handdator

Visa fullständig version : Överträning vid deff


Limpan86
2011-05-20, 20:02
Tjena , Som topicen lyder... Så tror jag att jag har blivit övertränad , Hela veckan känns det som att kroppen har sagt STOPP , Har trots allt kört på hårt även fast jag kännt mig allmänt hängig , huvudvärk och allmänt slut i kroppen , Och idag efter träningen så slog en rejäl förkylning till (hade inga förkylningskänningar före träning ). Jag kan erkänna att jag har tränat jävligt dumt , Gym sön - tis - tors , Och joggat 6km varje dag resten av veckan , Så ingen vila. Jag vet att kroppen kräver vila för så har jag kört förut före deffen , Men nu ville jag bara att det skulle gå så fort som möjligt och ja.. dumt var det kanske :cryout:

Vad tror ni ?
Är det överträning ?
Bör ja fortsätta kaloriunderskott?
Sluta träna på ett tag eller bara köra mindre och fortsätta? Känns surt att det här ska sätta käppar i hjulet för mig nu :/

Tacksam för svar , Om någon vet något om detta eller har varit i samma sits.

Eddie Vedder
2011-05-20, 20:11
1. Lägg dig på energibalans
2. Bli frisk
3. Återta deff
4. Träna mindre. Förslagsvis skär du ner på konditionsträningen

Limpan86
2011-05-20, 20:15
1. Lägg dig på energibalans
2. Bli frisk
3. Återta deff
4. Träna mindre. Förslagsvis skär du ner på konditionsträningen



Tack för tipset , Får väl ta o göra så då.. Även fast jag kommer klättra på väggarna här hemma av att inte träna , det har ju verkligen varit något jag sett fram emot varje dag. Så man alltid har något att göra

Springer
2011-05-20, 20:36
Öveträning och överträning... Du tränar för mycket, men det är med stor säkerhet inte det där jobbiga som det tar 2-3 månaders vila att bli av med

En veckas vila borde göra dig gott!

vicarious
2011-05-20, 20:41
När det är dags för deff börjar många träna mer än vanligt när de samtidigt börjar äta mindre än vanligt. Inte konstigt att det går som det går då..

daloatf
2011-05-20, 21:00
När det är dags för deff börjar många träna mer än vanligt när de samtidigt börjar äta mindre än vanligt. Inte konstigt att det går som det går då..

Word!

Limpan86
2011-05-22, 11:22
Bara en tanke som slog mig nu , Har kroppen högre dagligt behov vid tung förkylning? har hög feber och allt där till. om man jämför ett dagligt behov vid ex en dag i sängen utan att vara sjuk

Eddie Vedder
2011-05-22, 11:28
Bara en tanke som slog mig nu , Har kroppen högre dagligt behov vid tung förkylning? har hög feber och allt där till. om man jämför ett dagligt behov vid ex en dag i sängen utan att vara sjuk

Jag har man feber så ökar energiförbrukningen. Vanlig förkylning vet jag inte om det spelar någon roll men feber gör det. X antal procent per grad.

Limpan86
2011-05-22, 11:40
Jag har man feber så ökar energiförbrukningen. Vanlig förkylning vet jag inte om det spelar någon roll men feber gör det. X antal procent per grad.


Tack för svaret