handdator

Visa fullständig version : Erfarenhet av Xpel (vätskedrivande)?


ThisIsTheOne
2011-05-17, 05:35
Jag är nyfiken på att höra om någon har egen erfarenhet av Xpel i syfte att tappa vätskevikt inför ett visst datum (exempelvis en tävling). Jag är också intresserad av en seriös analys av produkten om någon känner sig manad och kunnig nog.

http://www.americanlifestyle.com/products/xpel.gif

Sverker
2011-05-17, 06:02
Motfrågan blir. Varför ska du tappa vätska ? Sätt dig i bastun innan invägningen och fyll på med vätska efter invägningen. Måste finnas beskrivet på tusen ställen på Kolozzeum.



Det är salter. Du förlorar natrium och fyller på med kalium, magnesium och kalcium. Tappar du mycket vätska så lär du få mindre kramper av brist på natrium.


Maskros och lite andra örter som genom folkhistorien varit vätskedrivande. Koffeinet i guaranan är vätskedrivande men de andra örterna skulle jag vara skeptisk till.


Extrakt av hästsvans lät spännande:D

Joe Hardgainer
2011-05-17, 06:02
Vid första anblick ser det bara ut att vara mineraler och lite stimulantia. Tror nog att du skulle uppnå samma effekt med koffein, multivitamin och en del vitamin C. Men varför bara inte göra en vanlig laddning/tömning?

Joe Hardgainer
2011-05-17, 06:05
Extrakt av hästsvans lät spännande:D

Haha tänkte samma sak. Alltid kul med innovation :D

ThisIsTheOne
2011-05-17, 06:20
Motfrågan blir. Varför ska du tappa vätska ? Sätt dig i bastun innan invägningen och fyll på med vätska efter invägningen. Måste finnas beskrivet på tusen ställen på Kolozzeum.

Det kommer att bli lite kämpigt att nå önskad vikt i tid till Fitness Five-invägningen. Kan jag få ett halvt kilo gratis vore det alltså trevligt.

Säkert är det så. Om den här produkten fanns däremot inget.

ThisIsTheOne
2011-05-17, 06:23
Men varför bara inte göra en vanlig laddning/tömning?

Det är "bara" Fitness Five så det behövs ingen regelrätt tömning/laddning. Var mest nyfiken på om en sån här produkt på ett smidigt sätt kunde ge lite gratis, utan större motprestation. :)

Eddie Vedder
2011-05-17, 06:26
Extrakt av hästsvans lät spännande:D

Haha tänkte samma sak. Alltid kul med innovation :D

Fräkenväxter.

http://linnaeus.nrm.se/flora/orm/equiseta/equis/welcome.html