handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om detta träningsschema?


Thidea
2011-05-21, 11:49
Hej, nu är jag här och stör igen. =) Tänkte höra vad era tankar är om ett träningsschema som ser ut såhär:

Måndag: Armar & Axlar
Tisdag: Bröst & Rygg
Onsdag: Mage & Ben
Torsdag: Ledigt
Fredag: Bröst & Rygg
Lördag: Armar & Axlar
Söndag: Mage & ben

Blir det för mycket av det goda eller tror ni att musklerna hunnit återhämta sig tillräckligt mellan passen? Anledningen till att jag inte kör ett vanligt 5split schema är att jag tränar med en kompis som bara kör mån, ons, fredag och vill gärna köra samma övningar som honom där för att motivera mig själv lite.

Kanske värt att nämna också att jag är ute efter att bygga en kropp mer än att öka i styrka. Färre tunga lyft är filosofin jag följer. Om ni anser att detta är på tok åt helvete dumt schema så kom gärna med andra eventuella lösningar.

När jag ändå skriver här så kan jag passa på och fråga vad folk tror om att man typ bygger muskler 3 veckor och sedan kör lite smygdeff 1vecka för att tappa det lilla fettet man bygger på sig under de 3 musklerbyggarveckorna? Samtidigt som man givetvis tränar för att bibehålla de man byggt upp. Också idiotiskt? :D Säkert.

Tacksam för svar.

Sundqvist
2011-05-21, 11:57
jag personligen skulle inte köra triceps/axlar dagen innan bröst eller tvärtom

sen det där med bygga muskler på "3" veckor, de kan du strunta i. 3 veckor är ingen tid alls, 3 månader kanske.

Se till att få cirka 48h vila minimum för varje muskel du kört.

Thidea
2011-05-21, 12:02
jag personligen skulle inte köra triceps/axlar dagen innan bröst eller tvärtom

sen det där med bygga muskler på "3" veckor, de kan du strunta i. 3 veckor är ingen tid alls, 3 månader kanske.

Se till att få cirka 48h vila minimum för varje muskel du kört.

Aa okej. Hur skulle du dela upp muskelgrupperna om du skulle placera dem 2 och 2?

Hehe, misstänkte det. Men man måste ju fråga. Tack för ditt svar.

Sundqvist
2011-05-21, 12:07
vill du köra alla muskelgrupper 2 ggr i veckan ?

Thidea
2011-05-21, 12:13
vill du köra alla muskelgrupper 2 ggr i veckan ?

om det är möjligt?

J.V
2011-05-21, 12:23
Bröst, utsida axlar, triceps
Rygg, baksida axlar, biceps
Ben, bål
Ev. vila och börja om

Detective
2011-05-21, 13:28
Ser väldigt tufft ut. Men det är säkert möjligt. Folk tränar på massvis med olika sätt och kanske det är något som passar dig

Thidea
2011-05-21, 13:34
Okej, aa jag provar köra en vecka och ser hur det känns. Blir det för tungt så får jag banta ner/modifiera det lite.

Tack för feedback.

Mitosis
2011-05-21, 14:12
Bröst, utsida axlar, triceps
Rygg, baksida axlar, biceps
Ben, bål
Ev. vila och börja om

Själv så gillar jag inte att köra rygg dagen innan ben, men det beror ju på vad man kör för övningar för rygg.
När jag körde ryggpass så hade jag med marklyft och skivstångsrodd. Min korsrygg hade inte alls gillat att köra knäböj dagen efter.

Jag körde:
Rygg, baksida axlar, biceps
Bröst, utsida axlar, triceps
Ben och mage