handdator

Visa fullständig version : Kasein/Vassle morgon-dag-kväll


bulletin
2011-05-17, 18:42
Hallå!
Jag har börjat med ett 5dagars-pass och undrar vilka sorters proteiner som är bäst vid vilka tillfällen.

Det är ju en djungel utav ecaa,eaa,kreatin,vassle,kasein och alla de. Men det jag luskat ut är.

Morgon: Kasein+Vassle
Innan träning: 1,3h innan havregrynsgröt med mjölk, 30min innan en halv gainer.
Efter träning: Resten av min Gainer + lite whey80 för att minska kalorierna. Sen 30min efter ris+kyckling eller ris+ärtsoppa
Kväll: Kasein

Iz diz lookin' gut or what?

Masterpan
2011-05-17, 19:13
Ris och ärtsoppa är inte skitbra, finns massa bättre.

Men annars ser det väl okej ut, vassle brukar föredras på morgon o kasein när du inte kmr käka på länge, tex kväll.

bulletin
2011-05-17, 19:16
Ris och ärtsoppa är inte skitbra, finns massa bättre.

Men annars ser det väl okej ut, vassle brukar föredras på morgon o kasein när du inte kmr käka på länge, tex kväll.

Okej! Vad ska jag ta ist för ris och ärtsoppa då? Gärna något som går och laga snabbt.

Ärtsoppa köper man ju i en plastgrej och lägger det i kastrullen. Så gärna något som inte behöver allt för mycket pill för att fixas.

Jag kör ju också vassle på morgonen. Det är en blandning av sloowprotein(fairing) och whey-80. Det plus 1,5dl havregryn i havregrynsgröten.

Frukost 7,00 lunch 12,00 inget därimellan.

xOr
2011-05-17, 19:19
ärtsoppa är mest kolhydrater, försök få i dig mer protein. Såg kycklingfilé i brunsås på burk i affären idag, det går snabbt! :)

bulletin
2011-05-17, 19:35
ärtsoppa är mest kolhydrater, försök få i dig mer protein. Såg kycklingfilé i brunsås på burk i affären idag, det går snabbt! :)

Så 35g protein i ärtsoppa är inte så bra som jag trodde? :o