handdator

Visa fullständig version : HIIT dagen efter benpass?


Diana
2003-12-07, 14:52
Suck...har suttit o läst igenom varenda HIIT-tråd ja hitta me sökningen..tog en stund men utan resultat ja har för mej att nån frågat om detta förrut men kommer inte ihåg va som svarades, är de negativt att köra HIIT dagen efter ett benpass om man fortfarande har träningsverk? stör de reparationen på nått sätt..? Hiit-veteranen King grub kanske vet?:)

King Grub
2003-12-07, 15:00
Färsk forskning har väl bekräftat att det inte är farligt eller dåligt att träna med träningsvärk, men frågan är om det går att köra intensivt när låren sprängvärker. Bara ett konditionsrepskap fungerar för mig när jag har träningsvärk, och det är trappmaskinen. Något som inbegriper stötar, som löpning, skulle vara omöjligt.

Ankarby
2003-12-07, 15:36
hopprep dagen efter ett bröstpass :D

Diana
2003-12-07, 16:00
nä löpning skulle nog inte va de lättaste just nu,får nog prova cykel eller trappmaskinen ska bli intressant o se om man(efter en del uppvärmning:D ) orkar me nääästan samma intensitet som vanlit.. de tvivlar ja på.. tackar för svaret!

MunsöHustla
2003-12-07, 21:50
jag är glad om jag kan gå dagen efter ett benpass, om du känner att du ens klarar av att köra HIIT dagen efter är det dags att lasta på mer i knäböjet tycker jag :bpump: