handdator

Visa fullständig version : Räcker frukosten?


Crystal
2003-12-07, 11:52
Kan man börja träna efter frukosten om den bestod av en tallrik havregrynsgröt + 1brödskiva + 2 frukter?

eller bör man fylla på med lite extra näring?

ps: gäller konditionsträning (cykel)

King Grub
2003-12-07, 12:04
Visst kan du det. Någon proteinkälla till gröten skadar dock inte. Ett par kokta ägg kanske?

Lalla
2003-12-07, 12:05
Hmmm, beror på syftet med träningen...o hur länge du kör.
Jag skulle nog klara mig ca. 20-30min på den frukosten om jag kör ett normalt cykelpass...

Ska du köra längre än det så måste du troligvis äta mer, framförallt kolisar.
Alternativt ta med dig ngt att äta på cykeln, ex. vetebröd, ngn typ av energibar, korvbröd med sylt o jordnötssmör....

Alltså ngt med hyfsat snabba kolisar o lite fett. Funkar iaf. kanon för mig. Men då kör jag ca.2-4h pass.

Men alla är vi olika, pröva dig fram:thumbup:

King Grub > Alltid snabbast....;)

Crystal
2003-12-07, 12:08
Originally posted by King Grub
Visst kan du det. Någon proteinkälla till gröten skadar dock inte. Ett par kokta ägg kanske?

2late :(

Käkade frukost 11:10, hade tänkt och träna ngnstans efteråt, och käka lunch efter träningen precis..

ska jag ta ngt nu innan träningen? t ex en burk tonfisk

King Grub
2003-12-07, 12:11
Originally posted by zPHERE


2late :(

Käkade frukost 11:10, hade tänkt och träna ngnstans efteråt, och käka lunch efter träningen precis..

ska jag ta ngt nu innan träningen? t ex en burk tonfisk

Om du vill. Ät om du är hungrig, annars överlever du till lunchen. Det är ingen hysteri med minuter hit och gram dit. Missar du något den här gången kommer du ihåg det inför nästa pass. Det är inte hela världen.

Crystal
2003-12-07, 12:13
Originally posted by King Grub


Om du vill. Ät om du är hungrig, annars överlever du till lunchen. Det är ingen hysteri med minuter hit och gram dit. Missar du något den här gången kommer du ihåg det inför nästa pass. Det är inte hela världen.

Ok :)

Så kan jag börja träna 13:10 (2h efter frukost) och sen käka lunch direkt efter?

och.. skulle du tagit den där burken tonfisk? vet inte riktigt vad jag vill ha.. när jag ska jag ta den i så fall? :D

King Grub
2003-12-07, 12:17
Originally posted by zPHERE


Ok :)

Så kan jag börja träna 13:10 (2h efter frukost) och sen käka lunch direkt efter?

och.. skulle du tagit den där burken tonfisk? vet inte riktigt vad jag vill ha.. när jag ska jag ta den i så fall? :D

Ja, det kan du. Du kan klämma in ett mellanmål en timme innan träningen och ta tonfisken då om du vill, på en macka eller något. Det är helt upp till dig. Tvinga inte i dig om du inte är hungrig, men hoppa heller inte över ett mål om det kurrar i magen - då äter du bara. Om du skall ha tonfisk eller något annat kan jag inte bestämma åt dig - det är helt upp till dig. Det är inget "fel" i alla fall. Ät det du tycker om, tills du är mätt, när du är hungrig. Gör det inte svårare för dig själv än det behöver vara.

DiZi
2003-12-09, 21:35
Käka dig "jävligt" mätt då du är hungrig, och ät igen när du blir hungrig :) Fungerar jättebra, du behöver inte fixera dig vid att inta rätt föda vid rätt tid, inte nu iaf, möjligtvis om du är "Pro" :)