handdator

Visa fullständig version : Bröstövningar som verkligen tar?!


Zwiqo
2011-05-20, 21:47
Brukar köra bänkpress, sned bänkpress (men brukar sällan orka alla reps och set som jag skrivit upp..) och flyes, men jag känner att det inte tar ett skit! Ökar ju i vikt sakta men säkert i bänk och sånt, och man börjar ju se att det kommer nånting på bröstmusklerna, men det tar ju knappt någonting!


Så dela med er av era bästa bröstövningar!

Sheogorath
2011-05-20, 21:49
Brukar köra bänkpress, sned bänkpress (men brukar sällan orka alla reps och set som jag skrivit upp..) och flyes, men jag känner att det inte tar ett skit! Ökar ju i vikt sakta men säkert i bänk och sånt, och man börjar ju se att det kommer nånting på bröstmusklerna, men det tar ju tid!


Så dela med er av era bästa bröstövningar!

Corrected. Och ja, det tar tid.

Stefan J
2011-05-20, 21:54
Bänkpress, lutande bänk och hantelvarianterna av desamma. Krydda med lite flyes/cablecross. Kör mer, kör hårdare så kommer resultaten. Och att det inte känns som att det "tar" är bara ett tecken på att du är tränad i rörelsen. Nya rörelser känns mer för att man inte är van vid dem, det betyder inte att de nödvändigtvis är bättre. Kötta på!

Wennström
2011-05-20, 21:55
Bänk, Snedbänk, hantelpress, snedhantelpress och flyes :)

Zwiqo
2011-05-20, 21:58
Corrected. Och ja, det tar tid.

Jo men det är ju klart att det tar tid. Är nog inte den som hoppas på att allt ska gå fort om jag hoppas på att mitt PC inte syns så mycket efter 3+ år haha *flex*

Bänkpress, lutande bänk och hantelvarianterna av desamma. Kör mer, kör hårdare så kommer resultaten. Och att det inte känns som att det "tar" är bara ett tecken på att du är tränad i rörelsen. Nya rörelser känns mer för att man inte är van vid dem, det betyder inte att de nödvändigtvis är bättre. Kötta på!

Jaha, jamen det förklarar ju saken. Ja då är det bara att kötta på då :thumbup:

Baler Evans
2011-05-20, 21:58
Vadå tar ingenting? menar du att du inte blir trött eller? Du säger ju att du ökar i vikter och volym vad mer kan man begära :S Jesus fecking Christ vad gnälliga somliga är.

Spartansk
2011-05-20, 22:01
Vadå tar ingenting? menar du att du inte blir trött eller? Du säger ju att du ökar i vikter och volym vad mer kan man begära :S Jesus fecking Christ vad gnälliga somliga är.

Meh... Chilla. Han trodde ju att det var tvunget att "ta" för att han skulle få snabbast muskelökning.

carrot
2011-05-20, 22:05
Hade lite samma problem som dig ett tag, och det var nog när jag började köra vanliga armhävningar som det började hända grejer ordentligt. Körde "100 puch ups" schemat, kanske kommer hjälpa dig med.

Baler Evans
2011-05-20, 22:13
Meh... Chilla. Han trodde ju att det var tvunget att "ta" för att han skulle få snabbast muskelökning.

Så han klagar på avsaknaden av träningsverk xD?

Zwiqo
2011-05-20, 22:18
Så han klagar på avsaknaden av träningsverk xD?

Självklart! :hbang:

sp123ltd1
2011-05-20, 22:19
Så han klagar på avsaknaden av träningsverk xD?
Lät mer som han inte fick någon kontakt tycker jag.

Gnutten
2011-05-20, 22:31
? Du säger ju att du ökar i vikter och volym vad mer kan man begära .
Ett blåsjobb och en kall öl skulle sitta fint också. :naughty:

bear.flowertwig
2011-05-21, 11:35
När jag har svårt att hitta "in"/kontakten i en övning sänker jag ofta vikten och kör många fler reps för att få pump och det gör ofta att det sen går mycket lättare att få kontakt.

Specifikt för bröst fick jag aldrig riktigt till det med bänk förrän jag började köra snedbänk i Smithmaskinen och körde sk bröstbänk med armbågarna utroterade mer och med stången lite längre upp. Det ger mig en fantastisk kontakt och stretch.

Mitosis
2011-05-21, 12:07
Jag tycker FU-bänk känns mer i brösten än bänkpress, dock så kör jag med styrkelyftsbrygga i bänkpress.

Birkharju
2011-05-21, 12:21
Sned Hantelpress

olle lindblad
2011-05-21, 12:22
Hur länge har du tränat?

mpersson
2011-05-21, 12:39
Högfrekvent Bänkpress ! + en liten dos hantelpress.

HerrCarlsson
2011-05-21, 16:10
Lär dig att faktiskt aktivt använda bröstet när du lyfter, vilka övningar du kör är helt underordnad vilket arbete du utsätter muskeln för.

koffein_beroende
2011-05-21, 16:14
Mitt tips är bänkpress, ofta håller man för tätt också, iaf så var det för mig, jag orkade lyfta mer, vilket var as häftigt men håller jag armarna längre ifrån varandra så tar det mycket mer på bröst men jag orkar inte lika mycket vikt vilket är tråkigt, men värt det.

Danne2k
2011-05-21, 17:41
När jag har svårt att hitta "in"/kontakten i en övning sänker jag ofta vikten och kör många fler reps för att få pump och det gör ofta att det sen går mycket lättare att få kontakt.

Specifikt för bröst fick jag aldrig riktigt till det med bänk förrän jag började köra snedbänk i Smithmaskinen och körde sk bröstbänk med armbågarna utroterade mer och med stången lite längre upp. Det ger mig en fantastisk kontakt och stretch.

Inte konstigt att du inte "fick till det" i bänkpress när du bara jagade kontakt och pump.

Lyft tungt och satsa på att bli starkare, då kommer garanterat volymen och massan med tiden!
Att bara jaga kontakt är för väldigt många helt meningslöst då det begränsar vikten och mer vikt = större belastning = mer muskelmassa, lite förenklat då.

Jag fullkomligt avskyr kontakthysterin.