handdator

Visa fullständig version : Kolhydrater=nyttigt? Äpplen?


dennipavlovic
2011-05-17, 22:22
Shena shena, som rubriken lyder... detta därför att jag hysteriskt har blivit kär i gröna äpplen *cupid* har ätit minst 4-5 äpplen per dag senaste veckan.. MEN när jag kollade innehållet på ett äpple, ja, ni förstår, I went from :D to :confused: .. Jag ligger i deff och just därför frågar jag detta, ett äpple = ca 12 g kolhydrater, jag ligger i deff... ska man stirra sig blind i detta? Det är äpplen vi snackar om, guds gåva, frukt!!!! Är det ok att äta massor med äpplen (i deff) ?!?!?!
:cryout:

Jeml
2011-05-17, 22:30
såvitt jag vet så är det inga fel på äpplen?? 4 stycken känns dock lite overkill.. 1 räcker kanske? själv äter jag inte speciellt mycket frukt under deff, får hellre i mig protein. t.ex. en vassle shake istället för ett äpple. 25g prot 95kcal :)

Bjern
2011-05-18, 05:15
Se till att få i dig rätt mängd fett och protein om dan, sen ska du fylla på med kolisar, vart dom ska komma ifrån är upp till dig, men Äpple är väl en utmärkt kolhydratskälla, gott är det också! Nu säger jag inte att du ska äta Äpple ENBART som kolhydratskälla, utan hoppas du även äter pasta, ris, havregryn osv också.

Pretorian
2011-05-18, 07:02
Jag är en fruktmänniska men slutade/minskade mitt intag när jag började deffen. Tror nog jag ska börja äta mer frukt igen, jag älskar det ju, speciellt äpple. Men fyra om dagen kommer jag nog inte äta, kanske ett.

Eddie Vedder
2011-05-18, 07:08
Jag åt choklad igår. Och ketchup och inlagd sill. Nu deffar jag ju såklart inte men jag dör inte av godis och andra sötsaker, det gör inte du heller.

vicarious
2011-05-18, 07:10
Om du har plats för det i din kaloribudget så varför inte.

Inte den kolhydratskälla jag personligen skulle ha valt i första hand men givetvis kan du fortfarande gå ner i vikt trots att du äter fyra äpplen om dagen. Äpplen är gott!

Namehere
2011-05-18, 15:00
Jag har samma "problem", fast med morot.

ThisIsTheOne
2011-05-18, 16:11
Jag har samma "problem", fast med morot.

Du måste äta bra mycket morot för att det ska vara ett problem.

vicarious
2011-05-18, 21:28
Morot och äpple innehåller ungefär lika mycket energi per viktenhet.

mattilainen
2011-05-18, 23:31
går vikten neråt så fortsätt som du gör.

Det är inte kolhydraterna du ska stirra dig blind på utan kcal. 4 äpplen blir väl typ 400 kcal? Ganska mycket i mina ögon på något man kan dra ner på för att fylla på med protein/riktig mat

Bjern
2011-05-19, 05:21
Kan ju säga att jag snittade ca 5 äpplen/dag i vintras, minskade på det inför deffen till ca 2, det är var ju ett sötsug man hade om man ska vara ärlig så man åt äpplen i tron att det skulle vara bättre än godis. :D

Pretorian
2011-05-19, 05:58
Tog ett äpple igår ur fruktkorgen på jobbet. Vad gott och saftigt det var.

dennipavlovic
2011-05-19, 07:27
Jag är en fruktmänniska men slutade/minskade mitt intag när jag började deffen. Tror nog jag ska börja äta mer frukt igen, jag älskar det ju, speciellt äpple. Men fyra om dagen kommer jag nog inte äta, kanske ett.

1 äpple och du älskar frukt.. no way

Pretorian
2011-05-19, 08:44
1 äpple och du älskar frukt.. no way

Jag älskar godis också och det äter jag max en gång per vecka.

Rusk
2011-05-19, 10:02
Ät kolhydrater för helvete, du kommer prestera mkt bättre på gymmet vilket gör din deff till en bra sådan.
Och vet du ens vad kolhydrater gör? Det som händer när du tar bort dom är att du tappar vätska, varför vill du göra det? Är det inte fettet du vill ha bort?
Följ du den enkla regeln (kalori + och -), det viktiga är ett högt proteinintag (3g/kroppskg).

rooz
2011-05-19, 10:50
Ät kolhydrater för helvete, du kommer prestera mkt bättre på gymmet vilket gör din deff till en bra sådan.
Och vet du ens vad kolhydrater gör? Det som händer när du tar bort dom är att du tappar vätska, varför vill du göra det? Är det inte fettet du vill ha bort?
Följ du den enkla regeln (kalori + och -), det viktiga är ett högt proteinintag (3g/kroppskg).
Alltså. Läser du dina egna inlägg?

dennipavlovic
2011-05-19, 10:59
Ät kolhydrater för helvete, du kommer prestera mkt bättre på gymmet vilket gör din deff till en bra sådan.
Och vet du ens vad kolhydrater gör? Det som händer när du tar bort dom är att du tappar vätska, varför vill du göra det? Är det inte fettet du vill ha bort?
Följ du den enkla regeln (kalori + och -), det viktiga är ett högt proteinintag (3g/kroppskg).

Man behöver inte ha värsta mycket kolisar i sin kost för att fettet ska bort *screwy*.. mitt proteinintag är 2g/kroppsvikt ochn de funkar lika bra och har gått ner 15 kg på 17 veckor.. fettet går bort ifall man ligger på underskott med bra kost, proteintaget är ju annars helt individuellt. förklara LCHF då där man undviker kolhydrater till max?! Kör med PWO, presterar bra i gymmet med eller utan, man blir bara mer "seg" precis innan sista övningen (övningarna).

dennipavlovic
2011-05-19, 11:00
Jag älskar godis också och det äter jag max en gång per vecka.

Jag äter godis typ aldrig.. *spy*

dennipavlovic
2011-05-19, 11:02
går vikten neråt så fortsätt som du gör.

Det är inte kolhydraterna du ska stirra dig blind på utan kcal. 4 äpplen blir väl typ 400 kcal? Ganska mycket i mina ögon på något man kan dra ner på för att fylla på med protein/riktig mat

ett äpple är beräknat upp till 70 kalorier (ett normalt)

Pretorian
2011-05-19, 11:47
Ät kolhydrater för helvete, du kommer prestera mkt bättre på gymmet vilket gör din deff till en bra sådan.
Och vet du ens vad kolhydrater gör? Det som händer när du tar bort dom är att du tappar vätska, varför vill du göra det? Är det inte fettet du vill ha bort?
Följ du den enkla regeln (kalori + och -), det viktiga är ett högt proteinintag (3g/kroppskg).

Ouch...:whipped:

Jag tappar gärna vätska så jag ser mer definierad ut men det är inte aneldningen till att jag håller mig borta från kolisar. Det finns helt enkelt inte plats för det i MITT kostupplägg. Jag fyller på med proteiner och fett och sen finns det inte mycket plats kvar. Vill inte minska proteinerna för att öka kolhydraterna. Dessutom älskar jag proteiner i min mat.

Zoidy
2011-05-19, 12:19
förklara LCHF då där man undviker kolhydrater till max?!

:laugh: Älska när folk stirrar sig blind på dötskolhydrater. Det LCHF-rörelsen kommer med ska man ta med en STOR bit salt...


Man behöver inte ha värsta mycket kolisar i sin kost för att fettet ska bort *screwy*..

Man behöver inte vara orolig för att man får i sig 12 gram kolhydrater när man käkar ett äpple heller direkt? Varför skulle du bli nojig över det? Än en gång så har Eddie_Vedder bäst svar i hela tråden

StampChamp
2011-05-19, 12:46
Ouch...:whipped:

Jag tappar gärna vätska så jag ser mer definierad ut men det är inte aneldningen till att jag håller mig borta från kolisar. Det finns helt enkelt inte plats för det i MITT kostupplägg. Jag fyller på med proteiner och fett och sen finns det inte mycket plats kvar. Vill inte minska proteinerna för att öka kolhydraterna. Dessutom älskar jag proteiner i min mat.

Fast du kan se lika definierad ut med kolhydrater. Men vill man känna sig platt och trycklös så äter man LCHF.

Pretorian
2011-05-19, 13:02
Fast du kan se lika definierad ut med kolhydrater. Men vill man känna sig platt och trycklös så äter man LCHF.

Platt och trycklös är inget jag strävar efter. Visste inte att det var så. Men jag gillar mina proteiner (kött och sånt) så jag prioriterar det.

dennipavlovic
2011-05-19, 18:29
Man behöver inte vara orolig för att man får i sig 12 gram kolhydrater när man käkar ett äpple heller direkt? Varför skulle du bli nojig över det? Än en gång så har Eddie_Vedder bäst svar i hela tråden[/QUOTE]

om du läst, så skrev jag minst 4-5 äpplen per dag.. runt 60-70 gram kolisar, nojig? javisst

Zoidy
2011-05-19, 18:48
om du läst, så skrev jag minst 4-5 äpplen per dag.. runt 60-70 gram kolisar, nojig? javisst

Jag tycker fortfarande det är att vara nojig. Vad skulle det spela för roll om man går ner i vikt? Det är rätt tramsigt hela den grejen med att man ska vara jätterädd för dötshydraterna. Nån måtta får det faktiskt vara. Deffar man och går ner i vikt, och får i sig tillräckligt med protein så är det jättebra, oavsett om du får i dig 10 gram kolhydrater eller 60. Spelar noll och ingen roll. Fokusera på viktigare grejer istället för att hänga upp er på smågrejer som inte påverkar er ett endaste dugg

KevinWest
2011-05-23, 15:08
Nu vet jag inte hur mycket TS äter, men om det inte finns rum att dra ned på fett/protein så är det ju bara kolhydraterna kvar?
Om så är fallet kommer äppelhydraterna att göra TS deff långsammare, vilket han antagligen inte vill.

Och jag kan lova dig Zoidy, äpplena är inte de enda kolhydrater TS käkar :)
Edit: Jag hade varit kraftigt nojig om jag hade tryckt i mig 400 kcal från frukt varje dag under deffen.

Zoidy
2011-05-23, 16:17
Och jag kan lova dig Zoidy, äpplena är inte de enda kolhydrater TS käkar :)
Edit: Jag hade varit kraftigt nojig om jag hade tryckt i mig 400 kcal från frukt varje dag under deffen.

Klart det inte är. Men vad spelar det för roll om han får i sig kolhydrater om han går ner i vikt ändå?

Och varför skulle du vara nojig om du åt 400 kcal från frukt för? Får du plats med det i din kcal-budget så spelar det väl ingen som helst roll? Gör det inte så himla komplicerat och jobbigt för er. Går ni ner i vikt utan att förlora styrka så har ni lyckats, oavsett om ni äter noll äpplen eller 4 kg äpplen.

Sniggel
2011-05-24, 06:18
Ät du dina 4 äpplen om du har plats för det i din kcalbudget.
Jag tycker också om att äta frukt, även på deff, speciellt på deff då en liten frukt efter maten kan ta bort allt sötsug som man har efter att äta upp de där 8 kanelbullarna i frysen.
Äpple kanske inte är packat med näring men lite antioxidanter och något att tugga på är ju inte fel.

Rusk
2011-05-24, 09:24
Alltså. Läser du dina egna inlägg?

Vad tror du? Förstår du inte min poäng så tycker jag synd om dig.

KevinWest
2011-05-25, 00:17
Antagligen får han inte plats med det, annars bör han väl inte bli nojig?