handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss med udda intressen


Finska Lejonet
2011-05-20, 08:33
Jag undrar helt enkelt vad Kolos medlemmar har för udda intressen?

Själv har jag ett någorlunda perverterat intresse för matbutiker och måste gå in i en så fort jag ser en. Att spendera över en timme är inga konstigheter om en butik är mysig även fast jag inte ska ha något direkt. *screwy*

shut teh face
2011-05-20, 08:53
Går i skogen och samlar på kottar, som jag sen målar gula

Inge Enveten
2011-05-20, 10:01
Oj. Shit! Det där var verkligen ett udda intresse. Jag kan nog inte mäta mig alls. Ska dock bli kul att följa trådens utveckling :D

DHT-
2011-05-20, 10:57
WTF jag hoppas verkligen du trollar..

Spartansk
2011-05-20, 10:58
WTF jag hoppas verkligen du trollar..

Hehe, det hoppas inte jag.

Lellan
2011-05-20, 11:13
Tecknad porr! :D Och inte nåt asiatiskt tjafs. Utan sånt ölmagade snuskgubbar målar. Och jag. Jag tror det bor en ölmagad gubbsjuk i mig. :em:

Och så är jag handdiskmedels och sköljmedelsfantast. Kan stå evigheter i butiker och lukta, sen är jag rätt petig med hur mkt det ska dofta när tvätten är klar. Bäst brukar torkskåp bli, tumling kan ta bort för mkt och lufttorka lukta för mkt, man får anpassa men hellre för lite doft än för mkt. Det ska bara lukta om man borrar ner näsan och draaaar in. :thumbup:

Vad gäller disken vill jag bara ha en trevlig diskstund. Hatar när det luktar blommor, citronhonung är trevligast, skog och hav förstår jag mig inte på.

För övrigt saknar jag ett toarent vi använde när jag jobbade på hotell på 90-talet. Det var rosa. Om ngn vet vad jag menar: pm:a!

Patriarch K
2011-05-20, 11:38
Jag undrar helt enkelt vad Kolos medlemmar har för udda intressen?

Själv har jag ett någorlunda perverterat intresse för matbutiker och måste gå in i en så fort jag ser en. Att spendera över en timme är inga konstigheter om en butik är mysig även fast jag inte ska ha något direkt. *screwy*

Jag har samma "problem" som du. Folk blir nästan sura på mig i slutändan och vägrar följa med mig in i matbutiker *drool*

Finska Lejonet
2011-05-20, 12:11
Jag har samma "problem" som du. Folk blir nästan sura på mig i slutändan och vägrar följa med mig in i matbutiker *drool*
Du får ta och åka till Stockholm och testa Daglivs, är lite motsvarighet av vad Golds gym Venice är för byggarna. *cupid*

Lellan har fattat trådens mening, seså bikta er kolo!

ARMSTARK
2011-05-20, 12:22
Gå och kolla i antikvitets butiker, sällan man köper något men det är skitkul att se alla prylar, rostiga, kantstötta och i vissa fall helt oanvända efter 90 år på nån vind.

Bygga eller laga saker, jag måste ha ett antal projekt på gång hela tiden.

hahavaffan
2011-05-20, 12:56
Bygga eller laga saker, jag måste ha ett antal projekt på gång hela tiden.Samma här :thumbup:

Minimjölk
2011-05-20, 13:00
Vad gäller disken vill jag bara ha en trevlig diskstund. Hatar när det luktar blommor, citronhonung är trevligast, skog och hav förstår jag mig inte på.

För mig är en trevlig diskstund när diskmaskinen sköter jobbet tyst och inte stör mig i mina andra sysslor. Jag verkligen hatar att diska, torka etc.
Har du några tips hur jag får en trevligare diskstund?

G_lund
2011-05-20, 13:14
Jag gillar gamla kyrkor, kompisarna undrar alltid varför jag hajjar till när vi åker förbi någon jag inte sett tidigare.
Inte troende men själva byggnadskonsten tilltalar mig:)

Sen gillar jag folk som har udda intressen, detta leder till många otippade samtalsämnen under sommarnätterna.

Exdiaq
2011-05-20, 13:36
Tecknad porr! :D Och inte nåt asiatiskt tjafs. Utan sånt ölmagade snuskgubbar målar. Och jag. Jag tror det bor en ölmagad gubbsjuk i mig. :em:

Ursäkta frågan, men hur i hela helvete ser sådan porr ut? Är det streckgubbar och gummor som sätter på varandra eller? När jag hör tecknad porr så är det direkt hentai och har svårt för att föreställa mig något annat.

I övrigt är du (m.fl.) underhållande konstiga. Men det är ju ingen nyhet!

L-Sami
2011-05-20, 13:52
Gillar titta på hus och byggnader, gamla som nya. Det är så fascinerande ibland. Har en viss intresse för arkitektur, fast om det är udda får andra avgöra :)

Kabuto
2011-05-20, 13:56
Ursäkta frågan, men hur i hela helvete ser sådan porr ut? Är det streckgubbar och gummor som sätter på varandra eller? När jag hör tecknad porr så är det direkt hentai och har svårt för att föreställa mig något annat.

I övrigt är du (m.fl.) underhållande konstiga. Men det är ju ingen nyhet!

Ett exempel är John Person comics. Google it ^_^

ARMSTARK
2011-05-20, 14:05
På 90 talet fanns det flera serie tidningar som hade hard-core-porr som tema, riktigt smaskiga grejjer.

von huff
2011-05-20, 14:49
Jag vet inte om det räknas som ett intresse men särskilt förr så sysslade vi på vardagskvällarna med att hitta på olika saker som ger adrenalinkickar.Det blev lite som en hobby då man blev tvungen att planera och bygga i förväg. Vi åkte rullskridskor efter motorcykel i 140km/h, satte 2 st på en släpkärra efter en bil i 180-190km/h och vi byggde rampar där vi voltade bilar.Senast gjorde vi en tvåhjulad bil som vi körde runt i byn medDet gick lite tid åt att söka upp gamla bilar till ändamålen men roligt var det.Nuförtiden blir det lite mer sällan men nästa grej blir antingen mariokart eller fallskärmshopp med vissa finesser.

ByggarBertil
2011-05-20, 14:51
Jag vet inte om det räknas som ett intresse men särskilt förr så sysslade vi på vardagskvällarna med att hitta på olika saker som ger adrenalinkickar.Det blev lite som en hobby då man blev tvungen att planera och bygga i förväg. Vi åkte rullskridskor efter motorcykel i 140km/h, satte 2 st på en släpkärra efter en bil i 180-190km/h och vi byggde rampar där vi voltade bilar.Senast gjorde vi en tvåhjulad bil som vi körde runt i byn medDet gick lite tid åt att söka upp gamla bilar till ändamålen men roligt var det.Nuförtiden blir det lite mer sällan men nästa grej blir antingen mariokart eller fallskärmshopp med vissa finesser.

Bilder på bilen? :D

von huff
2011-05-20, 15:00
Bilder på bilen? :D

Nej tyvärr, men föreställ dig att man sågar av bilen strax efter frambänkarna hahah.Synd att man börjar bli gammal nu man får skämmas för såna hyss nuförtiden när man var 15-16 var det mer acceptabelt.

Jag har ännnu planer på att göra nåt stort, typ landa med fallskärm mitt på torget i stan, med pilotbrillor och efter landningen korka en öl.En bekant hade en fallskärm med en sorts propeller men han finns ej mer bland oss så det ligger på is tillvidare.:)

ByggarBertil
2011-05-20, 15:36
Nej tyvärr, men föreställ dig att man sågar av bilen strax efter frambänkarna hahah.Synd att man börjar bli gammal nu man får skämmas för såna hyss nuförtiden när man var 15-16 var det mer acceptabelt.

Jag har ännnu planer på att göra nåt stort, typ landa med fallskärm mitt på torget i stan, med pilotbrillor och efter landningen korka en öl.En bekant hade en fallskärm med en sorts propeller men han finns ej mer bland oss så det ligger på is tillvidare.:)

lol hade varit en syn att se en sån bil på stan :D

Kwon
2011-05-20, 16:02
Tecknad porr! :D Och inte nåt asiatiskt tjafs. Utan sånt ölmagade snuskgubbar målar. Och jag. Jag tror det bor en ölmagad gubbsjuk i mig. :em:

Haha what? Vad är det?

Och vad är skillnaden mellan asiatiskt tjafs och sådant ölmagade snuskgubbar målar?

Hur vet du att det japanska inte är gjort av ölmagade japanska snuskgubbar? :D

Lellan
2011-05-20, 16:07
För mig är en trevlig diskstund när diskmaskinen sköter jobbet tyst och inte stör mig i mina andra sysslor. Jag verkligen hatar att diska, torka etc.
Har du några tips hur jag får en trevligare diskstund?

Handarbete? Ajax citron.

Ursäkta frågan, men hur i hela helvete ser sådan porr ut? Är det streckgubbar och gummor som sätter på varandra eller? När jag hör tecknad porr så är det direkt hentai och har svårt för att föreställa mig något annat.

I övrigt är du (m.fl.) underhållande konstiga. Men det är ju ingen nyhet!

Hur kan du INTE föreställa dig annat än asiater med för stora huvuden och tefatsögon? :confused:

Tänk en blandning mellan porr och muskelbyggartidningar, fast på den nivån att det fortfarande är snyggt.. :D Typ, tits n ass, v former, bildsköna rosenknoppar.. och.. snoppar. Jag gör jättefina snoppar! :hbang:

Ett exempel är John Person comics. Google it ^_^

..finns många, kommer knappt på ngra nu, men även Serpieri, Luis Royo m fl. Många är lite hårdrockare (kolo borde vara nöjda) och lite fantasyaktiga. Mina är mer svenssonpRon, med goa rumpor å de. Lite flörtigare, vissa pinupigare. Hotties av olika slag. =)

På 90 talet fanns det flera serie tidningar som hade hard-core-porr som tema, riktigt smaskiga grejjer.

Jak är gammal..

Kwon
2011-05-20, 16:10
Aha du tänker Serpieri's Druuna, dumt att jämföra Serpieri och tex Guide Crepax och Milo Manara med japansk cartoon-pron dock! :D

Big difference!

Paolo Eleutieri Serpieri himself
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/57/Paolo_Eleutieri_Serpieri_at_Comicon_2007.jpg/800px-Paolo_Eleutieri_Serpieri_at_Comicon_2007.jpg

Lellan
2011-05-20, 16:11
Haha what? Vad är det?

Och vad är skillnaden mellan asiatiskt tjafs och sådant ölmagade snuskgubbar målar?

Hur vet du att det japanska inte är gjort av ölmagade japanska snuskgubbar? :D

Jag har iofs inte kollat så mkt asiatiskt, men de brukar vara späda varelser med uppspärrade ögon för stora bröst och för små rumpor, inte en tillstymmelse till delts el biccar etc.. :D Killarna ser arga ut och har stora opersonliga snoppar vill jag minnas? Och så ser de ju ut som asiater? Eller kriminella.. Mina är svennar, latinos, whatever. :) De har oftast lite mer kött på benen, och så gillar de vad de gör, inte så mkt konstigheter, snygga konstigheter isf.

Lellan
2011-05-20, 16:13
Aha du tänker Serpieri's Druuna, dumt att jämföra Serpieri och tex Guide Crepax och Milo Manara med japansk cartoon-pron dock! :D

Big difference!


JAG jämförde inte.. jag sa vad det INTE var. Big diff! :)
Druuna är nice! :mallan:

luderlasse
2011-05-20, 16:15
skönt att fler än jag gillar gamla hus och byggnader, folk i bekantskapskretsen (laban och molgan) tycker man är dum i huvudet.

Mina tips för den som gillar gamla hur å sådant är:
lund
uppsala
norrköpings gamla industriområde
falun
eksjö
skelefteå (gamstan)
sthlm (gamla stan, tyvärr för mkt folk där för att njuta)

Kwon
2011-05-20, 16:16
Gillar du Serpieri Lellan rekommenderar jag även

Olivia De Berardinis (Hon har ingen Ölmage dock)
http://www.thepinupfiles.com/olivia1.html
http://www.all-art.org/pin-up_art1/04-2.htm

Chris Achilleos

Guido Crepax

Milo Manara

Hajime Sorayama (dock japansk, men målar inte stora huvuden/tefatsögon utan mer västerländsk stil)

Art Wetherell

Lellan
2011-05-20, 16:19
Gillar du Serpieri Lellan rekommenderar jag även

Olivia De Berardinis (Hon har ingen Ölmage dock)
http://www.thepinupfiles.com/olivia1.html
http://www.all-art.org/pin-up_art1/04-2.htm

Chris Achilleos

Guido Crepax

Milo Manara

Hajime Sorayama (dock japansk, men målar inte stora huvuden/tefatsögon utan mer västerländsk stil)

Art Wetherell

Tack Kwonne.. :D Varför får man alltid intrycket att du "been there, done that"? :thumbup:

Kwon
2011-05-20, 16:22
Kanske beror på, Done mostly everything :D

rajjan_dammit
2011-05-20, 16:34
Har alltid varit förtjust i övergivna byggnader