handdator

Visa fullständig version : Hur ofta deffar man ?


2HE
2011-05-21, 02:51
Enkelt. Så som rubriken lyder. Hur ofta deffar man ? Hur ofta gör ni det själva ?

Wardancer
2011-05-21, 06:13
Är ju ganska individuellt men jag brukar köra en deff på 3 månader under sommaren.

mattilainen
2011-05-21, 07:25
som wardancer sa, det är väldigt individuellt. Jag försöker ligga på kalorbalans för det mesta men ofta går jag upp väldigt sakta.. Nu började jag med en deff förca 2 veckor som jag ska försöka hålla fram till mitt mål på 85 kg iaf :) Så, man deffar när man inte är nöjd med sitt utseende? Man behöver ju egentlgien aldrig deffa.

johanhej
2011-05-21, 07:32
Försöker att hålla mig så jag aldrig behöver deffa. Skönast så.

vicarious
2011-05-21, 08:52
Jag har alltid varit överviktigt så jag jobbar fortfarande på att gå ner i fettprocent. Det har jag gjort de senaste 2 åren, till och från.

koffein_beroende
2011-05-21, 08:54
Jag har alltid varit överviktigt så jag jobbar fortfarande på att gå ner i fettprocent. Det har jag gjort de senaste 2 åren, till och från.

+1, och som dom andra sagt, helt individuellt. När du känner dig för fet helt enkelt.

Ganymedes
2011-05-21, 09:12
Jag börjar alltid direkt efter nyår och tar det i lugnt tempo med rätt mycket fusk. Klar till 1:a juni är alltid målet.

Inge Enveten
2011-05-21, 09:36
Jag har alltid varit överviktigt så jag jobbar fortfarande på att gå ner i fettprocent. Det har jag gjort de senaste 2 åren, till och från.

Plus ett

Apjavel
2011-05-21, 09:39
Långa deff perioder kan ju inte vara särskilt gynnsamt för muskeluppbyggnaden då det är betydligt svårare att bygga muskler på underskott? Ganska kontraproduktivt i muskeluppbyggande syfte att ligga på deff ca. 6 mån om året eller?

2HE
2011-05-21, 10:56
Att det är väldigt individuellt är ju såklart helt förståeligt. Tycker dock att det är intressant och veta när anda medlemmar här på forumet deffar och hur ofta.

Annars håller jag i stort sätt med de flesta. Man deffar när man känner sig tjock helt enkelt. Tror dock också att många har ett "system" där de har vissa månader planerade varje år för endast deff.

vicarious
2011-05-21, 23:18
Långa deff perioder kan ju inte vara särskilt gynnsamt för muskeluppbyggnaden då det är betydligt svårare att bygga muskler på underskott? Ganska kontraproduktivt i muskeluppbyggande syfte att ligga på deff ca. 6 mån om året eller?

Nä det är väl rätt självklart att man får bättre förutsättningar på kaloribalans eller överskott. Men vill man inte bli fetare utan fortfarande gå ner i vikt har man inte så mycket att välja på annat än underskott.

Apjavel
2011-05-21, 23:40
Nä det är väl rätt självklart att man får bättre förutsättningar på kaloribalans eller överskott. Men vill man inte bli fetare utan fortfarande gå ner i vikt har man inte så mycket att välja på annat än underskott.

Så är det ja.

BengtBurk
2011-05-22, 00:22
Enkelt. Så som rubriken lyder. Hur ofta deffar man ? Hur ofta gör ni det själva ?

När man behöver det. Sen kan det vara för att känna sig snygg, gå ner i vikt inför någon tävling eller av någon helt annan orsak.

BajareN
2011-05-22, 08:06
Försök pendla mellan 8-15%, det gynnar förmodligen din muskeltillväxt. Bulka från 8-15, gå ned till 8 igen. Och håll på så.

Att ha mer än 15% kroppsfett finns det ingen anledning till, och 8% var mest ett riktmärke inget som är hugget i sten.