handdator

Visa fullständig version : Överäta?


Crystal
2003-12-06, 21:18
Hm, spelar det ngn roll om man äter för mkt vid en måltid? går den "extra-energin" till fettinlagring?

Käkade middag för 1,30h sen, kände mig full i magen som satan efteråt. hade t om lite ont osv osv.

Kan detta bero på att jag hällde i mig 1Liter vatten precis innan bara sådär? eller överätning?

Åt ca 300g kina-mix (ris+majs+ärtor) 95kcal/100g
12 köttbullar
1 stor skål sallad
2 frukter..
1 brödskiva.

King Grub
2003-12-06, 21:24
En måltid gör varken hit eller dit; det är ett mycket längre perspektiv som gäller. Om du skulle råka "överäta" med 100 kilokalorier lägger du kanske på dig 10 gram. So what? En rejäl prutt så har du förbrukat dem igen. http://www.stopstart.fsnet.co.uk/smilie/fart.gif Med en normal aptit jämnar energibalansen ut sig på nolltid - det är inget du ens behöver tänka på.

Och det där är sannerligen ingen stor måltid.

Kan detta bero på att jag hällde i mig 1Liter vatten precis innan bara sådär?

Nähä? :rolleyes:

Crystal
2003-12-06, 21:34
Originally posted by King Grub
Nähä? :rolleyes:

Joho :naughty: , hade tänkt att gå på en liten promenad till affären nu, allt "Extra" som jag åt bränns väl bort? :) Mår fortfarande lite illa efter att jag åt :furious:

Mindek
2003-12-06, 21:36
Vilket "extra"? Du käkade lite grönsaker och ett dussin köttbullar... tillbaka till matbordet! :whipped:

Crystal
2003-12-06, 21:39
Originally posted by Mindek
Vilket "extra"? Du käkade lite grönsaker och ett dussin köttbullar... tillbaka till matbordet! :whipped:

Att jag mådde :furious: efter måste vara ett tecken på att jag åt lite för mkt? :hbang:

King Grub
2003-12-06, 21:39
Originally posted by zPHERE


Joho :naughty: , hade tänkt att gå på en liten promenad till affären nu, allt "Extra" som jag åt bränns väl bort? :) Mår fortfarande lite illa efter att jag åt :furious:

Du måste SLUTA tänka på kalorier och att räkna minsta lilla gnutta och oroa dig när du ätit en tugga mer än du räknat med, och det säger i allra största välmening. Herre min skapare - du är 14 år! Ditt liv skall inte kretsa kring tankar om mat och kalorier och förbränning. Ta till dig vad vi skriver, innan du verkligen utvecklar riktiga ätstörningar. Snälla! Det är nästan otäckt att läsa allt du oroar dig för.

Fok
2003-12-06, 22:20
Originally posted by King Grub


Du måste SLUTA tänka på kalorier och att räkna minsta lilla gnutta och oroa dig när du ätit en tugga mer än du räknat med, och det säger i allra största välmening. Herre min skapare - du är 14 år! Ditt liv skall inte kretsa kring tankar om mat och kalorier och förbränning. Ta till dig vad vi skriver, innan du verkligen utvecklar riktiga ätstörningar. Snälla! Det är nästan otäckt att läsa allt du oroar dig för.

Verkligen, om du nojar dig över 12 köttbullar och lite sallad så kan jag föreställa mig hur du är när julen börjar bli riktigt nära. Se till att äta så du mår bra, att vara manisk kommer inte att hjälpa dig. Träna och motionera så behöver du inte fundera så mycket på vad du äter.

aliquis
2003-12-06, 22:31
Får väl instämma, fast jag är väl inte rätt person till det egentligen. Sålänge det är riktig mat du sätter i dig så skall du inte hade det minsta dåliga samvete, du är i en ålder då din kropp har massa hormoner i omlopp och du lägger på dig muskler även om du inte tränar, och nu tränar du ju också så då är det ju bara ännu bättre..

Tycker att många av dagens unga är tjocka, och blir sur på föräldrarna när jag ser tjocka barn i typ 8års åldern på badhus och så. Men det beror ju knappast på att dom äter riktig mat, föräldrarna kunde ju sluta trycka i dom godis, chips och läsk hela dagarna så kanske det skulle se bättre ut...

[ZipX]
2003-12-07, 01:36
Som de flesta säger! gå ut och ha roligt istället för att sitta hemma och tänka på varje lilla kalori! det är nu du ska leva livet!:hbang:

MunsöHustla
2003-12-07, 21:57
Originally posted by King Grub


Du måste SLUTA tänka på kalorier och att räkna minsta lilla gnutta och oroa dig när du ätit en tugga mer än du räknat med, och det säger i allra största välmening. Herre min skapare - du är 14 år! Ditt liv skall inte kretsa kring tankar om mat och kalorier och förbränning. Ta till dig vad vi skriver, innan du verkligen utvecklar riktiga ätstörningar. Snälla! Det är nästan otäckt att läsa allt du oroar dig för.

Om du är 14 ska ju ditt liv kretsa runt folköl och sova i buskage med skabbiga små hoes :hbang:

Detta gjorde mitt och jag är ändå relativt stor och stark idag :D

JAM
2003-12-07, 22:56
Originally posted by MunsöHustla
Om du är 14 ska ju ditt liv kretsa runt folköl och sova i buskage med skabbiga små hoes :hbang: Jepp, ut och lev livet pojkvasker!

kharon
2003-12-08, 08:17
Originally posted by MunsöHustla


Om du är 14 ska ju ditt liv kretsa runt folköl och sova i buskage med skabbiga små hoes :hbang:

Detta gjorde mitt och jag är ändå relativt stor och stark idag :D

Jag antar att du som riktig hustler och pimp haft många hoes i buskagen runt Munsö!:naughty:

Snoop said this in '94, We don't love them hoes.

MunsöHustla
2003-12-08, 16:44
Originally posted by kharon


Jag antar att du som riktig hustler och pimp haft många hoes i buskagen runt Munsö!:naughty:

Snoop said this in '94, We don't love them hoes.

dam'n right doc :smokin:

Fartman
2003-12-08, 18:16
Originally posted by MunsöHustla


Om du är 14 ska ju ditt liv kretsa runt folköl och sova i buskage med skabbiga små hoes :hbang:



JAJJEMENSAN, och du ska gärna va den som "tål" mest så blir du tuffast i gänget!

Crystal
2003-12-08, 19:29
:hbang: Tack för era tips pöjjks :smash: :laugh: