handdator

Visa fullständig version : 40+ Noob


johojaha
2011-05-19, 23:00
Välkommen till min träningsdagbok :)

Jag börjar med att berätta lite om min bakgrund och mina målsättningar. Jag är att betrakta som en nybörjare i gymmet. En fullständig noob! Jag har ingen bakgrund som elitidrottare, har endast mediokra framgångar inom fotboll och hockey på pojklagsnivå. Har tränat styrketräning i kortare omgångar. Några år med ett hemmagym som tonåring (fick synliga resultat åtminstone vad gäller biceps utan någon kunskap på området) och cirka 1 år på gym 1999-2000 (med hjälp av Ove Rytters bok fick jag lite grövre biceps och triceps). Efter att sommaren 2010 ha fått läkarorder om att börja motionera så startade jag med långpromenader i augusti 2010. Fortsatte med lättare jogging september-oktober 2010. Under perioden november 2010 - februari 2011 körde jag styrketräning. Hämtade inspiration från Axon och andra internet-gurus, men jag tror att det var fel upplägg för en gubbe (40+) som jag. Jag drog på mig en tennisarmbåge och fick känningar i en axel. Avbröt därför styrketräningen och återgick till långpromenader och jogging mars - maj 2011. Jag tror att mina skador berodde på en kombination av att jag för snabbt ökade vikterna och att jag tränade för likt en styrkelyftare.