handdator

Visa fullständig version : Kreatin Monohydrat!!!


lauria
2003-12-06, 23:01
Vilket Monohydrat skulle ni rekomender? jag har testat star nutritions och håller på med uppladdingen av twinlabs....Jag har hört att stars kreatin suger, men ja tyckte att de funka bra!! :D menmen de skulle va kul och få lite råd..


///TOBBE

Überbiffen
2003-12-07, 02:04
Originally posted by lauria
Vilket Monohydrat skulle ni rekomender? jag har testat star nutritions och håller på med uppladdingen av twinlabs....Jag har hört att stars kreatin suger, men ja tyckte att de funka bra!! :D menmen de skulle va kul och få lite råd..


///TOBBE

Har testat Twinlabs o Eiselts.. båda funkar utmärkt på mig.

Spec^
2003-12-07, 02:24
har testat stars å twinlab.. bättre effekt med stars.

Fartman
2003-12-07, 02:38
tror inte effekten skiljer sig märkvärt mellan olika monohydrat, men däremot så kanske renheten kan skilja en hel del mellan billigare och dyrare märken

aliquis
2003-12-07, 10:02
Kreatinmonohydrat är kreatinmonohydrat är kreatinmonohydrat.

Likadant som att vatten är vatten, om du tar det ifrån kranen eller flaska gör ingen skillnad, du slipper vara törstig i båda fallen.

Det som kan skilja är ju renheten, men det rör sig ju om typ ca 99% renhet eller 99.99% eller något liknande, så 1% bortfall lär ju inte göra någon som helst skillnad i effekt. Däremot kanske det är negativt att få i sig dom andra ämnena, men om sedan exempelvis stars kreatin skulle vara så mycket orenare vet ju inte jag.

En annan sak som kan skilja är väl hur "mikroniserat" det är, då det ju heter att mikroniserat kreatin skall ha dubbelt så bra upptag, men det där skulle jag också ta med en nypa salt, varför skulle någon alls vilja göra enormt stora kreatinmonohydratkristaller liksom.

Så tja, effekten tror jag är densamma, renheten skiljer sig säkert lite, märket är naturligtvis precis sak samma. Såg något scientific nutrition eller vad det hette som också innehöll creapure som ju sägs vara så bra, och det var mycket billigare än dom andra märkena som innehåller creapure som jag har sett. Men själv kör jag på peak nutritions creatine citrus och det har fungerat finfint för min del.

Dock är ju eiselts grymma service, trevliga bemötande och support värt en slant extra egentligen :)

Service gillar vi :thumbup:

lauria
2003-12-07, 11:49
Hehe jora, tackar & bockar för tipsen :)

///Tobbe

Ninjasmurf
2003-12-07, 13:13
jag har testat strength sports creatine, exells kreatin och nått märke som hette champion eller nått liknande...alla funkade bra men jag tillgör dom som får bra effekt av kreatin även vid små doser så...
Exell kreatin är nog det bästa, pålitligt företag, bra renhet och bra pris.