handdator

Visa fullständig version : Kaffe! Good or bad? :c


Tokruska
2011-05-19, 09:30
Kan börja med att säga att jag styrketränar 4-5 ggr i veckan, morgonpromenad eller löptur i stort sett varje dag på det också.

Brukar köra igång 6-7 koppar när jag vaknar, slukar 2 till frukost sen går resten åt under förmiddagen/eftermiddagen.

Har det någon effekt alls på träning/fettminskning/muskelökning, isåfall bra eller dålig? *flex*

PRound
2011-05-19, 09:37
Jag dricker max två koppar om dagen, oftast en och ibland noll.
Just för förbränningen skull är det "bra". Sen om det är bra för hälsans skull är en annan sak. Sätt hälsan före träningens resultat.

willtjam
2011-05-19, 09:38
Koffein gör att man bränner lite extra fett när man väl motionerar. Däremot så kanske du borde se över din sömn? Behöver du så mycket kaffe för att hålla dig vaken så kanske du sover dåligt. :)

Tokruska
2011-05-19, 09:41
Tränar runt 19 till 21 på kvällen och dricker en jävla massa vatten under passet, vilket resulterar med att jag ofta lär upp o pissa mitt i natten, är det varmt och sådär så är det ju inte alltid lätt att somna om direkt.. men skulle säga att jag sover rätt bra ändå.

Silveta
2011-05-19, 09:41
Jag dricker säkerligen också uppemot en tio koppar om dagen, mest för att det är så jävla gott och jag ibland blir uttråkad och hämtar en kopp av den anledningen :P

Fartman
2011-05-19, 09:43
Kaffe kan missfärga dina tänder, du kan också bli dålig i magen om du är känslig.
Annars finns det ju typ bara fördelar, det smakar gott som fan. De gör dig inte fet tillskillnad från mycket annat gott. Sen tycker jag det kommer med rapporter med jämna mellanrum där man hittat att kaffe skyddar lite mot både det ena och det andra, typ vissa cancrar osv..

För att sammanfatta: Tycker du att kaffe är gott? DRICK DET, ÄLSKA DET. :thumbup:

Fartman
2011-05-19, 09:57
Kaffe kan missfärga dina tänder, du kan också bli dålig i magen om du är känslig.
Annars finns det ju typ bara fördelar, det smakar gott som fan. De gör dig inte fet tillskillnad från mycket annat gott. Sen tycker jag det kommer med rapporter med jämna mellanrum där man hittat att kaffe skyddar lite mot både det ena och det andra, typ vissa cancrar osv..

För att sammanfatta: Tycker du att kaffe är gott? DRICK DET, ÄLSKA DET. :thumbup:

Stötte såklart på en artikel när jag läste tidningen! Som sagt, rapporter med jämna mellanrum..
http://vk.se/Article.jsp?article=444996

Tokruska
2011-05-19, 10:22
Haha bara fortsätta dricka då, tackar!

espeto
2011-05-19, 10:41
http://traningslara.se/kaffe-en-fantastisk-dryck/

bollio
2011-05-19, 12:25
Kaffe kan missfärga dina tänder, du kan också bli dålig i magen om du är känslig.
Annars finns det ju typ bara fördelar, det smakar gott som fan. De gör dig inte fet tillskillnad från mycket annat gott. Sen tycker jag det kommer med rapporter med jämna mellanrum där man hittat att kaffe skyddar lite mot både det ena och det andra, typ vissa cancrar osv..

För att sammanfatta: Tycker du att kaffe är gott? DRICK DET, ÄLSKA DET. :thumbup:

Blev själv dålig i magen av kaffe. Det bottnade dock i en kostföring som i grunden var dålig och innehöll för mycket raffinerad mat och spannmål...
Idag dricker jag väldiga mängder kaffer, antagligen för mycket. Men i alla fall: sällan så enkelt som en enskild bov till x problem.

Cerberus
2011-05-19, 12:45
den artikeln på träningslära är extra bra för mitt namn nämns i den ;).

Kaffe e fantastiskt. Måste dock investera i en ny bryggare...snabbkaffe brukar(skäms) för min bryggare drog ja ner i golvet för länge sen(klant).

Eddie Vedder
2011-05-19, 12:54
Just för förbränningen skull är det "bra". Sen om det är bra för hälsans skull är en annan sak. Sätt hälsan före träningens resultat.

Om normalkonsumtion påverkar hälsan hit eller dit så är det mer som pekar på att det är positivt än negativt i alla fall.