handdator

Visa fullständig version : Calle och jakten på drömkroppen!


CarlB80
2011-05-18, 20:48
Tjenare!

Tanken med den här journalen är att få den motivation jag behöver på min jakt efter min drömkropp.

Lite kort om mig själv: Började träna för två år sedan efter många år av "snart ska jag.." Det var efter att jag inte klarade av att se mina egna semesterbilder som jag knallade till gymmet och körde igång. Så i två års tid har jag gymmat 4-6 dagar i veckan, läst tips och råd på kollo och kämpat på. Jag har självklart ökat i muskelmassa och minskat mina fettdepåer en hel del men inte i den takt jag trodde/ville (trodde jag skulle se ut som stålmannen efter 6 månader). Jag är nu 30 och tänker nu gå in för att på två år kämpa mig till min drömkropp. Så ni fattar hur situationen var så vägde jag ca 70 kilo och klarade inte tre set i bänken med endast stången. Jag är fortfarande svag om man jämför med typ 90 % av alla gymmare men jag har blivit starkare :)

Mitt upplägg i stora drag:
Kommer att skala av ca 3-4 kilo fett till på min lilla 64 kilos tunga 172 cm långa kropp. Detta skall vara klart till i mitten av augusti.

Efter det ska jag kämpa emot sockersuget och försöka gå upp 3-5 kvalitetskilon till mars-2012. Jag har tidigare mosat i mig alla möjliga sorters onyttigheter när jag bulkat och resultatet blev ju självklart att magen växte mer än mina stackars muskler. Det leder i sin tur att jag nästan svälter mig i deffen så jag tappar de få muskler jag lyckats lura kroppen att bygga upp.

Lite mål och delmål:
Jag har två "milstolpar" på gymmet som jag tänkte jaga i år. Självklart är mina mål att öka i alla övningar och muskelgrupper.
Jag ska klara 3*10 i bänken på 70 kilo detta år. (idag 65 kilo)
Jag ska klara 3*10 scottcurl på 40 kilo detta år. (idag 35 kilo)
Nu tror alla att jag bara tränar bröst och biceps...men lugn :)

Viktmässigt är målet som sagt att till "beach 2012" ha gått upp ca 3-5 kilo.
Mer långsiktigt är målet att om två år ha gått upp 6-10 kvalitetskilon.

Jag ska kämpa som en gris för att uppnå detta och vet att det inte kommer att bli lätt!