Visa fullständig version : Pizza?
halvordsson
2011-05-17, 19:09
Drog just en pizza modell brutal! Riktigt mkt mat på den men det dök upp en liten tanke om hur bra den är för träningen??? :confused:
Alltså botten av vitt bröd + ost + tomatsås - Std så långt!
Och på denna std-botten så drog jag till med
*Skinka
*Köttfärs
*Tre st ägg som knäcktes över pizzan innan gräddning
Blev då gruvligt mätt på den här och den känns ju inte helt full av skit. Jag går ju inte in för att bli ngn fitnessguru men kanske inte heller lönnfet, vilket jag redan är men det känns som att den innehöll en hel del proteiner :D
Låter sjukt gott, blir det bra med ägg på pizzan?
Drog just en pizza modell brutal! Riktigt mkt mat på den men det dök upp en liten tanke om hur bra den är för träningen??? :confused:
*Skinka
*Köttfärs
Blev då gruvligt mätt på den här och den känns ju inte helt full av skit. Jag går ju inte in för att bli ngn fitnessguru men kanske inte heller lönnfet, vilket jag redan är men det känns som att den innehöll en hel del proteiner :D
Frågeställningen är lite fel formulerad. Bra för vad? din återhämtning? energi? Bulkar du/deffar du? Hamnar du på kaloriöverskott/underskott?
Konditionstränar du inte så behövs kolhydrater inte i lika stor utsträckning.
halvordsson
2011-05-17, 19:14
Jävligt bra! Lite overkill med 3 ägg var det dock. Ja skulle nog rekomendera högst 2 ägg
halvordsson
2011-05-17, 19:17
Oj okej! Jag varken deffar eller bulkar men ska man hårdra det så hamnar jag nog på bulk med all säkerhet. Jag kör varierad träning med både inriktning på styrka och storlek, dock ej för att bli störst eller starkast.
ViktorLarsson
2011-05-17, 19:23
Själv drog jag en Quattro Stagionni med extra ost och övrigt pålägg häromdagen, till det en kall öl och mye pizzasallad.
Imorgon blir det en pizza till. Deffar och går ner enligt planen.
/Peace.
anton2000
2011-05-17, 19:26
Jag åt hemmagjord pizza säkert 4-5 gånger i månaden under ett halvår förut. Svårt att tröttna på pizza faktiskt :)
halvordsson
2011-05-17, 19:43
Vadå? Skulle man kunna tröttna på pizza? ALDRIG! Skulle det finnas minsta lilla tendens till det så är det bara att byta pizzeria ett tag :)
*Skinka
*Köttfärs
Varför skulle den vara dålig för träning?
KaptenKnäsvag
2011-05-17, 20:59
Jag brukar be om en hawaii med champinjoner, köttfärs, ägg, pommes och isbergssallad, om du vill testa en going
Kommer ni inte ihåg vad Anna Skipper brukar säga?! Vitt bröd = snabb död!
:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.