handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver - pigmentförändringar?


ncgustafsson
2011-05-21, 17:04
Sedan en tid tillbaka har jag kört med Pro 90 från Performance som nattprotein och ibland mellanmål. Det är första gången jag provar just detta märke då proteinbutiken här i Gävle inte hade Fairing slow protein hemma som jag annars använder. Jag har nu uppmärksammat att jag fått mörka, bruna områden på fingrarna, i pannan och på ena kinden. När jag ser tillbaka på förändringarna som jag gjort gällande kosten sedan dessa pigmentförändringar uppkom för några veckor sedan, är det enda jag kan komma på att jag faktiskt förändrat just det faktum att jag testat ett nytt protein. Jag tycker dock att det verkar konstigt om detta skulle vara orsaken.

Finns det någon som har någon erfarenhet av detta och som kanske fått samma eller liknande fläckar? Kan det vara brist på någon vitamin eller mineral? Eller ett för högt intag av proteinpulver?

Jag har som sagt tidigare använt mig mestadels av Fairings produkter och använder idag Complete 3 samt Kolozzeums egna whey-protein efter träning. Jag blandar alltid med Alpro soya. Kan detta vara en bakomvarande faktor?

Jag vill gärna intala mig att det är fläckar som jag fått av att ha vistats i vårens första sol och att dem snart går bort men innerst inne är jag faktiskt orolig.

ensesne
2011-05-23, 21:31
vet inte riktigt om just din produkt men jag tog ett pulver som innehöll överskott av någon b vitamin och de vart inte så bra kombination med sol;) vart som en tomat efter en halv timme tack vare de. Så ja tror att det kan ha effekt på huden möljigtvis:)