skall ner i bröstfickan på skjortan. Kameran funkar men får inget bra betyg i experttester. Vanliga telefonifunktioner har inte krånglat hitills.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=647307

Halldin
2012-01-07, 08:49
Vad rekommenderar du i den prisklassen? 3000kronors klassen?

Är optimusen mest prisvärd där eller finns andra alternativ?
Ingen aning, för just 3000 kanske Optimus 2X är mest prisvärd om den rootas.

Ristretto
2012-01-07, 10:55
Kan nån förklara vad skillnaden egentligen är på Samsungs Nexus-modeller och ex. S2?

Dreas
2012-01-07, 11:03
Kan nån förklara vad skillnaden egentligen är på Samsungs Nexus-modeller och ex. S2?Nexus innebär att Androidversionen som ligger på telefonen är orörd. Nexus innebär att du kommer få nyaste androidversionen när det släpps och inte behöva vänta på att tillverkarna ska göra sina förändringar innan det släpps.

Du är också säker på att få iaf 2 versioner upp av android efter att den släppts.

petersson
2012-01-07, 11:41
Vad rekommenderar du i den prisklassen? 3000kronors klassen?

Är optimusen mest prisvärd där eller finns andra alternativ?

Xperia Arc S?

cAase
2012-01-07, 11:45
Någon som läst något om Xiaomi? Verkar sjukt prisvärd

LeBron
2012-04-02, 23:40
Vilken telefon skulle ni säga är bäst ju nu? Funderar just nu på att byta min 4S mot antingen en:
Galaxy Nexus
HTC One X
HTC One S

Främst för att jag skarp ogillar 4S:ens batteritid och allt krångel med iTunes och lite mer småsaker jag stör mig på. Vill ha en klassisk drag & drop, längre samtalstid och en SNYGG telefon :)

Sparven från Minsk
2012-04-03, 08:18
Inväntar S3 själv :D eller kanske samsung note

Larsson
2012-04-03, 08:20
Vilken telefon skulle ni säga är bäst ju nu? Funderar just nu på att byta min 4S mot antingen en:
Galaxy Nexus
HTC One X
HTC One S

Främst för att jag skarp ogillar 4S:ens batteritid och allt krångel med iTunes och lite mer småsaker jag stör mig på. Vill ha en klassisk drag & drop, längre samtalstid och en SNYGG telefon :)

Alla smartphones oavsett operativsystem har ungefär samma batteritid dvs man behöver ladda mobilen varje natt. Sen vad som är snyggt är ju högst personligt, åk till Media Markt eller någon annan butik där du kan känna på mobilerna.

Av dom du har nämnt ovan har One X nyast hårdvara med Tegra 3(quad core). Galaxy Nexus har funnits ute på marknaden några månader. Fördelen med Nexus är att du får nya uppdateringar rätt snabbt. Skulle jag ha köpt en Android skulle jag ha valt HTC One X. Dels för ny hårdvara sen har HTC historiskt grym byggkvalité på sina lurar.

Fishtank
2012-04-03, 08:54
S3 lär nog vara värd att vänta på om man inte har bråttom iaf.
Annars one X om man kan leva med hur stor den är.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Kurash
2012-04-03, 08:57
Fördelen med Nexus är att du får nya uppdateringar rätt snabbt.

Fast är det verkligen så? Jag har 4.0.2 på min, S2 har väl 4.0.3? Visserligen ska väl 4.0.5 släppas nu i april, men ändå... lite surt att ligga en version efter Samsung.

Larsson
2012-04-03, 09:13
Fast är det verkligen så? Jag har 4.0.2 på min, S2 har väl 4.0.3? Visserligen ska väl 4.0.5 släppas nu i april, men ändå... lite surt att ligga en version efter Samsung.

I teorin ska Nexus telefonerna få nya uppdateringar snabbt. Men om det funkar så i praktiken vet jag inte. Jag använder inte Android längre och är inte lika insatt i det som jag var förut.

Snobbe
2012-04-03, 09:55
Någon som testat Nokias windows telefoner?

snej
2012-04-03, 10:13
S3 lär nog vara värd att vänta på om man inte har bråttom iaf.
Annars one X om man kan leva med hur stor den är.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

SG3 lär vara minst lika stor. Men 4,7" skärm idag är inte stort, snarare opti för en smartphone/handdator.

Larsson
2012-04-03, 10:55
Någon som testat Nokias windows telefoner?

Jag har lekt lite med Nokias mobiler och det är bra kvalitetskänsla och skärmen är även den riktigt bra. Men jag kan säkert tänka mig att det tar några dagar att bli van med Windows Phone.

LeBron
2012-04-03, 13:39
One X, Nexus, One X, Nexus, One X, Nexus!! Jag kan inte bestämma mej :(!!!

Är ingen telefon geek eller dyl de funktioner jag kommer använda mest är kamera och musik, eventuellt kolla på film nångång ifall man ska på en lång resa eller något. Så vikten ligger snarare på: Batteritid, Kamera, musik. Tror ni HTC:n är bättre där?

Vad är det för "uppdateringar" alla snackar om angående Nexusen?

Snobbe
2012-04-03, 13:49
Jag har lekt lite med Nokias mobiler och det är bra kvalitetskänsla och skärmen är även den riktigt bra. Men jag kan säkert tänka mig att det tar några dagar att bli van med Windows Phone.

Mjo, dom verkar rätt balla. Skulle vilja testa operativet lite mer bara och även se hur mycket appar som finns till det. Det är ju inte kul om man hamnar på det operativsystemet som ingen gör appar till :).

agazza
2012-04-03, 17:40
S3 lär nog vara värd att vänta på om man inte har bråttom iaf.
Annars one X om man kan leva med hur stor den är.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Htc har dock överlägsen kvalitet på toppmodellerna jämfört med samsungs plasttelefoner

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

snej
2012-04-03, 18:03
One X, Nexus, One X, Nexus, One X, Nexus!! Jag kan inte bestämma mej :(!!!

Är ingen telefon geek eller dyl de funktioner jag kommer använda mest är kamera och musik, eventuellt kolla på film nångång ifall man ska på en lång resa eller något. Så vikten ligger snarare på: Batteritid, Kamera, musik. Tror ni HTC:n är bättre där?

Vad är det för "uppdateringar" alla snackar om angående Nexusen?

Kameran är troligen det som sticker ut mest där, One X kamera ska vara riktigt bra. Även audio är lagt mycket krut på One X. Batteritiden lär vara ungefär lika (kass)..

312
2012-04-03, 18:14
Köp någon ordentlig med bra kvalité, som fungerar ringa med/eller vad du behöver för runt 1000kr. Köp ingen pissig iPhone som sprängs om man råkar tappa den fyra centimeter. Efter det så använder du resten av pengarna till något roligt. :)

Snobbe
2012-04-03, 18:22
Enligt foxconn så verkar det som att de blir en iphone 5 i juni.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15265-foxconn-anstaller-18-000-arbetare-for-iphone-5

limenka
2012-04-03, 19:05
Någon som köpt HTC one X och kan säga något om kameran? Under lanseringen i Barcelona så var tydligen färgåtergivningen inte så bra, bla. blev hudfärgen lite (mycket?) rosa.

kimozabe
2012-04-03, 20:22
Väntar på Samsung Galaxy S3, hoppas ideligen den sopar banan med allt

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

snej
2012-04-04, 11:33
Någon som köpt HTC one X och kan säga något om kameran? Under lanseringen i Barcelona så var tydligen färgåtergivningen inte så bra, bla. blev hudfärgen lite (mycket?) rosa.

Kollegans lur kom på posten idag, kan förhoppningsvis komma med en kortare recension imorgon!

jolly7907
2012-04-04, 16:50
Mjo, dom verkar rätt balla. Skulle vilja testa operativet lite mer bara och även se hur mycket appar som finns till det. Det är ju inte kul om man hamnar på det operativsystemet som ingen gör appar till :).
Haft min i en vecka och är oerhört nöjd än så länge, lite ovan med interfacet och inte riktigt överens med rättstavningen, men lär väll få pli på den till slut.

Kolla på market så får du en inblick i appar. http://www.windowsphone.com/sv-SE/marketplace.

Snobbe
2012-04-04, 17:07
Haft min i en vecka och är oerhört nöjd än så länge, lite ovan med interfacet och inte riktigt överens med rättstavningen, men lär väll få pli på den till slut.

Kolla på market så får du en inblick i appar. http://www.windowsphone.com/sv-SE/marketplace.

Mjo rättstavningen i iphonesen suger ju också så det är inget jag bryr mig om :)

snej
2012-04-05, 06:00
Helvete jag måste ha en One X! Vilken lur, kollegan kom nyss med sin till jobbet. Jag har inte gått igenom den grundligt, men alltså VILKEN SKÄRM! Utan tvekan den bästa jag sett på en mobil, känns i klass med Ipad3 iaf vid en snabb jämförelse. Kameran är SJUKT snabb, från låsläge så har du tagit ett kort på under sekunden, och håller man in avtryckaren så tar kör den ''rapid mode'' och avlossar ett antal kort i sekunden tills du släpper avtryckaren. Telefonen väljer sedan automatiskt det bästa (skarpaste) kortet av serien och rekommenderar det. Otroligt bra kort med får jag säga, trots jag tog i en halvmörk verskstad :D. Även ljudet (högtalarljudet) är lätt det bästa jag hört på en telefon, riktigt riktigt bra. Jag är käär *cupid*

kimozabe
2012-04-05, 06:43
lite news ang sgs3

http://www.swedroid.se/senaste-galaxy-s3-ryktet-465-tums-super-amoled-plus-skarm-med-720p/

mini_Arnold
2012-04-05, 07:57
lite news ang sgs3

http://www.swedroid.se/senaste-galaxy-s3-ryktet-465-tums-super-amoled-plus-skarm-med-720p/

*drool*

Lutar åt en s3 för min del men jag väntar på några jämförelser mellan s3 och iphone 5 innan jag bestämmer mig.

Fishtank
2012-04-05, 08:10
Två lurar du inte kommer få veta något om innan release.


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

mini_Arnold
2012-04-05, 08:12
Två lurar du inte kommer få veta något om innan release.


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Äsch, bara att ha tålamod!

Fishtank
2012-04-05, 08:25
Sant.

http://phandroid.com/2012/04/04/new-samsung-galaxy-s-iii-image-pops-up-in-a-press-invite-to-be-unveiled-may-22nd/

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

snej
2012-04-05, 09:02
Helvete jag måste ha en One X! Vilken lur, kollegan kom nyss med sin till jobbet. Jag har inte gått igenom den grundligt, men alltså VILKEN SKÄRM! Utan tvekan den bästa jag sett på en mobil, känns i klass med Ipad3 iaf vid en snabb jämförelse. Kameran är SJUKT snabb, från låsläge så har du tagit ett kort på under sekunden, och håller man in avtryckaren så tar kör den ''rapid mode'' och avlossar ett antal kort i sekunden tills du släpper avtryckaren. Telefonen väljer sedan automatiskt det bästa (skarpaste) kortet av serien och rekommenderar det. Otroligt bra kort med får jag säga, trots jag tog i en halvmörk verskstad :D. Även ljudet (högtalarljudet) är lätt det bästa jag hört på en telefon, riktigt riktigt bra. Jag är käär *cupid*

5 kort i sekunden tar kameran!

proteinsynthesis
2012-04-05, 09:14
HTC One X är ganska trevlig, tjejen har en sådan.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

proteinsynthesis
2012-04-05, 09:33
Vilken telefon skulle ni säga är bäst ju nu? Funderar just nu på att byta min 4S mot antingen en:
Galaxy Nexus
HTC One X
HTC One S

Främst för att jag skarp ogillar 4S:ens batteritid och allt krångel med iTunes och lite mer småsaker jag stör mig på. Vill ha en klassisk drag & drop, längre samtalstid och en SNYGG telefon :)

Helt klart X.


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

snej
2012-04-05, 13:15
HTC One X: There can be only One X

Den bästa Android-telefonen just nu. Kameran är sjukt imponerande och väger med sin snabbhet upp att den inte är den bästa du kan hitta i en mobil. Prestandan är mer än tillräcklig, men framför allt skärmen är helt fantastisk. En älskvärd telefon!

http://www.idg.se/2.1085/1.442086/htc-one-x-there-can-be-only-one-x/sida/1/sida-1-tillbaka-bland-favoriterna

Pudzianovski
2012-04-05, 13:28
Tycker HTC X och Xperia S är lite för stora. Jag kommer nog satsa på en Xperia P istället. Snygg med aluminium också!

LeBron
2012-04-09, 21:44
Beställde en HOX i onsdags, hoppas den kommer snart :)

difeddy
2012-04-09, 21:47
Beställde en den 23 mars och har inte fått något mail ang. leverans. Lär komma nästa vecka :(

limenka
2012-04-09, 21:51
Är överlag nöjd över min HTC One X men några saker stör jag mig på. Hudfärgen blir lite rosa på bild (inte konstigt iom hur ljuskänslig kameran är). HDR funktionen är värdelös. Ibland så kan den hacka till lite. Till sist så "sprakar/knastrar" ljudet i från hörlurarna när man lyssnar på Spotify.

agazza
2012-04-10, 11:01
Hoppas att one X kommer med qwerty slide out som Desire Z.

Min la precis av i helgen och jag vill inte köpa en Droid4a

Fredriiik
2012-04-10, 11:25
så iihelvette nöjd med min HTC One X!!
Kamera, utséende, batteri, skärm, snabbhet, smidighet fan allt är jag nöjd med ;D

mikaelj
2012-04-10, 11:27
Hur länge räcker batteriet vanligtvis för dig, Fredriiik?

Fredriiik
2012-04-10, 11:41
Hur länge räcker batteriet vanligtvis för dig, Fredriiik?

48h 2a laddningen, tredje räckte typ 36 med mycket spotify, endomondo sport osv.
Haft den nu i 20h med spel, kamera, samtal, sms, mms å så vidare å har 62% kvar.
Det som är sjukt är att den drar i princip ingenting på standby. Den kan ligga 10h en natt och dra typ 2%.

LeBron
2012-04-10, 19:20
Safe to say att den håller längre än vad en iPhone 4S gör?

snej
2012-04-10, 19:50
48h 2a laddningen, tredje räckte typ 36 med mycket spotify, endomondo sport osv.
Haft den nu i 20h med spel, kamera, samtal, sms, mms å så vidare å har 62% kvar.
Det som är sjukt är att den drar i princip ingenting på standby. Den kan ligga 10h en natt och dra typ 2%.

Det är pga en femte ''extrakärna'' som används enbart då telefonen är i standby just för att spara batteri. Good to know :)

Thewind
2012-04-11, 08:44
Maxi, bindningstid 24 månader 345 kr/mån
HTC One X White 0 kr
Frakt 0 kr
Totalpris nu 0 kr
Totalpris mån: 345 kr/mån

And now i play the waiting game...

Fredriiik
2012-04-11, 14:47
Det är pga en femte ''extrakärna'' som används enbart då telefonen är i standby just för att spara batteri. Good to know :)

i already knew ;)

Pudzianovski
2012-04-11, 16:22
Fuck! Blev en HOX för mig med. Fick ett ok pris på en ny (4 200kr) så jag slog till.

LeBron
2012-04-11, 17:20
Fuck! Blev en HOX för mig med. Fick ett ok pris på en ny (4 200kr) så jag slog till.

WHAT?! Hurdå :o

Pudzianovski
2012-04-11, 18:35
WHAT?! Hurdå :o

Tradera. :thumbup:

camilla
2012-04-13, 18:31
Jag gillar inte mobiler med pekskärmar, men ska man ha en ny så lär det väl bli en sån antar jag. Finns det någon som funkar att trycka med naglarna på?

LeBron
2012-04-13, 18:36
Jag gillar inte mobiler med pekskärmar, men ska man ha en ny så lär det väl bli en sån antar jag. Finns det någon som funkar att trycka med naglarna på?

Varför använder du inte fingerspetsarna bara? Min iPhone 4s fungerar ibland med naglarna, inte alltid. Dock inte lillfinger nageln av någon anledning :S

camilla
2012-04-13, 18:56
Varför använder du inte fingerspetsarna bara? Min iPhone 4s fungerar ibland med naglarna, inte alltid. Dock inte lillfinger nageln av någon anledning :S

För att dom är för klumpiga. Lättare att pricka rätt med naglarna.

Fishtank
2012-04-13, 19:49
För att dom är för klumpiga. Lättare att pricka rätt med naglarna.

Naglarna leder inte ström.
Pekskärmarna reagerar på kroppens ström.

Beelz
2012-04-13, 19:49
Vänta tills i höst ifall iPhone 5 kommer :)

snej
2012-04-13, 20:03
Vänta tills i höst ifall iPhone 5 kommer :)

Vänta? Vad betyder det:confused:

camilla
2012-04-13, 20:09
Naglarna leder inte ström.
Pekskärmarna reagerar på kroppens ström.

Jag har pekskärm på datorerna på jobbet. Dom fungerar alldeles utmärkt att trycka med naglarna på. Finns det alltså ingen mobil med sån skärm?

difeddy
2012-04-13, 20:11
Verkar som att HTC har slarvat en hel del med sitt flaggskepp. Inte bra. Många som rapporterar DOA och liknande.

tp_88
2012-04-13, 20:17
Jag har pekskärm på datorerna på jobbet. Dom fungerar alldeles utmärkt att trycka med naglarna på. Finns det alltså ingen mobil med sån skärm?
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=l=s86269441

Resistiv touch är totalt värdelöst i jämförelse med kapacitiv, så jag skulle inte rekommendera att du köper någon av dom här. (Dessutom är det mycket sämre telefoner i övrigt, eftersom man helt har gått ifrån den tekniken.)

camilla
2012-04-13, 20:24
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=l=s86269441

Resistiv touch är totalt värdelöst i jämförelse med kapacitiv, så jag skulle inte rekommendera att du köper någon av dom här. (Dessutom är det mycket sämre telefoner i övrigt, eftersom man helt har gått ifrån den tekniken.)

Ok, då håller jag mig till "stenåldersmobiler" med knappar. :D Alltid när jag ska göra något på kompisarnas pekmobiler klantar jag till det för att jag missar där jag ska trycka. Har inte tålamod för sånt!

difeddy
2012-04-13, 20:44
Ok, då håller jag mig till "stenåldersmobiler" med knappar. :D Alltid när jag ska göra något på kompisarnas pekmobiler klantar jag till det för att jag missar där jag ska trycka. Har inte tålamod för sånt!

Fast pekskärmsmobilerna är mycket mer precisa idag, så jag tror inte att det ska vara ett så stort problem. Det bestämmer ju du, förstås. :)

Fredriiik
2012-04-13, 20:47
Verkar som att HTC har slarvat en hel del med sitt flaggskepp. Inte bra. Många som rapporterar DOA och liknande.

fast vi är sjukt många som är nöjda också ;)
+ att mycket kommer lösa med deras uppdatering som är på g ut!

Olegh
2012-04-13, 20:49
Ok, då håller jag mig till "stenåldersmobiler" med knappar. :D Alltid när jag ska göra något på kompisarnas pekmobiler klantar jag till det för att jag missar där jag ska trycka. Har inte tålamod för sånt!

Äh, kom igen mormor, du vänjer dig. Visst, till vissa saker är det faktiskt smidigare med riktiga knappar, men det är ingen omöjlig omställning att byta till touch. Bara om man bestämmer sig från början att det inte går. :)

difeddy
2012-04-13, 21:54
fast vi är sjukt många som är nöjda också ;)
+ att mycket kommer lösa med deras uppdatering som är på g ut!

Skönt att du känner så i alla fall, väldigt svårt att avgöra när de som är mest missnöjda är de som hörs mest. :) Fast det har i överlag verkat som att det faktiskt är lite väl många fel på mobilen. Flimmer när man trycker längs kanterna, kameran drar mycket batteri, grafikfel vid videouppspelning/spel, och HTC har själva sagt att det inte ska vara så. Har ju inte fått min så jag tänker inte klaga än, men jag hoppas faaan att jag slipper lämna tillbaka den. :D

Fredriiik
2012-04-13, 22:43
Skönt att du känner så i alla fall, väldigt svårt att avgöra när de som är mest missnöjda är de som hörs mest. :) Fast det har i överlag verkat som att det faktiskt är lite väl många fel på mobilen. Flimmer när man trycker längs kanterna, kameran drar mycket batteri, grafikfel vid videouppspelning/spel, och HTC har själva sagt att det inte ska vara så. Har ju inte fått min så jag tänker inte klaga än, men jag hoppas faaan att jag slipper lämna tillbaka den. :D

som du säger så hörs de missnöjda mest :)
Hoppas din är felfri och med uppdateringen kommer många problem lösas.
För telefonen är verkligen heelt sinnessjuk!

PixelMiner
2012-04-14, 08:02
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=l=s86269441

Resistiv touch är totalt värdelöst i jämförelse med kapacitiv, så jag skulle inte rekommendera att du köper någon av dom här. (Dessutom är det mycket sämre telefoner i övrigt, eftersom man helt har gått ifrån den tekniken.)

Just nu så suger de flesta mobiler med resistiv touch. Men det betyder inte att tekniken som sådan är värdelös. Det finns teknikdemo som visar på mycket imponerande resultat. T.ex:
AvA6aI5eiAI

snej
2012-04-14, 08:03
Klart att problemen hörs mest, köper man en ny telefon och den inte fungerar så blir man ju galen, då ska alla höra det. Har oxå läst en del om DOA, verkar vara en batch från kinafabriken.. Har tre kollegor nu som har skaffat HOX och alla är sjukt nöjda med sina. Hade jag inte haft en såpass ny lur (sensation) så hade jag lätt skaffat en, meen det kommer inte högst upp på priolistan just nu.

snej
2012-04-14, 08:05
Just nu så suger de flesta mobiler med resistiv touch. Men det betyder inte att tekniken som sådan är värdelös. Det finns teknikdemo som visar på mycket imponerande resultat. T.ex:
[YT]AvA6aI5eiAIYT]

Den där var rätt fräck du!

tp_88
2012-04-14, 08:27
Just nu så suger de flesta mobiler med resistiv touch. Men det betyder inte att tekniken som sådan är värdelös. Det finns teknikdemo som visar på mycket imponerande resultat. T.ex:
Nej, alla.

På mobiltelefoner så tycker jag att tekniken är helt värdelös, hur mycket man än förfinar den.

difeddy
2012-04-16, 18:59
Fick min HTC One X idag. Nöjd!

LeBron
2012-04-19, 18:44
Ok, då håller jag mig till "stenåldersmobiler" med knappar. :D Alltid när jag ska göra något på kompisarnas pekmobiler klantar jag till det för att jag missar där jag ska trycka. Har inte tålamod för sånt!

Man vänjer sig vid sånt, jag kände mig hur klumpig som helst när jag lånade kompisarnas touchmobiler innan jag fick min egen och vande mig det. Go for it! :)


@difeddy, fäärg? :D Har väntat på min i tre veckor nu, dom säger att den ska komma nästa vecka, hoppas verkligen inte det är en trasig lur som behöver DOAs :(

camilla
2012-04-19, 18:52
Man vänjer sig vid sånt, jag kände mig hur klumpig som helst när jag lånade kompisarnas touchmobiler innan jag fick min egen och vande mig det. Go for it! :)



Jo, så är det väl säkert. Men frågan är hur stor användning jag har av en sån när jag inte har facebook. Jag använder mobilen mest till att skicka sms och att ringa lite förstås. Min gamla lur är bra till sms, så jag vill inte "byta ner mig" på den fronten.

Om man nu ska ha en pek, vilken ska man välja. Jag orkar verkligen inte hålla på och jämföra en massa olika. Det finns för många! Tror jag ska önska mig en när jag fyller år så slipper jag välja själv.

LeBron
2012-04-19, 19:02
Jo, så är det väl säkert. Men frågan är hur stor användning jag har av en sån när jag inte har facebook. Jag använder mobilen mest till att skicka sms och att ringa lite förstås. Min gamla lur är bra till sms, så jag vill inte "byta ner mig" på den fronten.

Om man nu ska ha en pek, vilken ska man välja. Jag orkar verkligen inte hålla på och jämföra en massa olika. Det finns för många! Tror jag ska önska mig en när jag fyller år så slipper jag välja själv.

En iPhone 4/4s är en väldigt bra och simpel telefon! :) Väldigt lätt att smsa med efter några dagar och går hur fort som helst (jag skulle aldrig kunna smsa med en knapptelefon längre). Trodde inte heller jag skulle behöva en telefon till mer än att SMSa men tro mig förr eller senare är det skönt att ha tillgång till internet ifall du behöver få info om någonting eller så :) t.ex jag hittade inte minuspolen på min bil när batteriet svek mig, upp med google och fann det direkt! :) (true story) Sorry för den låååånga uppsatsen!

agazza
2012-04-19, 19:22
Jo, så är det väl säkert. Men frågan är hur stor användning jag har av en sån när jag inte har facebook. Jag använder mobilen mest till att skicka sms och att ringa lite förstås. Min gamla lur är bra till sms, så jag vill inte "byta ner mig" på den fronten.

Om man nu ska ha en pek, vilken ska man välja. Jag orkar verkligen inte hålla på och jämföra en massa olika. Det finns för många! Tror jag ska önska mig en när jag fyller år så slipper jag välja själv.

Gillar du knappar så köp en med knappar

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=784341

http://www.sizlopedia.com/wp-content/uploads/2010/11/Droid-Pro.jpg

Eller gillar du skärm och knappar så köp en slideout

VÄnta på Motorola Droid4 eller liknande

http://1.androidauthority.com/wp-content/uploads/2012/01/motorola-droid-4-2.jpg

Annars är ju apples produkter så lättanvända att jag tänker köpa en platta till mormor

camilla
2012-04-19, 19:31
En sak till. Hur är det med täckningen på dom där mobilerna? Vad jag har förstått så är det inte bara operatören som spelar roll utan också vad man har för telefon. Där jag bor är det usel täckning med min Sony Ericsson och Telia. Måste sitta på en speciell plats om det ska gå att prata och inte ens där går det alltid. Skräcken är ju att binda upp sig på något som sen inte fungerar. Finns det någon som klarar "alla lägen"?

PixelMiner
2012-04-19, 20:46
Nej, alla.

På mobiltelefoner så tycker jag att tekniken är helt värdelös, hur mycket man än förfinar den.

Varför då? Menar du att det finns en nackdel med att kunna peta på skärmen med andra saker än fingrar, näsor och korvar? :confused:

Själv skulle jag tycka det vad utmärkt om man kunde använda telefonen med handskar på, med en penna osv... Givetvis förutsatt att övrig prestanda var lika bra eller bättre jämfört med kapacitiv touch, dvs precision, antal touchpunkter och uppdateringshastighet.

Herr Oberst
2012-04-19, 21:14
Fick min Sony Xperia S idag.
Sjukt skön lur tycker jag

difeddy
2012-04-19, 21:26
@difeddy, fäärg? :D Har väntat på min i tre veckor nu, dom säger att den ska komma nästa vecka, hoppas verkligen inte det är en trasig lur som behöver DOAs :(

Grå/svart! :) Har faktiskt inte fått några fel alls har jag märkt! Tror att dessa fel hade mer att göra med TPH:s batch än hela produktionen i sig. Allt flyter på, det laggar inte och kameran är verkligen så snabb som den påstås vara. Något sämre bilder än vad man kanske hade tänkt sig, men personligen så förväntade jag mig inte någonting spektakulärt på den fronten heller. :) De är godtagbara i vilket fall som helst.

agazza
2012-04-19, 21:30
Ni som kör htc, provat andra kameraappar?

Min desire Z klev upp några steg på bildkvaliteten iomed CameraZOOM FX. Originalappen gjorde inget vidare jobb.

cirkelrak
2012-04-23, 13:50
Dags att köpa en smartphone för mig nu. Har inte haft någon tidigare så har noll erfarenhet. Men var inne hos Telia och klämde på några och vad jag märkte där är att väldigt många inte är följsamma när man scrollar. Var i stort sett bara iPhonen som inte hackade. Kan man göra något åt det här eller är det jag ser i butiken det jag får? Det stör mig ofantligt när det inte flyter. Tips på modeller som flyter bättre än andra?

Fishtank
2012-04-23, 13:52
Nja alla highendlurar flyter egentligen nu.
Däremot brukar butikaexemplaren vara lite nerbloatade.

Mitt tips är att vänta till efter 3e maj iaf.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

agazza
2012-04-23, 14:32
Jag hade bara köpt en lur som stöds av CyanogenMod ifall jag köper en ny, garanti i all ära, men vilken skillnad det är mot original ROM.

Min tre år gamla telefon flyter och laggar mindre än nya telefoner med originalromar med all bloatware

Frumpish
2012-04-26, 22:04
Hej kollo!

Jag vill ha en ny lur!

Skall vara android och kommer användas som kalender, googledocs, anteckningar, gps, mp3, kamera samt kanske även ringas med.

Den andra galaktiska samsungen verkar ju riktigt hyvens, dock så kommer ju utgåva nr 3 ut i maj. Är den värd väntan?

Någon som har koll på skillnaderna? Batteritid t ex? skärmstorlek?

Finns det några andra vettiga androidalternativ? Läser ju om htc, pros cons med deras flaggskepp gentemot samsung?

Tackar

difeddy
2012-04-26, 22:10
Grå/svart! :) Har faktiskt inte fått några fel alls har jag märkt! Tror att dessa fel hade mer att göra med TPH:s batch än hela produktionen i sig. Allt flyter på, det laggar inte och kameran är verkligen så snabb som den påstås vara. Något sämre bilder än vad man kanske hade tänkt sig, men personligen så förväntade jag mig inte någonting spektakulärt på den fronten heller. :) De är godtagbara i vilket fall som helst.

Sjukt bräcklig byggkvalitet, förresten. Tappade den på golvet från kanske 30 centimeters höjd och simkortshållaren skulle åka ut och skärmen buktade ut ur sin plats och det uppstod glipor. Tryckte förvisso tillbaka allting men man vill ju för fan inte ha en mobil som är lika skör som porslin.

EDIT: Glömde nämna att det också är repor i ena hörnet i plasthöljet. Jag menar, wtf, jag har bara tappat mobilen en gång? Ser snarare ut som att den är utnött.

agazza
2012-04-26, 22:11
Hej kollo!

Jag vill ha en ny lur!

Skall vara android och kommer användas som kalender, googledocs, anteckningar, gps, mp3, kamera samt kanske även ringas med.

Den andra galaktiska samsungen verkar ju riktigt hyvens, dock så kommer ju utgåva nr 3 ut i maj. Är den värd väntan?

Någon som har koll på skillnaderna? Batteritid t ex? skärmstorlek?

Finns det några andra vettiga androidalternativ? Läser ju om htc, pros cons med deras flaggskepp gentemot samsung?

Tackar

Mycket hysch och hajp om s3an, kan du vänta så vänta. HTCs telefoner brukar kännas bättre än samsung enligt mig, för mycket plast. Deras nya ceramiska beläggning är också fint. Kameran är dunder och skärmen.

Men jag hade väntat på s3an, eventuellt Motorola razr MAXX som ska ha 3300mah batteri men ändå bara vara 8mm tror jag det var

feyin
2012-04-26, 22:15
galaxy note någon? älskar min lilla krabat

cirkelrak
2012-04-27, 08:57
Köpte en HTC One X igår med Telenor snackis 199. Andra alternativet var Xperia S men HTC:n ska kunna spela film med högre bitrate vilket blev avgörande. Tänkte koppla till Tv:n. S3:an hade också varit intressant men det känns som att det kan dröja nån månad innan den går att köpa med tanke på hur lite info som släppts.

ceejay
2012-04-27, 09:00
vad tycker du om onex so far?

cirkelrak
2012-04-27, 09:07
vad tycker du om onex so far?

Det är min första smartphone så jag har inget att jämföra med. På ett halvt dygn har jag inte hittat något att störa mig på iaf men det lär nog ändras. Ett plus är att den är sjukt snygg, nästan värt pengarna bara därför :)

agazza
2012-04-27, 16:13
Är det bara One S som har arc oxidation aluminiumskalet? Vad är skillnaden på den och One X? Korkat?

ZPZ7y1EDKvk

snej
2012-05-04, 06:02
Det här är Samsung Galaxy 3

http://www.idg.se/2.1085/1.446776/det-har-ar-samsung-galaxy-s3/sida/1/inledningskarm

David Brent
2012-05-04, 06:32
S3an är inte mycket att hurra för imo. Kul att dom gick mot strömmen och behöll utbytbart batteri samt sdkort-plats dock. Men knapparnas placering och 4,8" är inget vidare.

Fishtank
2012-05-04, 07:07
S3 blev en stor besvikelse ja.

rooz
2012-05-04, 07:12
Blir en s2'a för mig igen..

En x-cover för skidåkningen och S2'an för vardagsbruk:)

Sparven från Minsk
2012-05-04, 08:17
Frågan är ju nu om en HTC one x är mer värt än en S3?
Kommentarer?

Frantic
2012-05-04, 08:38
Varför är S3an en besvikelse?

Skulle det gå att se skillnad på en 720p och 1080p skärm när den bara är 4,8"? Är HOX kamera bättre bara för att den kan ta några fler bilder i serietagning? Kommer 98% av användarna någonsin ha nytta av att kunna ta så många bilder så snabbt? Det är en mobiltelefon, inte en systemkamera.

I'm not hatin. Jag vill mest veta vad det är som saknas.

För egen del tycker jag att den är på tok för stor. 4,3" är alldeles lagom. En fördel mot HOXen är väl att kameralinsen inte sticker ut så förbannat. Får man en repa på linsen är man ju körd och linsplaceringen på One X är korkad.

agazza
2012-05-04, 09:13
Fördelarna är många med s3an, den största biten är väl airplaykopian och picture in picture, video resize osv Sen siri kopian och eyetracking

http://www.xda-developers.com/android/live-at-samsung-unpacked-2012-for-the-galaxy-s-iii-unveiling/

Deceiver85
2012-05-04, 10:00
Köpte en ny HOX igår och är extremt nöjd så här långt. Det enda negativa är att toalettbesöken har blivit tre gånger så långa eftersom man kan sitta i evigheter och pilla med HOX:en

There can be only One!

http://4.bp.blogspot.com/-j7TEs-04XBA/TdqoHhkLzII/AAAAAAAAARY/d7CurBOn-Xs/s1600/Highlander.jpg

Fishtank
2012-05-04, 10:16
För mig är den en besvikelse pga ytterformaten, pentile och materialet den är gjord i.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Fredriiik
2012-05-04, 10:39
Frågan är ju nu om en HTC one x är mer värt än en S3?
Kommentarer?

alla dagar i veckan! Det enda som verkar mer intressant är S3ans smartfunktioner. Trodde den skulle ha mycket vassare saker. HTC har världens just nu grymmaste mobil och lär förbli så ett tag iaf :)

Sparven från Minsk
2012-05-04, 10:57
alla dagar i veckan! Det enda som verkar mer intressant är S3ans smartfunktioner. Trodde den skulle ha mycket vassare saker. HTC har världens just nu grymmaste mobil och lär förbli så ett tag iaf :)

Ja rent specmässigt är det ju relativt liten skillnad, möjligen liten fördel för S3.
Sen som du säger har S3 lite roliga funktioner som HOX ej har, tex Siri-funktionen.

Sen känns det som att det kan vara bra att ha en S3 om man ska skaffa sig en Tablet från samsung, eller har jag fel? Just för att synca å så.

Fördel HOX är att den finns i butik nu! Och min nuvarande lur är fuckad!

Fredriiik
2012-05-04, 11:41
Ja rent specmässigt är det ju relativt liten skillnad, möjligen liten fördel för S3.
Sen som du säger har S3 lite roliga funktioner som HOX ej har, tex Siri-funktionen.

Sen känns det som att det kan vara bra att ha en S3 om man ska skaffa sig en Tablet från samsung, eller har jag fel? Just för att synca å så.

Fördel HOX är att den finns i butik nu! Och min nuvarande lur är fuckad!

vilka tycker du är specsfördelarna för S3? Har inte hunnit kolla igenom allt, men kameran är ju vassare på HOX och processorn(ingen jätteskillnad men ändå) 1,5 mot 1,4. Lika mycket minne också.

Frantic
2012-05-04, 11:42
På vilket sätt är kameran vassare på HOX?

agazza
2012-05-04, 11:52
Man kan inte heller räkna mhz. Det är prestandatester som gäller då det finns en uppsjö av processorer. Att dom valt ett lite större batteri tycker jag är en bra ide också, även fast jag gillar htc mer.

http://static.trustedreviews.com/94%7C000023004%7C8c59_3.gif

redbrigade
2012-05-04, 12:32
Tror inte jag har sett en benchmark där Iphone hamnat förre HoX tidigare

David Brent
2012-05-04, 12:53
Benchmarks för S3:
http://www.gsmarena.com/samsung_unpacked_2012-review-756p4.php

Fredriiik
2012-05-04, 13:10
På vilket sätt är kameran vassare på HOX?

Den kan ta bilder i sekvens, riktigt snabbt och smidigt. Sen att den har 2.0 på blendargrejen är riktigt nice. Hittar tyvärr inget mer detaljerat om S3 på den fronten.
Kan S3 filma i fullhd och samtidigt ta kort?

Skärmen måste väll ändå ses som bättre på HOX också? LCD2 mot vanlig super-amoled.

Frantic
2012-05-04, 13:22
Den kan ta bilder i sekvens, riktigt snabbt och smidigt. Sen att den har 2.0 på blendargrejen är riktigt nice. Hittar tyvärr inget mer detaljerat om S3 på den fronten.
Kan S3 filma i fullhd och samtidigt ta kort?

Skärmen måste väll ändå ses som bättre på HOX också? LCD2 mot vanlig super-amoled.

SIII kan också ta bilder i sekvens, riktigt snabbt. Den kan även ta bilder samtidigt som man filmar i 1080p. Vad den har för bländare vet jag inte men jag tvivlar på att den är mindre.

snej
2012-05-04, 13:26
SIII kan också ta bilder i sekvens, riktigt snabbt. Den kan även ta bilder samtidigt som man filmar i 1080p. Vad den har för bländare vet jag inte men jag tvivlar på att den är mindre.

Bara hälften så fort! ;) Tror det var 3.2 i sek mot 6 i sek för HOX. Hur mycket extra nytta man har av det låter jag vara osagt :)

Fredriiik
2012-05-04, 13:30
Bara hälften så fort! ;) Tror det var 3.2 i sek mot 6 i sek för HOX. Hur mycket extra nytta man har av det låter jag vara osagt :)

ah du ser, HOX är ju som Usain Bolt i jämförelse och fortfarande bättre ;)

Vet du hur deras blendargrej är? 2.4 eller 2.0?

snej
2012-05-04, 13:33
Snabbgoogling gav;

F/2,0-bländaren på HTC One X och HTC One S erbjuder enastående prestanda och släpper in 40 procent mer ljus än de f/2,4-bländare som finns på andra telefoner

Fredriiik
2012-05-04, 14:11
Snabbgoogling gav;

ja å det vet jag redan att HOX:en är bättre än alla andra på marknaden idag, just därför jag ville se vad S3 hade ;D sorry om jag var otydlig

Rizza
2012-05-04, 14:17
Beslutsångest.. Har en oöppnad HTC One X som jag kan sälja. Använder nu en SGS2.
Sälja HOX, köpa SGS3?

:/

Frantic
2012-05-04, 14:35
Innan man uttalar sig om vilken kamera som är bäst kanske man ska ta reda på vad den där "blendargrejen" faktiskt är ;)


Beslutsångest.. Har en oöppnad HTC One X som jag kan sälja. Använder nu en SGS2.
Sälja HOX, köpa SGS3?

:/

Det är ju jättesvårt att veta. Tyvärr är ju marknaden för HOX ganska mättad just nu med tanke på hur många det ligger ute på blocket. Jag sålde min samma dag som den släpptes och fick 4400:- för den. På androidforumet Swedroid snackar många om att de fått släppa den för 3500 inkl massa tillbehör. Lägg ut en annons och se hur många som nappar? Du behöver ju inte sälja den bara för att du lagt ut en annons.

David Brent
2012-05-04, 14:38
The 8-megapixel camera looks to be very similar to what we've seen on both the Galaxy S II and Galaxy Note -- which means it's a pretty capable shooter, although we're withholding judgment until we can test it out it in a mix of scenarios. Instead of shaking up the camera hardware, Samsung's pushed forward with the software interface -- something we've gone into more detail here. In brief, the new camera app supports dual still and video capture, adds face tagging for existing contacts and boasts improved face identification and tracking.

http://www.engadget.com/2012/05/03/samsung-galaxy-s-iii-preview-hands-on/

Fredriiik
2012-05-04, 14:54
Innan man uttalar sig om vilken kamera som är bäst kanske man ska ta reda på vad den där "blendargrejen" faktiskt är ;)


jag orkade inte leta rätt på korrekt namn bara.
Och S3 verkar ju ha 2,4 så HOXen har 40% bättre ljusinsläpp.
Nåt mer du vill tillägga om HOX kamera? som faktiskt är bättre ;)

Frantic
2012-05-04, 15:09
jag orkade inte leta rätt på korrekt namn bara.
Och S3 verkar ju ha 2,4 så HOXen har 40% bättre ljusinsläpp.
Nåt mer du vill tillägga om HOX kamera? som faktiskt är bättre ;)

Bara att man inte kan avgöra vilken kamera som är bäst genom att titta på siffror. HOXen verkar lida av väldigt brusiga bilder om det är dåligt ljus vilket man i viss mån kan komma runt genom att ändra ISO själv. Då blir visserligen bilden mörkare..

De flesta recensionerna jag läst verkar ganska oeniga om vilken mobil som tar bäst bilder. Xperia S, Iphone 4S, SG2, HOX osv.. Sen vad spelar det för roll när de flesta bara tar outfitbilder och dagsformsbilder i optiljus :D Man ska heller inte glömma att det inte är en kamera man köper utan en mobiltelefon. Kameran är ett tillbehör och klart sämre än en vanlig kamera.

I vilket fall kan du inte säga att One X har en bättre kamera innan du sett bilder som jämför.

Fredriiik
2012-05-04, 15:21
Bara att man inte kan avgöra vilken kamera som är bäst genom att titta på siffror. HOXen verkar lida av väldigt brusiga bilder om det är dåligt ljus vilket man i viss mån kan komma runt genom att ändra ISO själv. Då blir visserligen bilden mörkare..

De flesta recensionerna jag läst verkar ganska oeniga om vilken mobil som tar bäst bilder. Xperia S, Iphone 4S, SG2, HOX osv.. Sen vad spelar det för roll när de flesta bara tar outfitbilder och dagsformsbilder i optiljus :D Man ska heller inte glömma att det inte är en kamera man köper utan en mobiltelefon. Kameran är ett tillbehör och klart sämre än en vanlig kamera.

I vilket fall kan du inte säga att One X har en bättre kamera innan du sett bilder som jämför.

på samma sätt kan du inte i närheten säga ett jota om HOX då du aldrig ens provat den?

Frantic
2012-05-04, 15:23
på samma sätt kan du inte i närheten säga ett jota om HOX då du aldrig ens provat den?

Jag har ägt en, men aldrig använt den. Däremot har jag sett bilder tagna med telefonen. Varför skulle jag behöva ta dem själv för att kunna avgöra kvaliteten?

David Brent
2012-05-04, 15:36
Bara att man inte kan avgöra vilken kamera som är bäst genom att titta på siffror. HOXen verkar lida av väldigt brusiga bilder om det är dåligt ljus vilket man i viss mån kan komma runt genom att ändra ISO själv. Då blir visserligen bilden mörkare..

De flesta recensionerna jag läst verkar ganska oeniga om vilken mobil som tar bäst bilder. Xperia S, Iphone 4S, SG2, HOX osv.. Sen vad spelar det för roll när de flesta bara tar outfitbilder och dagsformsbilder i optiljus :D Man ska heller inte glömma att det inte är en kamera man köper utan en mobiltelefon. Kameran är ett tillbehör och klart sämre än en vanlig kamera.

I vilket fall kan du inte säga att One X har en bättre kamera innan du sett bilder som jämför.

This.

Är man intresserad av en bra kamera så köper man en kamera. Optiken i en mobiltelefon kan inte jämföras mot en riktig kamera. Visst kan jag förstå dom som vill ha det bästa som går att finna, men att välja mobil enbart baserat på dess kamera känns lite dumt.

Sparven från Minsk
2012-05-04, 18:53
För mig känns det ju mer lockande med en S3 just pga de olika specialfunktionerna, inte för att den har en vass kamera.
Sen är ju specsen liiite bättre på S3:an med än HOX.

Sen vette tusan vilken som är snyggast rent designmässigt....ska se om det finns lite bilder eller yt klipp på S3:an och yt HOX och se hur de ser ut.

David Brent
2012-05-04, 19:41
För mig känns det ju mer lockande med en S3 just pga de olika specialfunktionerna, inte för att den har en vass kamera.
Sen är ju specsen liiite bättre på S3:an med än HOX.

Sen vette tusan vilken som är snyggast rent designmässigt....ska se om det finns lite bilder eller yt klipp på S3:an och yt HOX och se hur de ser ut.

Swedroid har bra bilder, http://www.swedroid.se/hands-on-med-samsung-galaxy-s-iii-forhandsitt/

Sparven från Minsk
2012-05-04, 20:29
Swedroid har bra bilder, http://www.swedroid.se/hands-on-med-samsung-galaxy-s-iii-forhandsitt/

Tackar jag för!

Fett ambivalent nu, HOX eller S3!!??! :confused:

difeddy
2012-05-04, 20:41
Tackar jag för!

Fett ambivalent nu, HOX eller S3!!??! :confused:

Kan säga att jag är nöjd med HOX i överlag, men kameran är verkligen inte bra. :D

Sparven från Minsk
2012-05-04, 20:46
Kan säga att jag är nöjd med HOX i överlag, men kameran är verkligen inte bra. :D

Får nästan hålla med om att HTC one X är snyggare rent estetiskt.
Att kameran är bättre på HOX bryr jag mig inte så mycket om.
Det som lockar med S3 är nog att slippa sense, deras små extra funktioner och en cool laddare, samt möjligen bättre batteritid.
Tror många förväntningar sprack med S3:an, men det känns ändå som en stabil lur. Tajt mellan S3 och Hox. Indeed.

difeddy
2012-05-04, 20:55
Får nästan hålla med om att HTC one X är snyggare rent estetiskt.
Att kameran är bättre på HOX bryr jag mig inte så mycket om.
Det som lockar med S3 är nog att slippa sense, deras små extra funktioner och en cool laddare, samt möjligen bättre batteritid.
Tror många förväntningar sprack med S3:an, men det känns ändå som en stabil lur. Tajt mellan S3 och Hox. Indeed.

Batteritiden är rätt schysst imo. :) Har bara haft erfarenhet av div. iPhones men också en HTC Desire; denna är då minst lika bra om inte bättre. Bättre än Desire, helt garanterat.

Jag skulle säga att det inte är någon stor skillnad, du kommer bli (miss)nöjd oavsett vad du väljer, det brukar vara så. :)

David Brent
2012-05-04, 20:58
värt att notera är att SGS3 har PenTile, så har man riktigt bra syn kan det kanske bli jobbigt, även om engadget sagt att det inte är så stor skillnad.

daloatf
2012-05-04, 21:08
jag har SGSI och den har PenTile äldre version. Till och med på den så kan jag inte klaga på skärmen. Man tittar inte 1cm nära skärmen precis. Så tror att just PenTile på SGSIII inte är något problem i huvudtaget.

agazza
2012-05-04, 21:12
Tycker samsungs telefoner känns för plastiga. Men jag tror det är en bättre telefon.

daloatf
2012-05-04, 21:27
Tycker samsungs telefoner känns för plastiga. Men jag tror det är en bättre telefon.

Ja lite plastiga är dem. Men bättre att de gör telefonen lite lättare än att lägga in extra vikter i telefonen för att den ska kännas som mer "kvalitèt"

agazza
2012-05-04, 21:30
Ja lite plastiga är dem. Men bättre att de gör telefonen lite lättare än att lägga in extra vikter i telefonen för att den ska kännas som mer "kvalitèt"

Vilka gör det? Jag gillar vikt, min väger 180gram :D så jag vet att den ligger i fickan.

Fishtank
2012-05-04, 21:33
jag har SGSI och den har PenTile äldre version. Till och med på den så kan jag inte klaga på skärmen. Man tittar inte 1cm nära skärmen precis. Så tror att just PenTile på SGSIII inte är något problem i huvudtaget.

Jämför ettan och tvåan så är det löjlig skillnad tyvärr :/

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

daloatf
2012-05-04, 21:40
Vilka gör det? Jag gillar vikt, min väger 180gram :D så jag vet att den ligger i fickan.

Nokia gjorde detta tidigare. Så klart ska den väga lite så man inte skiter på sig och tror att telefonen är borta för att man inte känner den. Men det löser man med en stor skärm ;)

daloatf
2012-05-04, 21:40
Jämför ettan och tvåan så är det löjlig skillnad tyvärr :/

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Jo tvåan är skarpare det kan jag ju se, men det är inte så dåligt att man skrattar åt det. Och jag anser att jag brukar vara rätt så petig.

Fishtank
2012-05-04, 22:03
Beror på hur mycket man surfar.
Jag gör säkert 65% av mitt surfande via mobilen och pentile är undergången då tyvärr.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

daloatf
2012-05-04, 22:31
Eftersom nya har hög dpi så borde det inte vara problem att surfa?!

Frantic
2012-05-04, 23:24
Jag kan inte förstå varför Samsung inte lagt till en fysisk kameraknapp. Bara det hade nästan varit skäl nog att byta upp mig för min del.

Sparven från Minsk
2012-05-05, 18:37
Klämde just på en hox, sjukt snygg och fin. Men är osäker på just operativ systemet.s3 känns mer häftigt. Och häftigare funktioner.
Men den var nog snyggare :)

daloatf
2012-05-05, 19:01
S3 funktioner kan du nästan fixa på vilken android som helst.

agazza
2012-05-05, 21:00
S3 funktioner kan du nästan fixa på vilken android som helst.

När den släppts och romen blivit portad så lär dom flesta funktioner finnas till alla andra telefoner så länge det inte är hårdvarurelaterat

Sparven från Minsk
2012-05-06, 22:04
Nu har jag nääästan beslutat mig för en HOX.
Specsen mellan den och en S3 är så lika, och ärligt talat är Hox så mycket snyggare, känns som en mer gedigen lur faktiskt.
Samsung tappade bollen där.

kimozabe
2012-05-07, 06:30
Ska också uppgradera från HTC Desire.

Väntar på att denna skall finnas i butik för att känna lite.

http://resources1.mynewsdesk.com/files/ac97aa65ebe953f3048a3fc9e563be71/resources/ResourceImage/large_high/Samsung%20Galaxy%20S%20III%202.jpg

Sparven från Minsk
2012-05-07, 17:03
Sådär ja. Blev en mörk Htc One X från Telia idag! Mycket nöjd so far!
Avgörandet var designen och bra kamera.

http://prylkoll.se/wp-content/uploads//2012/02/htc-one-x.jpg

agazza
2012-05-07, 17:05
Har one X ceramikbehandlingen? Eller är det plastskal?

difeddy
2012-05-07, 17:07
Har one X ceramikbehandlingen? Eller är det plastskal?

Plast. :)

rooz
2012-05-07, 17:11
Köpte mig en One X idag. Ska bli skoj att mecka med den:p

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Sparven från Minsk
2012-05-07, 17:13
Köpte mig en One X idag. Ska bli skoj att mecka med den:p

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Good :D

Thewind
2012-05-07, 17:22
Fick min Hox idag. Internetkrångel, tydligen centralt hos tele2, många som har upplevt det insåg jag efter googling. Folk gissar på överbelastning som följd av abonnemanget maxi. Arsel.

Annars fet telefon.

ceejay
2012-05-11, 18:45
recension på htc one x? Funderar på en sådan. Bra kamera?

David Brent
2012-05-11, 18:48
recension på htc one x? Funderar på en sådan. Bra kamera?
http://www.swedroid.se/htc-one-x-recension/

ceejay
2012-05-11, 19:21
gött, jag kikade igenom det mesta.

Sparven från Minsk
2012-05-11, 19:26
gött, jag kikade igenom det mesta.

Jag är riktigt nöjd och ångrar mig inte!
Var ju mer sugen på S3 men den kändes som en besvikelse.

HTC one x:
Rapp som attans!
Bra kamera, blixtsnabb, bra bilder och burst-mode som faktiskt är användbart.
Snygg design, föll för den, känns bra i handen.
Fantastisk skärm.

Köp :thumbup:

Gustaven
2012-06-06, 18:42
Liten bump!

Jag sitter och funderar på ny telefon lagom till sommaren och vore kul att höra lite vad koloexpertisen anser!

Använder min telefon (äger för tillfället ingen smartphone) relativt lite men tror min användning kommer öka. Vad skulle ni rekomendera, abonemang är väl svårt att komma ifrån då jag vill vara tämligen fri att smsa mmsa och surfa som jag vill. Vilka modeller återförsäljare respektive abonnemang är bäst just nu? (Jag föredrar (obs föredrar jag anser inte att detta är ett krav) kortare bindningstid och har inga problem att lägga upp en startsumma)

De mobiler jag designmässigt tycker är snyggast är nog Xperia och jag är inte särskilt sugen på iPhone.

kimozabe
2012-06-06, 18:57
Ta en titt på Samsung galaxy s3. Nyligen lanserad och krönt till världens bästa mobil 2012.

Sent from my HTC Desire

ceejay
2012-06-06, 19:08
förhoppningsvis får jag hem htc one x imorrn.

Gustaven
2012-06-06, 20:02
Ta en titt på Samsung galaxy s3. Nyligen lanserad och krönt till världens bästa mobil 2012.

Sent from my HTC Desire

Jo rent prestandamässigt ligger den nog i topp... Sen att den är tämligen ful får man kanske leva med.

Knaz
2012-06-06, 23:11
Hur är batteritiden på S3an och HTC one x? Funderar på att kanske byta ut min S2a pga dålig batteritid.

kimozabe
2012-06-06, 23:14
Hur är batteritiden på S3an och HTC one x? Funderar på att kanske byta ut min S2a pga dålig batteritid.

Läs swedroids review. Batteri tiden skall vara bättre än HOX enligt tester. Du kan även byta till större batteri i framtiden



Sent from my HTC Desire

Knaz
2012-06-06, 23:29
Läs swedroids review. Batteri tiden skall vara bättre än HOX enligt tester. Du kan även byta till större batteri i framtiden



Sent from my HTC Desire

Menar du att S3an har bättre batteritid?

Klarar den en hel dag med mycket spel, surfande och musik?

kimozabe
2012-06-07, 07:34
Menar du att S3an har bättre batteritid?

Klarar den en hel dag med mycket spel, surfande och musik?

Flesta smartphones behöver laddas över natten beroende hur mycket man använder dem.

Enligt tester har S3 bättre batteritid än HTC One X. Bättre på det mesta förutom designen möjligvis men smaken är som baken.

Fördelar som sticker ut på S3 som HTC One X totalt saknar är möjligheten att byta batteri, batteriluckeskal och sätta in mer minne än det som finns inbyggt i telefonen.

Väntar på en som bör dyka upp idag eller imorgon.

Genomgående recension

http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-recension/

http://www.gsmarena.com/samsung_i9300_galaxy_s_iii-review-761.php

Arf Pingvin
2012-06-07, 07:44
Läser testen på S3an där.

"Kartongen i sig håller hög kvalité och ger en ganska lyxig uppackningsupplevelse, för den som uppskattar sådant."

Sen går de vidare och beskriver hur den är packad. Vem fan bryr sig om kartongen?! Så j***a retarderat.

Pelle2
2012-06-07, 08:05
Läser testen på S3an där.

"Kartongen i sig håller hög kvalité och ger en ganska lyxig uppackningsupplevelse, för den som uppskattar sådant."

Sen går de vidare och beskriver hur den är packad. Vem fan bryr sig om kartongen?! Så j***a retarderat.

Många faktiskt.. :P

Angående Galaxy S3 så är det en grym mobil, har själv en Note men S3an är jävligt läcker enligt mig

agazza
2012-06-07, 16:52
Läser testen på S3an där.

"Kartongen i sig håller hög kvalité och ger en ganska lyxig uppackningsupplevelse, för den som uppskattar sådant."

Sen går de vidare och beskriver hur den är packad. Vem fan bryr sig om kartongen?! Så j***a retarderat.

Endel brukar tycka att förpackningen förmedlar kvaliteten, medan andra menar att en ordentlig förpackning är slöseri på resurser som kunde ha gått rakt in i produkten istället.

ceejay
2012-06-18, 15:06
haj

jag har en LG optimus som jag nu ska byta till en htc one x, hur för jag över mina kontakter från gamla telefonen till den nya? Olika simkort som inte passar i båda telefonerna.

ceejay
2012-06-18, 15:16
har sökt runt lite och sett att man kan använda g-mail till att föra över kontakter?

Mart|n
2012-06-18, 15:21
haj

jag har en LG optimus som jag nu ska byta till en htc one x, hur för jag över mina kontakter från gamla telefonen till den nya? Olika simkort som inte passar i båda telefonerna.

Synkronisera dina kontakter med ditt googlekonto. Simkortet kan du klippa till alternativt få det utstansat hos någon schysst mobilförsäljare.

ceejay
2012-06-18, 15:22
Okey, hur gör man det dock? Det krävs någon fil som jag antar man kan kopiera från telefonen?

agazza
2012-06-18, 15:27
haj

jag har en LG optimus som jag nu ska byta till en htc one x, hur för jag över mina kontakter från gamla telefonen till den nya? Olika simkort som inte passar i båda telefonerna.

Synca till google account, synca google account på nästa telefon. klart.

EDIT, pucktvåa..

Mart|n
2012-06-18, 15:30
Okey, hur gör man det dock? Det krävs någon fil som jag antar man kan kopiera från telefonen?

Kommer tyvärr inte ihåg. Googla lite! :)

ceejay
2012-06-18, 15:40
Synca till google account, synca google account på nästa telefon. klart.

EDIT, pucktvåa..

så det är egentligen bara att logga in på gmail på nya mobilen? Min mobil är enligt den själv synkad med gmail iaf

agazza
2012-06-18, 15:45
så det är egentligen bara att logga in på gmail på nya mobilen? Min mobil är enligt den själv synkad med gmail iaf

Japp. När du startar den första gången så frågar den efter ditt google account för att du ska kunna använda market osv.

Inställningar -> konton -> lägg till konto annars.

Jag har 3 konton syncade till mitt account, så jag har diverse kontakter från olika telefoner syncade.

ceejay
2012-06-18, 15:52
okey gött

Jazen
2012-06-18, 15:58
fick min S3a igår. Så sjukt nöjd med den än sålänge. Har gått från Iphone till s3. Möjligheterna är hur stora om helst.

Stor mobil men ändå lättare än iphonen, ligger mycket bra i fickan

REDaction
2012-06-18, 15:59
Samsung GT-S6510, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=972938. Grym mobil för den enkla människan som tröttnat på appar och widgets :thumbup: Verkar dock finnas appplikationer till även den här men dom är lätta att ignorera då dom troligtvis suger. Gjorde ett kap och köpte min för 500 kr då den var ett returexemplar. Utmärkt med avancerade funktioner så som radio, alarm, omvandlare och kalender. Köp den!

Glömde det vikigaste. Det är inte touch!

David Brent
2012-06-18, 16:00
Det beror ju på. Det kan vara så att du sparat alla dina kontakter på simkortet men den synkar fortfarande mot google-account. Bara inga kontakter eftersom du inte har dom sparade där. Men det märker du ju när du har provat att synka på den andra mobilen eller om du loggar in på gmail och kollar bland kontakterna där så skall alla finnas med.

ceejay
2012-06-18, 16:12
den synkade bara en tredjedel av kontakterna, är det pga att vissa kontakter endast ligger på telefonen? whattodo