Visa fullständig version : Mjölk
Tjena allihopa.
Jag får i mig ungefär en tredjedel eller mer av mitt dagliga protein-intag från mjölk. Detta motsvarar ca 1-2 liter om dagen.
Är detta dåligt på något vis?
Tack. :)
Eddie Vedder
2011-05-17, 14:28
Det kan det vara. Men jag tror inte det. Men som du borde veta vid det här laget, efter en tid på Kolo, så kan sällan ETT livsmedel avgöra så som du vill ha svar.
Mauriice
2011-05-17, 23:07
Äh, sprid ut det över dagen bara, annars kommer du skita mycket hårt kan jag lova.
Det är nog inte proteindelen av det hela som är att oroa sig över utan kanske för mycket kalcium. Kalcium hämmar också upptaget av vissa vitaminer(kommer ej ihåg vilka dock)
Mitt proteinintag kommer säkerligen till största del från mjölk(3 liter per dag ish).
Äh, sprid ut det över dagen bara, annars kommer du skita mycket hårt kan jag lova.
haha vaaa? tror inte man skiter hårt för du dricker 1-2 liter mjölk i en sittning...
StampChamp
2011-05-17, 23:22
Jag har på senare tid insett att man klarar sig fint utan mjölken :) Tycker vissa dricker lite överdrivet mycket, tycker mig känna skillnad nu då jag dricker max 1-3dl per dag.
Eddie Vedder
2011-05-18, 06:55
Det är nog inte proteindelen av det hela som är att oroa sig över utan kanske för mycket kalcium. Kalcium hämmar också upptaget av vissa vitaminer(kommer ej ihåg vilka dock)
Iaf vissa mineraler. Järn och zink till exempel. Och det kan även bli en obalans mellan magnesium och kalcium om kalcium är väldigt högt.
Mauriice
2011-05-18, 14:34
haha vaaa? tror inte man skiter hårt för du dricker 1-2 liter mjölk i en sittning...
Skiljer såklart från person till person, men i mitt fall: Jo du, det gör man!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.